Stránka 1 z 1
Napsal: sob 19.04.2008 12:10
od ton-up
Má někdo zkušenost s motorem 3.0d 135 kW? U 330d (2001) mého bratra dochází při plynulém zrychlování v určitém režimu otáček ke ztrátě výkonu a tahu motoru, takové mírné zaváhání někde kolem cca 2.300-2.800 otáček a následně o cca 300-500 otáček výše znovu. Je to patrné zejména na 3. - 5. rychlostní stupeň. Nejprve se tento problém projevoval jen jednou v celém spektru otáček a velmi neznatelně a postupně se tento projev zvyšuje a je citelnější. Navíc s rostoucími otáčkami jako by byl patrný úbytek výkonu oproti stavu před tím, než se tato závada začala projevovat. Jinak motor má najeto 204.000 km, pravidelný servis pouze v BMW, vše v původním stavu bez jakýchkoli jiných závad, auto od počátku v rodině, takže ohleduplné zacházení. Servis u BMW proběhl cca před dvěma týdny, na závadu jsme neupozorňovali a dignostika nezaznamenala žádnou chybu. Děkuji za radu.
Napsal: sob 19.04.2008 12:57
od Yngwie
Turbo? Pokud jak rikas je vse puvodni ...
Napsal: sob 19.04.2008 13:24
od MatyACS
Yngwie píše:Turbo? Pokud jak rikas je vse puvodni ...
váha vzduchu atd. atd.
Napsal: sob 19.04.2008 14:27
od ton-up
Také mě napadlo turbo nebo váha vzduchu.. zkusil jsem proto problém co nejvíce popsat, kdyby snad někdo řešil tutéž věc, abychom nevyměnili jedno nebo druhé, aniž by se cokoli změnilo.. btw. viděl jsem poškozené turbo u 320d (2003) a motor silně kouřil (nevím, zda je to pravidlo), ale u té 330 problém s kouřivostí není..
Napsal: ned 20.04.2008 21:28
od Whisky
co rucicka palivomeru pri plnym plynu? jde ti nadoraz? ja menil vahu a good.
Napsal: ned 20.04.2008 23:17
od droban
jj ta vaha nebo stelovani lopatek turba
Napsal: pon 21.04.2008 20:27
od ton-up
Jestli myslíš palivoměrem ukazatel okamžité spotřeby pod otáčkoměrem, tak ten jde při plném plynu normálně nadoraz. Asi si budu muset někde půjčit nějakou váhu a zkusit výměnu, jestli se něco změní.
Lopatky turba se dají nějak štelovat? Měl jsem zato, že je možná jen výměna, což není nejlevnější varianta..

Napsal: stř 23.04.2008 12:19
od Whisky
v momentu kdy to nejede a mas plnej plyn
Napsal: stř 23.04.2008 17:49
od ton-up
Změny ukazatele jsem si nevšiml, ale je pravda, že jsem se na to nezaměřoval.. zjistím..
Pokud by se vychýlil, znamená to problém s čím? S váhou?
Napsal: stř 23.04.2008 21:00
od Whisky
pokud by nesel na 20l tak vaha, pokud pujde normalne, tak bych rek turbo zraly na repas
Napsal: stř 30.04.2008 20:22
od ton-up
Vypadá to spíš na turbo, protože teď jsem to opakovaně sledoval a v pohybu té rafičky jsem nezaznamenal v podstatě žádné změny. Při plném plynu jde nadoraz a zůstane tam i při tom "zaváhání". Zjistil jsem ale, že váha i turbo (plnící tlak apod.) se dají proměřit, tak to zkusím a uvidíme.. V Německu se prý nové turbo na 330d dá sehnat cca za 1.000 euro, tzn. cca o deset tisíc levněji než tady. Ale jestli půjdu do nového nebo spíš do repasu ještě nevím..
Napsal: stř 30.04.2008 21:12
od Yngwie
ton-up píše:Vypadá to spíš na turbo, protože teď jsem to opakovaně sledoval a v pohybu té rafičky jsem nezaznamenal v podstatě žádné změny. Při plném plynu jde nadoraz a zůstane tam i při tom "zaváhání". Zjistil jsem ale, že váha i turbo (plnící tlak apod.) se dají proměřit, tak to zkusím a uvidíme.. V Německu se prý nové turbo na 330d dá sehnat cca za 1.000 euro, tzn. cca o deset tisíc levněji než tady. Ale jestli půjdu do nového nebo spíš do repasu ještě nevím..
repas nema cenu ... kup nove..na ebay koupis i s postovnym pod dvacet nove
Napsal: pát 08.08.2008 14:54
od ton-up
tak problém už je konečnš vyřešen. byla to váha vzduchu, takže relativně ta nejlepší varianta...

Napsal: úte 28.10.2008 17:15
od MGSnake
Mne v servise povedali ze mam nieco s lopatkami v Turbe a tiez auto nedymi a ma krasny chod.Tiez som myslel na vahu vzduchu , tak som ju odpojil a auto islo lepsie.Da sa cez diagnostiku zistit ci je nieco s lopatkami alebo nie?
Napsal: stř 05.11.2008 14:49
od MGSnake
vraj mam slaby plniaci tlak v turbe co moze byt aj prasknutou hadickou moze to byt alebo co by ste mi odporucili??
Napsal: stř 19.11.2008 00:29
od MGSnake
ked by sa mi nenatacali lopatky tak kde moze byt chyba? turbo funguje iba na 30percent lebo sa mi lopatky nenatocia.co mam popozerat??
Napsal: pon 23.02.2009 17:53
od MGSnake
nikto nic nevie poradit?
Napsal: ned 29.03.2009 20:26
od bmw330d
ton-up píše:Má někdo zkušenost s motorem 3.0d 135 kW? U 330d (2001) mého bratra dochází při plynulém zrychlování v určitém režimu otáček ke ztrátě výkonu a tahu motoru, takové mírné zaváhání někde kolem cca 2.300-2.800 otáček a následně o cca 300-500 otáček výše znovu. Je to patrné zejména na 3. - 5. rychlostní stupeň. Nejprve se tento problém projevoval jen jednou v celém spektru otáček a velmi neznatelně a postupně se tento projev zvyšuje a je citelnější. Navíc s rostoucími otáčkami jako by byl patrný úbytek výkonu oproti stavu před tím, než se tato závada začala projevovat. Jinak motor má najeto 204.000 km, pravidelný servis pouze v BMW, vše v původním stavu bez jakýchkoli jiných závad, auto od počátku v rodině, takže ohleduplné zacházení. Servis u BMW proběhl cca před dvěma týdny, na závadu jsme neupozorňovali a dignostika nezaznamenala žádnou chybu. Děkuji za radu.
cau podle toho co jsi napsal,tak bych rekl,ze mas v haji vstiky comon rail,cetl sem o tom a pry vic jak 200000km nevydrzi.