Stránka 1 z 1
Napsal: ned 02.03.2008 19:25
od fafejta
Zdravim.Zajímalo by mne jestli máte někdo zkušenost jak se chová benzínová či naftová šestka bez termostatu.
Vím samozřejmě důležitost provozní teploty,ale zajímá mě jak se to chovalo.
Napsal: ned 02.03.2008 20:53
od dsvatos
A co chceš slyšet? Bude se to dýl ohřívat. Jinej rozdíl v tom není..
Napsal: ned 02.03.2008 20:55
od pazda
mno da se rict ze se to proste neohreje, to je asi tak cely
Napsal: ned 02.03.2008 21:51
od fafejta
No právě já si to myslím opačně.Termostat má obtokový ventil/ten spodní talířek/,který je otevřený když je termostat zavřený a při ohřátí se jejich role otočí.
No a v momentě,když termostat vyndáš,tak obtokový kanál bude otevřený a voda/ohřátá/ pujde cestou menšího odporu,tedy né přes chladič/který klade určitý průtokový odpor/,ale právě přes ten otevřený obtokový kanál, si myslím, a bude se to dle mě točit v malém okruhu a motor by se tedy měl hřát.
Ale nemám to vyzkoušený praxí,a tudíž sháním zkušenost někoho kdo to už řešil.
Napsal: ned 02.03.2008 23:55
od xSAFA
A co tim chces docilit ?

Napsal: pon 03.03.2008 00:37
od Player1
Jezdil jsem chvilku bez termostatu, než jsem ho stihl koupit. Voda se neohřála na provozní teplotu, to je celý...
Napsal: pon 03.03.2008 01:20
od matal
Docílí tom to,že bude stále jezdit se studeným motorem a pak mu odejde..

Napsal: pon 03.03.2008 08:04
od michal09
Pánové i bez termostatu může motor vařit...

Osobní zkušenost při dovozu z Německa...
Jinak samozdřejmě klucí mají pravdu, bez termostatu tam protéká voda furt...

Napsal: pon 03.03.2008 20:22
od fafejta
Bez termostatu se to vaří.Osobní zkušenost na 2.5tds
Jo a zavzdušněný to opravdu není,jak by tady asi hned někdo určitě podotknul.
Napsal: pon 03.03.2008 21:13
od JIP
Motor bez termostatu se zahřeje jen při stojícím autě, při jízdě jej hned schladí proudící vzduch chladičem hodně pod provozní teplotu.
Když jsme s bráchou vezli z Prahy jeho "novou" E36 320i, která měla termostat taky vytažený, museli jsme dát za ledviny před vstup vzduchu k chladiči staré tepláky a za chvilku byla provozní teplota na normálu...ručičku uprostřed ukazatele teploty už asi držela prokluzem viskospojka.
Bez termostatu bych vůbec nejezdil, jednak stojí pár kaček, druhak bych v zimě furt klepal kosu(netopí) a pak ta spotřeba, hanba mluvit...
Já bych svoje auto teda podchlazené jezdit nenechal...
Napsal: pon 03.03.2008 21:57
od michal09
JIP píše:
Já bych svoje auto teda podchlazené jezdit nenechal...
No to je sice hezký, ale 500km od domova, kde neumí nikdo česky, v 7 večer, když jsi vstával ve 3 ráno... horor, sem úplně sral na termostat, hlavně že jedu...

Mimochodem, až v Praze mi servisák zjistil, že mám v háji visku a vodní pumpu, nechápal jak jsem s tím najel 600km... samozdřejmě to odneslo těsnění pod hlavou...
