Stránka 1 z 2

Napsal: pát 26.11.2004 19:50
od coupe328
Chtel bys se vas optat,kdyz prijdete k autu napr. ted v zime po ranu a jedete nekam,motor a olej je studeny :? .To se mu urcite moc nelibi.Nasednete,nastartujete a hned jedete,nebo pockate treba 4vteriny nez se motor promaze,pak se plynule rozjedete s mensima otackama a cekate az se vam zahreje chladici kapalina a pak uz jedete nebo pote jeste nejakou chvilku cekate nez se vam zahreje olej? :roll:
U diesla ibizy mam merak teploty oleje a ten i kdyz ukazuje chladici kapalina 90 stupnu,tak je pod 60 stupni na budiku,provozni teplotu dosahne az tak po 5min.plynule jizdy.Nema nekdo z vas budik na mereni teploty oleje v aute nejlepe s motorem 2.8 M52,zajima me,za jak dlouho se zahreje olej.
Jinak ty casy a teploty berte s rezervou,zalezi hodne moc,zda je to v lete nebo v zime,to si uvedomuji :idea: :D

Napsal: pát 26.11.2004 20:11
od Pavel
Já to dělám tak že počkám po nastartování jak zhasnou kontrolky inspekce (žlutý obdélníčky :D ) a pak vklídečku jedu a počkám až je z modrého pole ručička pryč a pak už valím normálně. 8O

Napsal: pát 26.11.2004 20:25
od coupe328
Ja myslim,ze to spravne popsal Jawak jak se chova k motoru.Jen to ted nemuzu kruci najit,hledam jako divej,nevi nekdo? :roll: Takto by to spravne melo byt,kdo to vi,at sem hodi jeste jednou to co napsal,to by si mel kazdy zapamatovat :lol:

Napsal: pát 26.11.2004 21:14
od George_D
I v manualu k bmw je napsano, že nejlepší jak zahřát motor je jízdou a ne stáním s nastarnym motorem :wink:

Napsal: pát 26.11.2004 22:33
od coupe328
kdyz uz si nakousl ten manual,ten sezenu nejspis taky v bmw servisu,ze? :lol: A ja blbec se dnes nezeptal,kdyz jsem tam byl :cry:
Nema nekdo potucu,co stoji,ci lepsi pripad,nevali se nekomu doma?Moc by me pomohl :roll:

Napsal: pát 26.11.2004 22:56
od psena
George_D píše:I v manualu k bmw je napsano, že nejlepší jak zahřát motor je jízdou a ne stáním s nastarnym motorem :wink:


Presne,je doporuceno okamzite jet, rekl bych, ze je to kvuli natlakovani oleje, protoze na volnobeh se to asi zase tak moc nerozstrikne.

Napsal: pát 26.11.2004 23:13
od TURBO_KrteK
hmm ja to vzdycky nechal chvili stat ... no uvidime :)

Napsal: pát 26.11.2004 23:13
od Zave
No ted v zime kdyz to nakopnu uplne zmrzle tak tak chcili pockam, tak 20sekund a pak teprv jedu, jinak kdyz to neni uplne zamrzle tak nejakou tu vterinku.. A dokud neni motor zahraty tak tomu davam jen zlehka tak nejvic do 2,5, max 3tis otacek...

Napsal: pát 26.11.2004 23:45
od Pivson
nastartuju, necham trosku protocit a pak to jen lochtam a jedu "klobouk" nez je to teply jak ma byt.

No a pak taky jedu klobouk :lol:

Napsal: pát 26.11.2004 23:49
od Zave
Pivson píše:No a pak taky jedu klobouk :lol:


Sme dva... :D

Napsal: sob 27.11.2004 14:14
od patras
taky tak :) nastartuju a jedu do 3k ot .... do tepla a pak noha napodlahu :) vyhnat pavouky

Napsal: sob 27.11.2004 15:04
od Dande
Zave_M50 píše:
Pivson píše:No a pak taky jedu klobouk :lol:


Sme dva... :D


Už tři :lol:

Napsal: ned 28.11.2004 01:25
od coupe328
patras píše:taky tak :) nastartuju a jedu do 3k ot .... do tepla a pak noha napodlahu :) vyhnat pavouky

no pokud do tepla znamena chladici kapalina na 90 stupnu,jak je standartem,tak to nedelas dobre Jaromire :lol: ,ten olej jeste zahraty optimalne neni :cry:
Chtelo by to budik na teplotu oleje,mate nekdo uz v aute? :roll:

Napsal: ned 28.11.2004 03:48
od Pyron
Roštujutu hned po startu na 6 tisíc... je to přeci BMW, to vydrží všechno! 8) Se mnou se ráno taky nikdo nesere, když vstávám do rachoty..

Napsal: ned 28.11.2004 06:52
od LOPOLO
Pyron píše:Roštujutu hned po startu na 6 tisíc... je to přeci BMW, to vydrží všechno! 8) Se mnou se ráno taky nikdo nesere, když vstávám do rachoty..


:biggrin:

Napsal: ned 28.11.2004 11:41
od Lukas H.
coupe328 píše:
patras píše:taky tak :) nastartuju a jedu do 3k ot .... do tepla a pak noha napodlahu :) vyhnat pavouky

no pokud do tepla znamena chladici kapalina na 90 stupnu,jak je standartem,tak to nedelas dobre Jaromire :lol: ,ten olej jeste zahraty optimalne neni :cry:
Chtelo by to budik na teplotu oleje,mate nekdo uz v aute? :roll:



Budik mam, ted v zime se olej zahreje tak po 15km... Jizdou do 2500ot...

Napsal: ned 28.11.2004 11:56
od Pyron
Mám s tímto související dotaz - pokud se motor nedokáže zahřát na provozní teplotu (resp. střed budíku teploměru), je problém v termostatu? 8)

Napsal: ned 28.11.2004 12:07
od RedBaron
Nastartuju, počkám 3 vteřiny až se usadí otáčky, které po startu vyletí někam ke 1200, zařadím a jedu. Po rozjetí pozvolna vytáčet v rozsahu 1500-2500 otáček, nikdy však s plně sešlápnutým plynovým pedálem. Po dosažení provozní teploty, tzn. budík chladící kapaliny na 12 hod, vcelku normální režim. Pouze výlety za hranici 4500 otáček doporučuji až po cca. 20 minutách, kdy se prohřeje i olejová náplň a je schopna dosáhnout svých nominálních mazacích schopností. Takhle zacházím se všemi auty a jenom si chrochtají.

Do 1500 otáček se motor pořádně nemaže a kor ne za studena, takže žádným bubláním na volnoběh tomu člověk nepomůže. Podívejte se schválně do svých manuálů, je tam napsáno, že pokud chceme motor promazat při opravdu nízkých teplotách (-20°C), není na škodu podržet po startu plynový pedál na 2000 otáček. Takže všeho s mírou.

Napsal: ned 28.11.2004 20:15
od darmon
ja dycky cekam nejmin minutu, i dyl . Ale je to jen proto ze to nakopnu a dam topeni , sedacky a skla naplno a pak si dam jeste venku cigaro nebo neco, protoze zasadne odmitam skrabat namrazu ze skel a vubec sedet ve vymrzlym aute. Nema to zadnej vztah k chovani k autu. Pak jedu teda v klidu, to ze je zahratej motor neznamena ze je zahratej diferak a prevodovka atd...at ten merak, tak si ho tam z ty ibizy premontuj, nebo ho kup stoji par penez.

Napsal: ned 28.11.2004 20:21
od coupe328
Merak neni problem,jen nevim,kam vrazit cidlo :roll: