Stránka 1 z 1

Napsal: sob 21.03.2009 22:22
od Mesa
Zdravim,potreboval bych od vas poradit...Mam E36 320i r.v. 92.Asi pred tydnem sem odvzdusnoval chladici system a prasknul mi v pulce ten umelohmotny odvzdusnovacu sroub(co je vedle vicka nadobky).Samozdrejme nez jsem na to prisel,tak se mi nejake mnozstvi ty kapalany vycakalo..Poridil jsem teda novy sroub,zandal ho tam,ale uz jsem chladici system neodvzdusnil(dolil jsem jen kapalinu)..Rozjedu se ujedu tak 2km,kouknu na teplotu motoru a byla kousek pred cervenym,tak jsem okamzite zastavil,povolil ten odvzdusnovaci sroub a sla z toho jen para.odvezl jsem to domu nechal vychladnout.Pak jsem dolil kapalinu,nastartoval a nechal zahrat a chtel jsem to tedy odvzdusnit,ale ani po 10minutach z tho sroubu nesla voda,ale jenom para(motor pri tom porad v provozni teplote),tak jsem odendal tu tlustou hadici co vede nahoru do nadrzky a vubec zadna voda tam netekla,pri tom v nadrzce bylo pres pulku vody(motor si neco natahl ale jen opravdu malo),nevite cim by to mohlo byt?Je mi jasny,ze je to zavzdusneny jak krava,ale proc neprotyka voda celym systemem?..Napadla me samozdrejme vodni pumpa...Pokud by to byla ona,da se ze shora nejak rozdelat a zkontrolovat,jestli jsou lopatky vporadku?...Predem diky za jakykoliv rady a napady..;)

Napsal: sob 21.03.2009 22:46
od libovka
Děláš to blbě.Motor se odvzdušnuje nenastartovaný.Vyšroubuj odvzdušnovák a dolejvej vodu dokud se nesrovná hladina šroubu a nádržky.Pak to oboje zavři a nastartuj a zapni topení naplno a nech ohřát.Občas to cvíly podrž v cca 2500 otáčkách.Až bude hadice z chladiče (ta spodní) teplá tak to chcípni,nech trochu vystydnout a pak otevři víčko a bud dolej nebo upust vodu.

Napsal: sob 21.03.2009 23:42
od Mesa
Aha..Takze mam nalit kapalinu i do diry s odvzdusnovacim sroubem?..Nekdo na foru mi tu totiz radil,ze se odvzdusnuje za nastartovaneho...Problem proc jsem totiz puvodne odvzdusnoval byl,ze mi topeni netopilo na neutral nebo kdyz jsem motor netocil a vzdy stacilo motor vytocit cca nad 4000 a zaclo topit,coz kluci odsud z fora rikali,ze by mohlo byt zavzdusnenym chladicim systemem...Ted to netopi vubec,ale to je vlastne logicky kdyz je to zavzdusneny...(nebo aspon myslim) :)

Napsal: ned 22.03.2009 03:46
od matal
Pokuď Ti to netopí a ani se motor dostatečně nezahřeje, tak bývá problém termostat..

Napsal: ned 22.03.2009 10:21
od libovka
Aha..Takze mam nalit kapalinu i do diry s odvzdusnovacim sroubem?..

Ne.Lej ji tam víčkem dokud to nebude zešroubu vytékat.

Napsal: ned 22.03.2009 11:05
od Mesa
libovka píše:Aha..Takze mam nalit kapalinu i do diry s odvzdusnovacim sroubem?..

Ne.Lej ji tam víčkem dokud to nebude zešroubu vytékat.
Oka..Zkusim.Kdyztak sem zase do vlakna pisnu pro radu..Diky moc;)

Napsal: ned 22.03.2009 11:09
od Mesa
matal píše:Pokuď Ti to netopí a ani se motor dostatečně nezahřeje, tak bývá problém termostat..
motor se prave zahreje azaz(ale to bylo tim,ze tam bylo malo chladici kapaliny)...Termostat jsem nechaval menit pred mesicem,takze ten by snad mel byt v pohode...Ale s tim topenim,ze to netopi na volnobech si myslim,ze by to mohlo byt slabsi pumpou,ze tlaci spravne jen kdyz pridam vic otacek...(ale nevim) :)

Napsal: ned 22.03.2009 13:34
od libovka
Mesa píše:
matal píše:Pokuď Ti to netopí a ani se motor dostatečně nezahřeje, tak bývá problém termostat..
motor se prave zahreje azaz(ale to bylo tim,ze tam bylo malo chladici kapaliny)...Termostat jsem nechaval menit pred mesicem,takze ten by snad mel byt v pohode...Ale s tim topenim,ze to netopi na volnobech si myslim,ze by to mohlo byt slabsi pumpou,ze tlaci spravne jen kdyz pridam vic otacek...(ale nevim) :)
Topí to málo protožeje to zavzdušněný. :roll:

Napsal: pon 23.03.2009 00:40
od Mesa
Tak jsem to dneska udelal presne podle tvyho navodu a uz to zase slape jak hodinky,moc diky...Zda se mi,ze to topi lip,ale zase jakmile zastavim a chvili stojim,tak zacne zase foukat studenej vzduch,takze tohle asi nebude tim,ze je to zavzdusneny..Jinak znova diky moc za radu,mas u me pivko,jestli se nekde potkame :D

Napsal: pon 23.03.2009 00:56
od jarda
Mé auto na volnoběh netopilo když jsem měl vadný termostat, výměnou se to spravilo.

Napsal: pon 23.03.2009 01:09
od Mesa
jarda píše:Mé auto na volnoběh netopilo když jsem měl vadný termostat, výměnou se to spravilo.
Prave ze ja termostat menil pred mesicem...Sice vim,ze novej termostat nemusi znamenat dobrej termostat,ale tak snad by melo..

Napsal: pon 23.03.2009 16:53
od _peper
Podívej se jestli ti neutíká voda. Já měl prasklej chladič a kapal někdě ve spodním rohu. Pokud máš krycí plast pod chladičem uvidíš tam třeba vodu jako já ;)

Napsal: pon 23.03.2009 19:49
od Mesa
_peper píše:Podívej se jestli ti neutíká voda. Já měl prasklej chladič a kapal někdě ve spodním rohu. Pokud máš krycí plast pod chladičem uvidíš tam třeba vodu jako já ;)
To bych mohl..Skouknu jestli mi mizi voda v nalevce...Diky;)

Napsal: ned 31.05.2009 00:27
od koty
Ahoj konečně jsem pochopil odvzdušnění za studena už mě to sralo při nastartovaným motoru Libovka má u mě 1 fakt dík jen pro z opakování ,studený motor, otevřít nádobku a odvzdušňovací šroub a do nádoby lít kapalinu dokud se hladina v odvzdušňovacím otvoru nevyrovná v expance pak zavřít zahřát,zapnout topení na max a pak chcípnout a ještě skontrolovat jestli je spodní hadice na chladiči tepla pak nechat vychladnout a popřípadě dolít na míru či upustit dík si jediný kdo to tu zveřejnil máš u mě dvě 1 :wink:

Napsal: ned 31.05.2009 12:35
od Mesa
koty píše:Ahoj konečně jsem pochopil odvzdušnění za studena už mě to sralo při nastartovaným motoru Libovka má u mě 1 fakt dík jen pro z opakování ,studený motor, otevřít nádobku a odvzdušňovací šroub a do nádoby lít kapalinu dokud se hladina v odvzdušňovacím otvoru nevyrovná v expance pak zavřít zahřát,zapnout topení na max a pak chcípnout a ještě skontrolovat jestli je spodní hadice na chladiči tepla pak nechat vychladnout a popřípadě dolít na míru či upustit dík si jediný kdo to tu zveřejnil máš u mě dvě 1 :wink:
Jo jo,presne podle tohohle navodu jsem to delal taky, a vsechno funguje jak ma..Akorat se vyskytl mensi problem...Ted kdyz jsem jel v tydnu Prahou,tak jsem chytl kolonu v takovym dlouhym stoupaku..takze popojizdecka a tak,no a nahore 100m pred koncem kolony jsem zacal varit..Otevrel jsem kapotu a koukal jsem,ze expanska byla uplne plna vody az pres maximum na doraz..NEchal jsem motor vystydnout a opatrne jel a potom uz v pohode..Ale nevite cim by to mohlo byt,ze jsem v tom kopci varil??

Napsal: ned 31.05.2009 12:54
od castro
když jsi vařil, chytla se viskospojka? myslim tim jestli se ti točila vrtule o 106... pokud ne, mohl by být problém ve visce

Napsal: ned 31.05.2009 13:05
od Mesa
castro píše:když jsi vařil, chytla se viskospojka? myslim tim jestli se ti točila vrtule o 106... pokud ne, mohl by být problém ve visce
No to je prave ono...Kdyz preci motor ma moc vysokou teplotu,tak kdyz vypnes motor,tak by jeste vrtule mela nejakou chvili dochlazovat,ne?No a ja kdyz zastavil otevrel jsem kapotu,tak se zadna vrtule netocila...Pokud je to spatne,tak hledat zavadu v cidle na chladici?

Napsal: ned 31.05.2009 14:03
od koty
zkus jestli tu visku při zahřátým motoru zastavíš a když ji zastavíš tak musí mít nějakej odpor pokud má málej tak je v píči jako u mě :cry: