Stránka 1 z 3

Napsal: ned 01.08.2004 12:37
od PetrBMW3
Zdravím vás. Rád bych si v nejbližších týdnech objednal nové BMW, ale rozmýšlím se nad 320d a 330d. Proto vás žádám o radu zde určitě zkušených lidí, zda cenový rozdíl mezi těmito dvěma vozy odpovídá výkonu a jízdnímu zážitku. Když už si kupuji BMW, tak nechci aby mě předjel každý Superb či Passat, ale také nevím, zda není 330d jen o trošku lepší než 320d a za ty peníze to stojí. Také chci auto nové, ne ojeté.

Rád bych se tedy zeptal na pár otázek:
- srovnání s dynamikou vozu Oktávia RS (vlastním)
- zda naftové motory BMW tahnou průběžně a do kolika otáček, resp. srovnání s 2.5TDI
- slyšel jsem, že zvukový projev 330d je lepší než u Mercedesů a ostatních dieselů - co je na tom pravdy
- REÁLNÁ spotřeba při normální a sportovní jízdě - ne podle tabulek
- poruchovost těchto motorů a náklady na provoz
- srovnání oproti 330i nebo benzinových 3 litrových motorů (zda není diesel moc líný)

Plno známých mně tvrdí, že přechod z Oktávie RS do 330d je jen o trošku lepší a rozmlouvají mně to kvůli právě naftovému motoru. Vím, že tady na BMW foru je to asi zbytečné řešit. Najezdím ročně kolem 90kkm, takže určitě chci úsporný vůz. Rozmýšlel jsem se také nad MB C30 AMG (coupé), ale známý (fanda do BMW) mi to rozmluvil. Je zde někdo, kdo vlastní tyto vozy BMW a mohl by mě podat bližší informace? Tedy porovnání 320d vs 330d plus s dalšími vozy?

Mnohokrát děkuji za vaší ochotu. Petr Skácel

Napsal: ned 01.08.2004 12:56
od M3maniac
No tak v prvé řadě ti gratuluji k rozhodnutí ! Kdybych si šel objednat nové BMW a měl bych na výběr 320 nebo 330d tak neváhám ani minutu...jednoznačně 330!!! je to naftová raketa co jede 250 a bere od 5 do 10l nafty,průměr při dinamické jízdě kdy tě nepředjede ani jedno auto je někde kolem 8l nafty... Proti oktávce má exelentní podvozek a krou?ák.A hlavně je to zadokolka !!! Osobně mám 530dA v touringu a je to supr rodinný auto,které ovšem díky steptronicu a nadváze není tak dynamické jako modifikovaný motor z 204 PS! Kdybych si to měl kupovat nové a byl svobodný tak to objednám v kupátku s M-packetem,je to nádhera...

P.S. můj selskej rozum mi říká,koupil bych si rok staré auto,jako nové a ušetřil bych tak 700kkč! Náhodou vím o jedné 330d r.v.2003,koupena nová v čr,po 1.majiteli,naj.68tkm,serviska,kůže,xenony,"17 alu atd za 850 litrů !

Napsal: ned 01.08.2004 13:26
od PetrBMW3
Díky za názor. Jsem rozhodnut, že když BMW, tak nové. Budu ho mít na delší dobu, nejsem z těch kdo prodává nové auto po roce jako ten tvůj známý, tohle moc nechápu prodělat za rok 700k... Vždy jsem si kupoval nová auta, tak tomu bude i nyní. Rozhodně to bude kupé v černé barvě, teď ještě nevím co s Mpaketem, protože výhody tvrdšího podvozku mi nejsou moc zřejmé. Standardní podvozek nějak nesedí? Chci auto také na pohodlí, tak aby to nebyla nějaká koza...

Můžeš mi říct, jaký má někdo důvod prodávat rok staré BMW s tak vysokou ztrátou? To přece není jen tak. Chci o autě vědět vše, takže i jak si ho zajedu, jak se k němu chovám když je motor studený a tak... Pro můj dobrý pocit. Takže si myslíš, že 330d Oktávce ujede? Plno známých mě přesvědčuje, že nafta určitě ne... Sice jsem se v 330d vezl, ale nemohl jsem to porovnat.

Napsal: ned 01.08.2004 16:06
od gelty
No, já sice nemám 330D, ale má teta, která ho má jako služební( je inženýrka v SRN) a proto jak přijede, tak se v něm vozím(to? na vysvětlenou, jelikož vidím, žes tu nový) 8)
Takže se přidávám k M3maniacovi,protože 330D je totální bomba!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: Tan motor přede jak divoká kočka a v interiéru dieslové klapání neexistuje slyšet! 8O
Slyšíš jen zvuk 6 válcového srdce! :D
To samé slyšíš i z venku, ale až když přidáš plyn, jinak na volnoběch trochu projevu diesla poznáš....
Jinak sériový podvozek je tvrdý už dost, o proti ostatním autům!!!!!!
Ale máš pravdu, vyměníš ho za sport a budeš po našich cestách skákat jak koza!Proto nechat sériový. :?
Spotřeba je kolem 7l/100 (aspoň u tetky a to jezdí denně dálnice přes 180km/h) :twisted:
A silně pochybuju, že Koktávka RS je nějakou konkurencí tomuto motoru!
Já mít takové prachy, jako ty, tak neváhám ani minutu!

P.S. hodím sem tu nějaký fotky, myslím, že jsou odpovědí na vše... :roll:

Napsal: ned 01.08.2004 16:58
od PetrBMW3
To Gelty: Jasně, interiér samozřejmě vím, jak vypadá. Ptal jsem se hlavně na otázky provozu, jízdních vlastností apod. Teta má tedy motor s ještě 184 koňmi pokud se nepletu...? Právě jsem slyšel, že zvukový projev 330d je skvělý oproti Mercedesům, naprosto vyrovnaný a kultivovaný. Měla teta už nějaký problém za dobu co 330d vlastní? Jinak co se týče té oktávky, věřte, že opravdu nejede špatně, proto jsem se ptal jestli už někdo nedělal na dálnici srovnání.

Napsal: ned 01.08.2004 19:30
od M3maniac
PetrBMW3 píše:Díky za názor. Jsem rozhodnut, že když BMW, tak nové. Budu ho mít na delší dobu, nejsem z těch kdo prodává nové auto po roce jako ten tvůj známý, tohle moc nechápu prodělat za rok 700k... Vždy jsem si kupoval nová auta, tak tomu bude i nyní. Rozhodně to bude kupé v černé barvě, teď ještě nevím co s Mpaketem, protože výhody tvrdšího podvozku mi nejsou moc zřejmé. Standardní podvozek nějak nesedí? Chci auto také na pohodlí, tak aby to nebyla nějaká koza...

Můžeš mi říct, jaký má někdo důvod prodávat rok staré BMW s tak vysokou ztrátou? To přece není jen tak. Chci o autě vědět vše, takže i jak si ho zajedu, jak se k němu chovám když je motor studený a tak... Pro můj dobrý pocit. Takže si myslíš, že 330d Oktávce ujede? Plno známých mě přesvědčuje, že nafta určitě ne... Sice jsem se v 330d vezl, ale nemohl jsem to porovnat.
Dívej to je tvoje věc jestli si koupíš nové nebo rok staré.... je to od mega zazobance,který prostě nakopal jednu ze svých přítelkyň do .... jinak věř,že emkový podvozek od BMW není to co prižiny de carbon :D ty se tomu divíš,že ti ho doporučuju a přitom oktávka RS má taky sportovnější charakteristiku podvozku... jako nevím co je špatného na rok starém autě ,které je ještě v záruce a kupované u ofiko dealera v čr ??? pro mě je prostě 700k pořádnej balík ,toď vše...

Napsal: ned 01.08.2004 20:17
od brabus
PetrBMW3 píše:To Gelty: Jasně, interiér samozřejmě vím, jak vypadá. Ptal jsem se hlavně na otázky provozu, jízdních vlastností apod. Teta má tedy motor s ještě 184 koňmi pokud se nepletu...? Právě jsem slyšel, že zvukový projev 330d je skvělý oproti Mercedesům, naprosto vyrovnaný a kultivovaný. Měla teta už nějaký problém za dobu co 330d vlastní? Jinak co se týče té oktávky, věřte, že opravdu nejede špatně, proto jsem se ptal jestli už někdo nedělal na dálnici srovnání.
Abych ti pravdu řekl, tak má těch 184PS a nějaké problémy?
Jezdí s tím denně, takže ročně nalítá řeklbych asi stejně co ty...... :?
A problémy? Zatím jen jeden.... a to hlavně v česku! :x :evil:
Kde ho zaparkovat, aby si ho nikdo nevšiml a neukrad, nepoškodil, apod!
Má na něm 18" ALU BBS a s tou černou bavou je to jak magnet! Každý se zatím otočí! A když tomu přidáš ten její interiér... :?
Fakt je krása takové auto mít, ale na druhou stranu denně se bát, že se mu něco stane... :roll:
No, jinak jezdí pravidelně na inspekce a jezdí to jak hodinky! Prý neměnila ještě ani žárovku! :twisted:
Ale přijede koncem srpna, tak ji pořádně vyspovídám a překontroluju auto... :twisted:

Napsal: pon 02.08.2004 11:58
od Lukas H.
Nove 330D si da octavku RS k snidani, k obedu i k veceri se skoro polovicni spotrebou... :wink:

Napsal: pon 02.08.2004 12:02
od M3maniac
Lukas H. píše:Nove 330D si da octavku RS k snidani, k obedu i k veceri se skoro polovicni spotrebou... :wink:
moc pěkně si to napsal,to bych do tebe neřek ... :lol:

Napsal: pon 02.08.2004 12:06
od LOPOLO
Lukas H. píše:Nove 330D si da octavku RS k snidani, k obedu i k veceri se skoro polovicni spotrebou... :wink:
neni to tak vyrazny kemo .. sam si videl jak blbe se RSo predjizdi kdyz jsme jeli z Brna. 240km/hod bylo teprve dost na to aby konecne uhnul a konecne vypnul ten levej blinkr :-) Me to jede hodne podobne jako Lukkeho 330D i kdyz v tehle rychlostech na tom bude lip. Realnej rozdil je ale fakt celkem minimalni ... ten skutecnej se projevi v zatackach kde je to jasny pro BMW.

Napsal: pon 02.08.2004 12:16
od Bombarder
LOPOLO píše:
Lukas H. píše:Nove 330D si da octavku RS k snidani, k obedu i k veceri se skoro polovicni spotrebou... :wink:
neni to tak vyrazny kemo .. sam si videl jak blbe se RSo predjizdi kdyz jsme jeli z Brna. 240km/hod bylo teprve dost na to aby konecne uhnul a konecne vypnul ten levej blinkr :-) Me to jede hodne podobne jako Lukkeho 330D i kdyz v tehle rychlostech na tom bude lip. Realnej rozdil je ale fakt celkem minimalni ... ten skutecnej se projevi v zatackach kde je to jasny pro BMW.
taky si myslim.. :?
a jak jsem zde jiz z mnoha prispevku postrehl - OCTAVIA RS RULES 8)

Napsal: pon 02.08.2004 12:20
od M3maniac
LOPOLO píše:
Lukas H. píše:Nove 330D si da octavku RS k snidani, k obedu i k veceri se skoro polovicni spotrebou... :wink:
neni to tak vyrazny kemo .. sam si videl jak blbe se RSo predjizdi kdyz jsme jeli z Brna. 240km/hod bylo teprve dost na to aby konecne uhnul a konecne vypnul ten levej blinkr :-) Me to jede hodne podobne jako Lukkeho 330D i kdyz v tehle rychlostech na tom bude lip. Realnej rozdil je ale fakt celkem minimalni ... ten skutecnej se projevi v zatackach kde je to jasny pro BMW.
Tak tak,v rychlostech na 200 bude na tom 330d líp,v pružnosti taky,podvozkově ani nemluvě a nakonec poměr 9l nafty proti 15l naturálu mluví za vše.... :D

Napsal: pon 02.08.2004 12:20
od LOPOLO
Bombarder píše: a jak jsem zde jiz z mnoha prispevku postrehl - OCTAVIA RS RULES 8)
Jen na rovine a dalnici .. v zatackach je v prdeli :-)

Napsal: pon 02.08.2004 12:22
od LOPOLO
M3maniac píše: Tak tak,v rychlostech na 200 bude na tom 330d líp,v pružnosti taky,podvozkově ani nemluvě a nakonec poměr 9l nafty proti 15l naturálu mluví za vše.... :D
Ta oktavka zere tolik??? Ja se na vic nez 13,5 pri jizde porad nad 200km/hod nedostal.

Napsal: pon 02.08.2004 12:30
od M3maniac
LOPOLO píše:
M3maniac píše: Tak tak,v rychlostech na 200 bude na tom 330d líp,v pružnosti taky,podvozkově ani nemluvě a nakonec poměr 9l nafty proti 15l naturálu mluví za vše.... :D
Ta oktavka zere tolik??? Ja se na vic nez 13,5 pri jizde porad nad 200km/hod nedostal.
jojo,turbo benál má apetit :D

Napsal: pon 02.08.2004 12:55
od Lukáš
jednu 330d tu mam, xenony, 17", 2002,36tis. najeto, cena 750tis

Napsal: pon 02.08.2004 12:56
od Lukas H.
LOPOLO píše:
Lukas H. píše:Nove 330D si da octavku RS k snidani, k obedu i k veceri se skoro polovicni spotrebou... :wink:
neni to tak vyrazny kemo .. sam si videl jak blbe se RSo predjizdi kdyz jsme jeli z Brna. 240km/hod bylo teprve dost na to aby konecne uhnul a konecne vypnul ten levej blinkr :-) Me to jede hodne podobne jako Lukkeho 330D i kdyz v tehle rychlostech na tom bude lip. Realnej rozdil je ale fakt celkem minimalni ... ten skutecnej se projevi v zatackach kde je to jasny pro BMW.
No taky nezapomen ze jsme jeli tri a ze on nas predjel a ty jsi na to teprv pak slapnul, takze je logicky ze mu nebudes hned za prdeli... Urcite jede RS pekne, ale na 330D a 328i proste nema... Na sprintu jsem ho pojel i ja s TDs, ale mozna u nej byla chyba mezi sedackou a volantem...

Napsal: pon 02.08.2004 12:56
od Lukáš
zvenku

Napsal: pon 02.08.2004 13:31
od Leni
M3maniac píše:
LOPOLO píše:
Lukas H. píše:Nove 330D si da octavku RS k snidani, k obedu i k veceri se skoro polovicni spotrebou... :wink:
neni to tak vyrazny kemo .. sam si videl jak blbe se RSo predjizdi kdyz jsme jeli z Brna. 240km/hod bylo teprve dost na to aby konecne uhnul a konecne vypnul ten levej blinkr :-) Me to jede hodne podobne jako Lukkeho 330D i kdyz v tehle rychlostech na tom bude lip. Realnej rozdil je ale fakt celkem minimalni ... ten skutecnej se projevi v zatackach kde je to jasny pro BMW.
Tak tak,v rychlostech na 200 bude na tom 330d líp,v pružnosti taky,podvozkově ani nemluvě a nakonec poměr 9l nafty proti 15l naturálu mluví za vše.... :D
No, a nemluve o tom jak to vypada zejo? :wink: :D

Napsal: pon 02.08.2004 14:18
od Dande
Lukas H. píše:
LOPOLO píše:
Lukas H. píše:Nove 330D si da octavku RS k snidani, k obedu i k veceri se skoro polovicni spotrebou... :wink:
neni to tak vyrazny kemo .. sam si videl jak blbe se RSo predjizdi kdyz jsme jeli z Brna. 240km/hod bylo teprve dost na to aby konecne uhnul a konecne vypnul ten levej blinkr :-) Me to jede hodne podobne jako Lukkeho 330D i kdyz v tehle rychlostech na tom bude lip. Realnej rozdil je ale fakt celkem minimalni ... ten skutecnej se projevi v zatackach kde je to jasny pro BMW.
No taky nezapomen ze jsme jeli tri a ze on nas predjel a ty jsi na to teprv pak slapnul, takze je logicky ze mu nebudes hned za prdeli... Urcite jede RS pekne, ale na 330D a 328i proste nema... Na sprintu jsem ho pojel i ja s TDs, ale mozna u nej byla chyba mezi sedackou a volantem...
Dobře napsáno.Ale nemyslím že by byla chyby mezi sedačkou a volantem.