Nemám sice toura, ale 2,5tds nabízí dostatek výkonu za slušnou spotřebu. Musíš ale vybírat, protože 70% těchto motorů v ČR dostávalo nářez (ať už honění za studena, nebo čepování trafooleje, nebo dlouhodobé točení nadoraz a jiné chujoviny...), pokud se trefíš do těch 30%, získáš spolehlivý motor, co tě bude vozit za +- 7,5L celoročně a s dynamikou dostačující na bezpečné předjetí i neloudavou jízdu po dálnici.
Závady, co Tě můžou potkat:
- kolem 240tkm+ najeto bude asi pomali začínat odcházet něco na vstřikovacím čerpadle (buď řídící hlavička, nebo těsnost)
- podle způsobu zacházení může více prolínat turbo (repas otázka cca od 7tis po asi 13)
- u posledních modelů majících váhu vzduchu, tato občas odchází (ale neboj, není to co 40-50tkm jako u Kokty TDI)
- pokud byl předchozí majitel prase, může být ruplá nebo načatá hlava (mizení chladící kapaliny, bílý šlem v oleji apod.)
Klady:
- relativně silný motor (vzhledem k váze auta) 105Kw
- možnost zvýšení výkonu (s rozumem) bez vlivu na životnost na cca 170PS (v extrému na 200PS, ale tam už to pak časem jde do kytek)
- rozumná spotřeba mezi 6,5 a 8,5 kdykoli a kdekoli
- na turbodiesla celkem bezporuchový motor
- v své době nejrychlejší sedan světa s dieslem pod kapotou
- díky starší konstrukci je motor "držák" (vím o autě s 800+tkm, co stále jezdí)
Cestovní rychlosti:
- 0 - 230km/hod (tacho) dle gusta... (ale dlouhodobě Ti bude vděčný když nepojedeš víc jak 180, ne že by mu to extrémně vadilo,ale nechoval by ses k němu hezky, není to ///M3...

)
- kolem 140-160 si bere 6-7,5L
- při 230 cca 17L
1,8tds bych asi do toura nevolil, nejsi-li extrémě klidný řidič. Navíc riziko zhuntovanosti u téhle motorizace je enormní (tak 5% vs 95%), spotřeba bude cca o litr menší jak u 2,5tds. Jinak jde v podstatě o 2,5 s ubranými 2 válci a třetinou výkonu, tj. stejné potenciální závady...