Stránka 1 z 1
Napsal: stř 12.03.2003 13:35
od Hanz
Vyparovanim prebytku paliva uvnitr valcu se dosahne intenzivniho chlazeni,coz je vitano u vysoce tepelne zatizenych motoru/chlazeni palivem je vsak drahe a znacne zvysuje spotrebu paliva/.Proto se k vnitrnimu chlazeni pouziva i vody.
Voda neprinasi zadnou tepelnou hodnotu a slouzi jen ke chlazeni/pri vysoke teplote horeni ve valci dojde k disociaci vody na vodik a kyslik, ktere se pri dalsim prubehu horeni opet slouci a touto reakci uvolni teplo-avsak tato hodnota je stejna jako ta potrebna k disociaci(rozpadu), takze tepelny prinos je nulovy.Teplo potrebne k disociaci vody vsak snizi maximalni teplotu pri horeni.
Snizenim teploty ke konci komprese lze vyuzit ke zvyseni plniciho tlaku,aniz by doslo k detonacim/preplnovane motory/.Voda se vsak da vyuzit i tak, ze v castecnem zatizeni bezi motor na standardni palivo a teprve pri plnem zatizeni se jeste prisava voda(Vitametr).Zakladni kompresni pomer muze byt vysoky,nebot pri castecnem zatizeni nehrozi detonace a pri plnem zatizeni prisavana voda zvysuje oktanove cislo smesi,takze detonace nevzniknou. Zakladni vysoky kompresni pomer priznive ovlivni tepelnou ucinnost a mernou spotrebu paliva pri castecnem zatizeni.
Zamrzani vody v zime lze zabranit pridavanim lihu,pricemz lih prinese urcite kaloricke zlepseni/rovnez zvysi obsah kysliku(skupina OH) ve smesi/.
prevzato z: "Motory zavodnich automobilu - Julius Mackerle"
Napsal: stř 12.03.2003 14:33
od bpytlik
Aha,takze zadny fridex,ale lih....Pristi zimu jednoho panaka Alpaku do sebe a druheho do chladice

)
Napsal: stř 12.03.2003 17:13
od Milo
No spíš do benzínu. Pěkně kýbl vody flašku kořalky a? se to tam dYsocijuje

Napsal: stř 12.03.2003 17:51
od Hanz
je tam jeden malej hacek...a sice: nadrz na vodu(umisteni,propojeni,dolevani),cerpadlo(lze to i bez nej,jen podtlakem),trysky(koroze,rozpraseni,umisteni),regulace(solenoidy,T od akvarka),sladeni s motormanagmentem(je potreba zmenit predstih,aby to melo smysl)....
jinak to ma sama +++
Napsal: pát 14.03.2003 17:53
od JFK
To jsme viděli s Křížou v Brně, vodní vstřikování do turba:) Ochcávka WRC:), 60. litrová nádrž za sedadlem řidiče, docela prdel:)
Někde na netu je firmička z Floridy a ta prodává nějakej takovej kit na Báwa za docela přijatelný prachy:). Něco kolem 1200 dolarů:) Co Křížo, pohledáš???:):D :bigok: :gobeer:
Napsal: pát 14.03.2003 21:45
od lubosh
To ma obdobnej princip jako dusik a vyjde to na temer stejny prachy. Si myslim

Napsal: pát 14.03.2003 21:50
od JFK
Originál zaslal lubosh [B]To ma obdobnej princip jako dusik a vyjde to na temer stejny prachy. Si myslim
Dusík? ne éééé:( Tohle je chlazení + kyslík, podle toho, jak se to použije:) Někdo na chlazení turba, někdo jako mikrovstřiky do spalování, někdo jako mikrovstřiky do sání ap. Podle motoru a podle účelu...
Napsal: pát 14.03.2003 22:35
od lubosh
Ja mel za to, ze dusik pomaha ochlazovat prostor valcu, a pritom urychluje horeni paliva??
Napsal: sob 15.03.2003 01:57
od JFK
Originál zaslal lubosh
[B]Ja mel za to, ze dusik pomaha ochlazovat prostor valcu, a pritom urychluje horeni paliva??
Tak to je otázka pro Shreka:):bigok:
Napsal: sob 15.03.2003 03:17
od lubosh
Halooo Shreku, mas tu orisek!!!

Napsal: sob 15.03.2003 07:10
od Kriznik
Oxid dusný je složen z dvou dílů dusíků a jednoho dílu kyslíku (36 váhových procent kyslíku). V průběhu spalovacího procesu v motoru, asi tak při 300° C, oxid dusný se rozloží a uvolňuje kyslík. Tento přidaný kyslík zvyšuje sílu protože umožňuje hoření většímu množství paliva. Zatímco dusík funguje jako ochrana, tlumením zvýšeného tlaku ve válci pomáhá regulovat spalovací proces. Oxid dusný má také úžasný "mezichladící" účinek snížení teploty nasávaného vzduchu o 60 až 75°
Oxid dusný může být bezpečně použit při otáčkách přes 2500 (ot/min) a plném plynu.
V případě turbo motoru je „turbo efekt“ (zpoždění turba) úplně eliminováno přidáním dusného systému. Navíc, jak turbo tak kompresor motory stlačují vstupující vzduch, čímž ho zahřívají. Při vstříknutí oxidu dusného, dojde nesmírnému ochlazení nasávaného vzduchu o 70° a více. Plnění motoru je většinou také zvýšeno, čímž dochází k ještě většímu nárůstu výkonu. Pro motory, kde není vhodné použít vstřikování Nitra, má Nitrous Express připravenu sadu pro schlazování Intercooleru CO2 nebo N2O.
http://www.lexani.cz 
Napsal: sob 15.03.2003 21:38
od Klakson
no jo no, a vo tom to je
Napsal: ned 16.03.2003 11:49
od Shrek
Originál zaslal JFK
[B]Tak to je otázka pro Shreka:):bigok:
Kříža to tu přesně vypsal. Je rozdíl mezi dusíkem a oxidem dusným a z toho vyplývá taky princip funkce vstřikování NOS. Vždycky se jedná o dopravení co nejvíce směsi paliva a kyslíku do válce (proto existujou kompresory, turba, intercoolery, NOS, vstřikování vody atd.).
Mimochodem, vstřikování vody:
a) nešel bych do toho, pokud bych neměl turbo
b) písty a válce musí mít povrchovou úpravu, jednak kvůli ochraně před propálením a také kvůli tomu, že reznou.
c) v praxi bych vstřikování vody doporučl jen na rallye, drag sprinty apod., kde se také používá. Tam vám na tom, že motor vydrží do GO 20000 moc nezáleží, protože s tím stejně počítáte.
Napsal: ned 16.03.2003 13:00
od JFK
Tak díky:gobeer:

Napsal: ned 16.03.2003 13:41
od lubosh
Tak uz jsem zase o neco chytrejsi. Dik

Napsal: pon 17.03.2003 19:22
od Hanz
mno, jeste za hluboky totality se delal test na spartaku, kterej najel 160.ooo Km s prisavanim 15% vody (2 karburatory-jeden na vodu/s prisavanim pri polovicnim a vetsim plynu+predstih posunut/ a druhej na benal) a byl rozebran.....vysledek- bez karbonovych usazenin, soucastky bez vetsiho opotrebeni, koroze jen v oblasti karburatoru. Na tehdejsi dobu 160tKm na spartaku byl "zazrak" .....
Napsal: pon 17.03.2003 21:31
od TT
Originál zaslal Hanz
[B]mno, jeste za hluboky totality se delal test na spartaku, kterej najel 160.ooo Km s prisavanim 15% vody (2 karburatory-jeden na vodu/s prisavanim pri polovicnim a vetsim plynu+predstih posunut/ a druhej na benal) a byl rozebran.....vysledek- bez karbonovych usazenin, soucastky bez vetsiho opotrebeni, koroze jen v oblasti karburatoru. Na tehdejsi dobu 160tKm na spartaku byl "zazrak" .....

...Spartak, si zkus jezdit s Felicii a najet s ní 160tis Km , ..blbost, když sem s ni jezdil tak , jak jsem potřeboval ...., tak po 120 tis Km jsem musel nechat udělat výbrus