Stránka 1 z 1

Napsal: pát 15.08.2008 14:12
od Helldiver
Mal by som na vsetkych userov taku prosbu, urcite ste dakedy boli na geometrii a dostali ste tam taky pekny protokol z roznymi cislami, tak ak by ste boli taky dobry napiste sem hodnoty - a stacia tie "idealne" (bez toleranice) nie hodnoty konkretneho vozu, chcel by som spravit taky maly prehlad medzi modelmi BMW, zacnem ja:

E30 325i M-technik

Predna naprava:
Celkova zbiehavost = +1.9mm
Odklon kolesa = -01.17 Stupna
Zaklon kolesa = +09.00 stupna

Zadna naprava:
Celkova zbiehavost = +3.2mm
Odklon kolesa = -02.50 Stupna

E34 535i:

Predna naprava:
Celkova zbiehavost = +2.0mm
Odklon kolesa = -00.22 Stupna
Zaklon kolesa = +08.13 stupna

Zadna naprava:
Celkova zbiehavost = +2.8mm
Odklon kolesa = -02.33 Stupna


Tak dajte aj dalsie BMW modely:))

Napsal: pát 15.08.2008 14:42
od youwee
sbihavost se snad uvadi taky ve stupnich ne?? Jinak ty hodnoty sou v knize jak na to nebo v Bentley's service manual. Pro E36 je to takto:
(camber je odklon, toe angle je sbíhavost)

Napsal: pát 15.08.2008 14:59
od Helldiver
Len ja jak na to mam len pre E30 a rad by som ak by to tu bolo pokope, co najviac BMW modelov, kedze tieto settingy hovoria dost vela o tom ako je auto podvozkovo nastavene, ci sportovejsie, na komunikativnejsie riadenie, alebo skor bezpecnost, atd :) . Na protokole z geosky som mal v tej zbiehavosti fakt mm, tak som to tam dal. A nastavenie napriklad seriovej E36tky by ma celkom zaujimalo, pocul som ze ma v serii o dost mensi zaklon ako E30tka a preto sa horsie vodi bokom v zaklade...

Napsal: pát 15.08.2008 15:24
od youwee
No vlastne cim vetsi odklon tam mas (mysleno cim vetsi minus), tak tim mensi plocha te gumy ti sedi na silnici, tim padem to pujde urvat lip... Ale taky to souvisi s tim jak tvrdej podvozek mas jak se ti to auto naklani cim vic se nakloni tak tim vetsi bude ta plocha, ktera se dotyka...

Napsal: pát 15.08.2008 15:31
od Helldiver
praveze pri zavodakoch a vacsie odklony nastavuju aby to lepsie sedelo v zatackach - sice na rovinke ti to nebude dosadat celou plochou gumy (horsia smerova stabilita, vacsie opotrebenie gum) ale ked sa to v zatacke nakloni, tak to praveze lepsie vyuzije sirku pneumatiky.

Napsal: pát 15.08.2008 15:33
od youwee
no vsak a co jsem napsal :)

Napsal: sob 16.08.2008 22:38
od Killca

Napsal: sob 16.08.2008 22:39
od Killca
Killca píše:tak kukaj semka :) coupe e36 318is 1,8 na 17tkach a coupe e36 318is 1,9 na 16tkach
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 159#557159