Stránka 1 z 2
Napsal: stř 10.06.2009 23:02
od vlada_e60
Ahoj,
koupil jsem si pridavna LED svetla pro denni sviceni. Chtel jsem se zeptat, zda zde nekdo s nimi ma zkusenosti a pripadne, zda pri/behem/po instalaci mohou vzniknout nejake problemy? (pro zapojeni jsou tri kabely: jeden kostra, druhy plus, a treti tez plus a dava kamsi na napajeni pro parkovaci svetla - aby pri jejich rozsviceni tato denni svetla zhasla)
p.s. Mluvil jsem s nekolika automechaniky/elektrikari a maji celkem rozdilne a hlavne rozporuplne nazory - jedna skupina tvrdi, ze je to celkem trivialni a ze po zapojeni se nemuze nic stat, druha skupina pak je skepticka a varuje me pred timto pocinem.
p.s.s. E60, 2006/01, 525D
Diky za odpovedi.
Vladimir
Napsal: čtv 11.06.2009 06:13
od gamers
dle mého názorů stačí to nechat naprogramovat v BMW
Napsal: čtv 11.06.2009 06:51
od vlada_e60
Ale co naprogramovat v BMW?
V mem dotazu spise slo o to, zda nemohu neco zkratovat, zda BC nedetekuje nejake pridavne zarizeni a nezacne "blaznit" ...
Diky za upresneni.
Napsal: čtv 11.06.2009 07:32
od Rejchy
Gamers myslel určitě naprogramovat ř.j.originál světel na denní svícení.Osobně bych si ty led světla na BMW nikdy nedal,nějak postrádám smysl přídavných světel pro denní svícení a je to hnus velebnosti.
Napsal: čtv 11.06.2009 08:14
od vlada_e60
Rozumim, je to subjektivni vec. Me se naopak tento zpusob sviceni zamlouva.
Pokud odmyslime estetiku, je v tom prosim technicky nejaky problem? Vsichni autoelektrikari, se kterymi jsem dnes rano telefonoval, se shoduji, ze v zapojeni problem nevidi, ale ani jeden z nich to na tomto voze nedelal a budou tak improvizovat. Pro me tento zpusob je nepripustny a radeji bych to dal nekomu, kdo s tim zkusenosti ma a muze mi alespon prave zkusenostmi zarucit, ze mi neco nepokazi.
Diky za postrehy.
Napsal: čtv 11.06.2009 08:46
od libovka
No aby to nezinprovizovali a tys pak nemusel kupovat lichtmodul.Na těhlech autech něco dodělávat není jen tak,protože ta elektronika se může posrat na to tata.Ale na druhou stranu tan drát co se dává na ty parkovačky,bude pouze informace pro ty světla,takže to nebude mít žádný odběr a tudíš o tom parkovačky nebudou ani vědět.
Napsal: čtv 11.06.2009 08:57
od vlada_e60
Diky za reakci.
No prave, aby neimprovizovali. Obvolal jsem asi deset autoelektrikaru a ani jeden z nich to nedelal. Tak nevim, na koho se obratit

... jsem z oblasti strednich cech, Kolin
Ja vim, ze to bude znit divne, ale preci: nemohl by mi sem nekdo naspat koncepcni postup, jak se takovato vec dela? Abych mel kontrolu, az budu nad mechanikem stat a modlit se...

Je treba vypojit napred baterku? ... (ani nevim, kde u me e60-tky je)
Diky.
Napsal: stř 17.06.2009 11:03
od PetacekBE
Nechci zakládat new topic ale řeším to taky - na e39tce jak jsou pod světly ty lišty nedali by se tam vměsnat ty diody též anebo jsou dělané na jiné místo v nárazníku -případě vás poprosím o nějaký link na netu. díkesss.
Napsal: stř 17.06.2009 11:24
od prase007
V E60 neni potřeba programovat jednotku na denní svícení, dá se to navolit jednoduše přes iDrive, nicméně tohle vůbec neřeší problém LEDek protože máš rok 2006, tudíž se denní svícení vztahuje na potkávačky, ne na angel eyes, jako u novejch modelů. Další problém velmi pravděpodobně vznikne, protože pokud připojíš neznámej element, kterej bere proud, tak to většinou způsobí řadu chybovejch hlášek, kterejma tě auto bude obtěžovat. Už vůbec si auto nenechá líbit, že mu tenhle neznámej element bude diktovat, kdy má zhasnout světla a kdy je nechat svítit. Na E60 z roku 2006 se nedaj dát bez komplikací ani světla z novejch modelů, všude musíš dávat různý další moduly s elektronikou a stejně tak to bude i v tomhle případě a vyjde tě to min na desítku, jeslti to vůbec někdo udělá.
Napsal: čtv 18.06.2009 07:28
od Birkoff
PetacekBE píše:Nechci zakládat new topic ale řeším to taky - na e39tce jak jsou pod světly ty lišty nedali by se tam vměsnat ty diody též anebo jsou dělané na jiné místo v nárazníku -případě vás poprosím o nějaký link na netu. díkesss.
Těsně pod světla jedině nějakej nehomologovanej pásek a to je o pokutu. Jediné obstojné místo je vedle mlhovek ta horní "příhrádka", na pravé straně je zaslepená a na levé mám jen otvor pro klakson, takže no problem. V té dolní mám nasávání vzduchu pro altík (ten bych nerad uvařil) a vedle jsou náfuky k brzdám, navíc nesplníš podmínku méně než 40cm od okraje vozidla. Tolik můj postřeh k tématu DRL LED.
Napsal: pát 19.06.2009 12:32
od corle
já to denní svícení mám. Aby to k něčemu bylo, tak jsem si koupil 28 LED dvouřadé. Mám je vedle mlhovek, protože je nutno dodržet vyhlášku - přídavná světla musí být 250mm od okraje vozu, 440mm od okraje vozovky a rozestup od sebe musí být minimálně 1500mm.
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... zboid=3975 a co se týká vzduchu k brzdám,altíku a klaksonu, tak s tím není problém. Světla jsou tenká Rozměry š 200 x v 21,6 x h 41 mm. Homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E4 - 000007
Napsal: pát 19.06.2009 12:54
od Vlasta
corle píše:já to denní svícení mám. Aby to k něčemu bylo, tak jsem si koupil 28 LED dvouřadé. Mám je vedle mlhovek, protože je nutno dodržet vyhlášku - přídavná světla musí být 250mm od okraje vozu, 440mm od okraje vozovky a rozestup od sebe musí být minimálně 1500mm.
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... zboid=3975 a co se týká vzduchu k brzdám,altíku a klaksonu, tak s tím není problém. Světla jsou tenká Rozměry š 200 x v 21,6 x h 41 mm. Homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E4 - 000007
Těch 1500 mm je max vejška, kdyby to byl minimální rozestup, tak by to bylo akorát tak na autobus.
Napsal: pát 19.06.2009 13:38
od Hansen
To corle:
Máš nějaké divné rozměry. Světla pro denní svícení musí být nejvýše 400 mm od bočního obrysu vozu, nad vozovkou musí být nejméně 250 mm a mezi světly musí být rozteš nejméně 600 mm. Kromě rozměrů je ještě potřeba, aby světla zhasla při rozsvícení potkávaček. To zajišťuje DRL modu. U e38 se vejdou vedle mlhovek do mřížky a všechny rozměry splní. U e39 by také měly jít dát do mřížky vedle mlhovek.
Zapojením světel s modulem DRL se podle mne u žádného BMW nic nestane. Světla s DRL modulem se zapojují na plus-pól baterie a minus-pól baterie a z parkovaček se bere jenom signál, že jsou pod proudem, tj. z parkovaček se žádný proud neodebírá. Musí to být ale LED světla s DRL. U e38 jsem světla zapojil v pojistkové skříni na drát, který vede přímo od baterky a je trvale pod napětím, na kostru a na drát, který napájí parkovací žárovku. Světla fungují bez problémů a Lichtmodul ani diagnostika nehlásí žádné problémy. Světla se zapínají při zvýšení napětí asi o 0,5 voltu. Jediným problémem je, že když dám auto na nabíječku, tak stoupne napětí a světla se rozsvítí a svítí celou dobu, co auto dobíjím. Při příkonu 7W je to fuk.
Byl tady názor, že ta světla není nic moc hezkého. Na auto jsem je dal proto, že mám verzi Lichtmodulu, u které nejde nastavit denní svícení, potom nevím, proč bych kvůli českým poslancům měl celý den svítit drahými xenonovými výbojkami a potom se také při zhasnutých světlech neaktivuje ostřikování světlometů a nestříká se bezdůvodně po přírodě ta srágora z ostřikovačů.
Napsal: pát 19.06.2009 15:51
od Vlasta
Drahejma xenonama? Kolik stály ty LEDky, pokud jsou homologovaný. Za tu cenu budu mít minimálně 2 sady D2S výbojek a to je na víc jak 200k km
Napsal: pon 22.06.2009 12:01
od corle
Hansen píše:To corle:
Máš nějaké divné rozměry. Světla pro denní svícení musí být nejvýše 400 mm od bočního obrysu vozu, nad vozovkou musí být nejméně 250 mm a mezi světly musí být rozteš nejméně 600 mm. Kromě rozměrů je ještě potřeba, aby světla zhasla při rozsvícení potkávaček. To zajišťuje DRL modu. U e38 se vejdou vedle mlhovek do mřížky a všechny rozměry splní. U e39 by také měly jít dát do mřížky vedle mlhovek.
Zapojením světel s modulem DRL se podle mne u žádného BMW nic nestane. Světla s DRL modulem se zapojují na plus-pól baterie a minus-pól baterie a z parkovaček se bere jenom signál, že jsou pod proudem, tj. z parkovaček se žádný proud neodebírá. Musí to být ale LED světla s DRL. U e38 jsem světla zapojil v pojistkové skříni na drát, který vede přímo od baterky a je trvale pod napětím, na kostru a na drát, který napájí parkovací žárovku. Světla fungují bez problémů a Lichtmodul ani diagnostika nehlásí žádné problémy. Světla se zapínají při zvýšení napětí asi o 0,5 voltu. Jediným problémem je, že když dám auto na nabíječku, tak stoupne napětí a světla se rozsvítí a svítí celou dobu, co auto dobíjím. Při příkonu 7W je to fuk.
Byl tady názor, že ta světla není nic moc hezkého. Na auto jsem je dal proto, že mám verzi Lichtmodulu, u které nejde nastavit denní svícení, potom nevím, proč bych kvůli českým poslancům měl celý den svítit drahými xenonovými výbojkami a potom se také při zhasnutých světlech neaktivuje ostřikování světlometů a nestříká se bezdůvodně po přírodě ta srágora z ostřikovačů.
jsem to trochu prohodil s těma rozměrama - no

Napsal: stř 24.06.2009 15:12
od Tiff_needel
Napsal: čtv 25.06.2009 10:51
od corle
už jsem viděl osm BMW s přídavnýma světlama a vypadali moc dobře. A o zdravení neměj strach. Mě zdraví a pokud mě ty neodpovíš na pozdrav, tak je mi to úplně jedno.
Napsal: čtv 25.06.2009 14:56
od Tiff_needel
Viděl jsem to na E53 a bylo to hnusný,ještě když to je v blízkosti mlhovek.A na E38 když ty LEDky má přímo pod lednivkama tak to není tak nic moc hezký,Jako kdyby si hrál na "Knight Ridera"

Napsal: čtv 25.06.2009 15:23
od Lolita
Kdyz stylove denni svetla, tak asi AE, ne?
Napsal: čtv 25.06.2009 15:34
od Tiff_needel
AE,super!!! Hodit tak Ring marker je to super!,popřípadě mlhovky
