Stránka 1 z 1
Napsal: stř 28.11.2007 00:03
od Hanz318iS
Muze mi nekdo podrobne vysvetlit princip cinnosti VANOSU?
Napsal: stř 28.11.2007 08:45
od wacc
Napsal: stř 28.11.2007 12:23
od Killca
jestli chces tak ti to sem muzu prelozit z obou tech stranek

Napsal: stř 28.11.2007 13:15
od castro
VANOS je Variabilní (proměňlivé) časování ventilů vačkovým hřídelem. přináší to vyšší točivej moment při nižších otáčkách... což ve finále celkem dost ovlivňuje (snižuje) spotřebu paliva. Tady na foru byl člověk co si myslel že v 4500.ot/min mu spíná vanos a proto to pak tak skvěle jede... tak to je samozřejmě nesmysl... Dnes se do BMW ještě montuje systém Valvetronic - elektronické řízení ventilů. Technika Valvetronic umožňuje plně variabilní zdvih sacích ventilů. Výkon motoru je řízen přiváděným množstvím vzduchu, což má za následek mimořádně účinné spalování při dokonalém využití výkonu. Systém je doplněn plně variabilním sacím zařízením, u kterého se délka sacího potrubí plynule mění stavěcím mechanismem, který šnekovitě zajíždí do sebe.
p.s: ale to jsem napsal spíš co to je, ne jak to funguje...

Napsal: stř 28.11.2007 14:48
od Spajky
Killca píše:jestli chces tak ti to sem muzu prelozit z obou tech stranek

dělej,hodí se mi to do ročníkovky,ušetříš mi práci s překladem,díky

Napsal: stř 28.11.2007 17:36
od Zombik
castro píše: Tady na foru byl člověk co si myslel že v 4500.ot/min mu spíná vanos a proto to pak tak skvěle jede...
si to trochu spletl s hondou kluk ne

Napsal: stř 28.11.2007 20:01
od Hanz318iS
Killca píše:jestli chces tak ti to sem muzu prelozit z obou tech stranek

Joo,to by bylo super...
to castro:Diky aspon tady za to,jsem zas o neco chytrejsi

Napsal: stř 28.11.2007 20:18
od Bohhy
Tak podle vlastni zkusenosti kdyz sem delal rozborku m52ky.
Celkove samotnej vanos je jakoby jeden pistek, kterej je napojenej na olej kolujici v motoru a podle tlaku oleje se pistek bud vysouva nebo zase zpet zasouva. Ten pistek je umisten v ose se saci vackou a ma na okraji a vevnitr drazkovani (tisicihran). Ted nevim presne jestli oba nebo jen jeden ten tisicihran je sikmo. Uprostred vackoveho ozubeneho kolecka na kterym je kratkej retizek mezi obouma vackama je taky drazkovani a ten pistek do toho zajizdi.Takze pistek je na vacce na drazce da se posouvat dopredu a dozadu a kdyz probiha tenhle pohyb, tak se ozubene kolo otaci bud na jednu stranu nebo na druhou. Tim padem dochazi pri behu k nataceni vacky.Snad sem to vysvetlil srozumitelne

Napsal: stř 28.11.2007 20:24
od Bohhy
http://bmwfans.info/original/images/867_z.img
Je to dil c.13 a ten pistek je nacvaknutej jeste pred tim, jako bliz k vrtuli.Kdyz si prestavis ze se to bude pohybovat doleva a doprava tak se bude kvuli tomu otacet to ozubene kolo a tim padem i naopak, kdz zustane ozubene kolo a budes v nem pohybovat timto tak se bude natacet vacka.
Napsal: čtv 29.11.2007 09:49
od George_D
Bohhy píše:http://bmwfans.info/original/images/867_z.img
Je to dil c.13 a ten pistek je nacvaknutej jeste pred tim, jako bliz k vrtuli.Kdyz si prestavis ze se to bude pohybovat doleva a doprava tak se bude kvuli tomu otacet to ozubene kolo a tim padem i naopak, kdz zustane ozubene kolo a budes v nem pohybovat timto tak se bude natacet vacka.
Takže nakonec to neni ani tak složitej system

Takže na tu hřídelku tlačí jen tlak oleje? To má takovou silu aby to natočilo vačku?? No nebudu to radši rozebirat

Napsal: čtv 29.11.2007 12:04
od Speedy
George_D píše:Bohhy píše:http://bmwfans.info/original/images/867_z.img
Je to dil c.13 a ten pistek je nacvaknutej jeste pred tim, jako bliz k vrtuli.Kdyz si prestavis ze se to bude pohybovat doleva a doprava tak se bude kvuli tomu otacet to ozubene kolo a tim padem i naopak, kdz zustane ozubene kolo a budes v nem pohybovat timto tak se bude natacet vacka.
Takže nakonec to neni ani tak složitej system

Takže na tu hřídelku tlačí jen tlak oleje? To má takovou silu aby to natočilo vačku?? No nebudu to radši rozebirat

Jj, jako hlavni pohon vanosu je olej. U M50/M52 motoru je pokud si dobre pamatuju stav vacky 1 nebo 0.
M3 to taky tlaci olej, pomocne motorky(ventily) jenom prepousteji ten tlak oleje na jednu nebo druhou stranu, ale plynule.
Napsal: pát 30.11.2007 01:16
od Killca
Spajky píše:dělej,hodí se mi to do ročníkovky,ušetříš mi práci s překladem,díky

Jednotlivý VANOS
VANOS je kombinovaná hydraulická a mechanická vačková hřídel regulátor ovládaný automobilovým DME motronicem. VANOS systém je založený na diskrétním přizpůsobovacím mechanizmu který může modifikovat pozici vačkové hřídele pro sací ventily versus kliková hřídel. Dvojitý- VANOS přidává nepřetržitou nastavitelnost k vtoku a vačkové hřídele pro výfukové ventily.
VANOS operuje vačkovou hřídel pro sací ventily v souladu s rychlostí motoru a plynový pedál pozice. V nižším konci otáčení motoru stupnice, sací ventily jsou otevřené později, které zlepšují se zahálející kvalitu a hladkost. V mírných rychlostech motoru, sací ventily otevřou moc dříve, které podpory kroutivé síly a dovoluje oběh výfukového plynu uvnitř spalovacích komor, snižování spotřeby paliv a emise výfukových plynů. Nakonec, ve vysokých rychlostech motoru, průtokový průřez ventilu vtoku je ještě jednou zpožděný, tak, že plná moc může být vyvinutá.
VANOS významně zvětšuje management vyslání, zvyšuje výstup a kroutivá síla, a nabízí lépe zahálející kvalitě a šetření paliva. Poslední verze VANOS je dvojitý- VANOS, užívaný v nový M3.
VANOS byl první představený v roce 1992 na BMW M50tu motoru užívaném v 5 sériích. <
http://www.bmwworld.com/technologie/vanos.htm
Dvojitý VANOS
Později, BMW přidal "dvojitý" VANOS do jeho M52tu sérií v řadě za sebou 6- motory s válci, které změnily mechanismus z fixované poziční operace spojitá veličina, a přidala stejnou funkčnost k výfuk vačková hřídel, na řadě jeho kontraktů. Dvojité- VANOS (dvojité proměnné seřízení vačkového hřídele) významně zlepšují se kroutivou sílu a emise od časování ventilů na obou vtoku a vačkové hřídele pro výfukové ventily je přizpůsobený příkonu požadovanému z motoru jak funkce pozice plynového pedálu a otáčení motoru. Na největších BMW motorech které užívají jednotlivé VANOS, časové nastavení vačky sacího ventilu je jen změněný v dvou zřetelných otáčkách body, zatímco na dvojitém- VANOS systému, časové nastavení vtoku a výfukové vačky je plynulý skrz řadu ~40 stupňů klikové hřídele pro vtok, a 25 stupně pro výfuk. Výhoda dvojitý- VANOS je to, že systémový ovládá tok horkých spalin do sacího potrubí jednotlivě pro všechny provozní stavy. Toto nazývá se "vnitřní" oběh výfukového plynu , dovolující velmi pěkné dávkování množství výfukového plynu recyklovaného.
Napsal: pát 30.11.2007 11:19
od castro
tyhle překladače mě baví...

Napsal: pát 30.11.2007 14:38
od Hanz318iS
To jo no,prekladac...Z toho bych

Napsal: pát 30.11.2007 16:38
od Hanis
Bohhy píše:Tak podle vlastni zkusenosti kdyz sem delal rozborku m52ky.
Celkove samotnej vanos je jakoby jeden pistek, kterej je napojenej na olej kolujici v motoru a podle tlaku oleje se pistek bud vysouva nebo zase zpet zasouva.
To by to asi moc nefungovalo. Tlak oleje v motoru má regulátor kterej má za úkol udržet tlak oleje pokud možno konstantní takže v závisosti na tlaku oleje to asi fungovat nebude. Skutečnost je taková, že tlak oleje pouze vykonává práci ve válci VANOSu. Ten je ale řízen přes elektromagnetický ventil, kterej ovládá řídící jednotka motoru v závislosti na otáčkách.
Napsal: sob 01.12.2007 16:25
od Killca
castro píše:tyhle překladače mě baví...

jo chtel sem jeste dopsat par uchechtanech smajlu nakonec ale uz sem nestihal
