Stránka 1 z 1

Napsal: pát 26.10.2007 10:40
od Bruno75
Zdravím všetkých, z názvu príspevku aj z môjho podpisu je každému jasné aké auto mám.
Dnes mi jeden známy hovoril o tzv. P-Boxe, ktorý by mal pridať môjmu Bawku zopár bujných koníkov. Doteraz som sa uspokojil so sériovými 142 kW/192 PS. Nie som žiadny závodník ani trhač asfaltu, ale mám rád rýchlu jazdu a dynamický záťah. Jazdím väčšinou trasy nad 100 km a hlavne po dialnici. Na nete som o P-Boxoch našiel toto: http://maxtuning.sk/pbox/BMW.htm
Nie som veľmi technicky zdatný, čo sa týka motorov a do Bawa sa sám radšej vôbec nehrabem (kapotu otváram len keď sa chcem pokochať pohľadom na motor :D a prípadne ešte skontrolujem olej) Otázky:
1) Má zabudovanie P-Boxu nejaké riziká? Nepoškodím motor alebo neskrátim jeho životnosť?
2) Je pravda, že P-Boxy dodáva priamo BMW?
3) Má to vôbec pre mňa cenu, keď na dialnici väčšinou nechodím rýchlejšie ako 170 (až na krátke výlety smerom k V-max :twisted: ) a od P-Boxu očakávam hlavne zlepšenie (už aj tak celkom obstojnej) akcelerácie?

Viem, že sa asi pýtam ako úplný amatér, ale fakt o tom nič moc neviem a kedysi dávno mi ktosi povedal, že tuningom riadiacej jednotky môžem autu iba poškodiť (vtedy sa to týkalo Opla Astra). Bawatku sa snažím vedome neubližovať a keďže je to zatiaľ najlepšia autíčko aké som mal, chcel by som si ho ešte "nejaký ten pátek" ponechať v čo najlešom stave (niekde som počul, že E39 je posledné poctivo postavené BMW :P )
Určite v tom niekto máte bohaté skúsenosti, tak prosím poraďte.
Vopred DÍKY

Napsal: pát 26.10.2007 12:40
od George_D
No tady na klubě vyřídil LukášH u Diesel technik slevu na čipování, tak proč radši nezajet, tam, co lidi píšou, jsou spokojení :wink: A ja osobně si myslim že čipovat nemusí jen ten, kdo to honi, muže to optimalizovat kroutak a snížit spotřebu a o to jde přeci i nezávodníkovi :wink:

Napsal: pon 29.10.2007 14:57
od Bruno75
To mi k tomu nikto nič viac nenapíše??? Nikto tu nemá "vytunenú" E39 530d?

Napsal: pon 29.10.2007 15:28
od Atilak
Jedna se proste o čipovani motoru.. Bud formou P-Boxu(externi pridani) nebo upravou ridici jednoty primo, vynda se, odletuje se epromka a nahradi jinou, ktera je flashnuta(upravena)..

Primo se jedna o optimalizaci ridici jednotky pro spalovani paliva.. Doporucuji opravdu diesel technik pana Bulise.. Pokud se jedna o diesel,tak se vse upravuje "namiru", protoze se jedna o velky narust vykonu...

On sam Ti rekne jestli pro motor ve stavu v jakem je ma nebo nema uprava smysl.. Neni to zadnej fuser,ale srdcar bmw..

Pro tvuj motor by to melo byt 35koni a 62Nm! Coz je opravdu vyrazny narust.. Pro cleny OS BMW klubu by mela cena byt 6500,-

Zaruku mas 14dnu, pokud by se Ti to nijak nezdalo..

http://www.diesel-technik.cz

Nejlepsi bude, kdyz mu zavolas a na cokoliv ohledne toho se ho muzes zeptat...

Snad tohle info postaci...

Napsal: pon 29.10.2007 15:51
od Bruno75
Jo , fajn, DÍKY :)

Napsal: pon 29.10.2007 16:40
od Vlasta
Já osobně, bych dal přednost před čipováním boxu - při aktualizaci SW v BMW nedojde k nastavení původních hodnot - buď AC Řízek (pokud je auto v záruce, což v tomhle případě teda není) nebo Kelleners Sport (příznivější cena, než AcS).