Stránka 1 z 2
Napsal: úte 09.06.2009 12:46
od daweed
Cavte chalani,
pocuvajte, mam takyto problem ktoremu vobec nerozumiem...
Ide o BMW E39 3.0 diesel r.v. 2002/7. Auto ked zaparkujem aj na len mierne strmejsom sklone a necham tam zaradenu rychlost tak sa auto aj tak hybe.... A hybe sa aj dozadu ked tam je jednotka a aj dopredu ked je spiatocka. Ten pohyb nieje rychly, praveze je veeelmi pomaly a je ako keby sa valce tocili ale hovorim, nerozumiem tomu.
Jednoducho, ked stojim predkom dole a dam tam jednotku, alebo aj spiatocku, tak auto veeeelmi pomalicky zacne ist dopredu a potom take drobne 'hop' a zas veeeeeelmi pomalicky dopredu a zas 'hop' o kusok dole...
Prosim Vas ak niekto mate sajnu co to moze byt tak skuste poradit lebo je to divne a vobec tomu nerozumiem...
Dakujem!
Napsal: úte 09.06.2009 13:40
od castro
myslim že je to normální.. dělá to spousta bavoráků, mě taky, občas...

Napsal: úte 09.06.2009 14:21
od Legend1
Viděl bych to na sníženou kompresi motoru, takhle se auto běžně nechová, pokud to není fakt kopec třeba 15%. To je přesně poznat, jak to udělá hup, tak to je překonání horní úvrati a pak to jde přes další píst.
Napsal: úte 09.06.2009 14:24
od daweed
To som si aj ja myslel, ale zas keby to nemalo kompresiu ok, respektive taku, ze to robi uz toto tak nebolo by to citit aj na vykone, jazdnom prejave auta?
Auto ide jak vzdy, 200 da uplne v pohode, necitim ziaden radikalny ubytok vykonu.
Keby to bola ta kompresia, ako by sa auto spravalo za jazdy?
Napsal: úte 09.06.2009 14:53
od tds
to je normální u všech aut ne jen u BMW nechápu co na tom nechápeš..

Napsal: úte 09.06.2009 14:59
od daweed
Tak prestriedal som uz 5 aut a zatial to nerobilo ani jedno. Jednoducho som dal rychlost a auto stalo, nikdy sa mi nehybalo ani jedno...
Napsal: úte 09.06.2009 15:26
od ironpipi
Pozoruju to jak u mojí E36 tak u Fabie našich, všiml jsem se, že většinou záleží na tom, jak zastavím - pořadí, jestli dojedu na neutrál pak vypnu motor a pak dam rychlost, nebo jestli dojedu s rychlosti a vypnu motor...
Napsal: úte 09.06.2009 16:45
od Infe
No nevim. Me to normalni u vsech aut teda neprijde. Normalni je, ze pokud tam je rychlost, tak se to nehne

, pokud to neni poradnej kopec...
Napsal: úte 09.06.2009 16:54
od Kail
Normální je používat parkovací - tedy ruční brzdu...
Napsal: stř 10.06.2009 09:00
od Infe
Normalni je nechat tam rychlost a jeste tu rucni brzdu

. A na rovinkach by mela bohate stacit ta rychlost

...
Napsal: čtv 11.06.2009 14:25
od corle
taky se mi to stalo, byl jsem z toho napoprvé trochu mimo. Holt musíš ještě zatáhnout ručku.
Napsal: čtv 11.06.2009 14:42
od daweed
No ja neviem, ako som uz napisal, mam uz 5te auto a zatial ANI JEDNO sa nehybalo nikdy ked tam bola rychlost, to som az prekvapeny ze sa to hybe tak vela ludom... No nic, ked zistim v com bol problem tak dam vediet.
Napsal: čtv 11.06.2009 14:54
od Marty_
daweed píše:No ja neviem, ako som uz napisal, mam uz 5te auto a zatial ANI JEDNO sa nehybalo nikdy ked tam bola rychlost, to som az prekvapeny ze sa to hybe tak vela ludom... No nic, ked zistim v com bol problem tak dam vediet.
Presne, taky mi to nedelalo nikdy, to koukam kolika lidem to prijde normalni
By me zajimalo jak bych parkoval pred x lety 156ku u ktere mi v zime zamrzavala rucka takze jsem parkoval jen na kvalt i v kopcich

Napsal: čtv 11.06.2009 15:07
od daweed
Martyn píše:daweed píše:No ja neviem, ako som uz napisal, mam uz 5te auto a zatial ANI JEDNO sa nehybalo nikdy ked tam bola rychlost, to som az prekvapeny ze sa to hybe tak vela ludom... No nic, ked zistim v com bol problem tak dam vediet.
Presne, taky mi to nedelalo nikdy, to koukam kolika lidem to prijde normalni
By me zajimalo jak bych parkoval pred x lety 156ku u ktere mi v zime zamrzavala rucka takze jsem parkoval jen na kvalt i v kopcich

Presne tak!

A BMW uprimne tiez nema tie rucne zrovna najlepsie, uprimne kym ju nezatiahnem az uplne na doraz tak to aj tak nic moc neudrzi ten mini bubon co je pre rucnu urceny...
Napsal: čtv 11.06.2009 16:50
od Blumen_071
ironpipi píše:Pozoruju to jak u mojí E36 tak u Fabie našich, všiml jsem se, že většinou záleží na tom, jak zastavím - pořadí, jestli dojedu na neutrál pak vypnu motor a pak dam rychlost, nebo jestli dojedu s rychlosti a vypnu motor...
co je to za fintu "dojedu s rychlosti a..." myslim ze kazdy pred zastavenim pouzije spojku, kdo zapomene tak POSKOCI. takze nejaka nova metoda zeleznych slepic, ci co?!
me tady i v kopci staci zarazena rychlost na to, abych udrzel auto na miste...
Napsal: čtv 11.06.2009 16:57
od daweed
Uf, som rad ze dalsi v klube komu to stoji v kopci len na rychlosti a zda sa mu to divne ked sa auto hybe.
teraz by som vas chcel poprosit pomoct najst pricinu toho lebo mna naozaj nic nenapada.
Moze to byt ta kompresia aj napriek tomu, ze auto taha dobre?
Napsal: čtv 11.06.2009 18:35
od Infe
Ja nevim, ja se na to ptal nekde tusim v pokecu o BMW nebo v sekci 3er v topixu spojka. Mi bylo receno v servisu, ze mi de spojka do haje, i kdyz ja to zatim nepozoruju, ale vsim jsem si prave toho, ze do kopce mi to na rychlost neudrzi a co par vterin to o kousek popojede dolu. Vim, ze jeste tak pred pul rokem mi to nedelalo. A opet mi bylo receno znamym, ze to bude tou spojkou.
Ale fakt tomu nerozumim, takze mozna je to uplnej nesmysl, co ja vim. Nevim jestli vubec spojka muze delat neco takoveho. Kazdopadne rucka mi taky brzdi uplne na nic i kdyz byla menena nedavno. Vydrzela chvili a uz zas nejak moc nebrzdi, takze do kopce davam rucku na doraz i rychlost. Ani jedno samo o sobe mi to do vetsiho kopce neudrzi, ale spolecnyma silama to zatim dycky zvladli

...
Napsal: čtv 11.06.2009 18:52
od daweed
Presne to mam aj ja...
A to s tou spojkou asi moze byt, lebo uz ju budem potrebovat menit, ale este za jazdy drzi super, nikdy ani len trosku nepresmykla a to dam na 5ke od 2000 otacok plny plny ked sa do nej opre max krutak...
Ale je mozne ze ked je vypnuty motor tak tam chybaju dake tlaky co na nu tlacia a vtedy uz nema taky zaber nakolko uz by potrebovala vymenit. Cize toto by teoreticky mohla byt ta chyba, akurat by to mal potvrdit niekto kto ma s tym skusenosti a vie povedat, ze ked je motor off tak tam niesu tie potrebne tlaky

Napsal: čtv 11.06.2009 18:53
od Kami1
neni to proste tim, ze tyto vykonny motory maj vyssi stalej prevod a tudiz tim na motor pusobi vetsi sila
zaparkuj na stejnym miste, ale s vyssi rychlosti,
kdyz to pojede stejne je to spojkou, kdyz rychleji tak motorem
serizeni rucky 20 minut
Napsal: pát 12.06.2009 11:52
od Infe
Kami1 píše:serizeni rucky 20 minut
Kdyz to umis sam nebo ti to nekdo udela

...