Stránka 1 z 1

Napsal: pon 19.05.2008 23:47
od mzvarik
Zdravím řidiče BMW 8)

Byl jsem téměř rozhodnut pro koupi BMW 330i (rv.2003) se SMG, ale potom co jsem o této technologii četl různě na internetu jsem znejistěl.

Dočetl jsem se, že:

  • 1) SMG je zastaralé a nebude se dále používat
  • 2) SMG je nevhodné pro provoz ve městě, při řazení škube ---- ale zase jiný názor nadšence říká, že pokud sundáte nohu z plynu pak přeřazení proběhne plynule --- tady by mě zajímalo jak funguje automat u SMG, jestli taky škube?
  • 3) SMG je robotizovaná převodovka, která neopotřebovává tolik spojku jako manual a nesnižuje množství přenášeného výkonu - ale části SMG jsou náchylné k opotřebení :( Při sportovní jízdě je nutno prý měnit každých 40Tkm --- je to pravda? má někdo představu kolik stojí taková oprava?
  • 4) Je pravda, že v E46 je SMG II (2. generace) ?
Zajímají mě Vaše názory a zralé zkušenosti.
Líbí se mi představa, že bych jenom ťukal na páčky pod volantem... manual mi přijde nepohodlný, automat zase pomalý při předjíždění, ale pokud je SMG opravdu tak "zlé" (zastaralá technologie, škube, nutné měnit každých 40Tkm...) tak bych asi uvažoval o AUDI s DSG :-(

Díky předem za reakce :wink:

Napsal: úte 20.05.2008 02:59
od matal
SMG je velmi pohodlné a používá se stále jen s rozdílem,že ty nové jsou více stupňové..
2.ve městě se dá jezdit na režim automat,chová se to jako obyčejný automat..to škubání je způsobeno tím,že spojka sepne okamžitě natvrdo a chybí tam takové to proklouznutí jako když pouštíš nohou spojku,dá se to omezit povolením plynu..škubání je nejvíc citelný,když pod plným plynem řadíš
3.sice nemám zkušenost kolik km spojka vydrží, ale spojková sada je klasická lamela,přítlak a ložisko a stojí jako běžné spojky cca 8.000
4.Určitě si to vyzkoušej,projed se v tom,na sportovní jízdu to je supr..
SMG l se dávala již do M3 E36

Napsal: úte 20.05.2008 09:03
od Marty_
Ad 4) jistej si nejsem ale v 330i byla celou dobu SMG 1, ne? SMG 2 v e46 jen M3 mam takovy dojem.. Resp. v prvnich rocnicich 100%, mozna ze na facelift verzi tam supli taky ver. 2..

Napsal: úte 20.05.2008 10:20
od mzvarik
Matal: na spojku to má podle mě jenom dobrý vliv - ta se mění normálně, ale ty robotizované části SMG se prý opotřebovávají a oprava je poměrně nákladná (cca 20-40 tisíc) - jestli bych to měl platit každých 40Tkm :-/

Martyn: myslím, že SMG přišlo do 330i až po faceliftu, předtím bylo jen v M verzích.

Napsal: úte 20.05.2008 10:33
od Marty_
mzvarik píše:Matal: na spojku to má podle mě jenom dobrý vliv - ta se mění normálně, ale ty robotizované části SMG se prý opotřebovávají a oprava je poměrně nákladná (cca 20-40 tisíc) - jestli bych to měl platit každých 40Tkm :-/

Martyn: myslím, že SMG přišlo do 330i až po faceliftu, předtím bylo jen v M verzích.
no, to mas vlastne pravdu:) SMG v neM e46 prisla s 330 / 325i motorizacema a ty prisly az od 01 modeloveho roku, takze vlastne u sedanu faceliftu:) ja jsem coupatkovej, takze mam zafixovanej facelift 03:) kazdopadne si opravdu myslim ze v 3,0i to je SMG I..

Napsal: úte 20.05.2008 13:37
od matal
mzvarik píše:Matal: na spojku to má podle mě jenom dobrý vliv - ta se mění normálně, ale ty robotizované části SMG se prý opotřebovávají a oprava je poměrně nákladná (cca 20-40 tisíc) - jestli bych to měl platit každých 40Tkm :-/

Martyn: myslím, že SMG přišlo do 330i až po faceliftu, předtím bylo jen v M verzích.
Nevím sice přesně jestli je to SMG l nebo ll,toto auto má kamarád a má to dost dlouho,zatím si nestěžoval,že by mu odešlo něco jinýho než spojka,kterou měnil.. :wink:

Napsal: čtv 22.05.2008 14:03
od mzvarik
Právě jsem zjistil, že SMG I bylo u E46 s 5 st. převodovkou... SMG II od 2003 s 6 st. převodovkou.