Stránka 1 z 1

Napsal: úte 20.11.2007 21:44
od xSAFA
Kluci moc prosím o pomoc už si nevím fakt rady! :roll: :roll: :roll:

Abych začal od začátku... Minulý tyden sem mel na naledi tukanec s prikopou. Odnesl to chladic jeliko bylo vcelku hodně důležité být za chvíli na jiném miste rozhodl sem se s pauzami dojet cca 2km s prehratou vodou pro jine auto. Byla to chyba to vím! Možné následky jsem zde již řešil.

Po výměně chladičů jsem systém naplnil za studena odvzdusnil a nastartoval vse se zdá OK motor běžel jak hodinky, pumpa se točila. Tak sem začal odvzdusnovat... Jenze ani za nic se mi to nedaří, auto sem zkoušel projet po chvíli šla teplota nahoru zastavil sem a povolil odvzdusnovak jenze tekla jen voda zadná pára ani vzduch. Po vypnutí motoru bylo jasně slyšet bublání v chladiči, povoloval sem odvzdusnovak a letelo z toho hafo páry až nešlo ven nic zatahl sem povolil expanzku a voda značně klesladoplnil sem zopakoval a ten samý scénář. Udělal jsem to tak již x-krát za běhu motoru při normální teplotě teče s chladiče jen voda při zahřátí na vyšší teplotu a zastavení motoru jde pak vypouštět pára a následně hladina klesne. Hadice od termostatu je za chodu jen vlažná ale tvrdá, po vypuštění páry někdy značně zvýší teplotu a změkne. Když mam otevřenej odvzdusnovak a mackam ji vyfukuje to vzduch. Z toho usuzuji že není prostě zatopená. Jinak topení netopí. Už nevím co s tím jestli je skutečně chyba jen v tom odvzdušnění nebo je v háji pumpa nebo je např prdlé těsnění pod hlavou či hlava. Olej ve vodě se nezdá být, voda v oleji taktéž ne. JaraX se zmínil něco o tom že u některých motorů musí být při odvzdušňování ještě povolený šroub hlavy? Je možné že by to u mého tak bylo??? 8O Jedná se o 328i v e36 r.v. 95.


Děkuji za každou radu!!!!! :cry:

Jinak pročetl sem vše okolo odvzdušňování zkoušel jsem všechno možný ale nedaří se!

Napsal: úte 20.11.2007 22:24
od xSAFA
Počkám jestli mi k tomu někdo něco řekne a jinak asi zkusim vyměnit tu pumpu je to celkem za pakatel a logicky by to mohla způsobovat ona... :roll:

Napsal: stř 21.11.2007 00:14
od Leni
tak se na tu pumpu nejdřív podívej. Když nemáš plnou expanzku a měl by už být otevřený termostat, čůrá tam zeshora expanzky voda?

Jinak když to vypustíš, vyndáš chladič, sundáš viskospojku tak by ta pumpa měla jít ven. Občas se na nich stává že ty umělohmotné lopatky se vylámou a pak netlačí. Mění se s oblibou za pumpy s kovovými lopatkami, ale slyšel jsem že u nich zase tolik nevydží ložisko. Ale to je jedno, jestli to máš kde (v teple ) dělat tak to neni nic složitého.

S tim odvzdušňovánim to je divný. Otevírá se ti termostat?

Napsal: stř 21.11.2007 08:01
od xSAFA
Termostat jsem dával novej ale jeste jeho fuknci ověřím, tu pumpu dnes asi vyhodim a zkontroluju... Voda do expanzky mam takovy pocit že nečůrá :?

Napsal: stř 21.11.2007 13:49
od castro
xSAFA píše:Termostat jsem dával novej ale jeste jeho fuknci ověřím, tu pumpu dnes asi vyhodim a zkontroluju... Voda do expanzky mam takovy pocit že nečůrá :?
měla by čůrat až po otevření termostatu. a tam bude asi problém, potřebuješ to pořádně zahřát aby to otevřelo...

Napsal: stř 21.11.2007 14:07
od Maslista
nevím zda ti pomůžu, ale po výměně topení v kompaktu jsme to udělali následovně..
"studenej motor" ...s otevřenou expanzkou jsme nastartovali.. a nechaly běžet s občasným promačkáváním hadic vedoucích k chladiči, tím se dostával pryč vzduch ....podle potřeby se dolévala chladící směs..

Napsal: stř 21.11.2007 14:35
od milo
mam blby pocit, ze jsi "udelal" hlavu, nebo aspon tesneni :?

Napsal: stř 21.11.2007 15:15
od xSAFA
milo píše:mam blby pocit, ze jsi "udelal" hlavu, nebo aspon tesneni :?
nestraš :roll:

Napsal: stř 21.11.2007 15:16
od xSAFA
castro píše:
xSAFA píše:Termostat jsem dával novej ale jeste jeho fuknci ověřím, tu pumpu dnes asi vyhodim a zkontroluju... Voda do expanzky mam takovy pocit že nečůrá :?
měla by čůrat až po otevření termostatu. a tam bude asi problém, potřebuješ to pořádně zahřát aby to otevřelo...
Zahřáty to bylo, dneska zkusim vymontovat pumpu a ješte zkontrolovat termostat

Napsal: stř 21.11.2007 15:23
od patras
taky mam pocit ze ti jdou tlaky z palice do vody ...

Napsal: stř 21.11.2007 15:24
od xSAFA
patras píše:taky mam pocit ze ti jdou tlaky z palice do vody ...
A jde to nějak lépe poznat :roll:

Napsal: pát 23.11.2007 23:17
od mBMW
Měl jsem stejný problém, když jsem měnil chladící kapalinu. Nechal jsem to odpočnout, pak jsem to ohřál na provozní teplotu, auťák jsem postavil čumákem prudce do kopce, přičemž mi pomocník držel plynem otáčky 1500-2000 a já jsem odvzdušňoval šroubkem na vršku chladiče při otevřené nádržce. Mám 320i, mělo by to být s 328i stejné. Ten šroubek na hlavě je spíš na termostatu, ale ten mají jen 316i,318i.

Napsal: stř 05.12.2007 11:06
od Jendix
xSAFA píše:
patras píše:taky mam pocit ze ti jdou tlaky z palice do vody ...
A jde to nějak lépe poznat :roll:
měl by to jít poznat tak že ti jdou plyny z vody.. měl jsem to u toho svýho taky, bylo to uvařený, ale zajímavý bylo že to dělalo jen zahřátý, studený v pohodě

vyšroubuj víčko, a koukej jestli se ti tlačí bubliny skrz vodu, jestli jo, tak je to těsnění, v horšim případě hlava, když máš benzín, tak spíš to těsnění.. ale jestli se to hodně ohřálo.. mohla rupnout i hlava.. ale u benzínů se to prý moc nestává..

(jinak se to taky nechá poznat tak, když vyšroubuješ víčko na víku hlavy, občas tam kondenzuje voda, ale to už se musí dostávat i voda do oleje, to se vždycky nestane)

Napsal: stř 05.12.2007 12:19
od George_D
Měl jsem minulý týden naprosto stejný problém, při ovzdušnování páry jako svině ale po 20 minutách mě to začlo už srát, takže takto. Nasledujici postup jsem zopakoval asi 3x a bylo to. Nalít vodu do expanzky a ohřat na provozní teplotu. Pak chcípnout a ovzdušnit pokud půjde para, pak zavřít a otevřít expanzku, hladina klesne. Dolít,zavřít zas nastartovat cca na minutu a opět stejný postup jako předtím. Když jsem ovzdušnoval s nastartovanym motorem, šla prostě furt jen pára a nic se neovzdušnilo :wink: