Stránka 1 z 3

Napsal: úte 14.04.2009 08:15
od Filozof
Mám 525i 24V E34 a mám nové ALU kola 235/45 17" a zjistil jsem že mám problém.
Kolo je asi 2-3cm od blatníku a občas škrtám dost mi to vadí a mám dojem že problém bude ve špatných pružinách a zadních tlumučích.
Přední kola mají minimálně 15cm mezeru mezi kolem a blatníkem zase až moc velkou.

Byl jsem s rodinou na výletě a akorát jsem sakroval jak mi pravé kolo škrtalo o blatník.

Jak jsou na tom ostatní 5ky ? je problém v pružinách a tlumičích ?
Protože 17ky jsou normálně psané na 5ku a neměl by bejt problém.

Potřebuji to akutně řešit protože za týden potáhnu vlek a nechci si ničit auto. :(

Díky.

Napsal: úte 14.04.2009 08:54
od Kelvin
Jaky maji ty Alu ET?Petka ma mit kolem ET20, a nemelo by nic skrtat pokud mas ok podvozek.

Napsal: úte 14.04.2009 08:58
od Starosta
Mam na e34 se standardnim podvozkem 235/45/17 (ET20) a jsou vpoho, neskrtaj - ale je to tip top a jsou napul sjety. Neodstava ti neco dovnitr blatniku?

Napsal: úte 14.04.2009 09:48
od Filozof
Mam asi stahane pružiny. a vím že musim vyměnit tlumiče.
Koupil jsem to tak a zatim neměnil.
Auto tahalo dost často vlek s lodí. Tak možná jsou stahané.
Poslal bych fotku klidne mam ji v mobilu. detail kola a blatníku.

Kola jsou přímo na 5ku E34 ET mam dojem 15 nebo 20 musel bych se podívat.

Napsal: úte 14.04.2009 10:50
od Filozof
http://filozof2.rajce.idnes.cz/E34_525i_24V/

tady fotka auta a detail kola.

Napsal: úte 14.04.2009 11:15
od Starosta
Starosta píše:Mam na e34 se standardnim podvozkem 235/45/17 (ET20) a jsou vpoho, neskrtaj - ale je to tip top a jsou napul sjety. Neodstava ti neco dovnitr blatniku?

Jaj, teď mi došlo, že vlastně možná kecám, protože ET tam je s nejvyšší pravděpodoností 10 - ale nepamatuju se přesně.

Napsal: úte 14.04.2009 12:02
od Filozof
Starosta píše:Mam na e34 se standardnim podvozkem 235/45/17 (ET20) a jsou vpoho, neskrtaj - ale je to tip top a jsou napul sjety. Neodstava ti neco dovnitr blatniku?


Nene nic tam není. Spíše mi přijde že to bere už nárazník. Mam seriove tlumiče i pružiny. A už nějaký čas jsem přemýšlel nad tím že to auto je nějak nízko vzadu. A pokud nasedne rodinka 400KG více tak to je sakra znát.

Mám měnit jen tlumiče nebo i pružiny. ? jde mi oto co je špatny at nemenim zbytečně oboje.

Napsal: úte 14.04.2009 12:26
od ARMAN
mam origo sekery jsou 8J a ET20 pneu ma byt 235/45/17 ja mam 225/45/17(už byli na diskach) zadek mam asi standart předek koza a vzadu neškrta, asi budeš mit jiny ET nebo širši disk
Obrázek

Napsal: úte 14.04.2009 12:28
od ARMAN
post nejde opravit tak tady je ještě zezadu
Obrázek

Napsal: úte 14.04.2009 15:03
od Starosta
Koukal jsem ted na to, kdyz je to prazdny, tak je mist kolem kol habadej, ale kdyz se to nalozi, no nevim nevim :D Zatim jsem to nezkousel - jen abych pak nezaplakal 8)
Jestli jsem to dobre pochopil, dre ti to vepredu pri rovnych kolech? Dokazu si predstavit, ze mi to bude drit v rejdu s nalozenym autem, nebo zadek ze si hodne sedne - ale nemam vyzkouseno.

Napsal: úte 14.04.2009 15:44
od Filozof
Starosta píše:Koukal jsem ted na to, kdyz je to prazdny, tak je mist kolem kol habadej, ale kdyz se to nalozi, no nevim nevim :D Zatim jsem to nezkousel - jen abych pak nezaplakal 8)
Jestli jsem to dobre pochopil, dre ti to vepredu pri rovnych kolech? Dokazu si predstavit, ze mi to bude drit v rejdu s nalozenym autem, nebo zadek ze si hodne sedne - ale nemam vyzkouseno.


Ne právě předek je vysoko až až.
Ale jde mi o zadek. Ten je nizko i sám osobě. Nevite nekdo kolik má bejt výška zadku od země ?

Mohou to dělat tlumiče ? nebo pružiny ?

Pokud auto naložím tak to dře hlavně stačí trochu zvlněná silnice a jak to poskočí tak to dře. Pravé zadní kolo.

Napsal: úte 14.04.2009 16:53
od Koto
Kola by správně neměly škrtat ani při plném propružení nadoraz.
Možná už jsou utrhaný dorazy a pak to kolo při špatnejch tlumičích zajíždí hlouběji do podběhu, než by funkční doraz dovolil, a o ten podběh pak šktne.

Napsal: úte 14.04.2009 17:03
od MattyX
no je to takove nejake nizzsi ale ty vetsi kola to zkreslujou...ale pokud budes neco menit tak dej jak pruziny i tlumice...

Napsal: úte 14.04.2009 18:44
od Huska
tak jak psal Koto ... jestli je auto snížené nebo ne nemá mít vliv .. u obou variant může dojít k plnému propružení až na dorazy tudíž pružiny a tlumiči to nebude. ... Podle mě je buď auto bourané a špatně opravené nebo moc malé ET v kombinaci s velkou šířkou ráfku. :-(

Napsal: stř 15.04.2009 10:26
od Filozof
Huska píše:tak jak psal Koto ... jestli je auto snížené nebo ne nemá mít vliv .. u obou variant může dojít k plnému propružení až na dorazy tudíž pružiny a tlumiči to nebude. ... Podle mě je buď auto bourané a špatně opravené nebo moc malé ET v kombinaci s velkou šířkou ráfku. :-(


Nestraš mě že by bylo auto bourané. To snad není. Nebo spíše neni nikde nic vidět.

Druhá věc je že mi auto šíleně skáče když jedu po dálnici normálně 120-130km/h je to asi tlumičema co chci měnit ale je vidět že když jsem dal 17ky tak se auto chová uplně jinak. Po 15kách to ladně houpalo ale ted to je mazec.

Přidalo mu to na vzhledu to ano ale z jízdy už taková radost není. :(

Napsal: stř 15.04.2009 17:41
od Koto
Novejma tlumičema škrtání kol nevyřešíš. Maximálně nebudou škrtat tak často, ale někdy přece. Příčina toho drhnutí bude jinde.
I kdyby jsi tam ty tlumiče a pružiny neměl vůbec, auto si sedne na dorazy a pokud je všechno v cajku tak kola nikde drhnout nebudou :!:

Chce to zkontrolovat nápravu jestli neni něco utržený nebo hnutý.
A nebo máš jednoduše nevhodný kola.

Mam na E36 17" šířka 255 vzadu origo BMW, měl jsem v háji tlumič a auto chodilo na hrbolech až nadoraz a kolo nikde nešrtalo.

Napsal: stř 15.04.2009 20:28
od Filozof
Koto píše:Novejma tlumičema škrtání kol nevyřešíš. Maximálně nebudou škrtat tak často, ale někdy přece. Příčina toho drhnutí bude jinde.
I kdyby jsi tam ty tlumiče a pružiny neměl vůbec, auto si sedne na dorazy a pokud je všechno v cajku tak kola nikde drhnout nebudou :!:

Chce to zkontrolovat nápravu jestli neni něco utržený nebo hnutý.
A nebo máš jednoduše nevhodný kola.

Mam na E36 17" šířka 255 vzadu origo BMW, měl jsem v háji tlumič a auto chodilo na hrbolech až nadoraz a kolo nikde nešrtalo.


A co ty dorazy mohou být ty nějak poškozené ? Dá se poznat jestli jsou špatné i pružiny musím měnit tlumiče a přemýšlím zda i tlumiče a možná ty dorazy . Potřebuji to videt na zvedáku co tam je.

Je divné že mi to dělá pravá strana. Levá to neudělala ani jednou. A taky levá je o něco vyšší.
Tipuji a budu věřit že je nějakej špatnej doraz kterej vyměním a bude to ok. :?

Zítra brzy ráno jedu na STK at mi proklepnou komplet podvozek.
Uvidím co všechno zjistí.

Napsal: čtv 16.04.2009 11:08
od Filozof
co říkáte tomuto ? pokud to nepujde jinak vyřešit myslím si že 2cm nahoru pomohou určitě.

http://www.autofashion.cz/kategorie-98_ ... fbl0bbdin5

podložky pod pružiny pro zvýšení auta vzadu.

Dokázal by mi někdo říci kde je problém ? Proč je levá strana auta vyšší než pravá ? cca 2-3cm ? :?

Proste se na to podívat anebo porovnat dve stejné seriove E34. jinak fakt nevim.

Napsal: čtv 16.04.2009 11:25
od Filozof
TAKZE mam et 10 takže by to mělo pasovat na pětku a kolama to určitě není.

Takže buď doraz je špatnej (nevím jak to vypadá) nebo je to bourane. Ted to už jen zjistit.
Doufam že to bude špatným dorazem.

Co jinak říkáte na ty podložky pod pružiny které zvyšují auto ?

Jde nějak poznat zda jsou pružiny stahané ? nikdo mi to neni zatim schopen říci. Ani na STK. Tam pouze zjistili nejake díly na podvozku co je na výměnu.

Napsal: čtv 16.04.2009 12:17
od Kelvin
Neni ET10 na e34 moc?To se mi zda spis ET na 7er,8er.