No nejprv by si měl napsat jakou přesně verzi M3 by sis přál. Jestli E36 M3 3,0 či E36 M3 3,2. Pak jestli prahneš po Saloonu, Coupe či Cabrio.
Když to vemu tak ňák všeobecně.:
Ono je těžký přesně říct na co si dávat pozor, ono je to více méně podobný jako u každýho jinýho auta, jen s tím, že tady bud vše mizí o něco rychleji či se o to musíš starat s větší pečlivostí. Základem je samozřejmě motor, kterej by neměl vydávat žadný řechtavý zvuky a měl by mít sametově čistý zvuk, měl by mít v sobě nalitý motorový olej 10W-60 nic jinýho tam nepatří. S tím sou spojeny další věci a to, že tento typ oleje se při studeným startu pomaleji ohřívá, proto by se motor prvních pár km neměl honit a jen ho lechtat na 2-2500 ot/min, než se ručka teploty oleje dostane výš, pak můžeš postupně přidávat na plynu. Provozní teplota je, ale až na 90-100 °C. Takže pokud předešlý majitel tento ritual před každou jízdou neprováděl, tak škodil motoru. U 3,0 verze je Single Vanos u 3,2 je Double Vanos. U verze 3,2 sou občas s Double Vanosem problémy, vědčinou po cca 120 tis. km odchází. Projevuje se to jak řachtavým zvukem, tak i poklesem výkonu.
Další věcí je podvozek a brzdy. Hodně jetých M3 má buď v horším stavu podvozek (silentbloky, tyčky řízení - stabilizátory, čepy, tlumiče a nebo brzdy. Sportovní jízda s tímto autem se na těchto dílech holt vyřádí. Proto se při koupi opět zaměřit na různé pazvuky, které by auto vydávat nemělo. Další věc, která by mohla překvapit je spojka či samosvorný diferencial. U starších verzí už může být chycenej zadní díl výfuku. Rozhodně bych se při koupi podíval pod auto a omrkl stav vozu ze spod, zda někde neprosakuje olej ( motor, převodovka, diferencial), dále stav už výše zmiňovaných silnebloků a stav hardyspojky na kardanu, vědčinou pokud je původní, tak guma už je hodně ztyřelá, popraskaná a je vhodné jí vyměnit.
Myslím, že pro začátek by tohle stačilo ( na všechno jsem si určitě nevzpomněl), ale každopádně bych Ti pokud to s tou koupí opravdu myslíš vážně, doporučil místního člena M3maniaca, který M3 žije a opravdu ví, jakej kousek je šrot či jakej je v pěkným stavu s minimálníma investicema do začátku. Stačí mu jen říct parametry, jaký by si chtěl, aby M3 mělo (barva, výbava) a vše zařídí -doveze. Mám s ním a nejen já velice dobré zkušenosti.
