Stránka 1 z 1

Napsal: sob 12.04.2008 22:31
od bmw777
Četl jsem že se dával nikasil do válců u 8válcových motorů a nedělalo to dobrotu a motory se ničí.
Mám v merku koupit E32 4.0i a předělat jí na LPG poradíte mi jak to s tím je.
Pokud se dělali do všech V8 nebo jenom do nějakého roku?
Měli jste s tím problémi?
Jak to odhalit?
Prostě o tom pokecat :wink:

MOD: nikasil, ne nikalis :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil

Napsal: ned 13.04.2008 08:42
od Fugo
nikasil se dával do prvních M60, ale problém s tím měli v USA kde jsou jiné normy na palivo a je tam tuším větší obsah síry v palivu, takže v evropě by problém být neměl, později se začal dělat Alusil tak jako to má M70, jak poznat zda je motor s Nikasilem nebo Alusilem nevím, ale někde na 7er.com o tom psali.

Napsal: ned 13.04.2008 17:49
od normann
V časopise Autoojetiny 2/2007 v článku "BMW v roli pokusných králíků" tomuhle tématu věnovali docela dost místa -4 stránky. Je tam toho napsáno moc, ale ve zkratce, je tam, že se to týkalo hlavně BMW v USA,GB a east E., kde byl míň kvalitní benzín s vyšším obsahem síry, v západní Evropě to bylo v pořádku- qalitní palivo, ve východní Evropě už to s obsahem síry bylo horší, takže se tam píše: Pozor na auta koupená v ČR. Většina vadných motorů už byla dávno vyměněna za motory s Alusilem. Dále píší, že si zájemce o koupi auta s motorem M60 s podezřením, že se jedná o motor s Nikasilem má dát pozor na nepravidelnost chodu motoru, na to jestli motor po studeném startu nekouří.
Jestli máš motor M60 s nikasilem Bj.92-95 , či alusilem poznáš podle seriového čísla, který najdeš na pravé straně (na straně spolujezdce) přibližně v místě 3. válce. (dle následující tabulky)

Značení nikasil. a alusil. 8válců:
Nikasil M60B30........1 725 970 nebo 1 741 212
Nikasil M60B40........1 725 963 nebo 1 742 998
Alusil M60B30........1 745 871
Alusil M60B40........1 745 872

Použití nikasil. motorů v BMW
E34........530i,540i........V8........M60........1992-1996
E32........730i,740i........V8........M60........1992-1994
E39........520i,523i,528i..R6.......M52........1995-1998
E36........320i,323i,328i..R6.......M52........1995-1998
E38........728i................R6.......M52........1995-1998
E38........730i,740i.........V8.......M60........1994-1996
E31........840Ci..............V8.......M60........1993-1996

Dále píší, že nikasil. motor auta dovezeného ze západní Evropy může být klidně také v pořádku, protože, pokud přežil kritická 90. léta, dnešní palivo už jeho odchod na věčnost nezpůsobí. Ta závada se začínala projevovat hned při ujetí 1. 40-50 tis.km.
V případě nejasností s tím zajet do BMW.
Shrnul jsem zhruba to nejdůležitější z tohoto dlouhého článku. Tomuto článku předchází článek "Bavorské sedmé nebe" kde rozebírají klady a zápory všech E32, je tam plno hezkých fotek a tak nějak obecně na co si u čeho dát pozor při koupi těchto báječných strojů.