Stránka 1 z 2
Napsal: stř 01.11.2006 14:41
od Zave
ciao... na kolik foukate 18" pneu? popr primo 225/40/18 na 8"rafku na e36 touru s cajovou sadou 4šálků

Napsal: stř 01.11.2006 17:45
od lucasoE30
Spodní hranice je 2.5atm, pod ní už se guma rozvaluje, ale zase jde o rychlost. Po praze se dá i 2.2atm, aby to tolik nemlátilo do volantu. Na dálnici nad 160km/h 3.0-3.5 atm. Další faktor je zatížení vozidla, když máš v gumě 2.5, je rozdíl jestli tam jedeš sám nebo v pěti. Vetšina lidí to ale neřeší.
Napsal: stř 01.11.2006 17:51
od Zave
kurna, proc to nenapsali soudruzi do navodu ...
spis by me zajimalo jestli maji e46ky v tabulce v navodu nebo na futrách dveří tyhle kola tak ty udaje....
Napsal: stř 01.11.2006 18:34
od kosh
lucasoE30 píše:Spodní hranice je 2.5atm, pod ní už se guma rozvaluje, ale zase jde o rychlost. Po praze se dá i 2.2atm, aby to tolik nemlátilo do volantu. Na dálnici nad 160km/h 3.0-3.5 atm. Další faktor je zatížení vozidla, když máš v gumě 2.5, je rozdíl jestli tam jedeš sám nebo v pěti. Vetšina lidí to ale neřeší.
3,0 - 3,5 ses posral ne
Do emka na tenhle rozměr foukám na předek 2,3, ale to mám litinový těžký šestiválec. Ty by ses měl pohybovat nad 2,0
Napsal: stř 01.11.2006 19:25
od Huska
tak nevím sice mám jen 225/45/17 a foukám 2,8 (tedy alespon to ukazuje manometr na pumpě) předek i zadek a sjíždí se mi naprosto rovnoměrně.... tudíš bych řekl že 18" bude potřebovat víc... předek bych kvůli R4 foukal stejně jak já, zadek víc ... 3,0
ještě tedy mám zkušenost z minulých pneu že michelin potřeboval mín 2,6 než ted continental 2,8 ... spíše to chce sledovat a měřit až najdeš správný tlak
Napsal: stř 01.11.2006 19:47
od droban
ja to foukam od 2.3 do 2.5 245/35 R18 a naprosto v poradku

Napsal: stř 01.11.2006 21:16
od Lukas H.
Ja je foukal 2,8-3,0...
Napsal: čtv 02.11.2006 09:44
od Zave
ja ted mam na predku asi 2,2 a opticky a funkcne se to zda byt dobre... ale zatim nevim jak se to bude sjizdet..
ale dnes stejne asi uz vystridam 15kama zimakama

Napsal: čtv 02.11.2006 14:21
od lucasoE30
No jestli mi chceš tvrdit že když do gumy nafoukám např.2,2, tak že je jedno jestli jedu 90 nebo 180? Dost aut především ty sportovní mají dané v příručkách že nad 160km/h nebo sportovní jízdě se má foukat až 3.5. Zkus na dálnici zavlnit autem ve 160 s 2 atm a 3atm, auto se chová uplně jinak. Ale nevím co má psaná M3. Já mám na autě 195/45/16 a foukám to 2.5-2.7. Tohle jsem si nevymyslel, dělal jsem 7 let v gumárně. Například pirelli doporučuje hustit rozměr 185/60/14 2.5 atm což nikdo nedělá protože je to moc tvrdý. Lidi jsou schopný hustit do 19" v profilu 30nebo 25, 2 atm a nevysvětlíš jim že je to uplně jedno protože s tak nízkou gumou to bude tvrdý tak či tak. Pak přijedou a diví se že mají s boku centimetrové praskliny, nebo je rozválená a uchází, ikdyž na první pohled gumě nic není.
Napsal: čtv 02.11.2006 14:24
od Zave
no proto sem se ptal na kolik to mam foukat paneboze...

tak mi hned nenadavej kdyz sem napsal ze mam momentalne 2,2....

Napsal: čtv 02.11.2006 14:56
od lucasoE30
Promiň to nebylo na tebe ale KOSHE. Každý ať si jezdí na tlaku který má vyzkoušený.
Napsal: čtv 02.11.2006 16:43
od 320i
Zave píše:kurna, proc to nenapsali soudruzi do navodu ...

..
a ty je(18") mas napsany vTP ze je tam muzes dat?
tak presne proto to soudruzi nedali do navodu...
jinak ja mam 17" 2,7F a 2,3R
Napsal: čtv 02.11.2006 18:13
od JFK
Zalezi jak je auto zatizene... take zalezi jestli je tezsi predek nebo zadek (treba predokolky nebo jinak vyvazena nebo nalozena auta)... pokud v aute jezdej dva lidi tak staci 2.2-2.5, nalozene auto se muze foukat i 2.8 ale vic bych nedaval... to bych v kufru musel vozit 1/2 tuny naklad abych nafoukal na zadek 3.0 bary... 17", 18"- to je jedno... a ze nekdo jede po dalnici 180+? no a? ta pneu se vic zahriva a ten tlak je v zahrate gume po jizde potom treba i 3.5 ale za studena by to melo byt v norme... a na sjizdeni pneu ma daleko vetsi vliv geometrie nez jestli foukas 2.2 nebo 2.6... ale 3 a vic je urcite kravina...
Napsal: čtv 02.11.2006 18:20
od JFK
lucasoE30 píše:No jestli mi chceš tvrdit že když do gumy nafoukám např.2,2, tak že je jedno jestli jedu 90 nebo 180? Dost aut především ty sportovní mají dané v příručkách že nad 160km/h nebo sportovní jízdě se má foukat až 3.5. Zkus na dálnici zavlnit autem ve 160 s 2 atm a 3atm, auto se chová uplně jinak. Ale nevím co má psaná M3. Já mám na autě 195/45/16 a foukám to 2.5-2.7. Tohle jsem si nevymyslel, dělal jsem 7 let v gumárně. Například pirelli doporučuje hustit rozměr 185/60/14 2.5 atm což nikdo nedělá protože je to moc tvrdý. Lidi jsou schopný hustit do 19" v profilu 30nebo 25, 2 atm a nevysvětlíš jim že je to uplně jedno protože s tak nízkou gumou to bude tvrdý tak či tak. Pak přijedou a diví se že mají s boku centimetrové praskliny, nebo je rozválená a uchází, ikdyž na první pohled gumě nic není.
zadne sportovni auto tohle v navodu nema... vsechna sportovni auta ktera se bezne prodavaji jsou urcena do bezneho provozu a zadny vyrobce nenabada majitele k tomu aby jezdil 160 nebo nevim kolik... a jak jsem napsal jinde, rychlost nema vliv na to kolik mas foukat pneu... pokud vyrobce auta doporucuje u daneho rozmeru 2.5 baru tak to tak proste je, s ohledem na hmotnost vozu, geometrii, podvozek, hmotnostni zatizeni atd... na race se bezne dava mensi tlak diky tomu ze pri vetsim zatizeni pneu se tlak zveda diky teplote pneu a naopak by mohlo hrozit to ze se plast poskodi vlivem vysokych teplot a tlaku...
Napsal: pát 03.11.2006 08:53
od Zave
320i píše:Zave píše:kurna, proc to nenapsali soudruzi do navodu ...

..
a ty je(18") mas napsany vTP ze je tam muzes dat?
co to je muzes?

je rozdil v pojmu muzes a chces
ja tam mam taky akorat nejaky 17ky a pak asi kilometr pismenek o tom jaky pneu a znacky a modely apod
Napsal: sob 04.11.2006 11:40
od porsacek
17 215/40 r 17 wanlli sp w doporuceny tlak 2.8 bar

Napsal: pon 06.11.2006 07:44
od ajfel
ja mam na 5ce v papirech (teda na karoserii na samolepce) vzadu 3,2 (pri plnem zatizeni) na 16'' kolech ...
takze asi zadna hruza ...
petr

Napsal: pon 06.11.2006 08:57
od srle
hele, ten tlak nemusi byt na setinku presne.
dej dopredu 2,5 a vzadu 3,0 na 4panacky a jeden kufr
a dopredu 2,8 a vzadu 3,5 na 5 panacku a spoustu kufru
tak to budes mit urcite predpisovy. jinak klidne muzes tlakovat dle 17´-tek. nic tim nezkazis.
Napsal: pon 06.11.2006 10:08
od Zave
diky za rady a tipy
uz sem prezul na zimni balony

takze s 18kama budu laborovat nejspis az na jare

Napsal: ned 02.03.2008 13:13
od zool
me by taky zajimalo kolik si fouknout 215/45 17ky, mam e36 sedana 1,8 v navodu je 1,8 predek a 2,2 zadek pri dvou lidech coz nechapu proc vepredu tak malo, dyz je tam motor??? v pneuservisu mi rikali ze to je pic0vina tam davat tak malo....proc to teda od vyrobce je takle napsany
