Stránka 1 z 2

Napsal: pon 31.03.2008 08:23
od T-Diesel
Zdravim panove, jsem tady novy a rad bych timto poprosil o vase nazory, pripominky, komentare...

Auta znacky BMW se mi libi odjakziva. Vzdy jsem vsak zil v domeni ze jsou drahe jak na porizeni, tak na provoz. Posledni dobou mi vsak hloda v hlave cerv zvedavosti, no a zacal jsem se tomu venovat trochu vic, shanim informace, studuju weby, clanky atd. Zarazilo me, ze se daji bavoracke jetiny sehnat za stejne penize jako napr. audi - tato znacka je taky jedna z mych oblibenych.

Driv jsem jezdil oktavkou, pak passatem. Vsechno TDi. V budoucnu zvazuju porizeni neceho jineho a do sirsiho vyberu jsem zahrnul: BMW 330xD, pak nejakeho bawce 5kove rady a Audi A4 1,8T quattro. Ceny u techto vozu jsou plus minus obdobne. Bydlim prave v kraji, kde jsou kopce a silnicari v zime se tu moc neukazuji. Naproti tomu, za posledni dva roky zima skoro nebyla, takze dobre gumy by snad mohli stacit i u toho zadohrabu (5ka).

A ted to nejdulezitejsi: vsude slysim, jak jsou BMW drahe na provoz, drahe ND, kradou se... Ostatne toto vsechno slycham i na adresu Passata a zkusenosti mam jine. Jsem prachsprosta luza, zadny TOP manager, dkybych mel mesicne vysolit 10k jen za udrzbu auta tak bych asi brzo posel hlady :lol:

Takze vazeni, ma smysl vubec o BMW uvazovat? Nebo jsou provozni naklady fakt tak vysoke, ze by me to sezralo? Ted jezdim malym Mitsubishi, zere 7-7,5, takze kdyby cokoliv jineho bralo kolem 8-8,5 tak to s klidem preziju, spotrebu 10 a vic uz ne. Jezdil jsem v minulosti docela dost, nejakych 40-50 tkm za rok, ale v budoucnu nevim jak to bude, predpokladam, ze najezd se o neco snizi.

Chtel bych neco z roku 2000, 2001, cenove kolem 250 tis plus minus nejaka desitka. Dival jsem se na nemecke inzeraty, daji se tam sehnat docela fajn kousky s najezdem neco kolem 160-180 tkm.

Napsal: pon 31.03.2008 10:52
od T-Diesel
Doplnujici dotaz - jak se chova 5kove BMW na snehu? Je to stejne jak trebas Ford Transit, ktery se zahrabe i na rovine?

Nekde jsem pochytil hlasku, ze ma toto auto velke procento hmotnosti vzadu, takze to nijak strasne pry neni...

diky za reakce.

Napsal: pon 31.03.2008 11:26
od dsvatos
Rozdělení hmotnosti u BMW je +- skoro 50:50. Takže v zimě už to není taková hrůza jakou jsem zažíval dřív s žigulíkem. I zimní gumy jsou kvalitou jinde než před 20 lety. Pokud se na provoz káry díváš i trochu ekonomicky, kup si slušnou trojku, (u modelu E36 se dívej po samosvoru) a hlavně vybírej opečovávanej kus. Dojebaných vražd jsou všude mraky. Spíš bych se díval po benzínu, u moderních ropáků je přecijenom riziko dost darhých možných oprav.

Napsal: pon 31.03.2008 11:30
od T-Diesel
Ahoj, diky za reakci.

Je fakt, ze trojka v kombiku by mi asi stacila, jezdim vetsinou jen ve dvou... zatim se moc nevyznam v tech zkratkach Exx, chtel bych rocnik asi 2000, 2001, tak neco

jak moc se BMW kradou? VW Group je tim povestna, i proto jsem se bal nechavat passata nekde pres noc, s BMW si asi nepolepsim, co :?:

Napsal: pon 31.03.2008 11:49
od 100RM
T-Diesel píše:Ahoj, diky za reakci.

Je fakt, ze trojka v kombiku by mi asi stacila, jezdim vetsinou jen ve dvou... zatim se moc nevyznam v tech zkratkach Exx, chtel bych rocnik asi 2000, 2001, tak neco

jak moc se BMW kradou? VW Group je tim povestna, i proto jsem se bal nechavat passata nekde pres noc, s BMW si asi nepolepsim, co :?:


Myslim ze BMW sa krade podstatne menej ako VW group. Ale zase kradez bawa viac majitela boli :-(

Napsal: pon 31.03.2008 11:50
od dsvatos
No, s těma krádežema, to si musíš rozmyslet sám, no :cry: Ale těch VW se asi čorne víc, taky jich ale víc jezdí.. Pokud myslíš trojku z těch let, jedná se o model E46. Tam už se samosvory nedávaly, jen ty elektronický systémy ASC atd. Šaptný auta to nejsou, servis taky není extra drahej. S VW myslím srovnatelnej, možná i nižší :-)

Napsal: pon 31.03.2008 12:07
od GeorgosAc
kolega ma audi a musim rict , ze nahradni dily maji daleko drazsi nez BMW...... takze v tomto smeru bych rozhodne volil BMW.

Napsal: pon 31.03.2008 12:23
od T-Diesel
Ono, kdyz se dava auto do znackoveho servisu, tak je to asi raketa u kazde znacky.
Nastesti existuji i servisaci, kteri maji trochu jine sazby. Jako neresim stokorunove rozdily u nekterych polozek, ale NAPRIKLAD kdyby mel stat tlumic na audi 3000 a na bafa 8000 tak bych byl hodne nalomeny. Jak rikam, je to jen priklad, navic nepredpokladam, ze u nizsich trid budou takove rozdily.

Napsal: pon 31.03.2008 12:31
od dsvatos
Já si myslím, že u stejných ročníků a stejných tříd aut (BMW 3, Audi A4) budou ceny origo i neorigo dílů +- stejný.. Jasně, stovkový rozdíly nepočítám.. Násobky cen nepředpokládám.. Vždycky je u jiných značek něco dražší a naopak něco levnější. Ale srovnáváme podobný auta, a ne Mercedes s Fiatem. :lol: A stejně ty díly co se mění jsou většinou spotřebáky a to se dá pořešit z druhovýroby, a tam jsou ceny skoro ve všem stejný..

Napsal: pon 31.03.2008 12:38
od khonza318
T-Diesel píše:Ono, kdyz se dava auto do znackoveho servisu, tak je to asi raketa u kazde znacky.
Nastesti existuji i servisaci, kteri maji trochu jine sazby. Jako neresim stokorunove rozdily u nekterych polozek, ale NAPRIKLAD kdyby mel stat tlumic na audi 3000 a na bafa 8000 tak bych byl hodne nalomeny. Jak rikam, je to jen priklad, navic nepredpokladam, ze u nizsich trid budou takove rozdily.


díly na bawora už dnes nejsou tak drahý. a myslím značkové!
např hardyspojka na BMW-V8 - z druhovýroby 4000,- a od BMW-original-2000,- cena za práci v servisu je ovšem jinde. ale to je lépe najít si dobrého mechanika-soukromníka zapáleného pro BMW. např podle doporučení tady na foru v sekci : POKEC - zkušenosti se servisy a prodejci.

a ty dobrý ceny dieselu s nájezdem kolem 180tkm znamenají že je co nevidět čeká nemalá investice v podobě výměny vstřiků. ale to je u všech značek stejný.

Napsal: pon 31.03.2008 12:44
od T-Diesel
Jo, to uz jsem nekde pochytil, ze vstriky a turbina byvaji problemove.

Dalsi dotaz - dela vubec BMW nejaky turbobenzin?

Napsal: pon 31.03.2008 14:08
od dsvatos
T-Diesel píše:Jo, to uz jsem nekde pochytil, ze vstriky a turbina byvaji problemove.

Dalsi dotaz - dela vubec BMW nejaky turbobenzin?


Nedělá. Teda dělá, ale to jsou novinky, a pro tebe tedy předpokládám finančně někde jinde..

Napsal: pon 31.03.2008 14:11
od RuDoSh
dsvatos píše:
T-Diesel píše:Jo, to uz jsem nekde pochytil, ze vstriky a turbina byvaji problemove.

Dalsi dotaz - dela vubec BMW nejaky turbobenzin?


Nedělá. Teda dělá, ale to jsou novinky, a pro tebe tedy předpokládám finančně někde jinde..


nebo veterani.... a to je taky financne jinde :lol:

Napsal: pon 31.03.2008 14:46
od stormer
ahoj, BMW e46 je vcelku ideální pro tebe. Sněhu se neboj, vůbec to není problém, budeš na tom stejně jak týpci s předokolkama.Stačí dobrý gumy a nebude problém. Další věc- spotřeba-pokud nejezdíš v Praze, budeš s benzínovým motorem spokojený.I v Praze se dá ale dosáhnout krásné hodnoty, pokud to je např. 2,5 litr. Diesel bych nebral, benzínové motory jsou držáci a vydrží hooodně km. Pokud nebudeš mít nějaký přehnaný 19-ti palcový kola, podvozek ti vydrží dlouho. Výfuky u těchto modelů jsou nezničitelné. Doporučuji ti se v nějakém tom autě svézt a uvidíš.

Napsal: pon 31.03.2008 20:27
od T-Diesel
ahoj, dekuji za vcelku pozitivni zpravu.
bydlim na venkove, do velkomesta zavitam pouze sporadicky, takze benzin bych asi prekousl.

Rad bych se jeste zeptal na napravy, resp. ramena. Nekde jsem cetl ze 5kova rada ma hlinkova ramena, tzn. casem stejny problem jak u VW Passat - vule a tluceni na hrbolech. Trpi timto i bavoraci? A ma hlinikova ramena i 3xx?

Napsal: pon 31.03.2008 21:26
od Maikl
na to trpí bohužel každý auto v ČR :?

Napsal: pon 31.03.2008 21:40
od T-Diesel
no super

na kolik vyjde repase predni napravy u 3ky/5ky?

Napsal: stř 02.04.2008 07:31
od T-Diesel
Panove, co reknete na dvoulitrovy turbodiesel v modelu 320D nekdy z roku 2002?
Pry by to mel byt klasicky diesel - ne common rail, takze snad by nemusel byt tolik haklivy na kvalitu nafty apod. Navic pry od roku 01-02 (proste po faceliftu) prosel nejakymi upravami a je lepsi, nez drivejsi verze.

Co je na tom pravdy?

Napsal: stř 02.04.2008 07:44
od T-Diesel
no, tak abych nebyl kamenovan, preci jen jsem tu v historii neco vyhrabal - tak tedy 320D po faceliftu uz je CR, tzn. muzu cekat stejne problemy se vstriky jako u 330D?

o kolik v pripade takoveho pruseru bude moje penezenka chudsi?

Napsal: stř 02.04.2008 08:20
od stormer
do dieselu nechoď, toť můj názor...minimálně motor 2,3(2,5l) benzín