Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 06.09.2007 20:20
od hanzik
Zdravím pánové
Mám 1 blbej dotaz,BMW je zadokolka a co zadokolka na sněhu.JA vím že srovnávám něco absolutně nesrovnatelného,jezdil jsem ve škodovce120 což je zadokolka ale s motorem vzadu čili poháněná kola byla furt zatížená takže super,ale co BMW??Nahon vzadu motor v předu jak se s tím jezdí na sněhu???Chápu že podvozek,je 10000000 krát lepší.JAké je teda BMW na sněhu???Asi tam bude velke plus v rozložení váhy vozidla co???
PS: opravdu si uvědomuji že š120 je hrouda šrotu na kolech oproti BMW.
Napsal: čtv 06.09.2007 20:35
od matal
Baworáci jsou vyvážení 50x50%
Způsob jízdy je prakticky stejný jaku u Š 120,prostě jedeš bokem..

Napsal: pát 07.09.2007 08:25
od RedBaron
Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.
Napsal: pát 07.09.2007 08:47
od khonza318
RedBaron píše:Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.
plně souhlasím
kvalitní gumy a hodně citu s plynem a projedeš s bawem všechno a budeš se u toho královsky bavit.
Napsal: pát 07.09.2007 09:13
od RuDoSh
khonza318 píše:RedBaron píše:Jezdil jsem s obojím dost, stodváca má na zadku těžkej motor, takže trakce zadních kol je nedostižná. BMW má 50/50, což je na jízdní vlastnosti super ať mluvíme o sněhu nebo suchým asfaltu. Ale trakci hnaných kol oproti předokolkám, které mají nad hnanou nápravou víc než 60% hmotnosti, má prostě tenhle systém na kluzkém povrchu vždycky nejhorší. Z části to řeší samosvor ale ten má zase když jsi napříč kopce tu nevýhodu, že ti sjede zadek dolů po kopci a neuděláš nic. Ale ovladatelnost stodvácy a BMW v řízeném smyku se vůbec nedá srovnat, to je 3:1 pro BMW. Škodná má lehkej předek, takže se jí nejdřív nehce zatočit a když už utrhneš zadek, tak se mu zase hodně nechce zpátky. BMW si vodíš plynem a řízením úplně přirozeně. Závěr podle mě je takovej, že když máš na BMW velmi dobré zimní gumy (nic jiného si nezaslouží) a máš jisté zkušenosti, předvídavost a nepouštíš se do nesmyslů, pak nemáš celou zimu problém, naopak si ji moc a moc užíváš.
plně souhlasím
kvalitní gumy a hodně citu s plynem a projedeš s bawem všechno a budeš se u toho královsky bavit.
jeste bych doplnil ze by tu gumy mely byt nove, ne Xlet stare jete i kdyz s dobrym vzorkem..... jinak vsechno souhlasi

Napsal: pát 07.09.2007 09:47
od polly1
přesně tak

jenom si to užíváš.. na sněhu sem jezdil bokem už s lada 1600

jde jen o plyn a umět kroutit volantem,s bmw je to skoro stejný,jen se o dost líp ovládá..
Napsal: pát 07.09.2007 11:08
od RedBaron
RuDoSh píše:jeste bych doplnil ze by tu gumy mely byt nove, ne Xlet stare jete i kdyz s dobrym vzorkem..... jinak vsechno souhlasi

To potvrzuju. Když jsem loni jel v břečce na starých zimních pneu ještě po minulém majiteli mého střepu přezout gumy, hrabalo auto i na čtyřku i navzdory 5mm vzorku. Když jsem přezul na nové měkoučké zimní Dunlopky, tak byl problém protočit na jedničku kola, auto jenom vystartovalo vpřed, byl to rozdíl jako mezi letními a zimními

Napsal: pát 07.09.2007 19:02
od JIP
Já mám na zimu ASC, to Šáde měla standartně jenom M-Paketu, ne?
Napsal: pát 07.09.2007 19:19
od hanzik
Díky moc chlapi za názory a rady... s řízením v zimě jsem problémy nikdy neměl, zimu jsem si vždy užíval.Hodně jste mě uklidnili už se těším až se svezu.
Napsal: sob 08.09.2007 10:20
od patras
neni nic lepsiho nez zadokolka na snehu .. je to strasna sranda

Napsal: sob 08.09.2007 10:56
od psena
patras píše:neni nic lepsiho nez zadokolka na snehu .. je to strasna sranda

Sranda?Ja to teda vzdy, kdyz vyjizdim zakravit beru smrtelne vazne

Napsal: pon 10.09.2007 17:34
od Ranger_Zx
hehe zima, loni jsem jel s kamosem co ma 4x4 "zakravit" na snehu a mel jsem jeste neprezuto z letnich skoro-slicku byla to velka bzunda, z podzemni garaze jsem jeste vyjel, ale z prvni krizovatky uz jsem neodjel, ani tam, ani zpet

, tak jsem mu brnknul aby se vratil a drcl me, dojel jsem zpet ke garazi, pipl kartou, zavora se zvedla a ja jen bzzm, bzzm, malem sem se nerozjel ani do te garaze ze to pred ni bylo zamrzle
pak jsem prezul na nic moc zimaky a najednou no problem celou zimu