Stránka 1 z 2
Napsal: stř 27.02.2008 13:19
od Blackie
Zajímalo by mě,co je pro motor lepší. Jestli ho např. v zimních měsících při mrazech nechat běžet na volnoběh (třeba když jedem z práce a čekám než se všichni sejdem u auta) nebo nastartovat a hned vyjet???

Někde sem čet,že je lepší hned jet,jinak to prej motoru nedělá dobře. Sem zvědav na vaše názory...
Napsal: stř 27.02.2008 13:25
od xSAFA
To samé téma tu bylo nedávno tak hledej

Napsal: stř 27.02.2008 13:26
od 154
ja hned po nastartovani jedu a vytacim ho hned do nejakejch 6tis, aby se co nejrychlejc promazal.
Napsal: stř 27.02.2008 13:27
od xSAFA
154 píše:ja hned po nastartovani jedu a vytacim ho hned do nejakejch 6tis, aby se co nejrychlejc promazal.

to asi neni nejlepsi reseni

Napsal: stř 27.02.2008 13:31
od berkelay
hned jet, olej se ti ohřeje rychleji s otáčkama, stejně tak převodovka atd. Ale vím, že spousta lidí dělá v zimě to, že ráno nastartují, zapnou naplno topení dají si cigáro a čekají, až se jim rozmrazí přední okno, aby ho nemuseli ručně škrábat. Trochu teploušské a hlavně, škodí to životnímu prostředí

Napsal: stř 27.02.2008 13:33
od wacc
Blackie píše:Zajímalo by mě,co je pro motor lepší. Jestli ho např. v zimních měsících při mrazech nechat běžet na volnoběh (třeba když jedem z práce a čekám než se všichni sejdem u auta) nebo nastartovat a hned vyjet???

Někde sem čet,že je lepší hned jet,jinak to prej motoru nedělá dobře. Sem zvědav na vaše názory...
BMW doporucuje vyrazit ihned a nenechat bezet jen na volnobeh (viz. uzivatelska prirucka).
Jinak je nepsanym pravidlem, ze vytacet motor nad nejakych 3000 otacek, aniz by byl dostatecne zahraty, se nema.
Napsal: stř 27.02.2008 13:35
od 154
to byl jakoze vtip...
optimalni (podle me) je nechat max 20sekund na volnobeh a pak hned jet a nevytacet nad 2500 to dokud nema olej kolem 60stupnu. Prestoze ty diody co mam na otackomeru zhasnou uz mnohem driv, tak to nevytacim dokud se rucicka teploty oleje nepriblizi co nejvic k pulce (tj. 80-90stupnu).
Napsal: stř 27.02.2008 13:35
od Blackie
No to s tim cigárkem sem vypozoroval u hodně lidí.

Já hned jedu a než se to ohřeje tak přes 3000ot nejdu
Napsal: stř 27.02.2008 13:37
od castro
myslim že v uživatelský příručce je po nastartování hned jet na cca 2000ot/min. právě kvuli zmíněnému mazání...
Napsal: stř 27.02.2008 13:37
od xSAFA
154 píše:to byl jakoze vtip...
optimalni (podle me) je nechat max 20sekund na volnobeh a pak hned jet a nevytacet nad 2500 to dokud nema olej kolem 60stupnu. Prestoze ty diody co mam na otackomeru zhasnou uz mnohem driv, tak to nevytacim dokud se rucicka teploty oleje nepriblizi co nejvic k pulce (tj. 80-90stupnu).
Si rikam uz sem se lekl

Napsal: stř 27.02.2008 13:55
od michal09
Sednu do auta, nastrartuju, vyndám z kastlu rádio, případně přepnu na jinou frekvenci, zapnu pás, rožnu světla a jedu (max 20 vteřin). Prvích 10 min jedu do 2500 výmečně do 3000ot když je kopec...
Jinak je hustý jak ten starej motor šlape po 10ti minutách jízdy a jak šlape po 40ti munutách jízdy... Jak kdyby mi v závislosti na času jízdy přibejvali koníci... Po tý půlhodince, když ho poněkolikátý protáhnu k červenýmu poli, tak si říkám že ta 18ka nejede tak tragicky...

Napsal: čtv 28.02.2008 09:39
od Randaal
ehm, sice mě možná ukamenujete co se životního prostředí týče, ale když je zima, tak jakmile se probudim, nastartuju auto (na dálku

) a mám to nastavený tak, že motor běží 25 minut, do té doby se připravim do práce, vyvenčim pesa a nastupuju do auta, který má cca 25 stupnů v interiéru, takže i kůže je vyhřátá (tak mě ani nesere, že nemůžu sehnat tlačítka pro výhřev) a motor má provozní teplotu, takže bez uzardění točim skoro už od začátku 4-5tis otáček a po chvíli jízdy v případě potřeby i o 500 víc
ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuck

to v rámci dobrých vztahů se sousedy (převážně staršími lidmi) musim omezit na jenom chvilku

Napsal: čtv 28.02.2008 09:40
od Randaal
michal09 píše:
Jinak je hustý jak ten starej motor šlape po 10ti minutách jízdy a jak šlape po 40ti munutách jízdy... Jak kdyby mi v závislosti na času jízdy přibejvali koníci... Po tý půlhodince, když ho poněkolikátý protáhnu k červenýmu poli, tak si říkám že ta 18ka nejede tak tragicky...

true, true, taky se mi to líbí

jako kdyby se to auto probouzelo se mnou

Napsal: čtv 28.02.2008 09:46
od xSAFA
Randaal píše:
ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuck

to v rámci dobrých vztahů se sousedy (převážně staršími lidmi) musim omezit na jenom chvilku

Ty jako kdyby si mi kazdy rano nastartoval pod oknem auto na 25min a jeste s ladenym vyfukem tak bych te asi nakopal do prd.... s prominutim teda...

Napsal: čtv 28.02.2008 09:48
od CZAirwolf
Randaal píše:ehm, sice mě možná ukamenujete co se životního prostředí týče, ale když je zima, tak jakmile se probudim, nastartuju auto (na dálku

) a mám to nastavený tak, že motor běží 25 minut, do té doby se připravim do práce, vyvenčim pesa a nastupuju do auta, který má cca 25 stupnů v interiéru, takže i kůže je vyhřátá (tak mě ani nesere, že nemůžu sehnat tlačítka pro výhřev) a motor má provozní teplotu, takže bez uzardění točim skoro už od začátku 4-5tis otáček a po chvíli jízdy v případě potřeby i o 500 víc
ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuck

to v rámci dobrých vztahů se sousedy (převážně staršími lidmi) musim omezit na jenom chvilku

Jo frajere...a olej v prevodovce a diferaku asi co ? Budou studene, takze akorat to vse nicis...

Napsal: čtv 28.02.2008 09:55
od castro
to je celkem pravda, a ikdyž máš ručičku teploty vody v půlce, olej ještě nemusí být tak zahřátý aby to těch 5000ot pobralo...
Napsal: čtv 28.02.2008 10:11
od Randaal
no vidíte, na to jsem nepomyslel
xSAFA: naštěstí to neni moc řvavej, jen má o něco hlubší zvuk

Napsal: čtv 28.02.2008 10:27
od xSAFA
Randaal píše:no vidíte, na to jsem nepomyslel
xSAFA: naštěstí to neni moc řvavej, jen má o něco hlubší zvuk


No i tak jsem rád že tě nemám za souseda

Napsal: čtv 28.02.2008 10:56
od Blackie
CZAirwolf píše:Randaal píše:ehm, sice mě možná ukamenujete co se životního prostředí týče, ale když je zima, tak jakmile se probudim, nastartuju auto (na dálku

) a mám to nastavený tak, že motor běží 25 minut, do té doby se připravim do práce, vyvenčim pesa a nastupuju do auta, který má cca 25 stupnů v interiéru, takže i kůže je vyhřátá (tak mě ani nesere, že nemůžu sehnat tlačítka pro výhřev) a motor má provozní teplotu, takže bez uzardění točim skoro už od začátku 4-5tis otáček a po chvíli jízdy v případě potřeby i o 500 víc
ale problém nastává v případě, když začne lidem lézt na nervy můj laděnej vejfuck

to v rámci dobrých vztahů se sousedy (převážně staršími lidmi) musim omezit na jenom chvilku

Jo frajere...a olej v prevodovce a diferaku asi co ? Budou studene, takze akorat to vse nicis...

Hmm,tak zajímavá volba,sice sedneš do vyhřátýho auta,alr to auto z toho asi radostt nemá...

Přijde mi to zbytečný

Napsal: čtv 28.02.2008 11:41
od Randaal
Blackie píše:
Hmm,tak zajímavá volba,sice sedneš do vyhřátýho auta,alr to auto z toho asi radostt nemá...

Přijde mi to zbytečný

já si myslim, že zas až tak to auto netrpí, protože když to běží takhle dlouho, tak i ten olej se alespon trochu ohřeje
