Stránka 1 z 2
Napsal: pát 07.03.2008 20:02
od jzxr
zítra se chystám na koupi 324TD, combi, r.v. 1991. na co se mám hlavně při prohlídce před koupí zaměřit? je tento motor "držák" nebo bych se mus píš měl obloukem vyhnout? auto by mělo mít najeto cca 250.000km. podotýkám že nejsem žádný závodník a před výkonem spíše preferuji spolehlivost a spotřebu. díky za případné rady.
Napsal: pát 07.03.2008 20:12
od bmwfil
Tenhle motor je extranáchylný na praskání hlavy, čili pozor na ni

Napsal: pát 07.03.2008 20:33
od kavanda
Při dobrým zacházení vydrží dlouho.Projeď ho i trochu do plna(přes 150),zjistíš plynulý tah - jestli nevypíná škrtící klapka
Potom pomačkej hadice na vodu a zjistíš,jestlí tlakuje do vody nebo ne.
Hlavně po jízdě vizuelně hlavu a suchost těsnění pod hlavou.

Napsal: pát 07.03.2008 20:56
od JIP
Hlavy praskají jenom když to pitomci honí studené na max, ale to je problém všech 6-ti válcových BMW, nebo spíš problém těch pitomců a budiš jim to přáno!
Napsal: pát 07.03.2008 21:00
od bmwfil
kavanda píše:Při dobrým zacházení vydrží dlouho.Projeď ho i trochu do plna(přes 150),zjistíš plynulý tah - jestli nevypíná škrtící klapka
Potom pomačkej hadice na vodu a zjistíš,jestlí tlakuje do vody nebo ne.
Hlavně po jízdě vizuelně hlavu a suchost těsnění pod hlavou.

Ale takto projeď až zahřátej motor, jinak se zařadíš po bok všech těch pitomců, díky kterým ty hlavy praskají

Napsal: pát 07.03.2008 21:06
od kavanda
bmwfil píše:kavanda píše:Při dobrým zacházení vydrží dlouho.Projeď ho i trochu do plna(přes 150),zjistíš plynulý tah - jestli nevypíná škrtící klapka
Potom pomačkej hadice na vodu a zjistíš,jestlí tlakuje do vody nebo ne.
Hlavně po jízdě vizuelně hlavu a suchost těsnění pod hlavou.

Ale takto projeď až zahřátej motor, jinak se zařadíš po bok všech těch pitomců, díky kterým ty hlavy praskají

To je snad jasný každýmu,nebo ne?! A nejedná se jen o naftu.

Napsal: pát 07.03.2008 21:22
od JIP
kavanda píše:To je snad jasný každýmu,nebo ne?! A nejedná se jen o naftu.

To si myslíš, že je to každému jasné...kde se asi berou ty stohy popraskaných hlav BMW a reakce typu "POZOR, 6-TI VÁLCE JSOU EXTRÉMNĚ NÁCHYLNÉ NA PRASKÁNÍ HLAV"...o nějaké extrémní náchylnosti nemůže být řeč...spíše o extrémní tuposti některých řidičů.
99% českých majitelů "auta snů" Octavia TDI nemá páru o tom, že když to hodinu smaží naplno po dálnici, tak to nesmí u pumpy hned chcípnout, páč se jim speče turbo...pro ně je důležitý, že to má čiplý a na hlínách woe...
Napsal: pát 07.03.2008 22:06
od kavanda
JIP píše:kavanda píše:To je snad jasný každýmu,nebo ne?! A nejedná se jen o naftu.

To si myslíš, že je to každému jasné...kde se asi berou ty stohy popraskaných hlav BMW a reakce typu "POZOR, 6-TI VÁLCE JSOU EXTRÉMNĚ NÁCHYLNÉ NA PRASKÁNÍ HLAV"...o nějaké extrémní náchylnosti nemůže být řeč...spíše o extrémní tuposti některých řidičů.
99% českých majitelů "auta snů" Octavia TDI nemá páru o tom, že když to hodinu smaží naplno po dálnici, tak to nesmí u pumpy hned chcípnout, páč se jim speče turbo...pro ně je důležitý, že to má čiplý a na hlínách woe...
v tomhle máš pravdu.Někdy na mě koukaj jak na vola,když nechám motor po dojetí "vydechnout"

Napsal: pát 07.03.2008 22:48
od jzxr
takže protáhnout přes 150, zkontrolovat hadice a hlavu. jasný a stručný přehled "jak kupovat BMW":) díky všem, zítra se snad stanu podruhé šťastným majitelem BMW po předchozí 318i. díky a slibuju že sem za odměnu hodím po koupi nějaký ty fotky.
Napsal: sob 08.03.2008 04:04
od Radek
kavanda píše:bmwfil píše:kavanda píše:Při dobrým zacházení vydrží dlouho.Projeď ho i trochu do plna(přes 150),zjistíš plynulý tah - jestli nevypíná škrtící klapka
Potom pomačkej hadice na vodu a zjistíš,jestlí tlakuje do vody nebo ne.
Hlavně po jízdě vizuelně hlavu a suchost těsnění pod hlavou.

Ale takto projeď až zahřátej motor, jinak se zařadíš po bok všech těch pitomců, díky kterým ty hlavy praskají

To je snad jasný každýmu,nebo ne?! A nejedná se jen o naftu.

Prodaval jsem TDSo a prijel "borec" co okamzite po usednuti za volant daval plnej....po upozorneni, ze to jeste neni poradne zahraty mi jak nejvetsimu blbovi oznamil, ze uz je to za modrym polem a ze uz je to v poho..... po navratu ze zkusebni jizdy to po tom vsem chtel okamzite vypnout a po mem dalsim upozorneni at to necha jeste chvili bezet mi opet jak nejvetsimu debilovi oznamil, ze vi, ze musi spadnout olej....po 3s to vypnul....mno nastesti si to odvezl, ale myslim, ze to auto uz to ma za sebou.....
Napsal: sob 08.03.2008 11:20
od fafejta
Tak hlavně,že už pak neotravoval.Z mé zkušenosti,takhle jezdí většina tds-ařů apak všichni brečí jaký je to sr.č TDS není špatný motor,jinak by se nevyráběl plných 9let.
Všechno je to v tom díle,který je mezi sedačkou a volantem.Ten je víc poruchovější,často odcházej řj.
Napsal: sob 08.03.2008 11:58
od bmwfil
fafejta píše:Tak hlavně,že už pak neotravoval.Z mé zkušenosti,takhle jezdí většina tds-ařů apak všichni brečí jaký je to sr.č TDS není špatný motor,jinak by se nevyráběl plných 9let.
Všechno je to v tom díle,který je mezi sedačkou a volantem.Ten je víc poruchovější,často odcházej řj.
Tak, tak tento díl je často defektní už z výroby...
Napsal: sob 08.03.2008 16:19
od jzxr
tak už je doma, auto nějaký mouchy má jako např. rachotí ložisko spojky a ložisko kola + kosmetický vady škrábance.
drtil jsem ho z brna do prahy, teplota nešla přes 3/4 ani náhodou, spíš tak 3mm za polovinu nejvíc. doufám že to bude OK. jinak na to že to je 6vál. jsem čekal trochu větší zátah a čekal jsem zátah od volnioběhu, docela mě překvapilo že to pod nějakých 2500ot. nejede ale hlavně aby byl dobrej motor, mimo toho ložiska a nějakých netěsností to doufám bude v poho...
je to tentononc, třeba ho někdo poznáte
http://www.tipcars.cz/basic/karta.php?k ... 4985615000
Napsal: sob 08.03.2008 16:23
od jzxr
jinak hadice po ostřejší jízdě trochu natlakovaný byly, nevím jestli je to dobře nebo jestli má být úplně měkká, každopádně u mýho Mercedesa 2.2 diesel je po jízdě úplně měkká a u BMW je trochu natlakovaná, ne na beton, zmáčknout se dá ale natlakovaná je, je to tak ok nebo to vypadá špatně? voda se neztrácí, olej ve vodě není, voda v oleji taky ne tak se modlím aby to bylo dobrý:)
Napsal: sob 08.03.2008 16:54
od Radek
mohlo by to byt ok...mel by tam byt tlak 1,5baru takze uplne mekky byt nemuzou
Napsal: sob 08.03.2008 20:35
od jzxr
tak se opět vítám v clubu BMW:) a zeptal bych se ještě těch kdo koukli na odkaz výše - ten volant asi nebude origoš a dával se čtařramenný ne?
Napsal: sob 08.03.2008 20:39
od jzxr
jo a ještě bych se zeptal jaký je u tohoto typu čerpadlo, je poruchový? a vůbec, jsou nějaký šikovný www kde bych našel nějaký informace o tomto azutě? díkes
Napsal: sob 08.03.2008 20:50
od bmwfil
Je to tuším Mpaketovej volant, čili origo. A čerpadlo je myslím mechanické...
Napsal: sob 08.03.2008 22:01
od Radek
cerpadlo je elektronicke....stary 2,4 z e28 mely mechaniku..... jinak o e30 najdes nejvic info na
http://forum.e30.cz/ a doporuciji nejdriv poradne hledat

Napsal: pon 10.03.2008 13:17
od jzxr
tak po konzultaci s mým dvorním mechanikem mě bylo sděleno že to nebude rachotící ložisko na spojce ale údajně jsou na spojce nějaký pružiny nebo cosi takovýho krterý se po čase vytlačí a začne to rachotit, to prej soudruzi v německu moc dobře nevymysleli:) víte někdo o co jde a co mám začít shánět? příp. kde bych koupil...