Stránka 1 z 1
Napsal: úte 26.02.2008 14:39
od odHkB
caute. som tu uplny novacek a rad by som zalozil diskusiu, ktora by mi mala pomoct v rozhodnuti ist do BMW a vybrat typ.
takze na uvod, mam najazdene niekolko sto tisic km, som stredneho veku

mam male dieta a manzelku

skusenosti s francuzmi, vw a skoda (vesmes velmi velmi spatne) a potom nejaky japonci, najviac honda (skusenosti naopak velmi dobre az vynikajuce). mne aj mojim znamym pripada celkom logicke kupit dalsiu hondu, mam vsak poslednych par mesiacov velku dilemu. ano, bmw

doteraz som jazdil sukromne vyse 10 rokov asi 70.000km rocne, uprednostnoval som kvoli tomu male objemy (spotreba), nevadil mi tvrdy podvozok, ani malo komfortu a vybavy. clovek vsak starne

) medzitym sa moje rocne najazdy znizili na asi 15.000 rocne (80% mesto) a zacal som tuzit po pohodli a vybave. napriek tomu sa vsak nechcem vzdat "sportovych" vlastnosti.
tak podme k veci. pri 15.000/rok mozme vylucit diesel, ak chcem mat rovnako dynamicke auto ako teraz - podla papierovych hodnot musim ist minimalne do motora 2.5, musi to byt automat, okolo roku vyroby 99-02 (cca 350-400tis.SKK). do uvajy teda pripada 325, 328, 330, 525, 530. co sa karoserie tyka, je mi to v principe jedno, moze byt aj coupe aj touring. a vcul babo rad

))
najprv ma niekto presvedcte, ze nebude prechod z hondy na bawo sklamanim (hlavne co sa spolahlivosti tyka), doteraz som si servisoval sam a celkom ma to bavi. bohuzial nemam nikoho v okoli kto by mi dal nejake osobne skusenosti s bembe danej generacie ani nikoho kto by ma povozil.
ak sa niekto podujme dat mi rady, budem vdacny a budem davat doplnujuce otazky, nech toho nie je naraz vela
Napsal: úte 26.02.2008 14:46
od 100RM
Prechodom z Hondy na Bafo urcite sklamany nebudes, pokial najdes dobry kus.
Vsetko najdes tu:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=13548
A este pre novacikov je tu magicke tlacitko HLEDAT (hore v menu)

Napsal: úte 26.02.2008 15:06
od odHkB
to uz som precital. neviem vsak co konkretne mam hladat
skor by ma zaujimali nejake vseobecne info, ze ktore z uvedenych motorizacii kolko s automatom po meste zeru - papierove hodnoty su u 2.5, 2.8 a 3.0 takmer rovnake +/- 2 deci, nezda sa mi vsak realita 12/100 v meste u 3.0 - fakt ma zaujimaju realne dosahovane hodnoty. dalej nejake intervali udrzby, ceny ND na 3er vs. 5er, co zvykne na bmw odchadzat, ci sa da u bmw robit diagnostika vyblikanim kodu ako napr. u opla alebo hondy bez diagnostickych pristrojov,
ci automaty nie su problematicke (napr. u civica vydrzia 500-600 tis.km bez problemov, u preludy alebo accorda bol jeden typ automatu ktory tazko prezil 200tkm) ako je na tom bembe co sa tyka rizika kradeze atd adt...
no a v neposlednom rade by som bol rad, keby sa tu nasiel niekto ochotny z BA a okolia, co by mi vedel aspon niektory z modelov ukazat a pripadne ma previest
Napsal: úte 26.02.2008 15:21
od xSAFA
Nevím jaké jsou tvoje finanční možnosti ale jako rodinné auto bych to viděl spíše na 5kové BMW jak kombik tak sedan jsou krasné modely konkrétně mám na mysli e39 ideálně po faceliftu. Je to luxusní limuzínka a oproti 3ce je o poznání větší. E36/46 mi připadne malé. Jinak motor bych volil asi 2.8 nebo 3.0. Já mám 2.8 v trojce a nemůžu si vynachválit jezdim dost mesto a spotřeba kolem tech 9ti litru moc na to nehledim tak asi tak nejak to bude. je možné že v novějších e39 jsou motory kapku vylepšené a spotřeba může byt nepatrně nižší to nevím... Já osobně jsem měl možnost cestovat e39kou 528i do chorvatska jako pasažér a musím říct že paráda.

Napsal: úte 26.02.2008 15:22
od prase007
Minulej tejden jsem byl v servisu a resetli mi tam počítadlo l/100km. Celej tejden jsem jezdil výhradně město a průměrná spotřeba činila s 530i v automatu příjemně překvapivých 12,8l. Jinak se pohybuju kombinovaně na 10,5 oproti tabulkovejm 9,7 a mimo město kolem 8l.
Co se spolehlivosti týče, je hlavně potřeba trefit dobrej kus, kterej neměl za předchozího majtele nějakýho ničemu, nebo nějakou dobře narafičenou zbořku.
Napsal: úte 26.02.2008 15:30
od odHkB
som rad ze sa to tu rozbieha, dik
kolko km je u benzinaku R6 pri kupe uz na zvazenie? (skuste davat aj vase najazdene km)
200-250 je v pohode alebo uz by to bolo rizikove? nerobim si iluzie, ze sa mi podari kupit auto so 100.000 na tacho (teda na tacho mozno ano, realne vsak asi nie

)...
Napsal: úte 26.02.2008 15:34
od Pazdi
odHkB píše:som rad ze sa to tu rozbieha, dik
kolko km je u benzinaku R6 pri kupe uz na zvazenie? (skuste davat aj vase najazdene km)
200-250 je v pohode alebo uz by to bolo rizikove? nerobim si iluzie, ze sa mi podari kupit auto so 100.000 na tacho (teda na tacho mozno ano, realne vsak asi nie

)...
mám 250 000 a motor přede jak kotě...takže toho bych se nebál...spíše by mi přišlo divný kupovat auto já nevím rv. 97 a na tachu 100 000km
Napsal: úte 26.02.2008 15:42
od odHkB
o motor sa nebojim, ale co ostatne veci? prevodovka, napravy, elektrika?
mal som auto, ktore malo cez 400 tis. (civic-automat), motor a prevodovka ako take OK, len vymeny oleja, sviecok a filtrov... lenze som musel postupne repasovat rozdelovac, starter, altik, komplet napravy...menit rozne cidla a simeringy.
skratka tie km boli na aute poznat, aj ked motoricky bolo v poriadku
Napsal: úte 26.02.2008 17:08
od xSAFA
mam 2.8 M52 najeto 240tis a v pohodě, veci jako lambda, sem tam nejaky snimac cidlo to beru jako beznou udrzbu, vymenis a na dalsich x desitek tisic je klid. Hodne zalezi na tom co koupis... Kdyz to bude nejaka slitana mrdka myslim ze bys v tom mohl dost penez utopit.
Napsal: úte 26.02.2008 19:45
od M@rtin
Určitě bych šel do 330i nebo 530i, záleží kolik místa potřebuješ. Jinak znám 528iA co měla nalítáno 430tis a investice jen spotřební materiály a co sem tak četl tak to rozhodně není výjimka, záleží jak se k tomu kdo chová a jestli servisuje...
Napsal: úte 26.02.2008 22:12
od martin33
známí si přivezl z němec e39 03 rok 4.4 v touringu a vyšla ho na 360k a měla najeto 95000 se serviskou a je max spokojený. já mám 3.5 a po Praze jezdím 15.5l ale jezdím dost rychle a nešetřím ji venku jsem i pod 10l

Napsal: stř 27.02.2008 10:12
od castro
ASi bych volil 330i nebo 528i - 530i. tu E46 kvuli problémům se zadní nápravou (
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=37308 )až nějaké pozdější ročníky...
a nebo se podívej v tom odkazu - Hanz prodává novou 5er touring 525d za rozumný peníze, jestli ses nafty ještě uplně nevzdal.
Napsal: stř 27.02.2008 14:47
od odHkB
hm, takze videl by som to jednoznacne zatial na 2.8 alebo 3.0, 5er je viac na predaj a su v lepsej vybave, takze skor asi tu. diesel som zavrhol uplne, kvoli kratkym trasam a strachu z turba a vstrekov
no a teraz by ma zaujimali nejake blizsie info, ohladom vanos / double vanos, ci sa da nejak zisti ci vsetko funguje ako ma, na co dat pri novsich rocnikoch (nad 2000) najviac bacha - specifika pre bmw, pripadne pre konkretne motory, okrem standartnych veci co sa tykaju akehokolvek jazdeneho auta. ake su servisne intervali na kvapaliny, filtre, sviecky? ake su slabiny tychto aut? zatial som pocul len o tych silentblokoch na zadnych napravach, paneloch auto.klimy, viscospojkach ventilatora...
Napsal: stř 27.02.2008 15:06
od odHkB
kua, ked tak sledujem inzeraty, u nas a v CZ je 3.0i v podstate nezohnatelne, zato 3.0d je na kazdom rohu 10ks... zeby so predsa zvazil aj tuto variantu? preco ich je tolko a takych lacnych? ako je na tom ten motor s trvanlivostou???
Napsal: stř 27.02.2008 16:14
od Oldman
Ahoj,podívaj sa na http://www.bmwklub.sk,je tam pár fajn chlapcov,blavákov,určite radi poradia,Peppo,Vladky,a možno ťa Peppo prevezie v novej M3 a budeš mať jasno!
Napsal: stř 27.02.2008 16:18
od odHkB
Oldman píše:Ahoj,podívaj sa na http://www.bmwklub.sk,je tam pár fajn chlapcov,blavákov,určite radi poradia,Peppo,Vladky,a možno ťa Peppo prevezie v novej M3 a budeš mať jasno!
diky, zalozil som takuto diskusiu aj tam, kedze som nevedel, kam chodi viacej fundovanych ludi

Napsal: stř 27.02.2008 17:50
od M@rtin
odHkB píše:kua, ked tak sledujem inzeraty, u nas a v CZ je 3.0i v podstate nezohnatelne, zato 3.0d je na kazdom rohu 10ks... zeby so predsa zvazil aj tuto variantu? preco ich je tolko a takych lacnych? ako je na tom ten motor s trvanlivostou???
Podle mě to není vůbec špatnej motor. Prostě nafta je v týdle třídě aut víc než oblíbená a to zvlášť u nás. Ovšem na provozní náklady je prý v reálu dražší než benál.
Do Německa se ti pro to nechce ? Tam bude určitě výběr lepší

Napsal: stř 27.02.2008 18:03
od odHkB
ale ano, videl by som to na nemecko, ale tam je situacia podobna...
tiez si myslim, ze naklady na udrzbu diesla a potencionalne rizika zmazu vyhody nizsej spotreby. je ale fakt, ze diesel sa casom bude lahsie predavat ako 3litrovy benal... teda hlavne u nas

mno, tazka dilema. srdce ale pisti po benzine

Napsal: pon 03.03.2008 22:23
od BMWX5power
Já bych šel možná i do 540 ia
Napsal: pát 07.03.2008 14:20
od ACDC
BMW, radši řadu 5, 2,8min,plná palba ať tě to pak neštve.Podle kamoše ze servisu BMW je E39 poslední trochu poctivě udělané auto,novější jsou odfláknuté plečky (jako všechny značky).Kvalita je s vozy do r asi 1990 nesrovnatelná (předzmrdovská éra).Před E39 jsem měl E28 (1996, 340t km) a vše mimo spotřebáku fungovalo ,i ta klima 20let.Po proleze ní E39 trochu děs,ale zatím vše ok.