Stránka 1 z 69
Napsal: sob 28.07.2007 22:03
od Filozof
Chtel bych abychom měli místo kde se budem bavit jen o LPG v BMW a k tomu ruzne vylepšení či věci co se vám osvědčili.
Myslím že je nas tady hodně a určitě by to nebyl špatnej nápad.
Jinak k tématu já dnes měnil svíčky a dával jsem přimo určené na LPG, jsou to BRISK - SILVER a musím říct že auto jezdí jak nové. Prostě nárust výkonu byl docela znatelnej. Je pravda že svíce předtím byli už asi hodne staré.
Takže očekávám že mi klesne take spotřeba ktera mi ted poslední týden šla z 10litru na 14 a nevedel jsem proc a auto nechtelo jet.
Uvidím a dám pak vědět jestli se na spotřebě něco změnilo.
LPG je problem ten že prý svíčky se mají měnit po 10tisicich km co mi bylo řečeno,takže dlouho nevydrží.
Co používáte vy za svíčky a pozorujete výkonovej rozdíl mezi benzínem a LPG ? Podle mě by vícebodové vstřikování mělo jezdit stejně když se vyladí ne ?
Napsal: ned 29.07.2007 10:15
od Filozof
alp píše:obecne se da rici, ze svicky brisk silver jsou do bmw nevhodne. Kdyz je tam das, tak ti to pojede krasne, ale asi tak 2tisice km, pak budou naprd. Schvalne si je pak vyndej a omer vzdalenosti a omrkni stav.
Z praktickych testu se nejvic osvedcili original svicky BOSCH. Maji o neco horsi "vykonnostni" parametry, ale jsou dlouhodobe vyrovnane stale a kdyz clovek dodrzi servisni interval /2, tak je to naprosto ok.
Ad povidani o vymene svicek kazdych 10tisic, plati tak pro favorita ... na vetsine motoru bmw ktere tu potkas se meni po 60ti, ci 80ti tisicich. Kdyz dodrzis u lpg 30, ci 40tisic, tak mu neuskodis

Ad vykonnostni rozdil lpg vs BA. Vzdycky tam musi byt nejaky rozdil. Jednak se modifikuje krivka vykonnostnich parametru do vice ploche, jednak LPG ma sice vetsi schopnost horeni a vetsi ucinnost nez BA, ale mensi objemovou ucinnost. Vysledkem je proste ze vykon je vzdy odlisny nez ba a v ruznych podminkach jinak.
Navic obvykla prestavba spociva v zastavbe lpg do saciho/vstrikovaciho traktu, nikoliv o uprave motoru jako takoveho. Cimzto motor pak tezko dokaze vyuzit LPG "naplno" ... je to porad jeste benzinak, ktery pocita s oktanovym cislem 90 a to ze do nej cpes neco co ma az 130 oktanu bez radne modifikace nepozna ...
Takže BRISK příště nedávat. Dobře tedy tak vydržím s nima chvilku a pak dám BOSH.
Pak jsem chtel vědět co u LPG ovlivnuje spotřebu. Pokud řekněme jezdím stále stejne a jezdil jsem za 10litru a ted mi to jelo za 14litru bude někde zrada.
Vyměnil jsem svíčky a doufám v lepší spotřebu ale co když tam bude něco jiného.
Při seřizování LPG na diagnostice kterou zapojili tak mi o 10% obohatili směs. Tudíž to jelo líp a pak i vyměnili jednu součástku za tzv. ŽABU nevim co to je ale stejně si myslím že tohle mělo taky vliv na spotřebu.
Naivně doufám že to bude svíčkama. Takže to teprve poznám.
Pokud ne tak zase pojedu za pánama servisákama a at mi konečně dají reduktor do 300kobyl a obohacování směs vrátí zpet na normální hodnotu.
Díky alpe za tvé rady.
Napsal: ned 29.07.2007 12:16
od Radim046
Na E30 jsem používal normální svíčky Champion EON1 a jezdil jsem jen na lpg a vydržely vždy asi 30000km pak začalo auto zlobit. Ve VECTŘE B kde jse měl sekvenci lpg jsem měl svíčky taky norrmální a to DENSO a měnil jsem je na 35000km a tam sem nepozoroval žádnou změnu ale už se mi zdálo že tam jsou dlouho tak jsem je raději vyměnil.Příští týden jdu na přendání tý sekvence z Vectry do E46 tak jsem zvědav jak se to tam bude chovat.
Jo jinak jednou jsem u tý E30 dal na zkoušku taky ty Brisky spešl na lpg a asi po 5000km byly totálně mrtvý.Takže Brisky já už taky nikdy.
Napsal: ned 29.07.2007 13:36
od Boldor
Super nápad, mít tady pokec o LPG !:) 14.8. jsem objednanej na přestavbu do Neptunu. Jejich přístup mě mile překvapil a taky to jak se pak dá individuálně měnit a upravovat software sekvence..
V brzké době budu mít pár dotazů..

Napsal: ned 29.07.2007 17:48
od Radim046
Boldor píše:Super nápad, mít tady pokec o LPG !:) 14.8. jsem objednanej na přestavbu do Neptunu. Jejich přístup mě mile překvapil a taky to jak se pak dá individuálně měnit a upravovat software sekvence..
V brzké době budu mít pár dotazů..

já tam jdu s e46 13.8.
Napsal: pon 30.07.2007 08:39
od Marty_
Moje zkusenosti za ca dva tydny pouzivani - vykon celkem znatelne dolu, spotreba znatelne nahoru (+ca 3litry), obcas problemy pri studenem motoru (ca kazde 10te nastartovani - se auto dusi, volnobeh lita jak pomatenej, v celem aute smrdi lpg, motor se klepe..

). Reduktor mam silnejsi (nad 140kW), musim tam zajet na doladeni.. Jo, taky neptun-harfa..
Napsal: pon 30.07.2007 08:43
od Marty_
Jinak kdyz to takhle zlobi jak jsem psal tak staci zhasnout motor a znova nastartovat a je to ok (ze by ridici jednotka od Microsoftu?:) ) kazdopadne kdyz to facha tak je to fine:) za par tydnu razim do Chorvatska autem to poradne otestovat tak jsem zvedavy:)
Napsal: pon 30.07.2007 08:45
od Radim046
Tak smrad v autě jsem měl někdy u E30 kde nebyla sekvence ale obyč system lpg,tam smrděl motor fest a hlavně vzducháč.Ale třeba v tý vectře necejtim plyn vubec takže to by asi doladit měli.
Napsal: pon 30.07.2007 20:31
od Boldor
Radim046 píše:Boldor píše:Super nápad, mít tady pokec o LPG !:) 14.8. jsem objednanej na přestavbu do Neptunu. Jejich přístup mě mile překvapil a taky to jak se pak dá individuálně měnit a upravovat software sekvence..
V brzké době budu mít pár dotazů..

já tam jdu s e46 13.8.
To byl můj první termín ale nakonec musím být v práci..

Pak se můžeme podělit o zkušenosti.
Napsal: úte 31.07.2007 06:51
od Radim046
To můžem,určitě tam budem mít auta najednou když na to chtěj 2-3dny. Jinak když mi tam tu sekvenci dávali do Vectry tak mi pak volali že svítí diagnostika motoru a že si s tím musim dojet na vymaz a pak k nim a že to pak dodělaj.Jenže když sem tam jel a dával jim auto nic nesvitilo.Tak jsem tam dojel a bylo mi řečeno že se jim to rosvitilo když se v tom vrtali.A že teda auto teď jede blbě i na benzin a na lpg jen na tři a nevědi proč.A pořád chtěli abych si ten výmaz zařídil a zaplatil.Tak jsme se tam chytli a musel jsem jim trochu vyhrožovat ale to jsem tam jednal s nějakou holkou.Pak přišel ten jejich šef a řekl že to samozřejmě zaříděj a zaplatěj a daj i plnou jako odškodnění že čekám dlouho.Auto tam bylo přes týden.A nakonec zjistili že byl v blbym místě proseklej kabel ke svičce a někdy to blblo a někdy ne.Ale trvalo jim to.Nicmeně od tý doby asi 45000km auto jezdí naprosto supr a nic nesmrdí.Za ty najetý kilometry mi akorát jednou odešel ten přepínač v autě a to vyměnili hned na záruku.Jezdim tam pravidelně měnit ty filtry co jsou potřeba a auto šlape.Takže až na ten vystup na začátku maximální spokojenost i když bych řekl že jsou dražší.
Napsal: úte 31.07.2007 10:33
od Boldor
No já doufám, že to stihnou za ty 2 dny..

Vpátek totiž nemám šanci si to vyzvednout a pochybuju, že tam někdo bude o víkendu.
Napsal: úte 31.07.2007 15:12
od Radim046
No držim ti palce ale nevěřim tomu že to bude za dva dny.Ale třeba budou mít dobrej den a bude to.
Napsal: stř 15.08.2007 22:08
od Twisp
Hledam kvalitni firmu nebo zkuseneho cloveka na prestavbu LPG do E36 v Brne nebo okoli, chci sekvencni vstrikovani. Poradite mi? A jakeho vyrobce?
Napsal: pát 31.08.2007 18:22
od Wallow
Twisp píše:Hledam kvalitni firmu nebo zkuseneho cloveka na prestavbu LPG do E36 v Brne nebo okoli, chci sekvencni vstrikovani. Poradite mi? A jakeho vyrobce?
Doporučuju pana Studeného z Jihlavy (
http://www.mobilgas.cz/), který obvykle montuje LANDIRENZO OMEGA (s vlastni ridici jednotkou).
Pred dvema lety mi dával do sekvence e39 525iT, už jsem najel téměř 50 000 km, a to bez větších problémů. Práce mu trvala jen dva dny, navíc je moc ochotnej a má celkem slušnej tým.
J.
Napsal: ned 02.09.2007 09:00
od miloshm
Ohledně svíček musím nesouhlasit s Alpem. Mám v autě vstřik LPG a po výměně svíček Bosch FR78X (4 vnější elektrody) za stejný Bosch FR78X a najetí cca 200 km mě začal motor při každým sešlápnutí pedálu plynu cukat a dusit se. Jelo to tak blbě, že jsem při předjíždění musel přepínat na benzín. Volal jsem servisákovi, kterej mě montoval LPG a řekl, že svíčky Bosch nejsou nikdy stejný a záleží na tom, ve který fabrice (zemi) je právě vyrobili. Poradil mě abych tam dal Brisk Silver, který používá i on a má s nima dlouholetý dobrý zkušenosti. Udělal jsem, jak řekl a jede to jak pila.
Twistp: Můžu doporučit firmu Autogas Barták, Moravské Budějovice, montovali mě vstřik a maximální spokojenost
Napsal: ned 02.09.2007 10:06
od Wallow
miloshm píše:Ohledně svíček musím nesouhlasit s Alpem. Mám v autě vstřik LPG a po výměně svíček Bosch FR78X (4 vnější elektrody) za stejný Bosch FR78X a najetí cca 200 km mě začal motor při každým sešlápnutí pedálu plynu cukat a dusit se.
Co se týče svíček, tak jsem je před montáží LPG do auto pro jistotu nechal vyměnit v Autecu (za svíčky Bosch), od té doby jsem na plyn najel něco kolem 48000 km, a to bez sebemenších problémů.
Asi bych doporučil spíše ty původní Bosch FR78X, chovají se totiž úplně normálně jako by to jezdilo na benzin, a to patrně i z pohledu jejich životnosti.
Napsal: ned 02.09.2007 16:54
od miloshm
Na jednech svíčkách Bosch FR78X jsem najezdil asi 15000 km (většinou na LPG). Pak jsem si zase koupil ty stejný, ale asi byly vyrobený někde v tramtárii, ale na LPG mě prostě NEJEDOU!!!
Wallow: Tobě to jede, protože jsi je kupoval v Autecu a tak budu asi origo neměcký, ale to Ti běžnej prodejce autodílů nazaručí.
Napsal: ned 02.09.2007 18:17
od CyberKambei
miloshm píše:Na jednech svíčkách Bosch FR78X jsem najezdil asi 15000 km (většinou na LPG). Pak jsem si zase koupil ty stejný, ale asi byly vyrobený někde v tramtárii, ale na LPG mě prostě NEJEDOU!!!
Wallow: Tobě to jede, protože jsi je kupoval v Autecu a tak budu asi origo neměcký, ale to Ti běžnej prodejce autodílů nazaručí.
Už jsem o tom taky slyšel. Já na tyhle svíčky (Bosch FR78X) jezdím pořad, teď mají tak 80 000 km, z toho tak minimílně polovičku na LPG. Zatím s tím nejsou problémy, ale chystám se je vyměnit (preventivně).
Jinak to vypadá, že nejsou svíčky jako svíčky, byť jde o stejného výrobce a stejný typ. Máte někdo podobnou zkušenost?
Napsal: ned 23.09.2007 23:51
od Wallow
miloshm píše:Na jednech svíčkách Bosch FR78X jsem najezdil asi 15000 km (většinou na LPG). Pak jsem si zase koupil ty stejný, ale asi byly vyrobený někde v tramtárii, ale na LPG mě prostě NEJEDOU!!!
Wallow: Tobě to jede, protože jsi je kupoval v Autecu a tak budu asi origo neměcký, ale to Ti běžnej prodejce autodílů nazaručí.
Tak jsem tu svou káru asi nakonec přechválil (E39 525i). Během posledního týdne žačalo jezdit nějak divně na plyn. Nejdřív to jen tak pocukávalo, a to zejména při vyšších otáčkách, když jsem tomu naložil, jakoby auto na chvilinku ztrácelo výkon. Postupem času už stačilo jenom mírně zrychlit a auto se pak začalo cukat, a rozsvitila se kontrolka elektroniky motoru.
Divné je, že když auto stoji a nejede, tak na plyn motor můžu prohánět do jakkoliv vysokých otáček, a to klidně dlouho, a bez sebemenších problému - nic neškube, kontrolka motoru se nerosviti, motor se krásně nechá vytáčet. Jakmile se auto ale rozjede, je to v háji (cuká to, rosviti se kontrolka, pak to jede na jen na per valců).
Na benal auto jezdi naprosto bez problému.
Netušíte čím to může být?
Napsal: pon 24.09.2007 08:11
od Radim046
No v první řadě bych se v tom na tvym místě nevrtal a dal to na servis lpg.Mě sekvence zlobila 2x a taky mi svítila diagnostika a tak a bylo to teda u Vectry ne u báwa ale to je jedno.A pokaždý to byl nějaký filtr na lpg.Prostě jsem načerpal sračy.Vždy stála výměna pár korun a na počkání.