Stránka 1 z 2
Napsal: pon 18.02.2013 22:58
od doomi
Ahoj, plánuji nákup 740d F01, ale po návštěvě dealera BMW (ojeté vozy) mi přijde, dle jeho slov, že jediná varianta která se vyplatí koupit je 740d xDrive. Máte někdo zkušenosti jak je to s jízdou v zimě bez xDrive? Myslím tím občas na lyže, dojet na parkoviště ke sjezdovce, zaparkovat a pak zase bez problému odjet. A co parkování a jízda při běžném městském sněhu? Najezdím cca 60000km ročně, 70% dálnice, 20% město, 10% hory. Zadokolku jsme nikdy neměl.
Napsal: stř 20.02.2013 14:59
od RSak
Co je jednodusší, než si to vyzkoušet. Mám dojem, že teď zrovna běží předváděcí akce na x-drive ve všech modelech. Sám jsem si projížděl 750xd. Vyzkoušej a porovnej si nové modely a rozhodni se podle toho. Je to i o pocitu a to si musíš rozhodnout podle sebe.
Napsal: stř 20.02.2013 15:45
od hurvajs77
Jak to myslíš, že se vyplatí koupit jen 740xd? Nechápu.
Další mýtus a klam, který koluje. 4x4 je na zimu určitě lepší, ale že by jsi bez něj nemohl jezdit, je nesmysl. Mám E65, na hory jezdím. Nikdy jsem neměl potíž. Jen jednou jsem při parkovaní sjel ze šikmé silnice a musel použít řetězy, ale to by nekouslani xDrive. Zatím jsem neměl potíž ani na čerstvém sněhu, uježděném či břečce. Když se bojím, že budou potíže, zapnu DTC. Je to hodně i o pneu. Nikdy jsem nemusel mít kufr plný pytlů s cementem...
U dalšího auta by mi xDrive nevadil, ale rozhodně to není důležité kritérium, nehledě na to, že uvažuji o 760 a tam stejně xDrive není.
Zadokolky se neboj. Myslím, že zadokolka má své výhody, třeba v kopci, kde se všechny pochcavky hrabou, máš se zadokolkou výhodu a v klidu je předjíždíš.
Napsal: stř 20.02.2013 17:24
od siko34
RSak píše: Sám jsem si projížděl 750xd.
Aky to ma krutiaci,prestrasne nieco? Cital som rozne testy tohto modelu a ze je to neskutocna bomba v ramci dieslovej technologie pri pouzity 3x turbo

Napsal: stř 20.02.2013 19:20
od rooc
hele kašli na celej xd.., za mě je zadek lepší.., 40d možná zbytečná já celé léto jezdil tou 180kw 30d a uplně bohatě to stačilo.., a je to pravda jak psal hurvajs.., já bydlím na horách a nic jinčího jak zadokolku nechci.., hrozmě mě s tím baví jezdit
Napsal: čtv 21.02.2013 09:33
od caknakis
Mě by ani čtyřkolka nevadila, ale má jeden hlavní problém, který prostě nepřekousnu. Víc drncá.
Napsal: čtv 21.02.2013 11:28
od Moribundus
Teď jsem zrovna na horách. Mám E65 a k chatě je to pořádnej kopec a vždycky jsem vyjel v pohodě. Jak píšou kluci, je to hodně o gumách. Včera jsem z balkónu pozoroval jak v půli kopce hrabe oktávka a za ní galaxy. Strkalo to nahoru pět lidí. Já vyjel v pohodě. Na autě mám Bridgestone Blizzak a bez problémů. Taky bych chtěl plánovat kup F01...

Napsal: čtv 21.02.2013 23:49
od doomi
Díky všem za poznatky, do konečného výběru nakonec půjdou obě varianty 740 a asi i 730d, xd bude pouze jako bonus navíc.
hurvajs77 píše:Jak to myslíš, že se vyplatí koupit jen 740xd?
Dle slov prodejce xDrive samé výhody + 8-mi stupňový automat.
caknakis píše:Víc drncá
Jak to myslíš, že víc drncá? Když jsem projížděl obě verze tak jsem skoro žádný rozdíl nepoznal, ale je fakt, že jsem jel jenom kousek a asi s měsíční pauzou. Možná kdybych přesedl okamžitě...
rooc píše:já celé léto jezdil tou 180kw 30d a uplně bohatě to stačilo
730d jsem ještě nezkoušel, měl jsem z toho trochu strach a malinko mi tam chybí ty dvě chromované koncovky, ale to je detail. Cenově je to zase o trochu níž.
Napsal: pát 22.02.2013 00:01
od rooc
ty koncovky si dokoupíš ta 30d je měla...

Napsal: úte 26.02.2013 17:04
od Eks
Celý minulý týden jsme byli v Jizerkách, bydleli jsme v jedné vesnici bokem od hlavního tahu a byl jsem rád, že mám xd i když jen E61. Jinak pocitově se mi zdá, že xd skutečně víc drncá.
Napsal: úte 26.02.2013 18:12
od WITT
To, ze je nahon na zadek lepsi do kopce, nez nahon na predek je nesmysl.
Muzu poskytnout dost objektivni nazor.
U pritelkyne rodicu v podhuri je kopec. Kazdou zimu si nachvilku stoupnu k balkonu a sleduju auta jak se hrabou. Jednoznacne BMW s nahonem pouze na zadek ma vzdy problem. Ostatni auta v pohode vyjizdi. Ted minuly tyden jsem tam jel s autem co mam na zimu (punto), bylo cerstve napadano po ranu. E46 ani ne v pulce kopce.. nahoru proste nevyjela. A to, ze je to o ridici je mozna pravda, ale ne vzdy to tak plati. S nahonem na predek (konkretne treba ta ochcavka) vyjedes vic nez s E65.
Nejsem v zadnem pripade zmanipulovanej koncernem, navic si chci ted E65 kupovat, ale jen rikam to , co vidim kazdou chvilku. A ze by nikdo jezdit neumel je blbost. Sam jsem si ten kopec zkousel vyjizdet nekolika autama a opravdu problem byl.
Napsal: úte 26.02.2013 21:22
od jarda
Když jsme tohle řešili asi před rokem, tak jsem si to zkusil spočítat a vyšlo mi tohle..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 43#1045043
Napsal: úte 26.02.2013 23:35
od Moribundus
To WITT, V žádným případě s tebou nemůžu souhlasit. Je pravda, že E46 asi nevyjede to samý co E65. Brácha jí měl, a v tom kopci na těch horách co píšu, kam jezdíme tak třikrát až čtyřikrát za zimu, měl vždycky problémy, ale já s E65 nikdy. Sám jsem byl překvapenej, co to auto vyjede za nesmysl. Před E65, na tu chalupu jezdím od roku 1996, jsem měl Hondu Accord Coupe, Hondu Accord sedan, Hondu Legend, všechny s předním náhonem. Vždycky, podotýkám vždycky, jsem měl s těmahle autama problém k tý blbý chalupě vyjet. Buďto jsem musel nasadit řetězy, nebo couvat. O A8 kterou jsem měl taky se bavit nebudu že jo. Je nad slunce jasný, že u Oktávky když jedeš třeba na ty blbý hory, a máš kufr plnej krámů, tak zatížíš zadek a odlehčíš předek, to je fyzika, a hrabeš. Brácha má teď Mercdes E v kombiku a vyjel úplně v klidu, a před ním zrovna jedna Oktávka zůstala viset. Vždycky jsem zastával názor, že přední náhon je lepší, není to pravda, a zvlášť u tak těžký svině jako je E65. To auto mě nikdy za čtyři roky nenachalo viset ve sněhu. E46 má prostě jiný jízdní vlastnosti, a nedá se to s E65 vůbec srovnávat, jako třeba s E60.
Napsal: stř 27.02.2013 02:11
od hurvajs77
Přijde mi to, že už se začínáme bavit o hovně. Je tu dost lidí, včetně mě, kteří neměli s E65 na horách problém. Podle mne záleží i na vzorku pneu, výrobci, jak jsou stará pneu, šířka apod. Různé značky mohou mít o něco jinou přilnavost, složení gumy a může to dělat tyhle rozdíly.
Napsal: stř 27.02.2013 18:21
od mari
Zadokolky jsou v zimně prostě v nevýhodě, to je jasná věc a nechápu jak tu může někdo napsat že BMW ať už pětka nebo sedma vyjede víc jak ta nebo ona předokolka. Vyjede se dobře když je člověk rozjetej ale zastav s pětkou nebo nedej bože se sedmou v prudším kopci a je to v prdeli, ty tlustý těžký almary se ani nehnou a mužeš mít gumy jaký chceš.
Napsal: stř 27.02.2013 19:11
od honzabiker1
Jestli dobre koukam, tak je to spocitane jen pro auto v klidu, nebo pri rovnomernem pohybu. Pry zrychleni bude zvyhodneni zadni nahon (hmotnost se prenese na zadni napravu -> teziste bude viz vzadu).
Jinak z praxe ve vetsine pripadu je s nahonem na zadek horsi se na kluzkem povrchu do kopce rozjet (nejlepsi je v kopci nezastavovat). Kdyz uz je auto rozjete, je rozdil v trakci mezi prednim a zadnim nahonem minimalni, zalezi spis na ridici..
Napsal: stř 27.02.2013 21:42
od jarda
myslím, že jsem tenkrát s přenosem váhy při zrychlení nepočítal schválně, protože k tomu dochází až když už kola zabrala.. cílem výpočtu bylo zjistit, komu zaberou dříve
Napsal: čtv 28.02.2013 00:13
od hurvajs77
mari píše:Zadokolky jsou v zimně prostě v nevýhodě, to je jasná věc a nechápu jak tu může někdo napsat že BMW ať už pětka nebo sedma vyjede víc jak ta nebo ona předokolka.
Nechci se hádat, na hory jezdím, zastavm i v kopci. Zatím jsem se vždy rozjel. Vlastní zkušenost.
Napsal: čtv 28.02.2013 09:16
od mari
hurvajs77 píše:mari píše:Zadokolky jsou v zimně prostě v nevýhodě, to je jasná věc a nechápu jak tu může někdo napsat že BMW ať už pětka nebo sedma vyjede víc jak ta nebo ona předokolka.
Nechci se hádat, na hory jezdím, zastavm i v kopci. Zatím jsem se vždy rozjel. Vlastní zkušenost.
Minulý víkend jak napadla hromada sněhu jsem chtěl jet lyžovat ale když jsem viděl tu chumelenici hned jsem to vzdal protože mám vyzkoušený že 180-ti stupňový serpentiny v kopci prostě nevyjedu. Máme to už za ty léta najetý z E39, E38 a E61 a všechny jsou na tom stejně.
Napsal: čtv 28.02.2013 12:38
od Filozof
dejte mi tedy místa kde se nedá vyjet chci to vyzkoušet ....zatim jsem vyjel všude ...
Mě se to furt nezdá. Všechny prde.e kolem Mohelnice - jeseníky až k paprsku na chatu jsem vyjel ...sakra lidi co s těma bavorákama děláte vy co nikam nevyjedete ?
Chumelenice před týdnem byla super.
Jel jsem na chalupu a 35-40C sněhu jsem projel v pohodě je pravda že si už kola občas protočila ale projel jsem tu hruzu už trochu s pocitem že zastavím a nerozjedu se ale projel jsem i poslední mírný kopec kam ani pluhaři nejeli ... no tak jsem jim to projel v BMW a trochu učesal ... naštěstí prašan nezanechal žádnej šrám.
Pak jsem v tom marastu a chumelenici šel ze psem se podívat kudy jsem to jel a sníh byl až po kolena a kroutil jsem hlavou jak mám celej předek od sněhu že to auto projelo do ted nechápu... (mám 180cm kdyby měl někdo narážky kde mám kolena)
Tak jaké kopce se nedají vyjet ?
Místo a poloha ideálně od brna směrem k jeseníkum kde jezdím nejčastěji....
Asi budu muset pořídit kameru do auta at mám nějakej fajn dokument z cest.