Stránka 1 z 2

Napsal: pát 12.12.2008 03:16
od Kruty
Pred nedavnem jsem si poridil E39 v automatu. Nechal jsem hned vymenit olej v prevodovce.
Nekde jsem se docetl, ze automat se steptronikem se behem jizdy "uci" a upravuje razeni podle stylu jizdy.

Kamarad, co ma take auto s automatem mi doporucil, abych vyresetoval automat, ze to bude pak lip radit rychlosti, a take se to bude znovu ucit podle meho stylu jizdy, kdyz s tim predchozi majitel najezdil cca 100tis. km.

Rad bych na toto znal nazor i nekoho jineho...

1) Opravdu by se reset mel udelat?
2) Pokud ano, jak moc to ovlivni chovani prevodovky?
3) Jak se "resetuje" automat? Staci odpojit na delsi cas baterku, nebo pres diagnostiku?
4) Jak rychle se automat uci a prizpusobuje razeni jinemu stylu jizdy?

predem diky za Vase nazory, rad se necemu priucim.

Napsal: pát 12.12.2008 08:26
od LUKAJDA
zdarec
Jestli můžu poradit, tak si řad manuálně .... jezdím tak teď asi nejvíc,... spotřeba jde celkem slušně dolů a podřazením z kopečka si i ušetřiš brzdovích destiček!! ....sice vím, že o tom to není, když máš automat, ale pokud ti nevyhovuje aut řazemí, tak se to tak dá vylepšit

Napsal: pát 12.12.2008 08:41
od Birkoff
Reset znamená smazání adaptabilních hodnot. Jde udělat diagnostikou, ale za jak dlouho se naučí "správně" řadit ti neřeknu, odhaduju to na několik stovek km.

ps: na to aby řadil ručně si nemusel kupovat automat. :D
Docela by mě zajímalo o kolik ti spadla "celkem slušně" dolů spotřeba oproti "automatickému" rozumu.

Napsal: pát 12.12.2008 12:04
od Miguel
Adaptační hodnoty se většinou ukládají do paměti EEPROM, takže odpojit baterku nestačí, reset se musí udělat přes diagnostiku a po něm stačí najet pár desítek Km.

Napsal: pát 12.12.2008 12:47
od joshua666666
LUKAJDA píše:zdarec
Jestli můžu poradit, tak si řad manuálně .... jezdím tak teď asi nejvíc,... spotřeba jde celkem slušně dolů a podřazením z kopečka si i ušetřiš brzdovích destiček!! ....sice vím, že o tom to není, když máš automat, ale pokud ti nevyhovuje aut řazemí, tak se to tak dá vylepšit
tiež by ma docela zaujímalo o kolko ti klesla reálne spotreba pri manuálnom preradovaní?! si myslím že automatická prevodovka by mala byt "rýchlejšia a rozumnejšia" ako my ludia aspon čo som sa dočítal tak je schopnejšia rýchlejšie vyhodnotit situáciu a tým pádom radí rýchlejšie....

Napsal: pát 12.12.2008 12:55
od Player1
A k tomu brzdění převodovkou...nezdá se mi to jako dobrej nápad. Radši měním desky než převodovky :lol:

Napsal: pát 12.12.2008 17:27
od eric
Kruty píše:Pred nedavnem jsem si poridil E39 v automatu. Nechal jsem hned vymenit olej v prevodovce.
Nekde jsem se docetl, ze automat se steptronikem se behem jizdy "uci" a upravuje razeni podle stylu jizdy.

Kamarad, co ma take auto s automatem mi doporucil, abych vyresetoval automat, ze to bude pak lip radit rychlosti, a take se to bude znovu ucit podle meho stylu jizdy, kdyz s tim predchozi majitel najezdil cca 100tis. km.

Rad bych na toto znal nazor i nekoho jineho...

1) Opravdu by se reset mel udelat?
2) Pokud ano, jak moc to ovlivni chovani prevodovky?
3) Jak se "resetuje" automat? Staci odpojit na delsi cas baterku, nebo pres diagnostiku?
4) Jak rychle se automat uci a prizpusobuje razeni jinemu stylu jizdy?

predem diky za Vase nazory, rad se necemu priucim.
Přesně tohle chci udělám na jaře,až odzimuju svý auto :lol: No na to,že jseš čerstvým majitelem e39 máš velice dobré informace!Všechno,co jsi udělal ohledně té převodovky a chystáš se udělat je správnej postup,od oleje počínaje až po znovunahrání softwaru do převodovky!Já už jsem si to zjiš´toval v bmw,výmaz a znovu nahrání softwaru s optimalizací s řídící jednotkou stojí okolo 1800kč a mělo by se to jednou za čas udělat pravidelně,řekněme jednou za 2 roky.S tím adaptováním podle stylu jízdy to máš napostou pravdu,ale prostě jezdíš určitě často i po městě a taky se snažíš určitě nejet vždy kudlu,takže při mírnějším stylu jízdy to prostě časem "zakrní",takže to chce pak znova "probudit"! :palec:

Napsal: pát 12.12.2008 17:31
od eric
Jo a reset uděláš přes diagnostiku,ale né tu,co maj normálně v neznačkovým servisu na zjíštění závad,ale je to v podstatě takovej "chiptuning"převodovky v přeneseném slova smyslu samozřejmě.

Napsal: pát 12.12.2008 21:46
od Kruty
Diky moc za informace, jsem rad, ze se me uvahy ubiraji spravnym smerem...
Toto forum peclive prochazim, a snazim se ziskat trochu prehled, co a jak je pro me BMW dobre


Jeste bych se tedy chtel zeptat, jestli mate nejaky tip, kam se s touto upravou "softu" prevodovky obratit?

Jsem temer z Prahy, jezdim kazdej den, vetsinou na pohodu, ale obcas trochu motor prozenu, aby nezlenivel...

Manualni razeni obcas pouzivam, ale minimalne, spis jen pokud jedu v kolone z kopce, aby se auto nerozjizdelo.

Napsal: úte 16.12.2008 04:42
od Kruty
Tak uz jsem objednanej do servisu, uvidime, co tam chlapci budou provadet...

Jinak co jsem se dozvedel, tak se provadi pouze "vynulovani" hodnot u adaptabilni jednotky prevodovky, a take se smaznou nejake dalsi hodnoty.

Pokud fungovala prevodovka doted OK, bude stejne dobre radit i potom, jen se trochu optimalizuje jeji chovani na soucasny stav prevodovky a oleje, ktery po tech x odjetych KM ma trochu jine vlastnosti, nez kdyz to vyjelo z tovarny nove.

Take vyuziju toho, ze to bude pripichnute na diagnostice k zapnuti daylightu

Napsal: úte 16.12.2008 12:00
od eric
Kruty píše:Tak uz jsem objednanej do servisu, uvidime, co tam chlapci budou provadet...

Jinak co jsem se dozvedel, tak se provadi pouze "vynulovani" hodnot u adaptabilni jednotky prevodovky, a take se smaznou nejake dalsi hodnoty.

Pokud fungovala prevodovka doted OK, bude stejne dobre radit i potom, jen se trochu optimalizuje jeji chovani na soucasny stav prevodovky a oleje, ktery po tech x odjetych KM ma trochu jine vlastnosti, nez kdyz to vyjelo z tovarny nove.

Take vyuziju toho, ze to bude pripichnute na diagnostice k zapnuti daylightu
Tak dej pak vědět,jak se změnilo chování převodovky a kolik to přesně stálo.

Napsal: čtv 25.12.2008 23:36
od Kruty
Takze trochu se zpozdenim.
Uz jsem to psal pred par dny v jinem vlakne diskuze...

Diagnostika probehla, prevodovka "vynulovana" , chova se dle meho pocitu o neco lepe, radi to rychleji, ale asi se to v budoucnu muze jeste zlepsit...

Pri programmovani se totiz narazilo na nejaky problem s ridici jednotkou airbagu, a dokud to nebude vyreseno, tak se neda do auta cokoli programovat, tedy ani nejaky novejsi soft pro automat, ktery mi v servisu nabizeli.

Celkova cena byla necelych 1000kc ( platil jsem jen velky test a smaznuti chyb a vynulovani prevodovky)

Napsal: pát 26.12.2008 23:52
od CernyPetr
eric píše:Jo a reset uděláš přes diagnostiku,ale né tu,co maj normálně v neznačkovým servisu na zjíštění závad,ale je to v podstatě takovej "chiptuning"převodovky v přeneseném slova smyslu samozřejmě.

Reset udelas i diagnostikou co maj normalne v neznackovim servisu na zjisteni zavad. Zadny extra burty na to nejsou potreba.

Napsal: sob 27.12.2008 11:37
od eric
CernyPetr píše:
eric píše:Jo a reset uděláš přes diagnostiku,ale né tu,co maj normálně v neznačkovým servisu na zjíštění závad,ale je to v podstatě takovej "chiptuning"převodovky v přeneseném slova smyslu samozřejmě.

Reset udelas i diagnostikou co maj normalne v neznackovim servisu na zjisteni zavad. Zadny extra burty na to nejsou potreba.
Já měl na mysli výmaz a znovu nahrání softwaru do převodovky,né jen vymazání chyb,asi sem se tedy špatně vyjádřil :)

Napsal: sob 27.12.2008 13:03
od Kuaja
Kruty: a prosím, kde sis to nechal dělat? Měl bych zájem o to samé :)

Napsal: sob 27.12.2008 14:13
od Tashiro
Kuaja píše:Kruty: a prosím, kde sis to nechal dělat? Měl bych zájem o to samé :)
Taky se přidávám.... napiš kde

Napsal: ned 28.12.2008 21:16
od Kruty
Byl jsem s tim v Renocaru v Praze.

Sel bych klidne i do jineho autorizovaneho servisu, ale to je tezke, kdyz nikde neberou telefony... :-) asi nechteji dalsi zakazniky.

Jinak co jsem se jeste dozvedel , tak nahrani noveho softu neni problem, ale takova ta projizdka s pripojenou diagnostikou a naprogramovani prevodovky se pry dela pouze kdyz se prevodovka menila, jinak to pry nema moc vyznam... alespon tak se vyjadril technik z Renocaru.

Napsal: ned 28.12.2008 21:52
od eric
Kruty píše:Byl jsem s tim v Renocaru v Praze.

Sel bych klidne i do jineho autorizovaneho servisu, ale to je tezke, kdyz nikde neberou telefony... :-) asi nechteji dalsi zakazniky.

Jinak co jsem se jeste dozvedel , tak nahrani noveho softu neni problem, ale takova ta projizdka s pripojenou diagnostikou a naprogramovani prevodovky se pry dela pouze kdyz se prevodovka menila, jinak to pry nema moc vyznam... alespon tak se vyjadril technik z Renocaru.
Zajímavý,kámošovi,co má mergla W210-tku éčko tiptronic tak toto přesně dělal s tou projížďkou jeho známej v německým servisu,projel se s PC v autě a nastavil mu interval řazení přesně podle vrcholu krouťáku,takže pravděpodobně to co říkáš je asi výmluva technika,aby nemusel nic dělat.Protože když nad tím uvažuju,když ti tam našťouchnou novější sowt do převodovky,tak to musí sladit s říd.jednotkou,nehledě na to,jakej je rozdíl mezi nově dávanou převodovkou,tam je snad taky novej sowt,né?!Fakt zvláštní přístup některých zn.servisů :?

Napsal: pon 29.12.2008 10:57
od mhd
Kluci, nechá se to udělat i na E-60? Převodovka je nastavená spíš na benzína než na diesela a zbytečně se přetáčí, mohla by řadit daleko dříve při větším kroutáku.

Napsal: pon 29.12.2008 21:38
od P-J
eric píše:
Kruty píše:Byl jsem s tim v Renocaru v Praze.

Sel bych klidne i do jineho autorizovaneho servisu, ale to je tezke, kdyz nikde neberou telefony... :-) asi nechteji dalsi zakazniky.

Jinak co jsem se jeste dozvedel , tak nahrani noveho softu neni problem, ale takova ta projizdka s pripojenou diagnostikou a naprogramovani prevodovky se pry dela pouze kdyz se prevodovka menila, jinak to pry nema moc vyznam... alespon tak se vyjadril technik z Renocaru.
Zajímavý,kámošovi,co má mergla W210-tku éčko tiptronic tak toto přesně dělal s tou projížďkou jeho známej v německým servisu,projel se s PC v autě a nastavil mu interval řazení přesně podle vrcholu krouťáku,takže pravděpodobně to co říkáš je asi výmluva technika,aby nemusel nic dělat.Protože když nad tím uvažuju,když ti tam našťouchnou novější sowt do převodovky,tak to musí sladit s říd.jednotkou,nehledě na to,jakej je rozdíl mezi nově dávanou převodovkou,tam je snad taky novej sowt,né?!Fakt zvláštní přístup některých zn.servisů :?
Zajímavý názor, ale bohužel je úplně mimo.... Agentura JPP opět šíří bludy.