Stránka 1 z 1

Napsal: ned 10.12.2006 14:14
od Hanz
vi nekdo jak funguje RPA (kontrola tlaku v pneu)? páč vali s libovolnyma diskama a pneu, pozna i 0,2 baru rozdil (dofouknuti pneu), hlásí prakticky ihned... měl jsem za to, že hlídá rozdíl otáček kol, ale přitom se systém nastavuje v klidu... náklon?

jak auto pozná, že mam jít pomalu vyměnit desky a kotouče? hlásilo to tak 1500km předtím, než se rozsvítila destička (náhoda? to asi težko)... když implicitne nastavi treba interval 40tis na výmenu desek a kotoucu, asi to nebude pro kazdeho stejne, jsou lidi, co meni desky po 20 tis a jinej po 80ti... nebo je to cidlo desek 2stupnove?

jsem z toho danek a mimo sebe :-)

Napsal: ned 10.12.2006 15:16
od Hanz
aha, tak je to zavisle na otackach, porovnava to ulozena data za nejaky casovy interval (aby to nechazelo chybu pri jizde na kruhaku a pod)... njn, google rulez :-)

Napsal: ned 10.12.2006 15:19
od kosh
RPA měří otáčky na všek kolech a když se něco liší, třeba díky úbytku tlaku, tak to nahlásí chybu. Když potřebuješ systém zkalibrovat ( třeba když dáš na jednu nápravu jiný rozměr pneu, než je předepsáno ) tak stačí dlouze zmáčknout tlačítko RPA až se rozsvítí žlutá kontrolka. Potom se normálně rozjeď...kontrolka časem zhasne a systém je zkalibrován

Napsal: ned 10.12.2006 15:26
od Hanz
dik, vim co a jak, jen mi nebylo jasny, proc se to nastavuje v klidu, asi musi permonici vylezt, posvitit na kolo a jit zas pocitat impulzy :-) (prislo by mi logictejsi, kdyby se to nastavilo pri jizde v primem smeru)

Napsal: sob 06.01.2007 14:12
od Doktor1
Nový 5ky mají jiný čidla než starší modely,starý jen rozsvítily kontrolku,nové jsou silnejší a obrušují se už od 2/3 desek. Čas do výměny se počítá podle stylu jízdy,počtu brzdění,doby brzdění,intenzity brzdění a opotřebení čidla. Pokud to nahlásí 0km interval na přední desky,tak jsou desky v tu chvíli většinou asi 3mm silné,z bezpečnostních důvodů=lidi jsou hovada a intervaly přejíždějí. U nové M5 je čidlo i na PP kole...