Napsal: pát 25.07.2008 20:10
Ako jeden z mala dieselov sa mi tento sestvalec velmi paci, nepouziva twin turbo, takze mensia nachylnost na chyby, jednoducho dobra kompenzacia. Od 1000RPM ma (subjektivne) syty zvuk pripominajuci skor benzin. O tyzden budem mat 330d 204 HPS.
Zaujimaju ma vase skusenosti s turbom pri tomto motore. Zvucny problem u trojkovych BMW je "zhorene" turbo. Udajne pri 320tkach je trochu poddimenzovane, nespravnou manipulaciou dochadza k prudkemu skrateniu zivotnosti. U 330d by malo vydrzat o nieco viac.
V 5kovej rade sa tusim montoval ten isty motor 330d 204 HPS do 12/2002 a mam znameho, ktory ma najazdene 250 000km a s turbom ziadne problemy. Dieselove motory je kvoli turbu vzdy potrebne zohriat a po dlhsej rychlej jazde (dialnici) napr. pri zastavke na cerpacej stanici nevypinat motor - tankovat so zapnutym motorom. Aspon tak som sa dopocul od skuseneho znameho. Turbo by sa vraj malo prirodzene vychladit so zapnutym motorom aspon 3 min, inak dostava "sok", a potom skoro skapina.
Co je na tom pravdy? Zhorelo tu uz niekomu turbo na 320/330? Cena za nove je pekelna palka
Zaujimaju ma vase skusenosti s turbom pri tomto motore. Zvucny problem u trojkovych BMW je "zhorene" turbo. Udajne pri 320tkach je trochu poddimenzovane, nespravnou manipulaciou dochadza k prudkemu skrateniu zivotnosti. U 330d by malo vydrzat o nieco viac.
V 5kovej rade sa tusim montoval ten isty motor 330d 204 HPS do 12/2002 a mam znameho, ktory ma najazdene 250 000km a s turbom ziadne problemy. Dieselove motory je kvoli turbu vzdy potrebne zohriat a po dlhsej rychlej jazde (dialnici) napr. pri zastavke na cerpacej stanici nevypinat motor - tankovat so zapnutym motorom. Aspon tak som sa dopocul od skuseneho znameho. Turbo by sa vraj malo prirodzene vychladit so zapnutym motorom aspon 3 min, inak dostava "sok", a potom skoro skapina.
Co je na tom pravdy? Zhorelo tu uz niekomu turbo na 320/330? Cena za nove je pekelna palka
