Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 19.12.2013 03:00
od normann
chci se zeptat, jak přesně funguje žaluzie na chladiči na 725 tds je tam nějaký podtlakový regulátor a podtlak. ventil, nějaký el. ventil, ale nevím kdy to otevírá kdy zavírá, prostě jak to funguje, předpokládám, že když je motor studený, žaluzie je zavřená, když se ohřeje, žaluzie se otevře, ale nevím co to spíná, nebo otevírá, či zavírá.
nevíte někdo?
mám možnost tu žaluzii koupit a potřebuju vědět, co všechno k tomu musím vzít.
na svým autě nemám žádnou žaluzii.

díky předem za rady, jestli nějaký budou. :)

Napsal: stř 22.01.2014 15:04
od beny-maser
některá e34 má tu žaluzii taky, ovládá to čidlo na hlavě,je to jednoduché,pouze při teplotě cca 70°C sepne a otevře, to čidlo tu někde mám,je stejný jako to co spína při vysoké teplotě větrák klimi(samo s nižší teplotou,klima je až někde nad kilem,ale jinak stejný závit i funkce)

Napsal: stř 22.01.2014 19:23
od normann
jo, díky, už to tak trochu vím. :D v E34 525tds jsem to viděl, jedna taková jezdí v Krupce. E34 akorát má ty lamely vertikální, 725tds horizontální.
potřebuju žaluzii v sahaře a podtlakový regulátor, který napíchnu na hadici a už by to mělo frčet, na mým autě tu žaluzii nějaký vemeno vyhodilo.
paxe stane, že v zimě když jedu déle z kopce, klesne teplota chladící kapaliny a topení fouká studenější vzduch, pak musím kroutit veselými kolečky, páč nemám klimatronik.

Napsal: čtv 23.01.2014 11:36
od JaraX
:lol:

Napsal: pát 24.01.2014 00:44
od normann
smích? přejde....

Napsal: stř 29.01.2014 16:21
od ViktorDDD
normann píše: paxe stane, že v zimě když jedu déle z kopce, klesne teplota chladící kapaliny a topení fouká studenější vzduch, pak musím kroutit veselými kolečky, páč nemám klimatronik.
a termostat?

Napsal: stř 29.01.2014 17:03
od normann
TERMOSTAT.... teplota kapaliny klesne na min. 69 stupnů, mín ne, ale už to má vliv v mrazech na výkyvy teploty vycházející z topení za jízdy.
na 2. stranu, tu žaluzii tam asi nedávali pro nic zanic, když tahle sranda v BMW přijde na nějakých 9 až 11 tisíc korun.

Napsal: čtv 30.01.2014 08:21
od JaraX
jenže TDS motor není žadnej motor kterej by nedal tepelnej výkon, ten motor vyrobí tepla poměrně dost, navíc ten litinovej blok vydrží poměrně dost. termostat otvírá v 80C u TDS, a než byt to z 80C vychladilo na malo blok a topení, to je dost nelogicky. žaluzie sou dobrý možná tak pro rychlejší zahřátí, ale ne pro jízdu z kopce, todle je jasnej KO thermostat.
TDSo je sice nejméně komfortní sedma, ale zas taková mrdka to není aby to netopilo když to jede z kopca.

Napsal: čtv 30.01.2014 14:50
od ViktorDDD
tdsko má držať teplotu dole kopcom aj bez nejakých roletiek a krytov atď.
je to tam len na rýchlejšie zahriatie motora