Napsal: čtv 23.10.2003 11:05
Jak je to s půlroční zárukou ze zákona když jde o auto z autobazaru?
Abych byl konkrétní:
Tatík koupil v autobazaru pro zaměstnance aby mohli dojíždět do Ostravy do práce Opel Astra 1,7td kombi - rok 95, najeto (prý) kolem 120 00 (já jsem byl zrovna na Slovensku-ani jsem to netušil)!
Hned jak se mi to auto dostalo do ruk jsem tvrdil že motor není OK - ale na mne samozřejmě nikdo nedá!!!
A pak to přišlo: prý vyměnit rozvoďák - po sundání krytu bylo zcela zřetelné že není něco v pořádku s napínacími kladkami - skoro půlka rozvoďáku už byla zedřítá! No nic tak jsme dali nové kladky s rozvoďákem a "prý" že to už bude dobré - ovšem samozřejmě to nebylo všechno!
Po týdnu bylo zřejmé že je minimálně prasklé těsnění pod hlavou! Ovšem po sundání hlavy přišlo překvapení! Nejenže chybělo kousek těsnění ale vačková hřídel byla tak olítaná jako by tam někdo jezdil na vodu místo oleje a nebo to mělo najeto několikanásobně víc-ale zbývající stav auta odpovídá zhruba těm 120tis km! Rýhy na vačce až 1mm mluví za vše! Druhá vačka kterou mám k dispozici má najeto jistých 500tis km a je v porovnání s tou z Astry jako nová!
Ještě je na motoru několik dalších detailů které s tímto problémem souvisí . . . Je zcela zřejmé že auto bylo jen tak tak nachystané jenom na prodej!
Tak se chci optat co se dá v našem "skvělém státě" reklamovat! Vím že většinou bývá formulace něco jako že:"stav vozidla odpovídá jeho stáří . . ." ale tohle přece není odpovídající stav!
Máte někdo nějaké zkušenosti nebo přímo podařilo se vám někdy reklamovat auto? Má cenu se do něčeho pouštět?
***sory že jsem se rozepsal trochu víc***
Abych byl konkrétní:
Tatík koupil v autobazaru pro zaměstnance aby mohli dojíždět do Ostravy do práce Opel Astra 1,7td kombi - rok 95, najeto (prý) kolem 120 00 (já jsem byl zrovna na Slovensku-ani jsem to netušil)!
Hned jak se mi to auto dostalo do ruk jsem tvrdil že motor není OK - ale na mne samozřejmě nikdo nedá!!!
A pak to přišlo: prý vyměnit rozvoďák - po sundání krytu bylo zcela zřetelné že není něco v pořádku s napínacími kladkami - skoro půlka rozvoďáku už byla zedřítá! No nic tak jsme dali nové kladky s rozvoďákem a "prý" že to už bude dobré - ovšem samozřejmě to nebylo všechno!
Po týdnu bylo zřejmé že je minimálně prasklé těsnění pod hlavou! Ovšem po sundání hlavy přišlo překvapení! Nejenže chybělo kousek těsnění ale vačková hřídel byla tak olítaná jako by tam někdo jezdil na vodu místo oleje a nebo to mělo najeto několikanásobně víc-ale zbývající stav auta odpovídá zhruba těm 120tis km! Rýhy na vačce až 1mm mluví za vše! Druhá vačka kterou mám k dispozici má najeto jistých 500tis km a je v porovnání s tou z Astry jako nová!
Ještě je na motoru několik dalších detailů které s tímto problémem souvisí . . . Je zcela zřejmé že auto bylo jen tak tak nachystané jenom na prodej!
Tak se chci optat co se dá v našem "skvělém státě" reklamovat! Vím že většinou bývá formulace něco jako že:"stav vozidla odpovídá jeho stáří . . ." ale tohle přece není odpovídající stav!
Máte někdo nějaké zkušenosti nebo přímo podařilo se vám někdy reklamovat auto? Má cenu se do něčeho pouštět?
***sory že jsem se rozepsal trochu víc***