Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 31.01.2008 19:15
od Lubos
Ahoj kluci, chci si koupit auto a přemýšlím o BMW e 39 525 TDS automat, tak jsem si přečetl pár recenzí a nějak to moc nechválej,
- praskají hlavy
- je to líní

Jaký máte skušenosti ze svimi láskami, jelikož mám omezenej počet financí, tak jsem koukal tak na modeli 1998 a ti maj tak mezi 250 000 až 330 000 najeto.
takže co mě zajímá :
- ujede ten motor ještě jednou tolik, nebo jakou má hranici
- co automat při těchto km bude taky fungovat nebo bude potřeba investovat
- co se tíče té lenosti teď mam octavii 1,9 tdi 66kw a jestli to pojede stejně tak je to v poho
- co spotřeba

Předem vám moc ději, projel jsem forum ale nic jsem o tomto nenašel nebo mě to neuspokojilo.

Napsal: čtv 31.01.2008 20:31
od brta
He, ahoj, je sranda, jak píšeš, že jsi tu nic nenašel o TDSu :lol:
Já jsem měl dva roky E34tds, od 275 000 do 320 000km, se kterýma jsem ji prodával. Potřeboval jsem kombajn, jinak bych ji asi ani nedal pryč a už bych dnes věděl, jak je na tom takový tds s půl mega km 8) Byla pohodlná, pro mě dostatečně výkonná, hezká. Ani při těch km jsem neřešil nic jiného, než spotřební věci, nedoléval mezi intervaly výměny olej, nic!! Vím, že měla za svůj život měněnou hlavu, ale o tom zde bylo mockrát psaný, že je to hodně a především o šetrnosti k autu, dokud není motor zahřátý.
Teď mám půl roku E39 tds, najel jsem 20 000km a vcelku spokojenost. Bohužel jsem koupil od pána, který při prodeji hezky mluvil, ale když se potom na cokoli sáhlo důkladně, tak se vždy ukázalo, že to s tou péčí a údržbou tak moc nepřeháněl. Jinak ale zase věřím tomu, že mi zůstane třeba znovu do 320 000 km, když do něj postupně budu ještě něco investovat.
Tedy těch km, o kterých píšeš, bych se tolik nebál. Jestli někdo nabízí tak starou E39 se 150 000km, nikdo mi nevymluví, že to není stočený!!!
Co se výkonu týče, tak....není tak svěží, jako common-raily, spodek fuckt moc nemá, jakmile začne naplno plnit turbo, tak už je to jiná a táhne až po červený. Jestli nejsi závodník, mohlo by ti to stačit :wink:
Jo a spotřeba....se starou jsem jezdil stabilně do osmi litrů, teď tak do osmi a půl, když jezdím normálně. Když jedu na spotřebu, tak vejít se do osmi není problém.

Napsal: čtv 31.01.2008 21:19
od AdaM5
Já souhlasim s brtem (nebo s brtou), ale s praskáním hlav měly problémy jen tds v e34kách nebo do roku 95 (nebo takle nějak), takže u 98 se toho nemusíš bát.

Já mám tds v manuálu (už 3 roky) a shodou okolností jezdim často i octávkou 66kW :) a s tim se to nedá srovnat. Octávka sice trošku nakopne už od nízkejch, ale pak rychle vadne. Tds je takovej zvláštní motor, jakoby polobenzín :) vlastnosti trochu z dieselu trochu z benzínu. Mě vyhovuje. Na pořádný kravení mám quattro :oops: (kdyby bylo na mě jdu do 740i)

Napsal: čtv 31.01.2008 21:32
od Lubos
Děkuji, stou hlavou jsi mě mile překvapil a porovnání z oktávkou mě taky taky těší tak to mě přesvědčilo o tomto motoru jěště něco o automatu a nemá to chybu

Díky kluci

Napsal: čtv 31.01.2008 21:41
od brta
s kým čím, s "brtou"....je správně, prosím. Díky :lol:

Napsal: pát 01.02.2008 09:47
od AdaM5
brta píše:s kým čím, s "brtou"....je správně, prosím. Díky :lol:
Sorry, už to budu vědět :oops:

Napsal: pát 01.02.2008 10:26
od brta
AdaM5: OK :wink:
Lubos: S automatem nemám zkušenost, tak jen můj názor na základě přečteného a slyšeného..... Automat má vyšší spotřebu a asi bych se při těch km trošku bál, že může dosloužit s tím, že nový stojí ranec. Důležité asi při koupi bude se na stav a funkci/chod automatu hodně zaměřit, ne už to koupit se signály, že není vše OK.

Napsal: pát 01.02.2008 20:52
od Lubos
Ještě jen moc děkuju

Napsal: stř 06.02.2008 12:39
od libovka
Já mám s TDS jen negativní zkušenosti.Řešil jsem milionkrát čerpadlo,turbo,hlavu,čerpadlo v nádrži.Je to o tom kdo měl to auto před tebou jestli ho nechal zmrznout nebo ho uvařil nebo mu dával kotel za studena.Je to jen o lidech.A s tím automatem je to líný.Když potřebuješ někam svižně vjet tak mu trvá než se probere.Samozdřejmě pokud je o něj postaráno vydrží nesmysl.Znal jsem jednoho člověka co s ním ujel ročně 60000km měl najeto přes 400000 a kdyby mu neodešla vodní pumpa a on ho neuvařil tak,že vylítali sedla ventilů a zapekli se písty s blokem dohromady tak jezdí ještě teď.Měl ho v automatu a tu převodovku 2x repasoval a 2x dával jinou.Takže já bych byl pro manual. :wink:

Napsal: stř 06.02.2008 22:29
od Lubos
stou převodovkou mě to ale mrzí, tak co 530d ty už jsou na tom lépe

Napsal: stř 06.02.2008 22:33
od bmwfil
Lubos píše:stou převodovkou mě to ale mrzí, tak co 530d ty už jsou na tom lépe
No to si nepomůžeš, tam máš zase třeba common-rail vstřikovače (min 6tis/ks bez montáže, je jich tam 6)... Jako každej motor má svoje + a -

Napsal: stř 06.02.2008 23:54
od BeXTeR
ja na sve 39TDS ´97 vymenil 2x motor a stacilo... 8) pak jeste vahu vzduchu a turbinu - to nastesti stacilo po jednom... ale pravdepodobne jsem mel spis smulu pac jsem koupil od (slusny moravaci prominou) prolhanejch a podelanejch brnaku na ktery do jeste nejmit tak 5 let nezapomenu..

na investicich jen do motoru a tech nejblizsich veci okolo me to stalo 120 z toho jsem 70 vysoudil zpet, ale to uz je jiny pribeh :)

videl bych to tak 50/50, bud budes mit smulu, nebo kliku..

.. ale auto to jinak bylo pekny :)

Napsal: čtv 07.02.2008 21:46
od Lubos
Jsem vám velice vděčný že se mi takhle věnujete, ještě jednou moc děkuji a jestě vás tedy zneužiju, někde jsem četl že tds je hnáno řetěžem, je to pravda nebo ne, a jak je na tom podvozek, ten už je hliníkovej žé, když to porovnám zase z oktávkou tak tam jsem repasi podvozku dělal na 200 000km bude to u BMW stejné nebo vydrží více nebo méně ?

Napsal: sob 09.02.2008 19:32
od AdaM5
Lubos píše:Jsem vám velice vděčný že se mi takhle věnujete, ještě jednou moc děkuji a jestě vás tedy zneužiju, někde jsem četl že tds je hnáno řetěžem, je to pravda nebo ne, a jak je na tom podvozek, ten už je hliníkovej žé, když to porovnám zase z oktávkou tak tam jsem repasi podvozku dělal na 200 000km bude to u BMW stejné nebo vydrží více nebo méně ?
Na svým mám teď něco kolem 190 000km a za tři roky co ho mám sem měnil jen zadní tlumiče+pružiny, zadní kotouče tyčky stabilizátoru, a hadičky k zadním brzdám a k ruční brzdě lanka. Octávka co máme nemá ani 100 000km a půjde na komplet servis podvozku. Mlátí už všechny tlumiče a docela to plave, ale zase octávka je u nás takový auto pro všechno takže dostává dost zabrat

Napsal: sob 09.02.2008 19:35
od bmwfil
Lubos píše:Jsem vám velice vděčný že se mi takhle věnujete, ještě jednou moc děkuji a jestě vás tedy zneužiju, někde jsem četl že tds je hnáno řetěžem, je to pravda nebo ne, a jak je na tom podvozek, ten už je hliníkovej žé, když to porovnám zase z oktávkou tak tam jsem repasi podvozku dělal na 200 000km bude to u BMW stejné nebo vydrží více nebo méně ?
Ano, Tds je hnáno řetězem, což znamená úsporu za výměnu rozvoďáku. Ten řetěz vetšinou vydrží celou životnost vozu... e39 má hliníkový podvozek.

Napsal: sob 09.02.2008 21:38
od Lubos
To auto se mi čím dál víc začíná líbit a i 530d je hnána řetězem