Stránka 1 z 1
Napsal: úte 09.07.2013 14:13
od Bierhanzel
Zdravim. Mam zakoupenou prechodku z 20pinu na obdII klasiku kabel. Jaky vhodny program pro cteni zavad motoru? Zkousel sem i stomp test metodu

a nevykazala zadnou zavadu pres motor bezi v limp mode na 6valcu. Proto bych chtel jeste klasickou metodou. Zkousel sem carsoft 6.5 a vubec se mi nechce spojit :-/
Napsal: úte 09.07.2013 23:13
od T613
zadnou velkou diagnostiku na e32 neudelas, vse se tady delalo pomoci pristroju a osciloskopu
napis co s tim motorem mas za problem
Napsal: stř 10.07.2013 07:27
od Bierhanzel
Ahoj. Motor jsem zastavoval do vlastního chassis. Tedy používal jsem jen tu část elektroinstalace potřebnou pro běh motoru. A i tu jsem musel nastavovat. Nicméně před rozložením před 2 lety motor v e32 běžel normálně. Nyní po nastartování běží pouze spolujezdcova strana a to i dost nevyváženě a houpavě (při blikající kontrolce check engine). Přičítám to synchronizaci. Ale i při synchronizaci by motor měl běžet ve v12 režimu? Kontrolka EML zhasne před startem. Po zkoušení STOMP testu pomocí vyšlapování plynu mě jedna strana vyhodila kod 1444 (bez závad) a druhá strana 2444 (bez závad). Obě čerpadla běží pořádku. Zkusím dnes ještě vyndat svíčky na neběžící straně a identifikovat špatný zápal nebo vstřik. Řídící jednotka předpokládám v tomto nouzovém režimu odřízne vstřikovače? Váhy vzduchu, cívky i relé jsem již zkoušel prohazovat jestli se problém neotočí a nikoliv. Chtěl jsem si to ještě ověřit nějakým softem zda-li by mě tam nevyskočila nějaká senzorová závada (klika,válec) ....
Napsal: stř 10.07.2013 19:41
od T613
Takze je to uz novejsi motor 91+? Kdyz nejde vubec pulka, prvni co bych zkusil: benzin - tlak pumpy, tlak reg. listy na te pulce, potom rozhodne cidla polohy kliky, cidla teploty jak pro jednotky motoru tak EML, civky jsi predpokladam prohazoval, zkontroluj cidlo otacek na kabelech (6.valec).
Jeste muzes zkusit prohodit jednotky motoru mezi sebou pro kazdou pulku.
Tohle jsou zasadni veci, aby motor mel snahu neco delat - neni blokovane vstrikovani nebo benzin.
Co se tyce kolisani, to je u M70 bezne, muze to byt xx mini kravin co to udela. To bych ted neresil dokud ti neposkakujou obe pulky.
Jeste odpoj obe lambdy, lepsi zadne nez vadne co hazou jednotkam kraviny.
Nedokazu si predstavit jak to mas resene, myslim zastavbu a co jsi pouzil za svazky - jake casti. Jasne ze vrchniho "pavouka" potom potrebujes cas svazku co jde do automatu (kvuli lambdam) a potom cast co jde do budiku a pojistek. Muzes mit nekde preruseny kabel (treba signal z toho cidla polohy kliky) ... to je pak prace na x hodin najit takovou koninu.
Napsal: čtv 11.07.2013 14:59
od Bierhanzel
Ahoj. Děkuji za rozsáhlou odpověď

. Kabeláž mám zhruba jak si popsal. Vše tedy vede až do X20 X21 a poté již do mého nového Pojistka boxu a potažmo do origo budíků, které zatím ponechám než vyrobím nové včetně palubky. Zkusím udělat foto motoru i elektriky pro zajímavost. Ročník je to ten starší 88-89. Benzín i tlak pump OK, tlak regulátoru musím změřit, jak proměřit čidla kliky? čidla teploty zapojeny a věřím, že chodí, ale také musím proměřit (alespon jedno z nich, které jde do VDO přístrojů funguje 100%) Cívky jsem prohazoval nic. Jak proměřit čidlo otacek valce? (otackomer funguje spravne). Inu je toho hodně tak hurá do toho

Napsal: pon 15.07.2013 02:16
od T613
- to cidlo na kabelu je obyc civka zalita v plastu, tam toho moc nezmeris, zkontroluj vizualne jestli ten plast neni praskly a civka na sracku
- cidla polohy kliky jen tak nezmeris, jsou to elektromagnety, leze z toho nejaky signal v nejakem tvaru (potrebujes osciloskop pro zjisteni toho signalu) ja mam takovou fintu ze ty cidla maji nejaky odpor takze pokud je uplne mrtve tak to poznas aspon takto, jinak dam proste jine z kuchnuteho motoru na zkousku
- ten benzin zmer hlavne u te listy, ale to bude nejspis ok
- cidla teploty zmer odpor, je to predepsane v bentley manualu, z hlavy ti to nereknu, na druhou stranu pokud ti jede ta jedna pulka, da se vyvodit ze tady problem neni = cidlo je jedno pro obe jednotky
EML rikas ze zhasina, ale abys mel jistotu tak sundej ty choboty s vahama, zapni zapalovani a podivej se vizualne zda se obe natoci na min-max hodnoty v ramci testu pred startem
vahy jsi taky prohazoval ... takze se da rict ze jsou ok
jeste shod vicko na te pulce a podivej se poradne na palec a taky na uhlik a pruzinku zda doleha spravne ... mel jsem tu na opravu 735 R6 ktera sotva jela, dva dny jsem zkousel vsechno 3x a porad nic, nakonec byla prcla ta pruzina ve vicku, proto to jenom jiskrilo a skytalo ... musel jsem jit potom rozbit krumpacem dvere z jednoho vraku abych se uvolnil
ber to jenom jako rady od pasu ... jestli mas nekde poskozeny svazek tak si jeste uzijes, coz se stava casto jelikoz je to 20-25 let stara vyhrata elektrika a kdyz to cpes buhvikam tak tim tuplem
Napsal: stř 17.07.2013 08:43
od Bierhanzel
Cidla kabelů "vypadají" OK. Ale jedno čidlo polohy kliky si vzpomínám při demontáži cca 2 roky nazpět jsem utrhl a poté letoval, bylo zkřehlé a plast co to měl držet při sobě se rozdrolil. Mám tedy podezření tam. Jak tedy senzor kliky proměřit slovy "elektro greenhorna"

Snad bych i koupil nový na zkoušku, ale jednak nemám rád kupovat věci na zkoušku a za druhé přístup k čidlu mám ted aktuelně takový, že bych musel motor vyndat z rámu

jooo všechno tip top a pak to takhle dopadá
Do vstřiků jde proud OK, do obou cívek jde proud OK (jiskru ale tato jedna strana nehází)
Čidlo teploty jsem nezkoušel. Pokud jde druhá strana. Navíc je mvůbec možné, že by proto šel motor na 6?
Váhy prohazoval problém přetrvává
EML zhasne CHECK ENGINE zůstává i po startu a problikává.
DME jednotky jsem zkusil prohodit problém přetrvává.
Ještě omrknu víčko a palec a testnu pohledem klapy v sání....
Napsal: stř 17.07.2013 08:50
od Bierhanzel
3 měsíce staré foto, jen pro představu dostupného čidla kliky.
http://img14.rajce.idnes.cz/d1403/8/804 ... .jpg?ver=2
Napsal: stř 17.07.2013 15:45
od T613
to vydelavani motoru bys mel natrenovat, ono V12 je mrcha a kdovi co budes jeste resit aby jel jak ma ... to jsi mel ten motor rozchodit spis mimo auto v nejake stolici a aspon vychytat na volnobeh
rikas stava do vstriku jde? tak potom musi byt mokre svice a nepali to ... vem jeden vstrik a pripoj ho externe na nejaky konektor jestli fakt cvakaji, pak jeste zkus jednu svicku o kostru jestli hazi nejakou jiskru
praskle lepene cidlo neni nic moc, co na to rict
stavba vypada zajimave, chvili jsem na to cumel nez jsem pochopil ze mas prekopane EML na druhou stranu

Napsal: pát 19.07.2013 13:04
od Bierhanzel
Jiskru nehází. Do vstřiku jde napětí ale on bez funkce. Zřejmě vstříkne až při hození jiskry, ke kterému nedojde. Zkoušel jsem jak dává cívka" na jedné straně krásně jde vidět signál na polu 1 přerušovaně tak jak má. Na druhé straně jen svítí žárovka. V podezření tedy poloha kliky. Dnes jdu nato
Napsal: úte 23.07.2013 20:39
od Bierhanzel
Takze cidla kliky. Prvni zjisteni bylo, ze cidlo kliky bylo podle propinovani prohozene s konektorem pro valec senzor. Motor jiz ma snahu od 1500ot jit na 12vaclcu. Nicmene posleze cca po minute se rozsviti eml a potom to je uz jen nerizeny chaos

. Je v tom nakej maglajs. Muzete se mi podivat na barvu konektoru pro cidlo valce a kliky? Jak je mozny, ze na jedne strane ho mam sede a druhe cerne????? Proste barvy pro strany naopak.Musim se znova zaborit do schemat. Nejak musim otestovatvahu vzduchu, promerit klapky. Vicko rozdelovace... ?