Stránka 1 z 1

Napsal: pát 12.03.2004 09:43
od RedBaron
Cauky Abdule,

potřeboval bych vědět, jak jsi na tom byl s V8 4.0 se spotřebou - ale pravdu. Já teď jezdím město kolem 19 litrů, venek do těch 140ti dělám kolem 11ti. Ve městě to teda dost papá, ale je to tím, že teď furt někoho vozím a proháníme to, snad se to srovná. Každopádně chápu, že je to osmiválec a nějak moc to řešit nebudu, ale jenom se ptám.

Druhá věc je, že s tímhle motorem je spojenej jeden z nejpomalejších automatů, kterej jsem zatím zažil - ZF 5HP30. Tátův ZF 4HP22 v E32 z 87. roku je o poznání rychlejší co se reakcí na pedál týče. Ten steptronic v E39 spojenej s motorem 4.4 je teda úplně jiná garda. A ještě se chci zeptat - má to jenom 5 kvaltů a basta a nebo používá taky overdrive jako čtyřkvalty?

Dík za odpovědi

Napsal: pát 12.03.2004 15:55
od darmon
mne pride 5HP stejne svizny, mozna v ty kare kde si ho zkousel bylo naky domrdany to adaptivni uceni

Napsal: pát 12.03.2004 16:07
od RedBaron
darmon píše:mne pride 5HP stejne svizny, mozna v ty kare kde si ho zkousel bylo naky domrdany to adaptivni uceni
Prokluzy v automatu nejsou, ale mezi kvaltama to je doba, a to jak nahoru, tak dolů. Možná je to jen na zvyku, půjdu se bezprostředně projet s 4HP22 abych snad nekecal do větru, možná jsem jen zmlsanej z manuálu v šestce.

To auto už mám doma, takže ho adaptivně učím už docela dlouho na to, aby vědělo, jak má jezdit :D

Napsal: pát 12.03.2004 16:16
od darmon
RedBaron píše:
darmon píše:mne pride 5HP stejne svizny, mozna v ty kare kde si ho zkousel bylo naky domrdany to adaptivni uceni
Prokluzy v automatu nejsou, ale mezi kvaltama to je doba, a to jak nahoru, tak dolů. Možná je to jen na zvyku, půjdu se bezprostředně projet s 4HP22 abych snad nekecal do větru, možná jsem jen zmlsanej z manuálu v šestce.

To auto už mám doma, takže ho adaptivně učím už docela dlouho na to, aby vědělo, jak má jezdit :D
koukni na tohlenc:
http://www.unofficialbmw.com/e34/specs/ ... trans.html

Napsal: pát 12.03.2004 16:32
od RedBaron
No, nevím jestli tyhle blbinky jsou vůbec k něčemu dobrý. Když držím málo plynu a? to šetří a když šlapu podlahu tak a? to jede. Pak se můžu naučit s tím automatem jezdit a ne že já se naučím podle jednoho režimu a on pak přejde na druhej a já mám z toho v pravý noze a v hlavě zmatek.

Nevím, ale žádný A tam nemám, je tam klasika S / E / * . Každopádně je to první automat, na kterej jsem si po tejdnu ježdění ještě nezvyk a tak nějak mu pořád ještě nerozumím co po mě chce, aby to jezdilo jak já chci.

Motor je ale opravdovej bizon a i když ráno chvátám do práce a motor je ledovej, auto je svižný i když řadí ve dvou tisících a já vím že ho neničím. Na dva centimetry plynu vyvíjí osmiválec stejnej tah jako když točím oktávku 1.6 do omezovače, a to je hodně příjemný.

To má taky své proti, protože táta teď s rebuildem 4HP22 na 735i jezdí město za 12.5 l / 100 km, což já z V8 nikdy nedostanu ani kdybych se rozkrájel.

Taky nevím co si mám myslet o tom ekonoměru a jestli se na něj vůbec mám koukat. Čím je to řízený, je to jenom na podtlak v sání nebo jak? Podle ekonoměru a průměrný spotřeby na OBC mi jednoduše vychází jako nejekonomičtější způsob jízdy slušně vyakcelerovat na půl plynu a když je tam nějakých 70 - 80 km/h, tak povolit pedál a jet pod desítku na sto podle ekonoměru.

Na poslední nádrž mi vycházel průměr při jednoduchým vydělení kilometrů dolitejma litrama kolem 15.2 l / 100, přičemž palubák se mi snažil podstrčit spotřebu skoro 17.

Napsal: pát 12.03.2004 20:43
od abdul
doktore ja sem s tim normalne jezdil za 12,2 na 100km. to sem mel celkovou spotrebu za celou dobu co sem to mel... nekdy v noci sem i po meste zajel za 9... tahne to od spodu a uplne plynule bez jakychkoli mezer az do cervenyho... ja sem s tim byl naprosto spokojenej... co se tyce te prevodovky tak pred tim sem jezdil v E32 3,5 v automatu a to byl proti E 38 uplny porod... tam mi prislo ze na te spojce zustane snad vsecko a na kola nejde snad nic... me automat v E38 radil uple presne jak sem chtel... akorat ti musi dobre fungovat vsecky cidla abs, jak je treba jen jedno v prdeli tak je z toho zmatenej a uz odrazuje pozdeji nez ma... co se tyce toho mereni spotreby tak on to ma jednou pro vzdy nastaveny a vubec nemeri tu spotrebu real... mel sem odpojenou jednu klapku a zralo to asi 100 litru na 100km a podle ekonomeru sem si jel pekne porad za 10...

Napsal: pát 12.03.2004 23:47
od RedBaron
abdul píše:doktore ja sem s tim normalne jezdil za 12,2 na 100km. to sem mel celkovou spotrebu za celou dobu co sem to mel... nekdy v noci sem i po meste zajel za 9... tahne to od spodu a uplne plynule bez jakychkoli mezer az do cervenyho... ja sem s tim byl naprosto spokojenej... co se tyce te prevodovky tak pred tim sem jezdil v E32 3,5 v automatu a to byl proti E 38 uplny porod... tam mi prislo ze na te spojce zustane snad vsecko a na kola nejde snad nic... me automat v E38 radil uple presne jak sem chtel... akorat ti musi dobre fungovat vsecky cidla abs, jak je treba jen jedno v prdeli tak je z toho zmatenej a uz odrazuje pozdeji nez ma... co se tyce toho mereni spotreby tak on to ma jednou pro vzdy nastaveny a vubec nemeri tu spotrebu real... mel sem odpojenou jednu klapku a zralo to asi 100 litru na 100km a podle ekonomeru sem si jel pekne porad za 10...
Abdul: Dík, i já se ustálím někde na 12ti až mě přestane bavit jezdit půlku jízd s došlápnutým kickdownem :D Přesně tak plynule to táhne taky a proti motoru ani ň, hlavně se to proti R6 3.5 netřese jak drahej pes, i když zvuk na volnoběh mě hodně zklamal, zní jako nějaká osmnáctka a nebublá jako ameriky.

Jen ta převodárna se mi nezdá. A ta v 735i E32 co má táta je těsně po kompletní repasi tovární sadou a jede opravdu jako víno.

Jaký mají vliv čidla na ABS na řazení, to by mě zajímalo. Je to nějak spojený přes ASC+T a nějak zmatečně ubírá plyn?

Na ekonoměr asi přestanu koukat úplně a na spotřebu podle palubáku tak leda při tankování. Budu jezdit podle nohy a hlavy a nebudu furt čumět do tý spodní rafiky, stejně by mi z toho brzy jeblo :lol:

Napsal: sob 13.03.2004 14:01
od abdul
me se ten zvuk libil doktore:) podle me je z toho ten obsah slyset:) nedej boze jak to protocis, ta vrtule tam udela maly uragan:)

k tem cidlum ABS: on z nich bere rychlost auta a s dalsim asi milionem veci to zrachuje a podle toho radi... ja mam stesti ze na kazdym bawku mi odejde nejaky ABS cidlo... ono to nemusi hned hodit prevodovku do servisniho rezimu ale zacne to radit pozdeji nez ma... kdyby si mel nejaky v prdeli tak to poznas urcite... kdyz sem to mel cely v cajku tak jakmile slapnes na plyn tak se rozjede a jak trosku uberes tak hned odradi... me to pak uz treba nechtelo zaradit petku jak bylo cidlo v dupe... ale kdyz to vsecko hraje tak je to uplna parada, si s tim radis jak s manualem... v jaky kare to mas? taky sedma?

Napsal: sob 13.03.2004 14:07
od RedBaron
abdul: Néééé, je to 540i E34 rok 93.

Jak teda mám poznat, že je nějaký to čidlo špatný? Na diagnostice? Kolik stojí každý kolo?

Myslíš že ta převodárna je stejná v tý 94 740i jako v 93 540i? Protože kdybys měl Steptronic, tak to je prostě jiný kafe. S tím jsem jel v 97 540i a to je podle mě převodovka, která si v ničem nezadá s manuálem, skoro nemrví zrychlení atd.

Napsal: sob 13.03.2004 14:16
od abdul
mala ctecka za petikilo ti rekne jestli jsou dobry nebo ne.... ale je zbytecny tam jezdit, to bys poznal sam... ja tam vzdycky jedu uz jenom zjistit ktery mam v prdeli at ho vymenim... kdyz si s tim autem das pekne svizne po meste nejakou petiminutovku a nevyhodi ti protiprokluz a abs tak je to v poho... tim to pokazde zacina... jinak ty prevodovky budou asi stejny bych rek... co se tyse toho steptronui tak ted to mam v 530d a ze by me to nejak nydchlo se rict neda... kdyz jedu z ostra tak to tam ty kvalty stejne nehaze jak potrebuju, proste pred tou zatackou chci podradit o dva kvalty a on na to sere.. spocita ze by podle nej mohlo dojit: " k rizikovemu chovani vozu " a nehodi tam ten kvalt... co je parada se ctyrlitrem je 6 kvalt... neni to pak o te pohode s automatem ale pokud se chces vyradit tak je to parada... sem to zkousel v sedme a super...

Napsal: sob 13.03.2004 14:20
od RedBaron
Jo, to už je zase mozkem, kterej ta skříň dostala, jinak ten Steptronic řadí perfektně.

Má ten pětikvalt overdrive nebo je poslední kvalt pětka natvrdo?

Napsal: sob 13.03.2004 14:30
od abdul
RedBaron píše:Jo, to už je zase mozkem, kterej ta skříň dostala, jinak ten Steptronic řadí perfektně.

Má ten pětikvalt overdrive nebo je poslední kvalt pětka natvrdo?
no nevim jiste ale myslim ze ma overdrive...

jinak v te petce to musi byt raketa...

Napsal: sob 13.03.2004 14:33
od RedBaron
abdul píše:
RedBaron píše:Jo, to už je zase mozkem, kterej ta skříň dostala, jinak ten Steptronic řadí perfektně.

Má ten pětikvalt overdrive nebo je poslední kvalt pětka natvrdo?
no nevim jiste ale myslim ze ma overdrive...

jinak v te petce to musi byt raketa...
Taky že jo, stovák je tam dřív než stačím doříct do konce slovo šest :D

Napsal: sob 13.03.2004 14:55
od abdul
to verim, ja sem s tim byl maximalne spokojenej... hlavne ze to trebas v tech 240 je uplne v klidku a da se tak normalne jet... zadna smrt v ocich, ale pohodicka, kafco v ruce, prijemna jizda.... jediny s kym sem se neudrzel byla A6 6,0 ta mela navrch:(