Stránka 1 z 1
Napsal: pon 16.07.2007 21:42
od STYDLY
Uvazuji o koupy BMW 530D, E39! Jake mate zkusenosti s timto vozidlem? Co doporucujete zkouknout a tak vubec. Jelikoz mam zdarma pristup k zemedelske nafte(cervene..) tak na ni jezdim, tak by me zajimalo jak to nani bude jezdit! Zatim na ni jezdim pul roku roverem 75, stejny motor jako v bmw 320D, od roku 2000, zatim bez problemu(najeto cca 20tis.km)....! Predem dik!
Napsal: pon 16.07.2007 21:47
od Atila
STYDLY píše:Uvazuji o koupy BMW 530D, E39! Jake mate zkusenosti s timto vozidlem? Co doporucujete zkouknout a tak vubec. Jelikoz mam zdarma pristup k zemedelske nafte(cervene..) tak na ni jezdim, tak by me zajimalo jak to nani bude jezdit! Zatim na ni jezdim pul roku roverem 75, stejny motor jako v bmw 320D, od roku 2000, zatim bez problemu(najeto cca 20tis.km)....! Predem dik!
No nevim ja bych se bal, ze zemedelska nafta urcena pro zemedelske stroje nebude moci garantovat patricnou kvalitu a az se jim jednou nepovede, tak se nedoplatis. Common Rail diesely jako je 530d jsou extremne citlive na kvalitu nafty a staci jedno natankovani spatne naftu a skoda sedmdesat i vice tisic na motoru neni vubec zadny problem.
Jinak 530d E39 uz tu byla diskutovana tolikrat, ze to az hezke neni. Pocitej s tim, ze naklady na udrzbu jsou hodne vysoke, na druhou stranu ziskas velice slusnou karu se spickovym podvozkem (byt trosku moc tvrdym) a s ohledem na vykon velice solidni spotrebou.
Napsal: pon 16.07.2007 21:50
od Aktel
Tak pokud vím, tak ta červená nafta je pouze obarvená. Jinak je to to samé. Záleží zase kdo ji vyrábí atd.... Pokud si do toho motoru naleješ špatnou naftu tak rapidně rychleji budou odcházet střiky... Jinak střiky jsou to nejdražší a nejčastější co na 530D odchází. Mám ji taky.... Jinak bacha na podvozek i když je to spotřebák tak hodně často odchází přední ramena.. Dát si bacha ještě na celkovej stav... Jinak jde do kytek ještě turbo, čidlo vačky a čerpadla na naftu z nadrže... Jinak po x km začne třeba svítit airbag. Většinou to je prosezená sedačka a nebo porušenej drátek u spolujezdce... Nic mě už nenapadá...
Napsal: pon 16.07.2007 22:06
od STYDLY
Dik za rady....! Ta nafta mam ten pocit je celkem kvalitni...,mozna i lepsi nez v ceskych benzinach!:) teda az na to za tam obcas je trochu vody.., nebot mam tak truchu prsi do nadrze..., ale to je v pohode, hlavne ze je zdarma..!:) Jak je to s udrzbou? Kdy tak priblizne co odchazi? Asi to bude mit rozvod. retez, ze?
Napsal: pon 16.07.2007 23:30
od milonovo
Tak ta voda je zrovna docela problém.Takovou naftu ani zadarmo

Napsal: pon 16.07.2007 23:38
od lupo
je tu toho fakt dost, na zaklade info odtialto som ja tiez kupil E39 530dA 142kW. auto je super, ma male muchy, ale vacsinou su sposobene "kvalitou" a "cistotou" nasich ciest. (silentbloky na stabilizatoroch, tycky stabilizatora)
ak mam byt uprimny - ak mas zadarmo naftu tak ano. ak si tankovanie platis, tak radsej chod do 530i alebo 540i. a to som velky zastanca dieslov

Napsal: úte 17.07.2007 00:42
od STYDLY
Nekde jsem slysel ze vstriky common-rail se daj jiz v CR repasovat..., je to pravda? Jinak ja jsem vetsinou v Anglii, kde pracuji... a tady je doufam repasujou!:) Snad to bude levnejsi nez 70tis. kc! Stejnak je budu muset vymenit nebo repasovat..., nebot se tezko da sehnat auto z jinym poctem km nez 150-230tis.! a kdyz bude mit nejaka 530d z roku 2000 pod 100tis., tak to bude urcite pretoceni, aspon v CR! Jinak co zatim mam rover 75 cdt, tak ma najeto cca 170tis. a uz se pomalu zacinaj projevovat nejake neduhy s common-railem..., obcas kolisne volnobeh. Motor v tom je od Steyeru(vyrobenej pro bmw), stejnej co je v 320d od roku 2000. jak je na tom motor v e60? Ma stejne neduhy?
Napsal: úte 17.07.2007 01:06
od STYDLY
Napsal: úte 17.07.2007 07:11
od Aktel
vcelku ano, na ebay se to dá sehnat už taky. Jinak repasovat vstřiky se dají, ale né celé. Dá se repasovat pouze část střiku a to pokud propouští do přepadu. Jinak jestli teče přímo nad válec tak je KO. Co se týče e60, tak plno problémů je vyřešenech, jako turbo atd.. Pořád ale je to mechanická část a odcházet bude pokaždý. Střiky to stejný. Dneska si nevybereš... buť chceš luxus tak ber BMW v max palbě, nebo šetřit na spotřebáku tak ber ( pokud trváš na D ) třeba MB bez turba.. ten sežra všechno. Jinak pokud bych se rozhodoval jestli znovu D, tak asi volba by byla opravdu 530i benzín....
Měl jsem vždycky benzín. Teď mi ten sportovní nádech chybí. Pokud točíš D do max tak prostě netáhne.. jen bručí.. Ale zátah od spodu je impozantní a to mám jen 135Kw a kombala....
Napsal: úte 17.07.2007 07:52
od Paul_von_BMW
STYDLY píše:Uvazuji o koupy BMW 530D, E39! Jake mate zkusenosti s timto vozidlem? Co doporucujete zkouknout a tak vubec. Jelikoz mam zdarma pristup k zemedelske nafte(cervene..) tak na ni jezdim, tak by me zajimalo jak to nani bude jezdit! Zatim na ni jezdim pul roku roverem 75, stejny motor jako v bmw 320D, od roku 2000, zatim bez problemu(najeto cca 20tis.km)....! Predem dik!
Do nafty s vodou bych nesel s 530d. Motor je opravdu citlivy na naftu - viz rozdil nemecka a ceska... Jinak koukni jeste na zadni ramena, nech si zmerit tlak na turbu a dej pozor na rok - rok 99 neber, byly tam problemy s vysokotlakou pumpou, hodne se menily. Nebo si podle VIN zkoukni, co na tom bylo vymeneno - ja sem treba kupoval z nemecka rok 2000 a pumpa byla uz menena. Nespolehej na servisku - ja jsem mel potvrzeny oil servis s vymenou fitru origo s Mnichova tesne pred tim, nez jsem to koupil a kdyz jsem to privez a vyndal filtr, nestacil jsem se divit...
Napsal: úte 17.07.2007 11:03
od STYDLY
rok 99, nebrat? Nekdo mi rikal ze je nejlepsi vzit 2001 a novejsi...., ze ma vetsi vykon a hlavne mene problemu se vstriky, je to pravda??
Napsal: úte 17.07.2007 11:12
od Panaque
STYDLY píše:rok 99, nebrat? Nekdo mi rikal ze je nejlepsi vzit 2001 a novejsi...., ze ma vetsi vykon a hlavne mene problemu se vstriky, je to pravda??
Právě že rok 99 brát! Je to ještě ta starší řada u které nepadaly klapky do motoru...
Nevím v čem předchozi pisatel jel, když tvrdí že to má tvrdý podvozek!!! Asi jel na 22" s totálem na podvozek
Jinak co se nafty týče, liju tam pouze Shelll V-Power Diesel a rozdíl je to markantní, spotřeba klesla o 0,5l a auto lítá jako ďas. Navíc mám jistotu, že kudy tahle nafta teče, tam jedině dobře! Nezasírá, naopak!
V každém případě doporučuji prohledat forum, protože se to tu řešilo pravdu velmi často.
Moje zkušenost: NAPROSTO DOKONALY AUTO !!!!

Napsal: úte 17.07.2007 11:32
od Paul_von_BMW
Panaque píše:STYDLY píše:rok 99, nebrat? Nekdo mi rikal ze je nejlepsi vzit 2001 a novejsi...., ze ma vetsi vykon a hlavne mene problemu se vstriky, je to pravda??
Právě že rok 99 brát! Je to ještě ta starší řada u které nepadaly klapky do motoru...
Nevím v čem předchozi pisatel jel, když tvrdí že to má tvrdý podvozek!!! Asi jel na 22" s totálem na podvozek
Jinak co se nafty týče, liju tam pouze Shelll V-Power Diesel a rozdíl je to markantní, spotřeba klesla o 0,5l a auto lítá jako ďas. Navíc mám jistotu, že kudy tahle nafta teče, tam jedině dobře! Nezasírá, naopak!
V každém případě doporučuji prohledat forum, protože se to tu řešilo pravdu velmi často.
Moje zkušenost: NAPROSTO DOKONALY AUTO !!!!

Jaky klapky mas na mysli? roky 98 a 99 meli problemy s vysokotlakym cerpadlem a velmi casto se menilo. Co se tyce tvrdyho podvozku, tak to ma M-paket, normal je mekous...

Faceliftova verze (od 11/2000) je vykonnejsi a nedostatky predchozi rady byly odstraneny.
Napsal: úte 17.07.2007 11:48
od Panaque
Tahle informace je od člověka který se živí servisem BMW poměrně dlouho v autorizovaném servisu. Jednalo se prý o klapky od turba, které u starších typů držely tam kde měli a u novějších právě padaly dovnitř motoru.
Co se tvrdosti podvozku týče, nepředpokládám že chtěl Mko. Ale někdo tam psal že E39 má tvrdej podvozek... Moje vlastní zkušenost je taková, že podvozej je naprosto dokonale vyváženej a řekl bych že s 3kama se to nedá srovnávat. Prostě obýváček na 4ech kolech. Proto jsem to komentoval...

Napsal: úte 17.07.2007 14:26
od STYDLY
Dik za rady! Koukam jsem ze se daj celkem slusne sehnat uz od 300t.! Jeste se zeptam je lepsi koupit M packet? Nebo nebylo by lepsi si jeste chvilku pockat a neco malo nasetrit a koupit e60 530d, koukal jsem ze se da sehnat uz od 600tis.!
Napsal: úte 17.07.2007 14:29
od Panaque
STYDLY píše:Dik za rady! Koukam jsem ze se daj celkem slusne sehnat uz od 300t.! Jeste se zeptam je lepsi koupit M packet? Nebo nebylo by lepsi si jeste chvilku pockat a neco malo nasetrit a koupit e60 530d, koukal jsem ze se da sehnat uz od 600tis.!
Koukám že se toho nebojíš...
Hele to chceš do te E60 lejt tu JZD naftu???
Napsal: úte 17.07.2007 15:05
od Paul_von_BMW
Do E60 bych tedy uz vubec nelil jezedackou naftu... M-Paket mam, je to tvrdsi, posloucha to skvele, hodne rychle si zvyknes v zatackach... E60 se mi zevnitr moc nelibi, ale asi bych si zvyknul... ovsem jestli mas 600 litru na auto, tak bych sel do ty E60tky
Napsal: úte 17.07.2007 23:41
od nick
Ahoj rozhodněje to dobrá auto já ho mám taky v m packetu a je super. Spotřeba vynikající a jízdní vlastnosti jsou taky super. Pokud ji budeš schánět budu ji tady do měsíce prodávat.