Stránka 1 z 2

Napsal: pon 12.11.2007 01:11
od dafson
Ahoj kluci Tak nam napad prvni pulmetr snehu a sem celkem nahranej bydlim v jizerskych horach a mam E39 steptron..a vcera uz sem poprve zapadl....do kufru sem hodil 100kg zamkovy dlazby a stejne nic moc tak se ptam jak toto resite vy??mam asc...nekde sem cetl ze retezi moc nedoporucujou je to pravda nebo ne??zimaky mam celkem solidni....mate nejake figle???

Napsal: pon 12.11.2007 01:26
od Demostenes
No, zadohrab nesmi mit zimaky celkem dobre, ale musi mit zimaky super.

Nicmene pokud je fakt silna vrstva snehu, tak bych si asi retezy navliknul.

Napsal: pon 12.11.2007 05:54
od kavanda
jasná páka...... super zimáky nebo řetězy,jinak si ani neprdneš :lol:

proto mám na zimu radši fazola :wink:

Napsal: pon 12.11.2007 08:41
od k2
Vyřeš to jako já:

Kup na zimu e34 525iX nebo e30 325iX, e30 iX jsou za pár kaček k mání.

K2

Napsal: pon 12.11.2007 09:57
od kavanda
spotřeba?

Napsal: pon 12.11.2007 10:07
od Speedy
řetězy no problem, pokud se ti vejdou do podběhu, šup tam s nima.

Napsal: pon 12.11.2007 11:35
od d.aemon
Tak já si o víkendu konečně zařádil s novýma gumama GoodYear UltraGrip 7+ a musím říct, že s ASC je to auto k nezastavení. Aspoň v tom, co u nás napadlo, což bylo přes 20cm sněhu. Zkoušel jsem to i na parkovišti na absolutně neuježděném sněhu a fakt mazec. S dobrýma gumama nepotřebuješ žádnou zátěž do kufru.
Pravda ale je, že jsem si taky vyskočil na chodník, protože jsem chtěl vzít zatáčku dveřma napřed a zapomněl na ASC, takže jsem jel rychleji, zadek se ne a ne urvat, kola v rejdu a auto jelo pořád rovně. Pochopil jsem, že v tomhle se skrývá docela nebezpečí - někdy ten protiprokluz zkrátka škodí :D

Napsal: pon 12.11.2007 12:43
od milonovo
Já teda neměl možnost vyzkoušet jak to funguje tady,ale protiprokluz jsem na sněhu naopak vypínal,protože třeba u Scorpia to bylo tak že to pomalu ubíralo plyn,takže když jel člověk pomalejc do kopce tak se skoro zastavil.Dávám přednost řízenýmu prokluzu. :D Jinak loni jsem byl s e39 na horách a bez problému,až na jedno zaparkování lehce z kopce předkem dolů,ale to byla moje chyba (jinde nebylo místo)Jezdím se zadohrabama už docela dlouho a nic v kufru nevozím,když má člověk dobrý gumy tak je to pohoda.Ale je fakt že ve středních čechách to takovej extrem není,nicméně ani na horách jsem nikdy neměl problém.

Napsal: pon 12.11.2007 12:55
od d.aemon
milonovo píše:Já teda neměl možnost vyzkoušet jak to funguje tady,ale protiprokluz jsem na sněhu naopak vypínal,protože třeba u Scorpia to bylo tak že to pomalu ubíralo plyn,takže když jel člověk pomalejc do kopce tak se skoro zastavil...
ASC, teda aspoň u mě, funguje taky tak, že ubírá plyn, ale jen někam kousek nad volnoběh. Potom už se to snaží udržet za každou cenu, což na suchu nepomůže, ale na sněhu to udrží kola v pohybu, takže třeba takový rozjezd v hlubokém sněhu je o puštění spojky a plném plynu, ASC se postará o zbytek. Fakt mazec.

Napsal: pon 12.11.2007 13:38
od Dave
d.aemon píše:
milonovo píše:Já teda neměl možnost vyzkoušet jak to funguje tady,ale protiprokluz jsem na sněhu naopak vypínal,protože třeba u Scorpia to bylo tak že to pomalu ubíralo plyn,takže když jel člověk pomalejc do kopce tak se skoro zastavil...
ASC, teda aspoň u mě, funguje taky tak, že ubírá plyn, ale jen někam kousek nad volnoběh. Potom už se to snaží udržet za každou cenu, což na suchu nepomůže, ale na sněhu to udrží kola v pohybu, takže třeba takový rozjezd v hlubokém sněhu je o puštění spojky a plném plynu, ASC se postará o zbytek. Fakt mazec.
A není rozumnější zacházet s plynem a spojkou s citem tak, aby k prokluzu ani nedošlo? No alespoň já to takhle dělám a zatím bez problémů.

Napsal: pon 12.11.2007 13:45
od d.aemon
Dave píše:
d.aemon píše:
milonovo píše:Já teda neměl možnost vyzkoušet jak to funguje tady,ale protiprokluz jsem na sněhu naopak vypínal,protože třeba u Scorpia to bylo tak že to pomalu ubíralo plyn,takže když jel člověk pomalejc do kopce tak se skoro zastavil...
ASC, teda aspoň u mě, funguje taky tak, že ubírá plyn, ale jen někam kousek nad volnoběh. Potom už se to snaží udržet za každou cenu, což na suchu nepomůže, ale na sněhu to udrží kola v pohybu, takže třeba takový rozjezd v hlubokém sněhu je o puštění spojky a plném plynu, ASC se postará o zbytek. Fakt mazec.
A není rozumnější zacházet s plynem a spojkou s citem tak, aby k prokluzu ani nedošlo? No alespoň já to takhle dělám a zatím bez problémů.
Může bejt, ale nikdy nebudeš tak ve střehu a tak rychle reagovat jako ASC :wink:

Napsal: pon 12.11.2007 13:49
od kavanda
Já měl micinu sigmu a protiprokluz tam byl mazec.Ani na mokru nešla do smyku i když jsem chtěl - opravdu dost promakanej asc.

Navíc jsem tam měl automat s režimem winter a to bzlo opravdový pohodlíčko i v zimě.Akorát to byla opravdu velká kráva napěchovaná elektronikou.

Napsal: pon 12.11.2007 14:16
od pepus
jeste finta kdyz ti hrabe jedno kolo (nevim jak dobry je ASC v e39 ja nemam zadny) zatahnout rucku... je to trochu brutalni, ale vytvori to uzaverku diferencialu

Napsal: pon 12.11.2007 15:24
od d.aemon
pepus píše:jeste finta kdyz ti hrabe jedno kolo (nevim jak dobry je ASC v e39 ja nemam zadny) zatahnout rucku... je to trochu brutalni, ale vytvori to uzaverku diferencialu
Sice malinko záhul na obložení, ale krátkodobě a s citem to funguje dobře :thumbsup:

Napsal: pon 12.11.2007 15:44
od milo
na zimu jedine gumy ve 100% stavu a ne v "dobrem". teprve potom poznas rozdil 8) taky jsem neveril, ze nejake 2 mm vzorku navic budou tak velky rozdil.

tento vikend harrachov a vyjel jsem vsude a ze vseho.

dale pozor na parkovani, nesmis parkovat cumakem dolu s tim, ze musis vycouvavat ...

Napsal: pon 12.11.2007 15:45
od milo
jo a zamkovou dlazbu klidne vyhod a ber plnou nadrz. taky dost pomuze

Napsal: pon 12.11.2007 18:31
od dafson
dik za rady dnes sem jel rano z prace snehu jak na sibiri a ejhle s tou zatezi v kufru sem jel jak kral a to sem musel v kopci zastavit kvuli zapadli honde civik chlapek z ni cumel jako puk kdyz sem se prednim z fleku rozjel...jinak ASC je mrda sice sem jel 20km/h ale kousalo se to jako tank...Samozrejme pneumatiky sou prvotni s tim sto pro souhlasim...

Napsal: úte 13.11.2007 10:53
od RuDoSh
Dave píše:A není rozumnější zacházet s plynem a spojkou s citem tak, aby k prokluzu ani nedošlo? No alespoň já to takhle dělám a zatím bez problémů.
presne tak ;-) i bez zateze v kufru.... rozlozeni hmotnosti hodne blizko 50:50 musi stacit (coz maji vsechny BMW).... kua ja chci zadokolku.... tech 400Nm na predni naprave od 1900 otacek je na nic.... vzadu by to byla vetsi sranda :lol:

Napsal: stř 14.11.2007 15:47
od JaraX
kavanda píše:Já měl micinu sigmu a protiprokluz tam byl mazec.Ani na mokru nešla do smyku i když jsem chtěl - opravdu dost promakanej asc.

Navíc jsem tam měl automat s režimem winter a to bzlo opravdový pohodlíčko i v zimě.Akorát to byla opravdu velká kráva napěchovaná elektronikou.
to má každej baworák.

Napsal: stř 14.11.2007 15:55
od castro
letos se taky spoléhám na dobré gumy... určitě to chce hlavně cit a alespoň nějaký zkušenosti se sněhem... mě jízda na sněhu strašně baví a jestli budou silnice pod sněhem - budou to jediné dny v zimě kdy vyjedu z autem z garáže.

Předloni jsem měl gumy asi 4,5mm-5 a neměl jsem v kopcích žádné problémy až na 2 rovná parkoviště, tam jsem si pomáhal starym skejtem bez trucků - bezva se s tim odklízí sníz z auta a když je potřeba odhrabat kola, da se s tim i rozbít led na vozovce ;-)