Stránka 1 z 1
Napsal: ned 29.06.2008 21:59
od brumlae34
Mám 525tds e34 a řeším dilema jestli ho chipnout? Občas tahám dvouosák s autama a musím to auto dost točit... Jinak motor jede výborně, nezakouří a spotřeba supr. Tak nevím abych ho nezabyl. Vím že 2.5l musí mít přece trochu rezervu a když ho nebudu pořád honit jak nadmutou kozu, tak by to mochl vydržet. Díky za rady a jestli to někdo zkusil, tak jestli to stojí za to.

Napsal: ned 29.06.2008 22:45
od AdaM5
Já to zkusil a stojí to za to

, ale hrozně záleží na stavu a zacházení s autem. koukni na
http://www.diesel-technik.cz jinam bych asi nechodil
Jinak když zkusíš hledat najdeš milion témat k chipování...
Napsal: pon 30.06.2008 07:54
od jirikuchytil
Chipnul jsem E34 525 TDs výroba 96 a rozdíl byl znát hlavně v tom, že jde rychleji do otáček od spoda a dříve začne tahat turbo. Před úpravou bylo znát, že tahá tak od 1600ot. a teď od cca 1300 ot. A zátah je znát, že je silnější.
Abych napsal pravdu, tak jsem si myslel, že když zvýší krouťák o 75 Nm bude rozdíl rapidnější. Né že bych byl nespokojený, ale ještě by to trohu chtělo

Pomůžeš tomu taky trochu sportovním filtrem a když si zvětšíš IC /intercooler/ tak to bude taky dost znát. Právě tento problém řeším v kombinaci s vodním intervalovým ochlazováním IC. Hodně lidí ti řekne, že když zvětšíš IC, že vznikne TURBO DÍRA, ale je to nesmysl. Jestli ti motor chodí tak jak má, tak to bude OK a budeš mít cca 190živých kobylek.
Vyzkoušej a uvidíš, ale mohu doporučit
ahoj Jiří
P.S. Jooooo, stálo mě to 6000,-
Napsal: pon 30.06.2008 08:38
od Lukas H.
jirikuchytil píše:P.S. Jooooo, stálo mě to 6000,-
Tak to jsi mel zainvestovat 500,- do clenstvi v klubu a mohl jsi porad 2k usetrit. Cip od diesel-technik maji klubaci na tds za 3,5k.
Napsal: pon 30.06.2008 08:40
od AdaM5
Mě turbo tahalo od 2200ot. a tahá pořád od 2200ot.

Napsal: pon 30.06.2008 08:59
od jirikuchytil
Kdyby jste dali o dvojku víc, tak vám mohlo tahat od 1300 ot
Ne, vážně. Chip jsem si nechal udělat v Brně, snad bych našel i kontakt. Ten člověk se mě ptal jestli chci raději, aby to bralo od spoda, nebo aby nahonil nejaké ty koníky. Mě se líbí, když to trochu jede od spoda, tak jsem volol první variantu a vyplatilo se. Nejni to, jak jsem psal, žádný superzázrak. Závoďák z toho asi nikdy nebude, ale když na pětku začnu na dálnici zrychlovat asi z 85-95km, tak se mnou mají problém i daleko silnější auta, která váží tak o 300 kg méně. A to se mě líbí.
Musim ještě dořešit ten IC a když se mě bude chtít, tak ještě i intervalové chlazení a bude to zase o ěčem jiném. Uvidíme, budu se snažit informovat.
Jiří
Napsal: pon 30.06.2008 09:02
od jirikuchytil
Mimochodem,
cena chipu záleží na typu řídící jednotky. To jen tak mimochodem. U mého veteránka mě vyndali jednotku, rozebrali, poštelovali, něco dopájeli a dali spátky. Trvalo to celé cca 2 hodky. To jen tak pro úplnost
Jiří
Napsal: pon 30.06.2008 09:19
od AdaM5
jirikuchytil píše:Kdyby jste dali o dvojku víc, tak vám mohlo tahat od 1300 ot

Ne, vážně. Chip jsem si nechal udělat v Brně, snad bych našel i kontakt. Ten člověk se mě ptal jestli chci raději, aby to bralo od spoda, nebo aby nahonil nejaké ty koníky. Mě se líbí, když to trochu jede od spoda, tak jsem volol první variantu a vyplatilo se. Nejni to, jak jsem psal, žádný superzázrak. Závoďák z toho asi nikdy nebude, ale když na pětku začnu na dálnici zrychlovat asi z 85-95km, tak se mnou mají problém i daleko silnější auta, která váží tak o 300 kg méně. A to se mě líbí.
Musim ještě dořešit ten IC a když se mě bude chtít, tak ještě i intervalové chlazení a bude to zase o ěčem jiném. Uvidíme, budu se snažit informovat.
Jiří
No chtěl bych to vidět v reálu jak ti čip posune dosáhnutí maximálního tlaku turba o 900ot níž (na 1300ot) a ještě k tomu u tdsa. Tenhle motor má charakteristiku spíš jako benzínovej motor a nikdy nebude tahat od 1300ot. ani jako nejslabší tédéíčko

Napsal: pon 30.06.2008 10:15
od brumlae34
ja jsem volal do brna do firmy flashmotors a b orec mi rekl ze to udela za 4000,- , tak porad vaham...
Napsal: pon 30.06.2008 14:05
od AdaM5
brumlae34 píše:ja jsem volal do brna do firmy flashmotors a b orec mi rekl ze to udela za 4000,- , tak porad vaham...
Pokud máš auto v dobrém stavu (hlavně turbo,spojku,rozvody,diferák a tak) a umíš se k dieselu chovat (nevytáčení za studena, málokdyjízda na krátké vzdálenosti, dochlazování) tak neváhej a jdi do toho, nebudeš litovat.
Napsal: úte 01.07.2008 21:50
od brumlae34
No jasně nejsem dobytek, předchozí auto bylo 524td e34 a vydržela mi přes 60tkm, teď ji má kámoš a nemůže si ju vynachválit
ONLY DIESEL !!!!!!

Napsal: úte 01.07.2008 21:58
od Helldiver
Sak skusis dakedy aj baworacky benzin a potom si povieme:))))
Napsal: stř 02.07.2008 17:58
od AdaM5
Helldiver píše:Sak skusis dakedy aj baworacky benzin a potom si povieme:))))
Obojí má svoje pro a proti

Napsal: čtv 03.07.2008 00:26
od Martinéz
jirikuchytil píše:Jestli ti motor chodí tak jak má, tak to bude OK a budeš mít cca 190živých kobylek.
To je hodnota za techto okolnosti velmi nerealna, ale rekneme, ze asi bude oproti jen chipovanemu motoru znat, hlavne na pruznosti..
Napsal: čtv 03.07.2008 09:27
od Macha
brumlae34 píše:No jasně nejsem dobytek, předchozí auto bylo 524td e34 a vydržela mi přes 60tkm, teď ji má kámoš a nemůže si ju vynachválit
ONLY DIESEL !!!!!!

Kdysi dávno jsem měl taky 524td e34 motor mi zabouchal 1tis.km po koupi tak jsem tam vsadil motor i s převodovkou z 525tds takže tam zustal diferák z 524td auto jelo max. 195km/h ale zátah byl brutální mohu jen doporučit než investovat do čipu zkus diferák z 524td!
Napsal: čtv 03.07.2008 16:08
od Martinéz
Macha píše:brumlae34 píše:No jasně nejsem dobytek, předchozí auto bylo 524td e34 a vydržela mi přes 60tkm, teď ji má kámoš a nemůže si ju vynachválit
ONLY DIESEL !!!!!!

Kdysi dávno jsem měl taky 524td e34 motor mi zabouchal 1tis.km po koupi tak jsem tam vsadil motor i s převodovkou z 525tds takže tam zustal diferák z 524td auto jelo max. 195km/h ale zátah byl brutální mohu jen doporučit než investovat do čipu zkus diferák z 524td!
No ale to si pak to TDs tech 10 papne i mimo mesto, ne? No nevim ti, trosku to popira logiku diesela v aute a jeho lechtani na malejch otackach.. ale ze zvedavosti by me to zajimalo, neslysim to poprve (tusim i Bulis z Diesel-technik mi to popisoval..)..
Napsal: čtv 03.07.2008 16:54
od brumlae34
benzín jsem měl 520i 12v, 520i24v, 525 12v a 52524v, ale ropak mi prirostl k srdci. U benzínů mi vadí, že se musí točit jinak nejedou a kdo to má pak živit !!!

Najezdím ročně cca 30tkm, když si to spočítám, projedu další 20 000,-. Ale 540i tu bych si dal líbyt.

Napsal: čtv 03.07.2008 18:27
od Macha
Martinéz píše:Macha píše:brumlae34 píše:No jasně nejsem dobytek, předchozí auto bylo 524td e34 a vydržela mi přes 60tkm, teď ji má kámoš a nemůže si ju vynachválit
ONLY DIESEL !!!!!!

Kdysi dávno jsem měl taky 524td e34 motor mi zabouchal 1tis.km po koupi tak jsem tam vsadil motor i s převodovkou z 525tds takže tam zustal diferák z 524td auto jelo max. 195km/h ale zátah byl brutální mohu jen doporučit než investovat do čipu zkus diferák z 524td!
No ale to si pak to TDs tech 10 papne i mimo mesto, ne? No nevim ti, trosku to popira logiku diesela v aute a jeho lechtani na malejch otackach.. ale ze zvedavosti by me to zajimalo, neslysim to poprve (tusim i Bulis z Diesel-technik mi to popisoval..)..
Tenkrát jsem nějak ani spotřebu nehlídal jen když jsem jel kamarádovi do Itálie pro těžký Citroen XM tak spotřeba tam poprazdnu a zpět s XM tak pruměr byl necelých 9l na sto!! A Marek Bulis to má ode mě řešili jsme to tenkrát spolu!!
Napsal: čtv 03.07.2008 21:35
od brumlae34
Dálku jezdím pod 7 a když jsem na vleku vezl 530d e39 combál, Opava - Šumperk což je přes kopce, měl jsem průměr 8,5l !!! Tak proto ropaka

Napsal: čtv 03.07.2008 23:07
od Martinéz
brumlae34 píše:Dálku jezdím pod 7 a když jsem na vleku vezl 530d e39 combál, Opava - Šumperk což je přes kopce, měl jsem průměr 8,5l !!! Tak proto ropaka

jojo, je to parada dokud to funguje.. a pokud jsi rad ze ti to funguje, hodne dukladne rozmyslej jakejkoliv zasah do motoru.. (ja chipoval a super, ale ted uz ty motory maji zas o par set tisic najeto vic..)..