Stránka 1 z 1

Napsal: úte 04.03.2008 08:48
od lenoch
Ahojte. Tak mám rozhozený motor a dost ojetý dolní napínák řetězu - na hliník už. Motor má 250 tis km. A tak bych rád věděl, kde se dá sehnat a za kolik? Popř. jestli se nedají sehnat nějak výhodněji oba dva napínáky či přímo celá sada i s řetězy? Po kolika km se má řetěz měnit? Doživotní asi nejní - nevíte? Máte nějakou zkušenost s dobrými či špatnými druhovýrobci?

Napsal: úte 04.03.2008 09:25
od pazda
u TDS je tusim napsany 200tis km ale z vlastni zkusenosti prezije minimalne 3x tolik

Napsal: úte 04.03.2008 10:28
od dsvatos
Tak jestli máš napínák takhle ohoblovanej, tak zapomeňna to že máš najeto jen 250 tisíc :lol:

Napsal: úte 04.03.2008 11:27
od lenoch
dsvatos píše:Tak jestli máš napínák takhle ohoblovanej, tak zapomeňna to že máš najeto jen 250 tisíc :lol:
Myslíš? Ale ty válce jsou uplně v poho. Žádnej schod necítíš a pístní kroužky mají v zámku minimální vůli... ale máš recht, že je to divný... jestli nemůže být nějak v prdeli ten napínací mechanismus...

Napsal: úte 04.03.2008 13:01
od dsvatos
TDS vydrží dost a dost. Myslím tím kliku, válce, písty. Půl milionu není rozhodně problém. Dřív odejdou věci okolo (vstřik. čerpadlo atd.) Takže bych to viděl že má motor najeto mnohem víc než si myslíš (ale na válcích to nemusí být tak poznat). Pokud je ten šponovák špatnej a máš motor rozhozenej, tak to rozhodně vyměň. Na cenu se podívej tady do ETK a následně do ceníku On-line :wink:

Napsal: úte 04.03.2008 15:36
od lenoch
dsvatos píše:TDS vydrží dost a dost. Myslím tím kliku, válce, písty. Půl milionu není rozhodně problém. Dřív odejdou věci okolo (vstřik. čerpadlo atd.) Takže bych to viděl že má motor najeto mnohem víc než si myslíš (ale na válcích to nemusí být tak poznat). Pokud je ten šponovák špatnej a máš motor rozhozenej, tak to rozhodně vyměň. Na cenu se podívej tady do ETK a následně do ceníku On-line :wink:
Jj, to jsem našel cenu asi 800,- s DPH, ale jen sem sondoval, jestli se nesežene někde levnějc, popř i víc věcí za podobnou cenu, samo ale nějaké rozumné kvality... tím nechci říct, že 800,- je moc - je to supr cena!:)

Napsal: úte 04.03.2008 17:04
od dsvatos
Tohle jsou docela speciální díly, takže silně pochybuju že je seženeš jinak než origo. Klasický spotřebáky jako čepy, spojky, výfuk, destičky atd, na to je výrobců habaděj, ale tohle asi jedině origo.

Napsal: úte 04.03.2008 17:50
od Olda H
Zrovna jsem to měnil. Raději jsem nakoupil přímo v BMW (kolečka, řetězy, vodítka, těsnění) a zase taková rána to nebyla - cca 6 500,- bez DPH.
Ale nechal jsem změřit tlaky na válcích a ejhle, i kroužky a vodítka ventilů se taky musely měnit :?
A teď je zvuk i pružnost motoru někde jinde

Napsal: úte 04.03.2008 18:07
od gyrous
Životnost řetězu na Mercedesu se udává stejně jako životnost motoru. To samý i u žigula, který je náchylnější kvůli nízkému obsahu a větším rázům čtyřválce. Neslyšel jsem o výměně tehdy, ale i když po těch 25 letech to se spíš rozpadá vlivem času. No o BMW to asi musí být jiné i když nevím. :roll:
Já jsem měnil to co bylo mechanicky opotřebené, tj.vodící lišty a napínák.

Napsal: úte 04.03.2008 18:14
od fafejta
No ona ta životnost tds řetězu by byla taky větší než 400 tis. kdyby byl dvouřadej jako to maj motory M-power nebo jako zminovanej MB.