Stránka 1 z 1
Napsal: pon 16.06.2008 12:12
od Bakimo
Zdravím, mám 525 TD E61 a při prohlídce v servisu mi zdělili, že filtr pevných častic, který se domáhá výměny - stojí 40 000Kč. To si mi fakt nechce, nemáte s tím někdo zkušenosti?
Napsal: pon 16.06.2008 12:42
od starML
Zkusit koupit starší, ale dobrý, který není ucpaný, např. z bouračky. Jestli není ucpaný se dá vyzkoušet profouknutím - takže k čerpací stanici, jak se foukají gumy, gumovou rukavici nebo jinou ucpávku a musí jít profouknout, nesmí tlakovat. O katalyzátorech platí totéž, bývají vysypané. Stává se to, když se např. do diesela natankuje benzín. Náhradní díl skutečně stojí tisíc Euro + práce.
Já jsem hledal v
http://www.annonce.cz/jnp/index.html a našel, např.
rudy530d@email.cz .
Napsal: pon 16.06.2008 13:46
od Bakimo
Tak to vyzkouším, díky za nápad!
Napsal: pon 16.06.2008 16:27
od Vlasta
Než starej filtr, tak bych to nechal zresetovat a jezdil bych dál. Interval na výměnu je nastavenej na 200k km, nikdy nebudeš vědět, kolik má ten starej najeto, takže je to asi jedno.
Napsal: úte 17.06.2008 21:24
od starML
Vlasta píše:... tak bych to nechal zresetovat...
To myslíš jako vykuchat kat i Partikelfilter? Vždyť je to nový auto E61, který možná někdo prodal kvůli tomuto problému a teď mu půjdou saze z výfuku a co na STK ?
Napsal: úte 17.06.2008 22:17
od Vlasta
To ne, ten filtr nemusí být nutně v hajzlu. V podstatě jde o to, že je nastavenej interval výměny na 200k km a bude to svítit na palubáku, takže jenom nastavit novej interval a je to. Stejně se asi časem výměně nevyhne. Když cenu toho filtru rozpočítáš do kilometrů, tak je to dvacetník za kilometr.
Napsal: stř 18.06.2008 11:06
od Bakimo
Vlasta píše:To ne, ten filtr nemusí být nutně v hajzlu. V podstatě jde o to, že je nastavenej interval výměny na 200k km a bude to svítit na palubáku, takže jenom nastavit novej interval a je to. Stejně se asi časem výměně nevyhne. Když cenu toho filtru rozpočítáš do kilometrů, tak je to dvacetník za kilometr.
Tak že si myslíte, že se výměně za nový stejně nevyhnu? Mám najeto 163000Km. Auto jsem kupoval v BMW jako předváděcín, najeto mělo 15000. Neni lepší to nechat udělat v německu, neznáte jejich ceny?
Napsal: stř 18.06.2008 11:09
od Vlasta
A už svítí termín výměny na displeji?
Napsal: stř 18.06.2008 11:54
od Bakimo
Jo -1600Km
Napsal: čtv 03.07.2008 13:58
od Bakimo
Tak přátelé pozor!!!
Filtr pevných častic má životnost cca200000Km, podle toho jak se s vozem jezdí, kde se jezdí a na co se jezdí.
Ve firmě Aut.... na Praze5 mi řekli - neřešte - vyměnit. Cena 42000Kč.
Firma Reno... Praha 4 mi v 9h ráno řekli - zjistíme co se dá dělat. V 16h volají, máte to hotové - s nucenou regenerací - cena 1785,-Kč + dph.
Prý naprosto běžný postup. Jak kde!!!!!!
Napsal: čtv 03.07.2008 14:11
od Vlasta
Hm, takže akorát zresetovali ten servisní interval. Regeneraci si provádí běžně sama řídící jednotka zhruba každých tisíc km, buď pasivní - při ustálené vyšší rychlosti se saze vypálí samy nebo aktivní, pokud se jezdí krátké vzdálenosti - řídící jednotka provede dovstřik nafty, kterou se zapálí saze ve filtru.