Stránka 1 z 1
Napsal: sob 08.12.2007 22:27
od HAMANN
Chci se zeptat, u bez turba je vykon zavisly na teplote vzduchu, ale turbo ma mezichladic ktery vzduch ochlazuje na stale stejnou teplotu, taky by tam rozdil byt nemel ne?
Napsal: sob 08.12.2007 22:32
od dsvatos
Ten výkon u atmosféry zas na teplotě není tak závislý jak si myslíš, u turbomotorů chladič být nemusí. Z turbíny se ale vzduch stlačením dost ohřál a je lepší ho tedy chladit. Turbínovej motor je na teplotu luftu víc háklivej jak atmosférickej.
Napsal: sob 08.12.2007 22:44
od Pavel H
MOD:
Vlozeno do nespravne sekce. Toto neni tema pro Servis.
Presunuto.
Napsal: ned 09.12.2007 09:30
od Fugo
Výkon motoru ať už atmosferického nebo přeplňovaného závisí na teplotě nasávaného vzduchu (IAT), jak jistě všichni víme ze školy, zahřátý vzduch se roztahuje a studený smrštuje, zjednodušeně řečeno v 2.5L teplého vzduchu je méně molekul než v 2.5L studeného. Proto taky při ECU řídí množství paliva dle IAT, čím chladnější vzduch tím více paliva.
IC neochlazují IAT stále na stejnou teplotu, při použití IC je vždy snaha snížit IAT po stlačení na hodnotu před stlačením a ta samozřejmě je taková jako teplota v okolí.
Zkrátka čím chladnější IAT tím vyšší výkon.