Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 26.02.2004 11:14
od Hanz
nejak se mi nezdalo, co tady bylo prezentovano a sice, ze zadohrab ma mensi ztratovej vykon a s tim souvisejici debata :-) Osobne mi prislo logictejsi, ze predohrab nema kardan, lozisko, krize, nemeni moment o 90 stupnu/ u pricne ulozenych motoru/ a pod... Mam pocit ze slo o AR GTV s 230PS v. 328i s 193PS, takze bawo si poradi i s handicapem mensiho objemu /a vykonu/ i s vyssi ztratou v prevodech :-) docela funny :-)
zdroj http://www.e31.net:
That means the engine power has to be even higher in order to compensate the energy loss of gearbox and drivetrain. This loss is about 17% with rear wheel driven and 15% with front wheel driven cars.

Napsal: čtv 26.02.2004 11:25
od patras
covece, dobry takze mame fsichni nadupany kary

Napsal: čtv 26.02.2004 12:01
od RuDoSh
Hanz píše:nejak se mi nezdalo, co tady bylo prezentovano a sice, ze zadohrab ma mensi ztratovej vykon a s tim souvisejici debata :-) Osobne mi prislo logictejsi, ze predohrab nema kardan, lozisko, krize, nemeni moment o 90 stupnu/ u pricne ulozenych motoru/ a pod... Mam pocit ze slo o AR GTV s 230PS v. 328i s 193PS, takze bawo si poradi i s handicapem mensiho objemu /a vykonu/ i s vyssi ztratou v prevodech :-) docela funny :-)
zdroj http://www.e31.net:
That means the engine power has to be even higher in order to compensate the energy loss of gearbox and drivetrain. This loss is about 17% with rear wheel driven and 15% with front wheel driven cars.
taky mi toprislo divne :)

Napsal: čtv 26.02.2004 15:42
od LOPOLO
Mno jo .. na druhou stranu realita je i takovahle

Napsal: čtv 26.02.2004 15:47
od LOPOLO
A Lukas-H BMW 325tds a chip

Napsal: čtv 26.02.2004 19:55
od Hanz
jsem malo chapavy- jak muze mit 6valec mensi treni jak 4valec? jak muze mit rozvodovka se zmenou tociveho momentu o 90 stupnu vyssi ucinnost nez ta bez zmeny?
jak muze soustava s dalsim extra hridelem s klouby /s trenim/ a loziskem prispivat k vyssi ucinnosti /nizsimu treni/ ?
? :-P

Napsal: čtv 26.02.2004 20:00
od RuDoSh
no jo, ale ty dva grafy predtim jsou taky benziny.... podivej kolik ma ten lukasuv diesel ztratu v 5500 otackach a podivej se kolik maji ztratu v 5500 otackach ty predchozi motory...... to by melo byt ono ne?

Napsal: čtv 26.02.2004 21:57
od Anonymous
Diesel má vždy vyšší účinnost! Tím je daný rozdíl.

Napsal: čtv 26.02.2004 22:10
od LOPOLO
Hanz píše:jsem malo chapavy- jak muze mit 6valec mensi treni jak 4valec? jak muze mit rozvodovka se zmenou tociveho momentu o 90 stupnu vyssi ucinnost nez ta bez zmeny?
jak muze soustava s dalsim extra hridelem s klouby /s trenim/ a loziskem prispivat k vyssi ucinnosti /nizsimu treni/ ?
? :-P
Nic si z toho nedelej kamarade, ja to taky nechapu ale tohle jsou realny data :-) Ze by se dalo pouzit neco jako "BMW to umi" nebo tak neco?

Napsal: čtv 26.02.2004 22:11
od LOPOLO
Anonymous píše:Diesel má vždy vyšší účinnost! Tím je daný rozdíl.
Hmm .. to je mozny ( i kdyz nevim co tim presne myslis) . Zkusim zajit na brzdu se svym autem.

Napsal: pát 27.02.2004 01:46
od Francis
Anonymous píše:Diesel má vždy vyšší účinnost! Tím je daný rozdíl.
To sice ano, ale jedna se o ucinnost vyuziti energie z paliva, o spotrebu paliva. S ucinnosti prevodu to nema co delat.

Na jaky prevodovy stupen se provadi mereni? Na 4. ? Tam ma bezna prevodovka BMW (ne sportovni "psi noha") primy zaber, tedy prevodovy pomer 1.0, tedy ozubene prevody se toci "na volno" a kroutici moment prochazi prevodovkou primo ven. Takovato situace u motoru vpredu napric neni, tam jde vzdy v prevodovce kroutici moment alespon pres jedno soukoli.

Napsal: pát 27.02.2004 02:03
od LOPOLO
Francis píše: To sice ano, ale jedna se o ucinnost vyuziti energie z paliva, o spotrebu paliva. S ucinnosti prevodu to nema co delat.
To sem si presne myslel.
Francis píše: Na jaky prevodovy stupen se provadi mereni? Na 4. ? Tam ma bezna prevodovka BMW (ne sportovni "psi noha") primy zaber, tedy prevodovy pomer 1.0, tedy ozubene prevody se toci "na volno" a kroutici moment prochazi prevodovkou primo ven. Takovato situace u motoru vpredu napric neni, tam jde vzdy v prevodovce kroutici moment alespon pres jedno soukoli.
dik za vysvetleni

Napsal: pát 27.02.2004 09:46
od Hanz
sorry, ale jedno soukoli udela max 5% /realne 3%/ + pripocti ty ztraty na kardanu a rozvodovce a jsi nekde jinde... myslim ze kazdej pochopi, ze je efektivnejsi mit motor ulozenej tak, ze toci stejne jako se toci kola a nemusi se menit moment prevodem o 90gradu a tahnout nekam dozadu z kuchyně až do ložnice... :lol: :wink:

Napsal: pát 27.02.2004 10:13
od Francis
Az ted jsem prostudoval grafy a kouknete na ztraty pri 4500 rpm (odecitat kW na leve stupnici)
22 kW 325tds Lukasovo
15 kW Peugeot 306
17 kW Skoda Octavia

hodnoty jsem jen odhadoval pomerem z grafu

Napsal: pát 27.02.2004 11:11
od RuDoSh
Francis píše:Az ted jsem prostudoval grafy a kouknete na ztraty pri 4500 rpm (odecitat kW na leve stupnici)
22 kW 325tds Lukasovo
15 kW Peugeot 306
17 kW Skoda Octavia

hodnoty jsem jen odhadoval pomerem z grafu
a nerikal jsem to kurva? :lol: :bigok: :gobeer: ;)

Napsal: pát 27.02.2004 13:16
od LOPOLO
To by melo davat smysl .. diesel by mel mit "tezsi" prevod coz by se melo projevit i ve ztrate. Je to spravna uvaha?

Napsal: pát 27.02.2004 15:36
od Anonymous
nehoří... :-)
diesel nebo benzin je jedno /pokud se nebavime o nemeritelnych rozdilech vyplyvajicich z vetsiho modulu ozubeni v prevodovce a rozvodovce/, pocet stycnych ploch je stejnej /325TDs a 325i/
=tezsi prevod te nezajima
videl bych zaver takto: Sportovni vuz z jizni Evropy napadl pokojne prezvykujici baworsky traktor, ktery jej i pres vykonovy, vahovy a ucinnostni handicap deklasoval a poslal z5 vozit opaleny kluky od picerky k butiku :-)

Napsal: pát 27.02.2004 16:05
od Lukas H.
Anonymous píše:nehoří... :-)
diesel nebo benzin je jedno /pokud se nebavime o nemeritelnych rozdilech vyplyvajicich z vetsiho modulu ozubeni v prevodovce a rozvodovce/, pocet stycnych ploch je stejnej /325TDs a 325i/
=tezsi prevod te nezajima
videl bych zaver takto: Sportovni vuz z jizni Evropy napadl pokojne prezvykujici baworsky traktor, ktery jej i pres vykonovy, vahovy a ucinnostni handicap deklasoval a poslal z5 vozit opaleny kluky od picerky k butiku :-)
Jsi se Hanzi zapomnel prihlasit... :)

Napsal: pát 27.02.2004 21:37
od Hanz
neboj, vim o tom, nechtelo se mi pulhodiny logovat na 486ce :-)

Napsal: pát 27.02.2004 22:27
od JFK
mozna to s timto tematem nema nic spolecneho, ale nekde jsem cetl neco o tom, ze predokolka ma diky nahonu omezen kroutak narozdil od zadokolky. Je to dano konstrukci. Neco v tom smyslu... Moc jsem to nepobral, ani to nebylo dobre a podrobne vysvetleno, spis to bylo konstatovani. Jakoze kdyz se "nahonem i zataci" tak to ma negativni vliv na kroutak... :roll: :?: :?: