Stránka 1 z 1

Napsal: ned 19.04.2009 18:53
od belch
Dobrý večer, páni kolegové, prosím vás o radu v jedné záležitosti:

Chystám se zakoupit motor z bourané E36 (rv. údajně 93, měsíc ovšem netuším) za účelem zabudování do mé E34 rv. 95.
Typ motoru je stejný, většina věcí okolo motoru je taktéž identická, jsem ovšem na pochybách, zda bude potřeba vyměnit i řídící jednotku. Jelikož je na onom "novém" motoru čerpadlo s jinou přírubou, předpokládám, že bude i jiného typu, což by mohlo znamenat jiné řízení...

Poraďte, prosím, jsem si jistý, že už spousta zdejších diskutérů motor měnila. Děkuji předem! :wink:

Napsal: ned 19.04.2009 19:15
od troutny
To čerpadlo "93" tam nech a vyměn u něj jen ten vršek(stellwerk) z toho tvýho "95" a svojí řj motoru "95" si tam nech.
Ten vršek "93" je ještě kontaktní a více odchází,ten "95" je bezkontaktní a je lepší.Vršky jsou záměnné jen si označ polohu vršku čerpadla vůči tělu čerpadla,seřizuje se tím volnoběžná dávka,která ,ale s volnoběhem nemá co společného.
Motorová elektrika a řj motoru v E36 je zcela jiná,jinak zapojená,zcela nekompatibilní.
Stejný je jen to železo(motor) až na tu vanu.
Zkrátka vyměníš jen olejovou vanu s měrkou dopředu a napojíš svazek motorové elelktriky.

Napsal: ned 19.04.2009 22:08
od belch
Abych tomu tedy správně rozuměl: nastrojený motor rv. 93 vložím do auta, přemontuju vršek čerpadla, připojím kabelbaum a jsem hotov. Je to tak? Jak je to vlastně s příslušenstvím, je vzájemně zaměnitelné? Mám na mysli alternátor, klimakompresor, sání a výfukové parohy atd... Jelikož je motor stejného typu, domnívám se, že by tyto díly záměnné být mohly, ale s tou elektrikou jsi mi vložil do hlavy pořádného brouka.

Díky ti velmi za tvou ochotu. :)

Napsal: pon 20.04.2009 10:32
od troutny
Jo altík,parohy to je stejný.
Co stejný není je svazek motorové elektriky a řj motoru DDE,jinak propinované a pak ta vana motoru,

Vršek je potřeba označit při demontáži přesně,jde o desetiny mm,ale stejnak je lépe pak doject na diagnostiku na zkotrolování popř. doseřízení té volnoběžné hodnoty vstřikovaného množství(cca +- 5mg/vstřik).

Napsal: pon 20.04.2009 13:10
od belch
DDE zřejmě souvisí právě s tím elektronickým vrškem čerpadla, viď? Ptám se, protože prodejce zřejmě nebude příliš nadšený návrhem, že si od něj vezmu motor jen se spodkem údajně plně funkčního čerpadla.
Je tedy možné připojit čerpadlo z roku 93 na můj kabelový svazek a DDE? V takovém případě bych to nechal, jak je, a prostě hodil do auta, ale mám nepříjemné tušení, že to nepůjde, viď?

Napsal: pon 20.04.2009 15:55
od troutny
Nebude ti to komunikovat s řídící jednotkou motoru DDE.
Ta "95" má bezkontaktně snímanou polohu regulační objímky a ta "93" kontaktně potenciometricky ve vstřikovacím čerpadle.
Pak by ti to vůbec nepustilo naftu z čerpadla.
To jsem ani nedoufal,přeci že by z toho někdo sundaval ten vršek čerpadla,to hold musíš koupit komplet,a pak si to doma přehodit a napojit na to tu svijí motorovou elektriku(svazek) společně s řj motoru.
A pak ten stellwerk(vršek) prodat někomu solo.

Napsal: pon 20.04.2009 20:11
od belch
Musím říct, že pan prodejce zatím boří všechny soudy, které jsem si zatím o lidech, kteří se auty živí, vytvořil... Smění se mnou spodky čerpadel, nevidí v tom problém. Jedním slovem paráda. Nechám si tedy veškerou svou elektroinstalaci a vršek čerpadla, díky čemuž to začíná vypadat na bezproblémový swap.
Několikrát tu v posledních dnech fórem proběhla zkratka EWS, ale jelikož vlastně nic elektrického neměním, snad kromě pár čidel, nemusím si s tím dělat starosti, viď?
Převelice ti děkuji za tvé rady, pane kolego, nebýt tebe, mohl jsem udělat pořádnou pitomost... :wink: