Stránka 1 z 1

Napsal: úte 25.10.2005 14:22
od Hanz

Napsal: úte 25.10.2005 16:10
od coupe328
a zde neco pro ty,kdo jsou na tom s anglictinou tak dobre jako ja :oops:

"Zborcený " Brzdový kotouč a jiné mýty systému brzdění
by Carroll Smith
Mýtus # 1 – Brake vibruje a chvění je způsobeno disky, které byly zborcené od EXESSIVE tepla.

Termín "zborcený brzdový kotouč " byl ve společném použití v automobilových závodech pro dekády. Když řidič hlásí chvění pod tvrdým brzděním, nezkušené posádky, poté, co zkontroloval to pro (a ne najít) praskliny často přisuzují chvění k "zborcené disky ". Oni pak změřit tlouš?ku disku v různých místech, najít významnou změnu a diagnózu je obsazení v kameni.

Když kotoučové brzdy pro vysoká výkonná auta přišly na scéně, kterou my jsme začali slyšet o "zborcené brzdové kotouče " na silničních jedoucích autech, se stejnými analýzami a diagnózami. Typicky, disky jsou resurfaced vyřešit problém a, stejně typicky, po relativně krátkém čase tvrdost nebo chvění se vrátí. Tvrdost brzdy způsobila významné množství aut být koupený couvat s jejich výrobci pod "práva citrónu ". Toto pokračovalo pro dekády nyní - a, jako většina věcí, které my máme obsazení v kameni, diagnózy jsou špatné.

S jednou kvalifikací, předpokládat, že rozbočovač a okolek být byt a v dobrém stavu a to otáčet šrouby nebo klobouk zvyšující se hardware je v dobrém stavu, instalovaný správně a přitáhl se jednotně a ve správném pořadí k doporučené točivé specifikaci, ve víc než 40 roků proběhnutí profesionála, včetně Shelbya/přebrodit GT 40s – jeden z nejvíce intenzivního brzdového plánu rozvoje v historii - já jsem nikdy viděl zborcený brzdový kotouč. Já jsem viděl hodně popraskaných disků, (Číslo 1) disky, které se změnily v mělké kužele u provozní teploty protože oni byli připojeni přísně k jejich zvonkům připevnění nebo cylindrům, (Číslo 2) několik kde třecí plocha se zhroutila v oblasti mezi rovnými radiálními vnitřními větrníky, (Číslo 3) a nepředstavitelný počet disků s materiálem vložky nerovně ukládal se na třecích plochách - někdy viditelný a ne. (Číslo 4)

V skutečnosti každý případ "zborcený brzdový kotouč " že já jsem vyšetřoval, zda na závodním autě nebo autu ulice, se ukázal být tření materiál vložky přenesl nerovně k povrchu disku. Tento nerovný nános končí změnou tlouš?ky (Tv) nebo se vyčerpat kvůli horkému nanášení, které nastalo u zvýšených teplot.

Aby rozuměl, že co stane se tady, my budeme stručně zkoumat vlastnosti brzdné schopnosti systému kotoučové brzdy.

Povaha tření brzdění
Tření je mechanismus, který přemění dynamickou energii do tepla. Jen jako tam jsou dva druhy tření mezi pneumatikou a svršku silnice (mechanické sevření nepravidelností povrchu silnice pružnou pneumatikovou separací a přechodné molekulární soudržnosti mezi gumou a silnicí ve které gumě je přenesené do povrchu silnice), tak tam jsou dva velmi odlišné druhy brzdícího tření - drsného tření a tření přívržence. Drsné tření zahrnuje vypínání krystalických svazků jak materiálu vložky tak litiny disku. Vypínání těchto svazků vyrábí teplo tření. V drsném tření, pouta mezi krystaly materiálu vycpávky (a, k lesser rozsah, materiál disku) být trvale zlomený. Tvrdější materiál se opotřebovává měkčejší pryč (nadějně disk nosí vycpávku). Chodí po té funkci primárně odřeninou mít vysoké oblečení rychlost a inklinovat blednout u vysokých teplot. Když tyto vložky se dostanou k jejich efektivnímu teplotnímu rozsahu, oni budou přenášet materiál vložky na přední straně disku v náhodném a nerovném vzoru. To je toto "zvednout " na přední straně disku to obě příčiny změna tlouš?ky měřila technicians a tvrdost nebo chvění pod brzdami hlásilo řidiči.

Se třením přívržence, část materiál vložky rozptýlí přes rozhraní mezi vložkou a diskem a formy velmi tenká, jednotná vrstva materiálu vložky na povrchu disku. Jako třecí plochy jak disku tak vložky pak zahrnovat v podstatě stejný materiál, materiál může nyní přejít rozhraní v jak směrech tak přerušení svazků a reformu. V skutečnosti, s přívrženeckým třením mezi vložkou a diskem, svazky mezi materiálem vložky a deposity na disku být přechodný v skutečnosti - oni nepřetržitě jsou přerušení a část je nepřetržitě reformují.

Tam je žádná taková věc jako čistý drsné nebo čisté přívrženecké tření v brzdění. Se mnoho současníkem rovnice vložky, materiál vložky musí být drsný dost ponechat si povrch disku hladký a čistý. Jako materiál může překročit rozhraní, vrstva na disku je stále obnovil a ponechal si uniformu - znovu do okamžiku než teplotní rozsah vložky byl překročen nebo jestliže vložka a disk nebyli bedded-in úplně nebo vhodně. Ve druhém případě, jestliže jednotná vrstva materiálu vložky přenášeného na přední straně disku nebyla založena během ložního prádla nebo vloupání, bod nebo nekontrolovaný přenos materiálu může nastat když operuje u vysokých teplot. Organický a polořadovka kovové vložky minulosti byly drsnější než přívrženec a byl hrozně teplota omezila. Všechny výroby proudu "kovový uhlík ", závodní vložky využívají hlavně přívrženecká technologie jako dělat mnoho vysoké koncové uliční auto chodí po a oni jsou stáj teploty přes mnohem vyšší rozsah. Bohužel, tam je žádný volný oběd a krajní vysoká teplota závodní vložky jsou neúčinné u nízkých teplot typicky zkušených v použití ulice.

Proto - jako ideál je žádná taková věc "všichni kolem " vycpávka brzdy. Materiál tření, který je klid a funkce dobře u relativně nízké teploty kolem města nezastaví auto to je řízeno těžko. Jestliže vy pokoušíte se řídit mnoho aut těžko se OEM vložkami, vy budete zažívat vložku blednout, tření převod materiálu a tekutý vařit - konce diskuze. Pravdivá závodní vložka, používaný za normálních podmínek bude hlučný a nebude pracovat dobře u nízkých teplot kolem města.

Ideálně, aby vyhnul se jedna se smiřovat s brzdami svištění, které nezastaví auto dobře kolem města nebo s vložkou blednout na dráze nebo příchodu srážet dolů horu při rychlosti, my bychom měli měnit vložky předtím, než se oddává energickému automobilovému cvičení. Nikdo dělá. Otázka zůstává, co vložky by měly být použity ve vysokých výkonnostních uličních autech - relativně nízkých teplotních uličních vložek nebo závod vysoké teploty chodí po? Zvláštně dost, podle mého názoru, odpověď je vysoká výkonová uliční vložka s dobrou nízkou teplotou charakteristiky. Důvod je jednoduchý: Jestliže my řídíme opravdu tvrdý a začít běžet do potíže, jeden s vložkou blednout nebo vařící se tekutina (nebo oba), condition(s) přijede na postupně dost dovolit nám prostě upravit náš styl řízení nahradit. Na druhou stranu, měla by nehoda nastat když brzdy jsou

chladný, vložka vysoké teploty je prostě ne jít zastavit auto. Jako příklad, během středních šedesátých lét, to nás u Shelby Američan nejezdil se GT 350 nebo GT 500 Mustangs jako služební auta prostě protože oni byli vybavení Raybestos M-19 závodit s vložkami a žádný z našich manželek mohl přitlačit pedál brzdy těžko dost kzastavit auto v normálním řízení.

Bez ohledu na složení vložky, jestliže obě disk a chodit po nejsou vhodně zaučováni, převod materiálu mezi dvěma materiály může konat se v náhodném tvaru - vyplývající je nerovné deposity a chvění pod brzděním. Podobně, dokonce jestliže brzdy jsou vhodně zlomené, jestliže, když oni jsou velmi horcí nebo po jedné dlouhé zastávce od vysoké rychlosti, brzdy jsou drženy si zažádal po vozidle vyjde na kompletní zastávku to je možné nechat prozrazující zálohu pozadí, které vypadá jakonáčrt vložky. Tento druh deposita je volaná vložka otisknout a vypadá jako vložka byl inked pro tisk jako známka a pak soubor na přední straně disku. To je možné vidět dokonalý náčrt vložky na disku. (Číslo 5)

To se zhorší. Litina je slitina železa a křemík v řešení rozptýleném se částečkami uhlíku. U zvýšených teplot, zahrnutí carbides začít tvořit se v matici. V případě brzdového kotouče, nějaké nerovné deposity - postavení pyšného na povrch disku - se rozpálit než obklopující kov. Vždy když to přední hrana jednoho z depositů otáčí se do kontakta s vložkou, místní vzrůsty teploty. Když tato lokální teplota dosahuje asi 1200 nebo 1300 stupňů F. litina pod depositem začne převádět do cementite (karbid železa ve kterém tři atomy železa se spojí s jedním atomem uhlíku). Cementite je velmi tvrdý, velmi drsný a je chudý odvod tepla. Jestliže hrozné použití pokračuje v systém bude vstupovat do self-defeating točit se - množství a hloubka cementite zvýšení se zvětšující se teplotou a tak dělá tvrdost brzdy. Drat!

Prevence
Věci je jen jeden způsob, jak předejít tomuto druhu - následující pořádné přestávky v procedurách pro jak vložku tak disk a použití správná vložka pro váš styl řízení a podmínky. Celý vysoký výkon po diskách trhu a vložkách by měl jít se jak instalací tak přestávkou v instrukcích. Procedury jsou velmi podobné mezi výrobci. S ohledem na vložky, spojující se pryskyřice musí být spáleny relativně pomalu se vyhnout oběma blednout a nerovné deposity. Procedura je několik zastávek zvětšující se krutosti se krátkým chladícím obdobím mezi nimi. Po poslední zastávce, systém by měl mít dovoleno ochladit se k teplotě okolí. Typicky, série desíti zvýšeně tvrdých zastávek od 60mph k 5 mph s normálním zrychlením mezi should dostat práci dělanou pro vysokou výkonovou uliční vložku. Během vložky nebo vloupání disku, nepřijdou ke kompletní zastávce tak plánu kde a když vy uděláte tuto proceduru s péčí a starostí o sebe a bezpečnost jiných. Jestliže vy přijdete ke kompletní zastávce před vloupáním proces je dokončen tam je šance pro nejednotnou vložku převod materiálu nebo chodit po otisknout se konat a výsledky budou co celý proces snaží se vyhnout se. Hra přes.

V podmínkách krutosti zastávky, absolutní aktivní zastávka odkázaný typicky být kolem 0.9 G's a nad, v závislosti na vozidle. Co vy chcete udělat je zastávka u rychlosti kolem 0.7

k 0.9 G's. To je míra zpomalení přiblížit se ale dole uzamknout nebo absolutní zásah. Vy byste měli začít k vložkám vůně u 5. k 7. zastávce a vůně by měla zmenšovat se před poslední zastávkou. Prachová šedá zóna bude stát se viditelná na okraji vycpávky (vlastně okraj materiálu tření v spojení s diskem - ne talíř podporovatele) kde barva a pryskyřice vložky spálí. Když šedá zóna na okrajích vložek být o 1/8/" hluboký, vložka je bedded.

Pro závodní vložku, typicky čtyři 80mph k 5 a dva 100mph k 5, v závislosti na vložce, bude také být nutný zvýšit systémové teploty během vloupání k rozsahu to materiál vložky byl navržený provozovat u. Proto, vyšší teplotní materiál může zřídit jeho vrstvu úplně a jednotně na povrchu disku.

Naštěstí procedura je také dobrý pro disky a vůli zbavovat se nějakých zbytkových zbylých tepelných napětí přes z procesu zakládání (všechny disky by měly být thermally stres zbavoval se jako jeden z posledních výrobních procesů) a bude přenášet hladkou vrstvu materiálu vložky na disku. Jestliže možné, nové disky by měly být bedded s použitými vložkami stejné separace to bude použitý běžný útočník. Znovu, teplo by mělo být dáno do systému postupně - zvýšeně tvrdých zastávek se zchladit čas mezi. Díl nápadu má se vyhnout prodlouženému kontaktu mezi vložkou a disku. Se drsnými vycpávkami (který by neměl být používán na vysokých výkonných autech) disk může být považován bedded když třecí plochy dosáhly dokonce modré barvy. S uhlíkem kovové typové vložky, ložní prádlo je kompletní když třecí plochy disku jsou shodný šedý nebo černý. V jakémkoliv případě, odbarvení úplně zaučovaného disku bude kompletní a jednotné.

Záviset na tření složené, snadné použití brzd pro prodloužené období může vést k odstranění vrstvy převodu na diskách obrušováním vložek. Když my budeme vykonávat auto, které vidělo snadné brzdové použití na chvíli, částečný re-bedding proces bude předcházet nerovný osvojit si.

Řidič může cítit se jako 0.0004 " uložit nebo tv na disku. 0.001 " trápí. Víc než to se stane skutečnou bolestí. Když ukládat se být dar, tím, že zastavil oblasti, které jsou hrdé na povrch a běh hodně žhavější než jejich sousedé, cementite nevyhnutelně se tvoří a místní oblečení změna charakteristik, která končí vždy zvětšující se tv a tvrdostí.

Kromě správný vstoupit, jako zmínil se o nahoře, nikdy opustit vaši nohu na pedálu brzdy po vás používali brzdy těžko. Toto není obvykle problém na veřejných cestách prostě protože, za normálních podmínek, brzdy mají čas ochladit před vámi přinést auto ke konci (ledaže, jako já, vy žijete u dna dlouhého strmého kopce). V nějakém druhu proběhnutí, včetně autocross a "jezdit se dny " to je velmi důležité. Bez ohledu na materiál tření, upnout vložky k horkému pevnému disku bude končit převodem materiálu a rozpoznatelný "tvrdost brzdy ". Co je horší, vložka bude opouštět prozrazující známku nebo obrys na disku a vašem hříchu bude viditelný pro všechny a rozličný.

Zřejmá otázka nyní když je "je tam "lék " pro disky s nerovným třením materiál ukládá se?" Odpověď je podmíněný ano. Jestliže chvění jen začalo, šance jsou to teplota nikdy došla na místo kde cementite začne tvořit se. V tomto případě, prostě sedět souboru dobrý "polořadovka kovový " chodí po a používat je těžko (po ložním prádle) smět dobře odstranit deposity a vrátit systém do normálního provozu ale s aktualizovanými vložkami. Jestliže jen malé množství materiálu bylo přeneseno i.e. jestliže vibrace je správná výchozí, energické kartáčování s jemným smirkovým papírem může odstranit deposit. Jako mnoho depositů nejsou viditelní, drhnout celé třecí plochy důkladně. Nepoužívají pravidelný smirkový papír nebo smirkové plátno jako kysličník hliníku drsný materiál se rozšíří v povrchu litiny a klást podmínku horší. Dělat ne korálek odstřelovat nebo pískovat odstřelit disky pro stejný důvod.

Jediná oprava pro rozsáhlé nerovné deposity zahrnuje demontovat disky a mít je Blanchard země - ne drahý, ale nevyhovující u nejlepší. Nově mletý disk bude vyžadovat stejný druh ložního prádla v procesu jako nový disk. Potíž s touto procedurou je to jestliže ostření neodstraní všechny cementite zahrnutí, jako disk opotřebovává se usilovně cementite stát vůle pyšný na relativně měkký disk a teplotní spirálu startuje přes znovu. Bohužel, cementite je neviditelný pro pouhé oko.

Potřebovat čas ke vhodně postel váš brzdící systém platí velké dividendy ale, jak se většinou hříchy, opakování chování, které působilo problémy bude přinášet to pravý couvat s.


Mýtus # 2 - závodních brzdových kotoučů je vyrobené z oceli
To odbočuje na chvíli "ocelové disky " být nesprávné pojmenování často používaný lidmi, kteří by měli vědět to lepší. Tato skupina zahrnuje televizní komentátory a řidiče být dotazován. Kromě některých motocyklů a karts, všechny železné disky jsou vyrobené z litiny - vynikající materiál na práci. Ocel chvíle má vyšší pevnost v tahu, litina je mnohokrát silnější než požadavky kotoučové brzdy. Jeho teplotní přenosové vlastnosti jsou významně lepší než ti z oceli aby teplo vytvořené u rozhraní mezi vložkou a disku je efektivně se prosadil ve tvářích tření k vnitřní ploše disku a do větrníků ze kde teplo je rozptýlené do vzduchupotok. Litina je více dimensionally stáj u zvýšené teploty než ocel a je lepší chladič - tak nechal nás slyšet už žádnou přednášku "ocel " brzdové kotouče.

Mýtus # 3 - měkký pedál brzdy je výsledek vložky blednout
Všichni příliš známý kašovitý pedál brzdy je způsoben přehřátou brzdovou kapalinou, ne přehřáté vložky. Opakoval těžké použití brzd může vést k "brzda blednout ". Brzdy jsou dvě zřetelné rozmanitosti blednout

) Když teplota u rozhraní mezi vložkou a rotorem překoná tepelnou kapacitu vložky, vložka připraví tření o schopnost přímo velmi k vnějšímu plynování tmelů v separaci vložky. Pedál brzdy zůstane pevný a pevný ale auto nebude zastavovat. První znamení je výrazná a nepříjemná vůně, která by měla sloužit jako upozornění se stáhnout,

B) Když tekutina se vaří v posuvných měřítcích vzduchové bubliny jsou tvořeny. Protože vzduch je stlačitelný, pedál brzdy stává se měkký a "kašovitý " a cestování pedálu se zvětší. Vy můžete pravděpodobně stále zastavit auto tím, že pumpuje pedál ale účinnou modulaci je pryč. Toto je pozvolný proces se hodně varováním.

Mýtus # 4 - vařené brzdové kapaliny bude SERVICABLE po tom se ochladí.
Jednou brzdová kapalina v posuvném měřítku se vařila, to ztratilo významné procento jeho originální teploty varu a should být nahrazen. To není nutné odstranit všechny tekutiny v systému, jen krvácet do okamžiku než čirá kapalina jeví se.

Mýtus # 5 - protože oni jsou NON-HYGROSCOPIC křemík založené brzdové kapaliny jsou vhodné k použití ve vysokých výkonných autech
Tečka 3 a tečka 4 brzdové kapaliny jsou éter umístěný a být hydroskopický v skutečnosti - i.e. oni pohltí vodní páru. Jako brzdící systém v ne docela vzduchotěsný, významné množství vody může být tlumené z atmosféry v běhu roku. 3% Obsah vody v brzdové kapalině sníží teplotu varu tolik jako 170 mír F. brzdová kapalina by měla být kompletně vyměněna každoročně.
Tečka 5 tekutin je křemík umístěný a být non-hygroscopic, který je dobrý. Oni jsou také předmět pěnění od chvění vysoké frekvence, který dává levý pedál. Měkké pedály brzdy mohou být schválit v non-high výkonná auta (v skutečnosti, většina řidičů přijímá kašovité pedály brzdy jako normální) ale oni nejsou přijatelní v nějaké situaci kde řidič zamýšlí upravovat brzdění u vysokých silových hodnot.

Mýtus # 6 - jezero brzdové kapaliny by mělo být naplněno během služby rutiny.
Ve většině moderních osobních automobilech, jezero brzdové kapaliny je navržené s měrným objemem a je vybavený interním plavidlem. Hlasitost odpovídá množství tekutiny, která bude přemístěna když vložky opotřebovávaly se k hrotu nahrazení plus velkorysé rezervy. Když bod nahrazení je podáván, svažující se plavidlo dokončí elektrický obvod a světlo objeví se na úprku varovat řidiče to vložky by měly být nahrazeny.
Jestliže brzdová kapalina je naplněna první upozornit na varovat vnější vložky budou pištění z oceli podporovat talíř proti disku železa. Toto bude protivný a drahý.

<< Zjistit více

<< StopTech domov

Autorské právo © 2004 STOPTECH LLC

Napsal: úte 25.10.2005 16:36
od pilot504
Takovou práci mi dalo přelouskat to v Aj a teď mrknu zpátky a je to tu česky...No to je servis!!! Díky
:lol:

Napsal: úte 25.10.2005 16:42
od pilot504
Ale když to teď čtu, tak mi dá víc práce ta čeština....chacha :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte 25.10.2005 21:53
od coupe328
zde jeste par hodne zajimavych clanku o kotoucich a destickach :idea:

http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 05_brakes1

http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 05_brakes2

a zde jedno zajimave video o zajizdeni desticek a kotoucu
http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... _zajizdeni
(video stahnete - ulozit cil jako...)

uz se to nekomu z vas povedlo? 8O

Napsal: stř 26.10.2005 00:14
od pilot504
coupe328 píše:zde jeste par hodne zajimavych clanku o kotoucich a destickach :idea:

http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 05_brakes1

http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... 05_brakes2

a zde jedno zajimave video o zajizdeni desticek a kotoucu
http://www.h-fans.cz/index.php?url=doku ... _zajizdeni
(video stahnete - ulozit cil jako...)

uz se to nekomu z vas povedlo? 8O
:blink: 8O :wacko: tak to už je asi moc, hihi
asi jsem úplnej břídil, protože to se mi ještě nepovedlo... :lol:

Napsal: čtv 27.10.2005 08:57
od Speedy
tak uz tam to video neni :-(

Napsal: sob 29.10.2005 20:34
od pilot504
Speedy píše:tak uz tam to video neni :-(
¨
Mě to stahla Go!Zilla, tak ti to hodim na mail a? se pobavíš.... :lol:

Napsal: pon 31.10.2005 13:21
od Speedy
pilot504 píše:
Speedy píše:tak uz tam to video neni :-(
¨
Mě to stahla Go!Zilla, tak ti to hodim na mail a? se pobavíš.... :lol:
Jak je to velký? Hod mi to na rpetrik@email.cz diky :-)