Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 31.07.2008 15:24
od Prospeedy
Zdravíčko, mám takovej menší problém..Konečně jsem se rozhodnul přesedlat z VW do báwa,ale nevím jakej motor si mám zvolit.Samozřejmě mi jde o spolehlivost a tak trosku i o spotřebu.Rozhoduju se mezi 523i(525i) a 525d (může být i 3.0d)..Chtěl bych vás poprosit, jestli by jste mi neporadili na co si mám dát pozor, na co báwíčka hodně trpěj apod..Bude to moje první bmw, tak mě snad nezklame 8) předem dík za reakce :wink:

Napsal: čtv 31.07.2008 15:39
od prase007
525i můj tip a možná klidně 530i :)

Napsal: čtv 31.07.2008 15:41
od Leveler
523i není špatná, ale možná na 5tku trocha slabší
528i je super..Super motor a spotřeba
530D taky pecka ,ale tam bych měl už trochu strach.Přece jenom je to nafta a můžou odejít vstřiky či turbo takže tam bude dražží servis.
540i asi nejlepší řešení.Držák motor a spotřeba taky není tak hrozná a výkon je krásnej :wink:

Zaměř se na podvozek aby nebyl vylágrovanej a pak už ty klasický věci..Aby motor hezky táhl, dobře řadila převodovka atd

Napsal: čtv 31.07.2008 17:00
od Prospeedy
528i mám taky na mušce,ale tam už mě odrazuje vyšší pojistka..Hlavně s autem budu dojíždět 600km do práce 2x měsíčně, takže něco musí vydržet a nesmí toho moc spapkat..Mám přístup k naftě, tak bych radši ropáka, ale slyšel jsem že se spolehlivostí to je nicmoc..A vybrat zachovalej kousek ke kterymu se předešlej majitel choval,je asi těžký najít.Největší strach mám s turba a čerpadla u naftáčků, jinak u benzínu se asi nemusim bát ničeho..

Napsal: čtv 31.07.2008 18:34
od Lion
Před nějakou dobou se tu zrovna E39 ve spojení s objemy řešila. Pokud nechceš opravdu nějakýho trhače silnic, ale ani mrzáka, tak bez problému na normál ježdění stačí i E39 523i. Kamarád má E39 528i v kombíku a líta to jak steklý, takže nevidím důvod se bát 523i. :wink: Do nafty bych asi už nešel pokud ročně nenajedeš víc jak 30-40 tis. km..

Napsal: čtv 31.07.2008 20:08
od Diablo330Ci
Spis je to podle toho za kolik chces to auto koupit.Jestli Ti jde o poviny tak 523i.Jestli o dobrou cenu tak 528i a jestli mas o par kacek vic tak rozhodne 530i.Ropu bych vynechal!Protoze divil by jses za kolik se da ject 130km/h na tempomat.Ja s 330Ci za 7,4i a Matal snad jeste za min.Kdyz budu chtit jezdit v klidu okresky za Prahou muzu ject za 8litru!A nejlepsi na tom je ze jenom leju olej a benzin!

Napsal: čtv 31.07.2008 21:34
od eric
No takže rozdíl v povinným ručení mezi 2.3i a 2.8i(co je nad 2.5l je ve stejný kategorii) je cca 2500kč za rok,tj 210kč měsíčně navíc oproti tý dvatrojce.Ve výsledku bude mít v určitým stylu ježdění ta 2.8i stejnou,možná i menší spotřebu,ale větší krouťák,vyšší výkon,živější a myslím,že při následným prodeji někdy v budoucnu i lepší perspektivy rychlejšího prodeje.Chápu srovnávat rozdíl v povinným mezi 1.4l a 3.0l,ale toto fakt né!?Jednoznačně jdi do většího obsahu,nejlépe 3.0i,ale ten je dražší,takže pak 2.5i nebo 2.8i.Do 4.4i musí jít někdo,kdo bude smířenej s tím,že ve městě ti to bude žrát mezi 15-18l a to asi nehledáš?!Takže vopravdu radím ti dobře jdi spíše do toho většího obsahu než je 2.3i a vyprdni se na nějaký povinný ručení,tento argument je fakt hloupej,dyť vidíš ten cenovej rozdíl,nepatrnej!! :wink: 8)

Napsal: čtv 31.07.2008 23:22
od matal
Musím potvrdit, že nejlepší kompromis je ta 530i s motorem M54 R6, jsem schopný s tím jet štreku za 7,1 po okreskách do rychlosti 130.. Shodou okolností jsem se dnes vrátil ze SRN-1500km cesta po dálnici+ nějaké prndačky po Německu se spotřebou 9,2L a rychlost po dálnici 150-220km/h s tím, že jsem jel většinou 160-180..
Je to naprosto neuvěřitelný motor, jsem s ním maximálně spokojený.. :!: :!:

Napsal: pát 01.08.2008 07:14
od prase007
Jestli ten údaj 2x měsíčně 600km sedí, tak rozdíl v nákladech bude skoro nulovej, ať koupíš cokoliv. Věřim že 523i nebude špatný svezení, ale pro tvojí osobní spokojenost vážně doporučuju 525i a víc. Jak píše Matal, 530i je už hodně pěkný na svezení a navíc se dá jezdit úsporně, jen je těžký se k tomu nutit :) Spotřeba za jízdu podle předpisů je pod devět litrů. Náklady na údržbu a jednoduchost motoru ve vztahu k údržbe + cena nafta X benzín znamenaj, že si můžeš bez špatnýho svědomí vybrat klidně i ten benzín, protože na naftě dneska skoro nic neušetříš.

Napsal: pát 01.08.2008 07:51
od Birkoff
Jen doplním že já s 540i a většinou plnou lidí jezdím dálky za +-10l/100Km, samozřejmě předpisovou rychlostí, že. Což podle mého názoru není žádná tragédie. Takže já osobně bych se přiklonil k 528i/530i.

Napsal: pát 01.08.2008 10:30
od mari
Já mam 523i a jezdí jak šlak .Úplně to stačí i když chceš jezdit rychle, 200 tam je hned takže 530i je zbytečnej luxus a škoda peněz. Stejně se ten výkon nevyužije.

Napsal: pát 01.08.2008 11:05
od Diablo330Ci
[quote="matal"]Musím potvrdit, že nejlepší kompromis je ta 530i s motorem M54 R6, jsem schopný s tím jet štreku za 7,1 po okreskách do rychlosti 130.. Shodou okolností jsem se dnes vrátil ze SRN-1500km cesta po dálnici+ nějaké prndačky po Německu se spotřebou 9,2L a rychlost po dálnici 150-220km/h s tím, že jsem jel většinou 160-180..
Je to naprosto neuvěřitelný motor, jsem s ním maximálně spokojený.. :!: :!:[/quo

Presne!Je to uzasny motor!Takze jestli je míň penez tak 528i a jestli trosku vic a auto bude na delsi dobu tak 530i

Napsal: pát 01.08.2008 13:54
od Chaotik
Jakožto třílitrář, i když ne v pětce, musím potvrdit co napsali diablo a matal :wink:

Btw. za stejnou cenu jako sem kupoval 330Ci sem mohl mít 330d z r. 2004, ale radši sem vzal benzin, páč zas tolik nenajedu a představa těch oprav, který prostě přijít musí (většina nafťáků najeto cca 150 tis a výš a jednou to prostě příjde, kór když člověk neví jak se k tomu chovat) se mi vůbec nelíbila.

Napsal: sob 02.08.2008 12:55
od Fipo
my máme v rodině 525dA touring a naprostá spokojenost....blížíme se k 300 000 km a nejde to znát, krásně jede a tady tyto dálky není problém za 7 litrů....výkonostně stačí a spotřeba velmi rozumná....

Napsal: sob 02.08.2008 21:08
od zachy325
kamo ber to steto strany :
ropak zere + - stejne jako benzin nafta je drazsi a naklady na udrzbu jsou o poznani vyssi!!!cerpadlo,turbo,vstriky oleje atd!!§
benzin cca stejna spotreba jak ropak benzin levnejsi zadna draha udrzba jen filtry oleje.odpada turbo vstriky atd atd.
takze myslim ze nejlepsi volba je benzin!!!!
a pojistka? od čpp na 2.8 stoji na rok 4650kc coz je smesne :o

jinak bych volil minimalne 2.8 ale jak uz zde psaly 3.0 nebo i 3.5 jsou dobre motory pekna spotreba a pojistka stejna jak na 2.8!!!! :wink:

takze ani argument ze mas pristup k rope neni moc dobrej,pokud nemas pristup k dilum 8O

tak dobre vyber!

Napsal: sob 02.08.2008 23:30
od PavelP
Birkoff píše:Jen doplním že já s 540i a většinou plnou lidí jezdím dálky za +-10l/100Km, samozřejmě předpisovou rychlostí, že. Což podle mého názoru není žádná tragédie. Takže já osobně bych se přiklonil k 528i/530i.


Souhlas . Dálka dálnice.Jel už jsem i těsně pod 10L / 100 km

E 39 540 iA

Napsal: ned 03.08.2008 00:55
od Fipo
pán psal, že má přístup k naftě....jestli má tu klasickou červenou za 25kč litr, tak bych bral diesel....a benzín bude mít vyšší spotřebu alespoň o litr na sto....a jestli pán najede 30 tis a víc ročně, rozhodně bych bral naftu.....

Napsal: stř 06.08.2008 15:24
od Prospeedy
Za naftu neplatim ani kačku 8) ,ale mam právě strach z ropáků..Skočim do benála, to už jsem se rozhodnul.Bude to něco od 2.8 do 3.5..Podle toho co se naskytne ke koupi..A jak je to s dílama?mam na mysli díly náprav (čepy apod.) a takový ty věci co se musej časem dělat.Mam strach aby mě to nestáhlo z kůže..Všude slyšim že je báwo držák, tak snad to tak je..

Napsal: stř 06.08.2008 22:29
od eric
Prospeedy píše:Za naftu neplatim ani kačku 8) ,ale mam právě strach z ropáků..Skočim do benála, to už jsem se rozhodnul.Bude to něco od 2.8 do 3.5..Podle toho co se naskytne ke koupi..A jak je to s dílama?mam na mysli díly náprav (čepy apod.) a takový ty věci co se musej časem dělat.Mam strach aby mě to nestáhlo z kůže..Všude slyšim že je báwo držák, tak snad to tak je..


Jenom taková technická poznámka,pokud by se ti naskytnul 535i V8,tak to jdi už radši do 540i V8,stejná spotřeba,ale o cca 50PS větší výkon.To samé pravidlo platí u 520i a 525i.Jinak s těma nápravama,na našich silnicích není držák žádný auto,to je myšleno spíše na motorovou část a spolehlivost,na to,že i po 200tiskm ti nevržou plasty na palubce atd..Jinak na čepy budeš kupovat celý ramena,silenbloky se daj vyměnit zvlášť,docela odcházej ložiska kol,cena cca 4700kč/ks.,tyčky stabilizátoru lehaj taky,ale origo stojí 890kč/ks,takže pohoda.No radši si auto při koupi nech zkontrolovat nejlépe na nějakým STK a spíš se neboj koupit o něco dražší auto oproti průměrné ceně na trhu ojetin,pokud tomu bude odpovídat stav a né "levnou mrdku",do které pak zahučiš ani nevíš jak,vyplatí se to!Prostě nejlepší koupě je od nadšence,kterej se nebojí investovat a není mu to líto!! :wink:

Napsal: pát 15.08.2008 16:27
od Speedy20V
Ahoj, pořád sem přemýšlel jestli 530i nebo 530d, teď po vaší debatě mám asi jasno a bude to 530i, ale chci se vás zeptat, jaký jsou roční náklady na provoz tohodle auta, řekneme najeto kolem 150tis. Povinný a havarijní si spočítat umím, ale zbytek ne. Kolik třeba stojí návštěva servisu a blbá výměna oleje? Díky :)