Stránka 1 z 1

Napsal: pát 20.02.2009 20:46
od Webster
Nazdárek lidi. Jsem úplně novým členem, tak doufám, že nebudu ukamenován. Do teď jezdím ve VW GOLF3 a silně jsem se zamiloval do BMW řady 3 E46 verze 320D. V podstatě mi jde o to, abych jezdil za levno (spotřeba co nejnižší). U Golfa jezdim za 5l nafty, četl jsem a slyšel, že BMW 1.9D dokáže těch 5L taky dát. Už delší dobu koukám na intzeráty, kterýho bych si koupil. Ale je tu stále problém, že o BMW skoro nic nevím. Pár kamarádů mám, kteří tomu taky rozumí, ale pořád nevím, jestli dělám dobře.

Napíšu Vám tedy kompletně, co bych si představoval:

- Chtěl bych 2 litr motor tutově v dieselu (neptejte se mě proč, protože teď mam golfa v dieslu s výkonem 47KW, takže to bude jako z trabanta do porše), Xenony, manulní převodovka, výkon motoru 100KW nebo 110KW by bylo asi lepší ne?(Slyšel jsem, že stejná spotřeba).
- Rok výroby minimálně 2000.
- Barva vysněná je taková ta tmavá, co maj M3, ale ta je asi nereálná, takže stříbrná,
- automatická klimatizace, alarm, dálkově ovládané centrální zamykání,
- volant asi obyč, ale nechci ten hnus, radši multifunkční, ikdyž rádio by stejně šlo ALPINE
- výškově nastavitelná sedadla
Interier s takovou tou choromvou lištou po celé palubce.

Cenu bych si představoval tak od 150 000 do 200 000Kč.

Co jsem zahlédl nárazníky, tak se mi líbí tyto:
http://www.selliescars.co.za/bmwe46.png
hlavně tento: http://www.rachot.com/data/montaze/3-46/320d.jpg
V podstatě nárazníky se dají vždy vyměnit, takže spíš bych koukal na celkový vzhled a interier.

Nejde mi o super výkon motoru, chci jezdit s malou spotřebou a jsem hodně na hudbu a venkovní styling.

Chtěl bych poradit, co na tomto autě nejvíce odchází a při kolika kilometrech by se mělo co měnit. Co jsem koukal, tak ty auta mají tak 160 tisic až 220tisic km najeto.

Myslíte, že tento model je to nejlepší? Nebo je lepší jiný model v jiném motoru? Chci zachovat Diesel.

Díky za pomoci a za typy.

Napsal: pát 20.02.2009 21:06
od Killca
320d do roku 2001 jsou shit motory, po roce 2001 je to ok, ale na to nemas, takze z toho vychazi, ze se ti spis vyplati benzin nebo jeste je par kousku 330d do 200k, ale do 200k to budou pekny sroty nebo nemusej byt, ale vetsinou nebyvaj moc v dobrym stavu

vzdycky se smeju kdyz vidim, ze si nekdo koupi dizla, co vubec nejede a oplastuje a polepi nalepkama HKS, NOS a podobne a pak s tim startuje u skoly, jako auto nadherny, ale vsude smrad, cerno a odjezd s podlahou trapnej

osobne bych ti doporucil spise benzinove motory 320i (2,2), 323i (2,5), 328i nebo 330i, protoze naftove motory u bmw nikdy nebyly nic extra a kazdy den bych se bal, co se vyjebe, ale pokud bys sehnal nejaky pekny rocnik 2002 320d a vejs, tak by to melo vydrzet, ale jestli chces dizla, tak bych stejne radsi koupil nejakyho folkswagna nebo minimalne bmw 330D

Napsal: pát 20.02.2009 21:24
od Webster
Nejsem jeden z těch lidí, co to oplastujou a nalepěj na to tuny nálepek, mám rád čisčtej styling. Chtěl bych zachovat styl M3 a udělat z toho krasavce.

S těma motorama do 2001 jsem taky slyšel no. Kolik vydržej tyhle Dieslový motory u BMW?

Větší motor nechci, protože mi jde zase o spotřebu, protože toho hodně najezdim.

Ročník 2002 a vejš už jsou si myslim zbytečně drahý pro mě.

Jsem ochoten něco málo přes 200 tisic do toho dát, ale to už by musel bejt fakt krasavec.

VW se mi zatim nic nelíbí. Nebo líbí Passat B5.5 po faceliftu, ale je to na mé účely moc velký.

Napsal: pát 20.02.2009 21:31
od Huska
v podstatě souhlasím s Killcou, ale pokud 320d tak hledej 110kW .. rozdíl je hlavně ve spolehlivosti. na blbosti jako jsou lišty uvnitř atd se vykašli... není problém je kdykoli přehodit (jsou jen nacvaknuté a dají se sehnat za cca 2tis Kč komplet)
Motory vydrží hodně 500tis km, ale problém je s příslušenstvím okolo ..turba, váhy, vstřiky atd


Napsal: pát 20.02.2009 21:47
od Webster
A co by mohlo být u 320D při najetých 160-200 tisic km v nejbližší době vhodné na výměnu?

Tak tohle je pro mě interiér krasavec: http://www1.ebm.cz/applications/scripts ... 0220203937

Dá se z tohohle poznat, co je to za motor? http://www1.ebm.cz/applications/scripts ... 0220203937

http://www1.ebm.cz/applications/scripts ... 0220204130

Výbava:
originál autorádio, centrál dálkový, alarm, imobilizér, el. přední okna, el. zrcátka, mlhovky, xenonové světlomety, ostřikovače světlometů, aut. klimatizace, dělená zadní sedadla, výškově nastavitelná sedadla, potahy kůže, nastavitelný volant, palubní počítač, venkovní teploměr, otáčkoměr, litá kola, ABS, posilovač řízení, manuální převodovka, tempomat

Cena 189 tisic.

Myslíte, že je to slušný?

Nebo co říkáte na tohle:http://www.tipcars.com/basic/karta.php?kf=1990&ki=0492&amb=E&tn=BMW%20320D%20%20Xenon%2Caut.klima%2Cser&odkud=T&Lang=cz&ver=1235159102000

To se mi taky moc líbí

Napsal: sob 21.02.2009 00:46
od Ernesto
Vesměs souhlasím s Killcou. A jinak mám v oblibě víc benzíny než diesely. Když v poslední době koukám na inzeráty, tak se mi zdá, že je to samé auto 320D, což má každý podnikatel, a z těch let (2000-2003) jsou odjeté, tak se toho chtějí tito lidé zbavit. Je to samé 160 tisíc km a víc. Volil bych benzín, třeba slabší a myslím, že budeš v pohodě.

Napsal: sob 21.02.2009 01:59
od butthead740
No mel jsem 320d 100kw a musim uznat ze motor slouzil pekne ale jen do 300tkm pak to slo jedno za druhym, vaha, vstriky, agr ventil a svete div se casem nasledovalo i turbo.. takze zadnej spas.. takze pokud najdes kus najeto do 200tkm samozrejme v dobrym stavu tak klidne skoc i do toho 100kw.. spotreba ala klobouk kolem 5, ale pokud budes jezdit sviznejs pocitej spis se sedmi..

Napsal: sob 21.02.2009 09:29
od markas
no na ty fotce se mi zda,ze je predek svetlejsi nez zadek,takze bych si s sebou urco nekoho vzal,pokud nejsi sam karosar treba...

Napsal: ned 22.02.2009 21:22
od Killca
ten odkaz co jsi sem dal, to vypada jako 330d spis, kdyz koukam na ty saci parohy, tak to vypada ze je tam 6valcu jako u 3,0D nez 4valce jako u 2,0D

jinak auto opravdu vypada napul nastrikany, takze to muze byt bouracka, coz samo o sobe neni problem, ale chce to poraaadne prolezt, skontrolovat kde jsou jake svary a jestli jsou dobre osetrene, skontrolovat jestli pasuji plasty, tapecy, plechy, co kde skripe a vrze, osobne bych do toho nesel, byl sem dvakrat svedkem naborenych a opravenych aut a na tom se uz cestou necestou skoro vse sere postupne

jinak co sem slysel tak u 320d kolem 150-200k odchazi nejaky ten vstrik no, ale to nemam podlozene

Napsal: pon 23.02.2009 12:19
od Bambus_m5
Je to samo tvoje věc a tvoje prachy, ale opravdu si dobře rozmysli jestli fakt potřebuješ naftožrouta.
Podle toho co píšeš si zatím jezdil v koncernovém SDi což je sice motor jak z traktoru ale zase vydrží skoro cokoli a není tak háklivý na kvalitu nafty jako nověší motory s CR. A tam jsou potom opravy docela drahá sranda (viz příspěvek buttheada740). Pokud ti jde i o povinné ručení tak 320i, 323i i 325i jsou ve stejné grupě jako 320d.
Níže přidávám mail od kámoše, kerý pracuje jako testovací inženýr CR čerpadel v Jihlavském Boshi (dělají čerpadla i pro BMW). Je to odpověď na dotaz ohledně koupě 330d pro jiného kámoše.

Čus takže ohledně toho BMW 330d nebo to je 530d, to už si nevzpomínám ale není to důležité jelikož motor je v obou autech stejný.
Takže x30d 135kW, u toho motoru bych byl velmi opatrný jelikož to byl jeden z prvních 6.válců a s nejstarším typem (v té době nejnovějším) common railem, tu pumpu CP1 a celý systém vyvíjeli ještě Italové a při vývoji se jím nesnilo že to někdo narve do 6.válce a ještě BMW :-), celý systém byl koncipován jen max pro 5.válce a u čtýřválců a motorů z menším objemem pracuje pumpa vcelku v pohodě, průser pro ten systém (max. vstřikovací tlak pouze 1350bar = 135MPa) je ten že je u 135kW téměř na maximu co se z té pumpy dalo dostat a při dlouhodobé velké zatěži ( jízda po německé dálnici) docházelo k velkému opotřebování a totalce (partikly se dostaly do railu a injektoru a musela se měnit pumpa, rail a v nejhorším případě 6. injektorů ), pro ten motor ta pumpa byla poddimenzovaná. V případě že se pro motor s tímto výkonem rozhodne bych volil nejnovější ročníky tak okolo 2001-2003,co se týče injektorů (vstřikovačů) tak v té době to byla novinka a sem tam vypověděli službu a nikdo pořádně nevěděl proč, pak se to zlepšilo (to bylo u všech aut s CR). Každopádně celý systém je od BOSCHe takže není problém z náhradnimy díly, doporučoval bych před koupí zajít do servisu a zeptat se kolik stojí pumpa rail a jeden injektor (bohužel officiální ceníky se teď mění takže to nezjistím ani já), jinak dával bych si Velký pozor na stav celého systému např. pumpa by měla vydržet cca několik stovek tis km, injektor o polovinu míň. takže auta s prověřenou minulostí a tankovat kvalitní naftu (žádné Tesco, nebo u JZD...!!!!), co se týče ojetin tak nevím v jaké jsou s nima zkušenosti to víš sám líp, každopádně před koupí bych to strčil na diagnostiku (chip apod.) abych měl jistotu.

x30d (150kW) systém druhé generace s max. vstřikovacímy tlaky 1600bar, vstřikovací systém se dodává v podstatě nezměněné podobě pořád do nových typů BMW tento vstřikovací systém má i BMWx35d nejlepší 6.válcový diesel, pumpa je nové generace CP3 a je dostatečně dimenzovaná na tento motor (150kW bylo startovacích), o nějakých konstrukčních vadách nevím a pokud do ní nikdo netankuje nějakou Tesco naftu tak je spolehlivá, rail s tím nebývají problémy, občas se poserou snímače tlaku co jsou na railu (stačí odstranit sítko a jede se dál...), injektory taky s nima nebývají problémy ale platí u nich ještě víc než u pumpy kvalita nafty. Jinak opět bacha na chip tuzery a zeptal bych se zase na ceny. Celý systém je taky od nás.

Takže já bych doporučil 150kW, ale samozřejmě rozhoduje i stav auta, každopádně oprava CR (common rail sys.) je velmi drahá věc a u 6.válce zvlášť...
Jinak ať si vybere cokoliv tak kvalitní naftu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napsal: pon 23.02.2009 12:39
od Tehu
dobra odpoved a vsem bych rekl v zabalene forme znama ... . Zavady co ti popisuje rozhodne nebyvaji pravidlem a Italove byli se zmetkovitosti a reklamacema uplne v riti ... Tam odtamtud chytnout pondelni nebo patecni kus tak se to hned poznalo :-D Jen by me zajimalo co se tedy presne zmenilo na pumpe, railu nebo vstrikovacu od roku 1999 do roku 2002 ??? :roll: Ze by pouze to, ze se vetsinou vyrabelo v Jihlave a ta vzdycky mela lepsi kvalitu a mensi mnozstvi reklamace jak talijani :wink:

Ne, ze bych byl primo zasvedcen az tak asi jak tvuj kamarad a hadat se rozhodne nebudu. Prave naopak rad se necham poucit. Ale myslim ze se neni ceho bat kdyz si das pozor na servistni historii vozu a stav km. Takze vybyrat a dobre rozmyslet ...

Napsal: pon 23.02.2009 12:46
od Bambus_m5
Tehu píše: ...Jen by me zajimalo co se tedy presne zmenilo na pumpe, railu nebo vstrikovacu od roku 1999 do roku 2002 ??? :roll: Ze by pouze to, ze se vetsinou vyrabelo v Jihlave :wink:


To bohužel netuším, ale naštěstí vím koho se zeptat ;) Až dorazí odpověď tak se podělím.

Napsal: pon 23.02.2009 12:49
od Tehu
Bambus_m5 píše:
Tehu píše: ...Jen by me zajimalo co se tedy presne zmenilo na pumpe, railu nebo vstrikovacu od roku 1999 do roku 2002 ??? :roll: Ze by pouze to, ze se vetsinou vyrabelo v Jihlave :wink:


To bohužel netuším, ale naštěstí vím koho se zeptat ;) Až dorazí odpověď tak se podělím.
Ok super samotnyho by me to zajimalo :wink: a navic si myslim ze po tech letech by se ta nezpravna technologie tech prvnich kusu (jak uvadis 99 az 01) uz ukazala a byla vymenena kdyby jeste v nejakem aute byla...

Napsal: úte 24.02.2009 19:53
od Webster
Diskes za rady, v podstatě to tak stejně dopadlo. Ten krasavec z roku 2000, co jsem tady ukazoval, tak nakonec byla pěkná slátanina. Lak opravdu vypadal jako dvojí, motor se při startu zaklepal, kola drhly o lemy a zadní kola byly nějak divně vybočený ven. Každý nějak škráblý. Jizdní vlastnosti taky žádná sláva.

Teďka mam vyhlídlou jednu verzi 2001 110KW ve stříbru skoro v plný palbě, tak uvidime, jak to dopadne, až se svezu.

Napsal: stř 25.02.2009 18:34
od Chaotik
Je to každýho věc, ale místo rvaní prachů do hloupostí jako sou jiný nárazníky, interiér, rádio atd, bych si přidal peníze na pořízení...

Napsal: stř 25.02.2009 18:35
od Chaotik
Je to každýho věc, ale místo rvaní prachů do hloupostí jako sou jiný nárazníky, interiér, rádio atd, bych si přidal peníze na pořízení...

Nemůžu si pomoct, ale když člověk vyjmenuje u kýženýho auta dřív xenony před převodovkou, tak... tak... tak to radši nic...

Napsal: čtv 26.02.2009 00:05
od Webster
Auto jsem našel a vypadá to, že ho i vemu. Xenony to nakonec nemá, ale má to spousty jinejch a důležitejch věcí. Vypadá na tolik dobře, že s nim už stejně nic dělat nebudu.