Stránka 1 z 1
Napsal: pon 08.04.2002 11:02
od LOPOLO
Co je zkratka CA91?:cool:
Napsal: pon 08.04.2002 11:08
od DaF
To je myslim oznaceni paliva... Mel by to byt bezolovnaty benzin (Natural) s oktanovym cislem 91. Co se tyce tehlech karek, tak na to v pohode jezdej... Co jsem se bavil s panem Uhlikem, tak mi rikal, ze atural 91 je do E36 v pohode... (samo, ze pokud mam M3 S50, tak to tam lekt asi nebudu)... Jinak osobne beru Natural 95. (Tak jednou do mesice za 300,- na starty...

)
Napsal: pon 08.04.2002 11:14
od LOPOLO
super .. ja beru V-Power only

. Hele, je nejakej zasadni rozdil mezi M40 a M43 ... teda vizualni. Da se to nejak na prvni pohled poznat?
Napsal: pon 08.04.2002 11:24
od DaF
No jasne!

Ty mas M43, to se neboj... Ten M40kovej motor ma jeste starsi vzezreni bloku motoru. Ma jinde umistenej olejovej filtr... A to jsou jen rozdily o kterych na 100% vim. Jinak jich je jeste hodne. Ale na srazu to muzeme zkouknout... Protoze Milo ma M40ku...
Napsal: pon 08.04.2002 11:28
od LOPOLO
Mno to sem prave doufal ze mam M43 ... mam to z prelomovyho roku tak sem si nebyl uplne jistej

Napsal: pon 08.04.2002 11:59
od Kriznik
Originál zaslal LOPOLO [B]super .. ja beru V-Power only

. Hele, je nejakej zasadni rozdil mezi M40 a M43 ... teda vizualni. Da se to nejak na prvni pohled poznat?
neni to pro 4valvo zbytecny .. a drahy?

)
Napsal: pon 08.04.2002 14:24
od LOPOLO
mozna jo .. ja mam ale dobrej pocit z tech aditiv co tam sou a ten motor zase nemel tolik najeto kdyz sem ho kupoval takze pocitam ze to nejakej smysl ma. Nemyslim ted na ty oktany ale vopravdu spis ty aditiva.
Napsal: pon 08.04.2002 14:30
od Kriznik
co jsem mluvil s uhlem a jinejma servisakama
tak jednou za cas natankovat 98-99 je dobry na procisteni motoru
a je fakt ze kdyz tam kopnu 99+ tak to jede celkem o dost lip

Napsal: pon 08.04.2002 14:46
od LOPOLO
Mno nevim jestli vetsi oktanovy cislo znamena procisteni motoru ( cim vetsi cislo, tim benzin hur "hori" )

Napsal: pon 08.04.2002 20:20
od Kriznik
Originál zaslal LOPOLO [B]Mno nevim jestli vetsi oktanovy cislo znamena procisteni motoru ( cim vetsi cislo, tim benzin hur "hori" )
to je snad prece naopak ne?
proc by teda do F1cek tankovali nejaky 100+ ?

Napsal: pon 08.04.2002 21:32
od LOPOLO_home
To je podle vseho rozsirenej omyl ... vic oktanu je tusim min vybusna smes

ciz je pro motory lepsi protoze nevybuchujou kdyz nemaj.
Napsal: pon 08.04.2002 21:37
od DaF
No, Lopolo, ja myslim, ze ma pravdu Kriznik.... Cim vice oktanu, ti je Benal dokonaleji spalovanej a lip to na nej jezdi... A s tema aditivama je to taky samozrejme good...

Napsal: pon 08.04.2002 21:42
od Kriznik
teda to jsou novinky..
zkusim pohledat na netu neco o benzinu

Napsal: pon 08.04.2002 22:02
od Kriznik
na netu je prd vysvetleni
ale neco malo jo :
"Oktanové číslo
Oktanové číslo benzínu laicky řečeno značí jeho "samozápalnost". Tedy čím vyšší oktanové číslo, tím také vyšší teplota, při níž benzín vybuchuje samovolně ještě před vlastním zážehem zapalovací svíčkou. Teplota ve válci je závislá na mnoha faktorech (teplota okolí, účinnost chlazení, bohatost směsi, pístová rychlost, stupeň komprese, předstih atd.) a použitý benzín musí vyhovět i při vysokém stupni zatížení. Známý klepavý zvuk - nesprávně nazývaný klepání ventilů, jsou detonace ve válci dávno před skutečným zážehem. Tyto detonace vyvíjejí extrémní tlaky na píst a celý klikový mechanismus. Při použití benzínu s nízkým oktanovým číslem v motoru s vysokým stupněm komprese dohází k samozápalům i při běžném režimu běhu motoru, ten nepodává plný výkon, roste spotřeba a motor se poškozuje. Není tedy pravda, že levnějším benzínem ušetříme - naopak, použitím kvalitního benzínu jeho spotřeba klesá. Je dobré, znát oktanový požadavek svého motoru a ten dodržovat.
"
nebo :
http://www.amic.cz/press/klient_zprava.php?klient_id=16&id=88
nebo :
http://www.vurv.cz/czbiom/clen/jv/pr5.html
takze LOPOLO mas pravdu, nezapaluje se kdy nema (resp pri vyssi teplote nez 95), takze chod motoru je lepsi a tudiz je motor vykonejsi... (zrejme)
otazkou je, jestli je v motoru takova teplota, ktera zapali benzin driv nez ma...

Napsal: pon 08.04.2002 22:27
od DaF
Ok... To dava smysl... Cim vetsi oktanovy cislo, tim lepsi pro motor - benal snese vysoke teploty a tlaky bez samozapalu... A zazehne ho az svicka presne vcas, kdy ma byt zapalen... Benal s nizkym oktanovym cislem trpi samozapaly... A ten motor svoje utrpeni (ktere po shoreni konci) prenasi na motor... Kterej to uz nese hure...

Napsal: úte 09.04.2002 08:38
od Lukáš
No někde sem čet hezkou poučku, vozy mající čidlo klepání(e36 mají) mohou jezdit i na benzin s nižšim oktanovym čislem než doporučuje výrobce, ale s tim, že motor má nižší výkon, nelze ho tolik vytočit, a má vyšší spotřebu(bylo to uvedeno také v souvislosti s e36) z toho vyplývá že i s M3 můžeš jezdit nouzově na N91, ale pojede to jak hundrtka

, doporučovali jezdit alespon na N95, ale radeji na 98)
Napsal: úte 09.04.2002 15:04
od LOPOLO
Ja to vedel

Sem hold chytrej kluk
