Stránka 1 z 1

Napsal: sob 01.11.2008 00:45
od tpsenda
Tak jsem dnes byl v servisu, a servisaka uhanim jiz nejakou dobu o vymenu oleje v prevodovce Automat 330d rok 2000. Nejak jsem vycitil, ze se mu do toho moc nechce, prevodovka zatim jede normalne, on zavolal nekam do Prahy nejakymu specialistovi. Ten mi rekl ze pokud mam najeto 160tis mam prevodovku pred smrti, ze BMW tam dava GM, ze jsou to strasne sracky a ze to pry nevydrzi. Ze to umre z niceho nic. A tak se chci zeptat da se nekde zjistit jaky typ AT tam mam zda ZF ci GM? Jakou maji tyto prevodovky zivotnost? A zda mam auto prodat, nebo jestli se da nejak predejit temto problemum co tu pisete. Co mi kdo poradite? Auto mam rad byl to muj sen, a nechci se ho jen tak zbavovat mam to v plne nalozi Harman Cardon, Navi, TV, M paket, a tezko se hleda druhej takovej kousek v manualu trebas. Poradte prosim. Dekuji

Napsal: ned 02.11.2008 23:41
od PavelP
Funguje to - neřeš to! Maximálně bych se zabýval výměnou oleje ,pokud neznáš původ auta.Moje 540ka má nalítáno 350000 km,koupená v německu a převodovka zatím funguje.Ale zase bohužel nevím kolikátá převodovka tam je :wink: .Auto mám rok a jsem zatím velmi spokojenej.
Jen Tě chci upozornit,aby jsi jsi dal bacha na výběr mechanika!!!!!!!!!!!!nebo servisáka jak píšeš.
V prvním případě bych auto hodil na zviž,a zkontroloval stav a hlavně barvu oleje,pokud je barva medová vůbec nic bych neřešil.pokud je barva tmavá až černá je to na výměnu . ale pozor musí tam přijít ten správný olej pro danou převodovku. Už se to tu řešilo několikrát.
PP

Napsal: pon 03.11.2008 00:07
od Tashiro
tpsenda píše:Tak jsem dnes byl v servisu, a servisaka uhanim jiz nejakou dobu o vymenu oleje v prevodovce Automat 330d rok 2000. Nejak jsem vycitil, ze se mu do toho moc nechce, prevodovka zatim jede normalne, on zavolal nekam do Prahy nejakymu specialistovi. Ten mi rekl ze pokud mam najeto 160tis mam prevodovku pred smrti, ze BMW tam dava GM, ze jsou to strasne sracky a ze to pry nevydrzi. Ze to umre z niceho nic. A tak se chci zeptat da se nekde zjistit jaky typ AT tam mam zda ZF ci GM? Jakou maji tyto prevodovky zivotnost? A zda mam auto prodat, nebo jestli se da nejak predejit temto problemum co tu pisete. Co mi kdo poradite? Auto mam rad byl to muj sen, a nechci se ho jen tak zbavovat mam to v plne nalozi Harman Cardon, Navi, TV, M paket, a tezko se hleda druhej takovej kousek v manualu trebas. Poradte prosim. Dekuji


6ivotnost je asi 180 000 ... +- 150 000 :lol: záleží na stylu jízdy a starosti. BMW uvádí že je doživotní, ale to u nich znamená asi 180 000 a pak to celý mění kus za kus. Pokud ti nepadá do nouze a jede jak má, tak vyměnit olej by postačilo (možná) Každopádně bych to dal na výměnu a dle stavu oleje a množství špon ti to řeknou. Jinak životnost AT je asi těch 180 000 a le životnost oleje je 40 000 takže je stejný interval výměny jako u motoru.

Americká skříň (GM) je sice kvalitativně horší, ale na výměnu je prý lepší, co mi říkali v servise. Navíc to sračka není, jinak by je tam asi BMW nedávolo ne? Jen je horší v poměru s německou výrobou.

Auta bych se nezbavoval, ale za cca 5000 Kč vyměnil olej a pak by se vidělo.

Napsal: pon 03.11.2008 00:08
od Tashiro
tpsenda píše:Tak jsem dnes byl v servisu, a servisaka uhanim jiz nejakou dobu o vymenu oleje v prevodovce Automat 330d rok 2000. Nejak jsem vycitil, ze se mu do toho moc nechce, prevodovka zatim jede normalne, on zavolal nekam do Prahy nejakymu specialistovi. Ten mi rekl ze pokud mam najeto 160tis mam prevodovku pred smrti, ze BMW tam dava GM, ze jsou to strasne sracky a ze to pry nevydrzi. Ze to umre z niceho nic. A tak se chci zeptat da se nekde zjistit jaky typ AT tam mam zda ZF ci GM? Jakou maji tyto prevodovky zivotnost? A zda mam auto prodat, nebo jestli se da nejak predejit temto problemum co tu pisete. Co mi kdo poradite? Auto mam rad byl to muj sen, a nechci se ho jen tak zbavovat mam to v plne nalozi Harman Cardon, Navi, TV, M paket, a tezko se hleda druhej takovej kousek v manualu trebas. Poradte prosim. Dekuji


6ivotnost je asi 180 000 ... +- 150 000 :lol: záleží na stylu jízdy a starosti. BMW uvádí že je doživotní, ale to u nich znamená asi 180 000 a pak to celý mění kus za kus. Pokud ti nepadá do nouze a jede jak má, tak vyměnit olej by postačilo (možná) Každopádně bych to dal na výměnu a dle stavu oleje a množství špon ti to řeknou. Jinak životnost AT je asi těch 180 000 a le životnost oleje je 40 000 takže je stejný interval výměny jako u motoru.

Americká skříň (GM) je sice kvalitativně horší, ale na výměnu je prý lepší, co mi říkali v servise. Navíc to sračka není, jinak by je tam asi BMW nedávolo ne? Jen je horší v poměru s německou výrobou.

Auta bych se nezbavoval, ale za cca 5000 Kč vyměnil olej a pak by se vidělo. Radost může dělat ještě dlouho.

Napsal: úte 04.11.2008 12:20
od tpsenda
moc děkuji za názory nechám vyměnit olej a pak dám vědět jak to vypadá.

Napsal: úte 04.11.2008 12:30
od Tashiro
Jinak předejít výměně se dá... a to tak, že se o to budeš starat jak se má. Nebudeš to hned po startu honit, dávat D a R, když ještě jedeš, nejezdit na N. Po dojezdu stát pak dát ručku pak P a vypnout klíček. Na křižovatce stát na brzdě a nedávat N .... netahat na laně atd...

Napsal: úte 04.11.2008 13:17
od tds
http://www.e39-forum.de/thread.php?threadid=11287
doporučuji přečíst je to tam krásně popsané co a jak od jednoho guru přes ATpřevodovky v DE.

Napsal: úte 04.11.2008 17:09
od ianko
kuwa chlapi nedal by sem niekto light preklad, nemecky ani tuk..ale naky rady pre automat si viacery pocitame...

Napsal: úte 04.11.2008 17:46
od prase007
Zadej si do tohohle dekoderu posledních 7 tvýho VIN kodu a vyjedou ti i druhy převodovek - pak zadáš to číslo co máš napsaný u transmission do googlu a zjistíš jestli je to ZF, GETRAG nebo GM

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi