Stránka 1 z 1

Napsal: pát 14.03.2008 02:35
od CESi125
Zdravím všechny,měl bych na vás prosbu o pomoc při výběru vhodné motorizace u E36.Chystám se splnit si svůj sen a pořídit si Bmw.Měl by to být sedan nebo touring (mám rodinu a 4 dveře jsou hlavní podmínkou) a bezpodmínečně benzín(naftě moc nefandím).

Mé nynější vozítko je Honda ESi 92kw a chtěl bych si zkusit zase něco silnějšího.
Uvažuji o 320i.Vnímám ho jako rozumný kompromis co se týče výkonu a spotřeby,ale nemám zkušenosti,takže je to jen moje doměnka.

Byl bych moc rád,kdyby mi někdo popsal rozdíly mezi 318is,320i,popř. 323i nebo 325i.Zajímají mě výkonové parametry vs. spotřeba,charakteristiky daných motorů a tak všechno co by mi pomohlo při výběru.Např. 323(325)-výkon super,ale mam strach,že to bude žrát i trávu kolem silnice.Na druhou stranu IS(jediná zkušenost) je srovnatelný s tím mojim a spotřeba super.
Tabulky jsou jedna věc,ale praxe je uplně něco jinýho.':roll:'

Budu moc vděčný za jakoukoliv informaci a pomoc při výběru toho pravého motoru pro mého budoucího mazlika.
Předem moc děkuji za pomoc.

Napsal: pát 14.03.2008 07:36
od kavanda
Tak to si nechej dosti projít hlavou,protože je rozdíl mezi 4 a 6v.
Jinak moje rada zní 323.Výkon je a spotřeba o maličko menší než 325.
Pokud si můžeš vybrat tak 320 radši ne,ale není špatný .. především 2xvanos.
Spotřeba u benzínových 6v BMW je trošku slabost :lol: , ale ono Tě to nutí mu dát "nažrat"

Napsal: pát 14.03.2008 07:58
od Fantucci

Napsal: pát 14.03.2008 08:29
od Pazdi
kavanda píše:Tak to si nechej dosti projít hlavou,protože je rozdíl mezi 4 a 6v.
Jinak moje rada zní 323.Výkon je a spotřeba o maličko menší než 325.
Pokud si můžeš vybrat tak 320 radši ne,ale není špatný .. především 2xvanos.
Spotřeba u benzínových 6v BMW je trošku slabost :lol: , ale ono Tě to nutí mu dát "nažrat"


Spotřeba u šestiválu slabost? no nevím...měl jsem 316...a jezdil jsem s tím podobně jako teď s 328...včera jsme se o tom bavili i s Gregem a vzpomínali, jak tu kluci psali, jak jeli dálky za 7, 8 litrů v pohodě...jakože sice objem a výkon skoro 2x tak velkej...ale spotřeba v podstatě stejná...nemusím podřazovat, když chci předjíždět (i když samozřejmě tomu někdy člověk neodolá, bo vytočit to je fajnej pocit :oops: ) ale jakože včera v 1.6 compactu...slušnou jízdou okolo 9litrů...já u 328 dlouhodobý průměr 10.2 a to jezdím hodně město...takový to pojíždění 5km sem, 5km tam...
takže pokud chceš rodinný auto...v benzínu..asi bych šel jak říká Kavanda do 323 bo 328...320 asi ne...výkon podobnej, jak v tom IS a spotřeba kousek výš...jeho výhoda oproti IS snad jen, že je to šestivál:)

Napsal: pát 14.03.2008 08:45
od kavanda
Pazdi píše:
kavanda píše:Tak to si nechej dosti projít hlavou,protože je rozdíl mezi 4 a 6v.
Jinak moje rada zní 323.Výkon je a spotřeba o maličko menší než 325.
Pokud si můžeš vybrat tak 320 radši ne,ale není špatný .. především 2xvanos.
Spotřeba u benzínových 6v BMW je trošku slabost :lol: , ale ono Tě to nutí mu dát "nažrat"


Spotřeba u šestiválu slabost? no nevím...měl jsem 316...a jezdil jsem s tím podobně jako teď s 328...včera jsme se o tom bavili i s Gregem a vzpomínali, jak tu kluci psali, jak jeli dálky za 7, 8 litrů v pohodě...jakože sice objem a výkon skoro 2x tak velkej...ale spotřeba v podstatě stejná...nemusím podřazovat, když chci předjíždět (i když samozřejmě tomu někdy člověk neodolá, bo vytočit to je fajnej pocit :oops: ) ale jakože včera v 1.6 compactu...slušnou jízdou okolo 9litrů...já u 328 dlouhodobý průměr 10.2 a to jezdím hodně město...takový to pojíždění 5km sem, 5km tam...
takže pokud chceš rodinný auto...v benzínu..asi bych šel jak říká Kavanda do 323 bo 328...320 asi ne...výkon podobnej, jak v tom IS a spotřeba kousek výš...jeho výhoda oproti IS snad jen, že je to šestivál:)


Ta spotřeba je relativní,když nebudeš na spotřebu hledět,tak budeš jezdit i za 20 :wink:

Napsal: pát 14.03.2008 09:07
od Pazdi
kavanda píše:...Ta spotřeba je relativní,když nebudeš na spotřebu hledět,tak budeš jezdit i za 20 :wink:


tak jasně, že s tím jde jezdit i za hodně...ale to je takovýto, když to člověk hodně točí, bo hodně blbne (i když kdyby měl člověk dlouhodobou 20, tak to musí být dobrej blázen :D )...jinak nemyslím si, že bych jezdil vyloženě na spotřebu...jezdím furt stejně...takže dá se říct, že spotřeba šestiválu s porovnáním se čtyřválem mě příjemně překvapila...takže bych se toho moc nebál...je to o tom, jak člověk jezdí...jak má těžkou nohu a jak je na tom motor

Napsal: pát 14.03.2008 09:40
od CZAirwolf
Pazdi píše:
kavanda píše:...Ta spotřeba je relativní,když nebudeš na spotřebu hledět,tak budeš jezdit i za 20 :wink:


tak jasně, že s tím jde jezdit i za hodně...ale to je takovýto, když to člověk hodně točí, bo hodně blbne (i když kdyby měl člověk dlouhodobou 20, tak to musí být dobrej blázen :D )...jinak nemyslím si, že bych jezdil vyloženě na spotřebu...jezdím furt stejně...takže dá se říct, že spotřeba šestiválu s porovnáním se čtyřválem mě příjemně překvapila...takže bych se toho moc nebál...je to o tom, jak člověk jezdí...jak má těžkou nohu a jak je na tom motor


Presne...jsou tu jedinci, co jezdi s iSem za 15 :lol: ja s nim v kliiidu jezdil za 7-8 a to jsem to casto vytacel na vychutnani na dobrych usecich...kazdopadne prumerka na iSu pro klidnou jizdu je o nejmene litr nizsi nez sestival, do zacp se sestival ale vubec nechyta spotrebou :(

Napsal: pát 14.03.2008 10:28
od RuDoSh
kavanda píše:Ta spotřeba je relativní,když nebudeš na spotřebu hledět,tak budeš jezdit i za 20 :wink:


no to bych netvrdil.... to je i u 2,8 nemozne, pokud nebudes brat prumer na par kilometru.... s 528i jsem mel dlouhodobe 10,5l a spotrebu jsem nejak extra neresil

Napsal: pát 14.03.2008 10:41
od xSAFA
RuDoSh píše:
kavanda píše:Ta spotřeba je relativní,když nebudeš na spotřebu hledět,tak budeš jezdit i za 20 :wink:


no to bych netvrdil.... to je i u 2,8 nemozne, pokud nebudes brat prumer na par kilometru.... s 528i jsem mel dlouhodobe 10,5l a spotrebu jsem nejak extra neresil


Presne tak, ze zacatku jsem neresil slapal sem tomu (328i) na krk a spotreba prumer k 12ti. Pak sem se uklidnil a jezdim kolem 9 a to rozhodne nejezdim nejak extra na spotrebu! :wink:

Napsal: pát 14.03.2008 10:44
od xSAFA
Jinak bych ti doporučoval aby ses v těch autech pokud možno svezl. Ja než jsem koupil auto jsem se svezl v kombajnu 320i a nějak extra mě to nenadchlo tak jsem pak sáhl po 2.8 a naprostá spokojenost měnil bych už pouze za silnější 8)

Napsal: pát 14.03.2008 10:51
od patras
ja mam zkusenost ze bmw zere od 318is az po 328i uplne stejne !!! spotreba je stejna ... slabsi musi dostat vic nazrat aby trochu jel silnejsi to zvladne v poho ... takze cim vetsi obsah tim vetsi vykon a lepsi svezeni za stejnou cenu :) .... a rozhodne sestival ! takze ma rada zni 323 nebo lepe 328 ...

Napsal: pát 14.03.2008 11:25
od 540david
Taky jsem přešel z Hondy CRX na BMW. Mám 540i E39 a je to tak akorát: :lol:

Napsal: pát 14.03.2008 11:42
od 100RM
540david píše:Taky jsem přešel z Hondy CRX na BMW. Mám 540i E39 a je to tak akorát: :lol:



:lol:

Najlepsie je na spotrebu nekoukat, ona sa uz nejak upravi :-D

Napsal: pát 14.03.2008 14:12
od kavanda
540david píše:Taky jsem přešel z Hondy CRX na BMW. Mám 540i E39 a je to tak akorát: :lol:


mno, tak to jsi ani ten rozdíl nepocítil,že :smich:

Napsal: pát 14.03.2008 17:17
od 540david
Je pravda že Hondička jezdila 6-12l a baworáček 11-20, takže v určitejch hodnotách žerou stejně! :lol:

Napsal: sob 15.03.2008 02:02
od CESi125
Díky moc,můj výběr je zase o něco pestřejší a oběktivnější. Momentálně mám v hlavě 323,ale je tady ten problém,že na autí mám připravených tak něco mezi 90 až 100tis a nevím jesli to bude stačit na něco v rozumným stavu :roll: .Nechci udělat chybu a koupit vylítanou mrdku.Nekupuju káru na rok nebo na to abych se v ní víc hrabal než jezdil(celkem pochopitelný) :D

Ještě bych měl jeden dotaz ohledně podvozku a tak všeobecně rozdíly ve stabilitě a jízdních vlastnostech mezi sedanem a touringem.
Malinko víc pokukuju po touringu,ale jednou za čas si rád dam fakt střelbu v zatáčkách (horský cesty) a mám obavy aby to "dlouhý" combi ustálo.Moc nerad bych s ním někde plesknul o strom. :D
Přeci jenom ten sedan mi příjde dělanej víc na sportovnější jízdu.

Dotaz možná trochu o hovně :oops: ,ale nemám zkušenost ani s jedním z těhle variant.
Snad mi někdo z vás usnadní výběr i v tomhle ohledu.

Napsal: sob 15.03.2008 16:30
od Leveler
Přesně tak.Mě příde že i 3 litr bude žrát stejně jak 2,5.Moje 1,8 jezdí od 8-10 a to jezdím tak nak normal a vím že kdybych měl 2,5 či 2,8 tak to bude žrát taky tak, ale budu už trošku jinde s výkonem:)Ale co už:)

Jinak pokud můžeš tak si kup jedině R6 a to bud 323i nebo 328i.Ale spíš bych vzal tu 328i pač to je super motor!

Napsal: ned 16.03.2008 14:36
od calif
no ja nevim proc ale koukam ze M52 je oproti M50 asi super motor protoze nikdo uz 325i nece :) a vsici jen 323 nebo 328, ja teda ani v jednom z tech novejsich nejel, mam 325i a jsem nadsen kdykoliv s nim nekam jedu, a to ho mam druhym rokem, tak to se nekdy v aute s M52 musim svezt, nebo jestli jde o spolehlivost? moje kara ma najeto pres 370tis a motor prede jako náš kocour.....a nevim jestli té 323 nebude tech skoro 30ps chybět, vim ze to ma jinak posazeny kroutak, ale prece jen 30kobyl je 30 kobyl......ja bych 323 asi nechtel, kdyz ne 325i tak jen 328i.......no, jen muj nazor :)
a k te spotřebě, štreka po okreskach 8,5 a couračky kolem 10,tam na tom bude M52 asi o neco lepe.....

Napsal: ned 16.03.2008 15:46
od Mutt
ber 328i
nejlepší kroutak a prubeh vykonu, spotřeba stejná jako 323/325
pak už jedine M3 :)