Napsal: pon 06.12.2004 18:32
Stala se mi „nemilá“ věc. Koupil jsem své první BMW E36 a nepodíval jsem se na typové označení motoru (motor M40, typ by měl být 164 E1). Na evidenční kontrole se zjistilo, že typové označení bylo „znečitelněno“. Výrobní číslo zůstalo a podle něho je to motor 1,8 (184 E1). Řídící jednotka má stejné výr. číslo (podle testu na palubovce) jako je VIN. Takže to je zřejmě originál řídící jednotka z 316i. Teď mám pár dotazů:
-je mezi řídícími jednotkami z 318i a 316i rozdíl (myšleno hardware)?
-„brzdí“ teoreticky moje řídící jednotka motor, nebo to jede jako 318i (nemám zkušenost)?
-pokud se motor chová jako 1,6, dá se řídící jednotka upravit tak, aby z toho byla opravdu 318i? Chiptuning? (když už je v tom 1,8, tak a? to jako osumnáctistovka jede)
-pokud tuto změnu udělám, co na to bude říkat zbytek auta (převodovka, podvozek…)?
-čím se řídit v případě oprav některých dílů (motor 318, převodovka 316 – jaká spojka, jaký výfuk, tlumiče atd.…)?
-je mezi řídícími jednotkami z 318i a 316i rozdíl (myšleno hardware)?
-„brzdí“ teoreticky moje řídící jednotka motor, nebo to jede jako 318i (nemám zkušenost)?
-pokud se motor chová jako 1,6, dá se řídící jednotka upravit tak, aby z toho byla opravdu 318i? Chiptuning? (když už je v tom 1,8, tak a? to jako osumnáctistovka jede)
-pokud tuto změnu udělám, co na to bude říkat zbytek auta (převodovka, podvozek…)?
-čím se řídit v případě oprav některých dílů (motor 318, převodovka 316 – jaká spojka, jaký výfuk, tlumiče atd.…)?