Stránka 1 z 2

Napsal: stř 26.11.2008 23:00
od SONICus
Zdravim vsechny. Mam takovy maly dilema ohledne toho co si vybrat za motorizaci. Chci si poridit E46 v sedanu, od zacatku sem si rikal ze urcite nejakej stroj pana Diesla, jenze po docela dlouhym cteni ruznejch for, a to nejenom tady ale i na jinejch serverech, ruznejch recenzi, a ze toho nebylo malo, fakt nekolik dni za sebou :) si ted nevim rady. Diesel by se vyplatil pokud bych toho najezdil opravdu rocne hodne, jenze to ja zas tolik nenajezdim, tak 15tis. max 20tis., spis k tem patnacti, takze z toho by samozrejme vychazel benzin, no a ted prijde ten problem, ja totiz mam od nekolika zdroju zajisteno dostat se k podstatne o dost levnejsi nafte, ne ale k zadny vod nejakyho Franty z jednotnyho zemedelskyho, proste vite asi jak to myslim. Tudiz vychazi zase diesel, jenze ty prachy za opravy vstriku, vahy vzduchu a podobne se mi moc davat nechce :? takze tedkonc zase benzin, ale tam je zase u trochu silnejsich motoru docela dost vysoka spotreba......Fakt proste nevim no.... Jinak na co sem se koukal, tak v uvahu beru 320d, 330d, a pak ty benzinaky 325i, 330i, a ten benzinovej dvoulitr asi ne-e. Jinak je pravda ze s tim mojim najezdem by treba nebyl problem s nejakejma velkejma vymenama u nafty, kdybych poridil dobrej kus. Ale to uz je spis o stesti. Samozrejmosti je u me dovoz z rajchu, kdo zna tak vi :wink: proste jen ten motor mi dela problem.... Prosim poradte. Dikys

Napsal: stř 26.11.2008 23:08
od Fipo
jestli jezdíš denně krátké vzdálenosti kup benzín, jestli jednou za týden dlouhou štreku kup diesel :wink:

Napsal: stř 26.11.2008 23:15
od SONICus
jenze to je prave to, jeste studuju, takze pres vsedni dny moc ne az temer vubec, ale o vikendu, chata, a pak tam no....

Napsal: stř 26.11.2008 23:18
od Chief
zrovna tuhle sem to pocital, 30d znamena 55% (!) nakladu na palivo oproti 30i, 25i.. sam naftu nemusim ale kdyz je ji dost za pumpa minus 10kč tak neni co řešit. a proto taky radsi 5er tam nafta tolik neboli

Napsal: stř 26.11.2008 23:25
od Tehu
jo tak presne takovej problem jsem resil napodzim najezdim taky tak nejak 15-20tis... :wink: Kdyz jsem si pak zpocital ze i pri tech mejch 20tis rocne usetrim pri rozdilne spotrebe shruba 2,5-3l/100km 14tis korun/rocne a nedej boze ze bych pocital nejakou naftu bokem tak 22kc/1l tak tam mas usporu skoro 24tis/rocne. To by si si i nejakou tu opravicku mohl dovolit :wink: v pripade mel by jsi smulu. Pokud vylozene ty km nenajezdis tak ze nez to ohrejes tak zastavujes. Pokud se k tomu budes chovat jak clovek a pokud budes mit trosku stesti pri koupi tak mas bych rekl vyhrano a s 330d je fakt moc pekne svezeni...

Benziny neznam krome 320i a 318i a ty bych nebral za moc penez malo muziky a ty silnejsi bych rekl ze pojedou moc pekne ale ta spotreba... :-(
Jezdis-li 5km tam 5km zpet tak nevahej a kup benzin...

MOJE UVAHA : Nejsem zadny zavodak a nebavi me motor tocit az do aleluja tak jsem zvolil 330d, oproti 320d jsou to drzaky a neni u nich takova poruchovost... Navic s naftouvim 6valcem se da jezdit jak s benzinem obrovsky zatach v celem spektru otacek a ne jen nekde mezi 1800-2500 jak TDI. To kdyby te nahodou chytl rapl a chtel si zadovadet. :wink: A srdce proste chtelo velky kroutak a male naklady i za riziko toho ze se spalim... Nastesti tuk tuk na drevo, mam s nim najezdeno od srpna asi 7tis km a az na silentbloky, predni desticky a hardy spojku (coz se ale pocitat neda to jsou spotrebni veci ) zadne investice... Snad bude slouzit i dale...

Tak ti preji at mas jednouduche rozhodovani a hodne stesti pri koupi :)

Napsal: čtv 27.11.2008 00:14
od P-J
Tehu píše:jo tak presne takovej problem jsem resil napodzim najezdim taky tak nejak 15-20tis... :wink: Kdyz jsem si pak zpocital ze i pri tech mejch 20tis rocne usetrim pri rozdilne spotrebe shruba 2,5-3l/100km 14tis korun/rocne a nedej boze ze bych pocital nejakou naftu bokem tak 22kc/1l tak tam mas usporu skoro 24tis/rocne.
Pokud vememe v potaz, že ke kradené naftě se dostane jenom malé procento lidí, tak nám zůstáva pro normálního člověka úspora na palivu těch cca 15tKč/rok. Za pět let ujedeš 100tkm a ušetříš 75tKč - jistě zajímavá částka. Ale protože asi málokdo tu má nové auto a většina má najeto min 100tkm, je celkem velká pravděpodobnost, že se objeví problémy na vstřikovačích. A po jejich výměně jsme opět na nule. Může se objevit i problém na turbu (pravděpodobnost podstatně nižší než u vstřikovačů, ale je) + nějaké typicky dieselovské problémy (u kterých nejde ale říct, že by byly pravidlem, ale zase tak vyjímečné taky nejsou).

Do benzínu si můžu dát LPG, bude mě to stát cca 40tKč a jezdím ještě levněji než s dieselem. V podstatě žádné riziko, že se něco podělá.

Musí se trefit na dobrý diesel, na kterém nic neodejde, aby se opravdu vyplatil. Když ale čteš diskuze po různých fórech, tak se tam probírají diesely, diesely a zase diesely...... :wink:

Napsal: čtv 27.11.2008 01:19
od Killca
kup 323i, pomer vykonu, spotreby i ceny povineho je super a je to poddimenzovany benzin, takze to i neco vydrzi

Napsal: čtv 27.11.2008 01:21
od myrryn88
P-J píše:
Tehu píše:diesely, diesely a zase diesely...... :wink:
Na jakymkoliv foru kde je psano diesel,diesel,diesel tak zatim je pruser,pruser,pruser.Kup 323i a mas to.

Napsal: čtv 27.11.2008 03:23
od Filozof
každého 2člověka co si povídám o nafte v BMW myslím tím novější motory 3L a 2L tak brečí že už měnili vstřiky. Kámoš má 530d rok 2004 anajeto asi 98tisic a už jeden vstřik měnil. A to bere " kvalitni palivo SHELL" a chová se k autu jak nejlepe umí. Po tom co jsem slyšel ze všech stran se nafty bojím a šel bych do ní jen tehdy kdyby byla zadarmo. Takže jedině benzín a věřím že 2.5litr v 5ce 170koni je dobrej s nižší spotřebou s slušným výkonem.

Kluci tady na dálku hlásili neuvěřitelně nízké spotřeby. Kolem 6,3litru jízdou kolem 120-130km_h což se mi ani nechtělo věřit.

Napsal: čtv 27.11.2008 03:38
od matal
Stejně motorizaci si budeš muset rozhodnou sám.. :wink:

Napsal: čtv 27.11.2008 09:37
od stormer
Doporučuji ti se projet v nějaké 323i nebo 325i a uvidíš,že ti to bude stačit....Pokud nebudeš moc jezdit po městě,tak budeš jezdit za 9 litrů průměr max.

Napsal: čtv 27.11.2008 10:11
od gas
Ta úspora u ty nafty rozhodně je,ale kdo z vás si těch 14 tis ročně dává nastranu pro případ kdyby něco?Ušetřený prachy mít stejně nebudeš a kdyby se ti něco pos.... tak budeš v servisu valit bulvy.Při takhle malým najetí kilometrů rozhodně benzín.

Napsal: čtv 27.11.2008 10:21
od Infe
No tak ja jsem zas slysel, ze pokud se to nehoni, tak je spotreba u 2litru, 2.5 litru a 3litru takrka stejna. Samozrejme po seslapnuti plynu na podlahu, tam znacnej rozdil asi bude, ale tak to i v tom zrychleni. Docela by me zajimalo jaka je tedy realita.

Napsal: čtv 27.11.2008 11:04
od michal09
SONICus píše: v uvahu beru 320d, 330d, a pak ty benzinaky 325i, 330i, a ten benzinovej dvoulitr asi ne-e.
Za mě rozhodně benzín... :wink: Jinak 320i - M54 bych se nebál, je to úplně něco jiného než 320i - M52 a když bereš v úvahu 320d klidně bych bral v úvahu i 320i... Nevím jak jsi na tom finančně, ale já bych v tuhle chvíli bral krásnou, zachovalou 323i sedan v individuálu, slušný svezení za slušnou spotřenu a pořizovací cenu... :wink:

Napsal: čtv 27.11.2008 11:42
od Francis
Kašli na naftu a kup benzín a dej do toho LPG. Mám 323ti E36 se sekvenčním LPG Tartarini. Jezdím za 10 ltr/100 km LPG a kupuju ho tady za 13,5 Kč/ltr a k tomu benzín na ohřátí. Za ty peníze ti ropák nepojede.

Napsal: čtv 27.11.2008 11:46
od Infe
LPG neni pro kazdyho. Napr. me vetsinu casu auto stoji bud doma v podzemni garazi pod barakem, kam se s LPG nesmi nebo v praci v podzemni garazi kam se s LPG nesmi. V obou pripadech bych jinde nezaparkoval...

Napsal: čtv 27.11.2008 11:52
od SONICus
Dekuji vsem za komentare... No LPG u me asi nepripada v uvahu, treba kvuli zajizdeni do podzemnich garazi a tak, pac bydlim v Praze a jednak kvuli tomu ze to docela vyuzivam.... Jinak jak sem psal na uvod u me se jedna o E46....

Napsal: čtv 27.11.2008 11:52
od Francis
Jistá omezení u LPG jsou :-( Dalším je třeba velikost nádrže = časté tankování :-(

Napsal: čtv 27.11.2008 11:59
od Francis
SONICus píše:... No LPG u me asi nepripada v uvahu ... kvuli tomu ze to docela vyuzivam.... Jinak jak sem psal na uvod u me se jedna o E46 ...
Kdybych měl auto jen na víkendy a najezdil několik tisíc ročně, tak na LPG kašlu. Mám ho právě proto, že najezdím ročně 40-50 tisíc km.
LPG zástavba je do E36 víceméně shodná s E46.
Problém jsou podzemní garáže a značka se zákazem vjezdu s LPG. Do neoznačených se může, mají vyřešené odvětrání těžkého propanu ze dna garáže.

Napsal: čtv 27.11.2008 17:36
od Zdenda_8
Ahoj já ti jednoznačně doporučuji 323 protože jí mám a je to super :wink: Mám najeto 237 000 a bezva.Jede jak drak.. :evil: