Stránka 1 z 1

Napsal: stř 29.06.2011 18:00
od P3RF3KT
Zdravim pánové :-) Tak zvažuju cca za měsíc koupi e38čky. Za svuj automobilový život už jsem vlastnil několik vozů a mezi nimi i pár starších bavoráčků u kterého zas nakonec stejně skončím. Vzhledem k mému jménu ( Jan Bavor) je to snad i povinnost :-D

Takže k věci. Z BMW co jsem už měl tak E30 316i, 318i, E36 318i, 320i takže uz nejake bavoracke základy mám. Ted jako druhé auto na celoroční ježdění a hlavně na delší ježdění jsem chtěl nějakou limuzínku. Zvažoval jsem mezi A8 model 98-01 a právě oné E38. Nakonec volbu vyhrála E38, jsem do ní stejně už řádku let tajně zamilován. Chtěl bych se vás tady teda optat na pár rad do začátku než auto koupím po čem koukat a dále pak na co koukat osobně u auta při jeho prohlídce.
Takže. Má volba zatím padla na 740i z důvodů co jsem se různě dozvěděl a přečetl si že by měla být asi tak nejspolehlivější. 725tds bylo zavrhnuto hned v počátku z důvodu jeho nevýdržnosti všeobecně i u jiných modelů. Chtěl jsem tedy 728 nebo 730. U 728 jsem se dozvěděl že trpí na odcházení spojky a celkově má pro tohle auta malej výkon.
Začal jsem tedy koukat po 730i a u té mi bylo řečeno že už je lepší 740i která má skoro stejnou spotřebu a je o něco spolehlivější a člověk se s tímto motorem podstatně více sveze.
Zůstal bych tedy u modelu 740i ale klidně si vyslechnu rady,klady a zápory i na ty ostatní motorizace. Jedniné co jsem se jeste nedozvěděl jsou klady a zápory právě na motor 4,0i 220kw. Na co si dát pozor, na co trpí a hlavně jak je to s tou spotřebou. Zájímá mě reálná spotřeba přími lidí kteří tento motor vlastní, né lidí co slyšeli že někdo řikal nebo to co píšou ve velkém TP.
Dále potom, ale to budu řešit až priblizne za ten mesic až vyberu konkretni model a pojedu se na něj podívat, tak kam kouknout a sáhnout. Nějaka bolestivá místa 7er na co trpí, co případně hned vyměnit aby byl klid atd.? Hodně mě také zajímá co automaty u takhle 11-15let starých automobilů? Pořád si říkám že je to BMW takže by na tom mělo být podstatně lépe než třeba automat u 12let starého renaulta s 250tis. km najeto.

Vím že otázek je hodně. Pokud se někdo překouše všema otázkama až na konec a něco poradí budu moc vděčnej :-) Díky

Napsal: stř 29.06.2011 19:12
od Atila
Na co trpi? Na vsechno! Uvedom si, ze kupujes patnact let stare auto co ma nejakych rekneme 400.000km na hrbu a tudiz uz muze odejit uplne cokoliv, respektive nektere veci uz po druhe, po treti, takze vydrz dilu je spise dana dobou od predchozi vymeny nez jejich kvalitou v novem aute. Obecne vsechny klasiky to znamena podvozek, netesnosti vicemene kdekoliv, jakakoliv elektrika ci elektronika jak motorova tak interierova, vyfuky s prislusenstvim, koroze, jakakoliv mechanika interieru a asi milion dalsich veci.
Co se tyce kvality prevodovek opet zcela irelevantni, protoze pokud uz nebyla delana, tak je v kazdem pripade pred smrti. Takze si priprav rekneme padesat tisic na pripadnou repasi. Obecne pocitej s tim, ze do servisu bez problemu zahucis castkou vyssi nez je castka kupni.
Spotreba 740 se tu resila sice asi jenom milionkrat, ale i tak ji nebudu resit po milionprvni a odkazi te na tlacitko HLEDAT.

Napsal: stř 29.06.2011 19:33
od P3RF3KT
tak to co jis napsal je pomerne blbost. Jezdil jsem vzdy s autama max. do roku vyroby 96, momentalne mam auto z roku 94 to znamena 17let stary auto. Vlastnim ho rok a pul a za celou tu dobu do nej liju jen benzin a olej. Nepocitam vymenu spotrebnich veci ktere jsem delal prez zimu jako brzdy komplet predek, čepy a silentbolky. Nic jineho sem delat nemusel. Tak to bylo vzdy u vsech aut co jsem mel. Nikdy me zadne nikde nenechalo a nikdy jsem nemel zadnou kasicku na penize. Vzdy jde jen o to vybirat a nasledne dobre vybrat. Proto se ptam. Pochybuju ze vsechny 7er se budou sypat jednou veci za druhou. Samozrejme nekoupim paštiku za 40tis. ale budu hledat nejakou kolem dejme tomu 100tis. s pokud mozno co nejvetsi historii opravovanych a delanych veci. Na moc mich otazek si mi neporadil ale i tak ti diky za prispevek.

Napsal: stř 29.06.2011 19:46
od Atila
Ver cemu chces, ale udrzba trojky a sedmicky je trosku o necem jinem, stejne jako prumerny najezd u patnact let stare trojky a patnact let stare sedmicky. Ale ono je to jedno, poznas sam. Ono se rika: "doufej v nejlepsi, ale ocekavej nejhorsi". Jestli dokazes poznat na patnact let starem aute co se vysype v pristich padesati tisici kilometrech, tak jsi samozrejme servisni buh a nema smysl tady se ptat o radu. :twisted:

Napsal: stř 29.06.2011 20:41
od prodejM3
za 100 bych rekl kasicka...vim kolik sem dal do udrzby a za sto bych ji pustil proti zdi radsi....

Napsal: stř 29.06.2011 21:03
od Kail
No,problém je ten že kdyby jsi jí chtěl prodat tak by ti možná nic jinýho ani nezbylo,než jí poslat do zdi :) .
Nic proti konkrétnímu autu,jen narážím na to že udělanej servis a investovaný peníze ti nikdo při prodeji nezaplatí,takže i za 100tis se už dá dneska koupit solidní benzínová e38.Si myslím :wink:

Napsal: čtv 30.06.2011 15:47
od JaraX
to sou zas kecy, E38 je jedno z nejspolehlivějších aut,
má svoje mouchy jako každý auto, jako např ventily topení, s těma počítej, stahovačky, pixely budíků apod,
obecně platí že je lepší brát facelift, s cenou je to špatny, já dal do svyho cca 400 tis a stejně nemám šanci to prodat nad 150 i když je vše po GO, na druhou stranu jsme nedavno hledali v nemecku pěknou e38 a do 130 tisic samy šroty, němci si to radi nechaj zaplatit a pěkna E38 je tak 200,
vyfuky sou z nerezu a nikdy nehnijou, jediny co se řeši sou katy, zaklad je jet s diagnostikou a hlavně někým kdo ma E38 hooodně zmaklou, ale kolem toho kila bych si moc nesliboval. co se týče srovnání E36, za 50 litru udělaš z E36 totalniho mazla, 50 litru investovanych E38 jde sotva znat.

Napsal: čtv 30.06.2011 19:44
od prodejM3
JaraX píše:to sou zas kecy, E38 je jedno z nejspolehlivějších aut,
má svoje mouchy jako každý auto, jako např ventily topení, s těma počítej, stahovačky, pixely budíků apod,
obecně platí že je lepší brát facelift, s cenou je to špatny, já dal do svyho cca 400 tis a stejně nemám šanci to prodat nad 150 i když je vše po GO, na druhou stranu jsme nedavno hledali v nemecku pěknou e38 a do 130 tisic samy šroty, němci si to radi nechaj zaplatit a pěkna E38 je tak 200,
vyfuky sou z nerezu a nikdy nehnijou, jediny co se řeši sou katy, zaklad je jet s diagnostikou a hlavně někým kdo ma E38 hooodně zmaklou, ale kolem toho kila bych si moc nesliboval. co se týče srovnání E36, za 50 litru udělaš z E36 totalniho mazla, 50 litru investovanych E38 jde sotva znat.


plně souhlasím

Napsal: čtv 30.06.2011 19:56
od M3maniac
P3RF3KT píše:tak to co jis napsal je pomerne blbost. Jezdil jsem vzdy s autama max. do roku vyroby 96, momentalne mam auto z roku 94 to znamena 17let stary auto. Vlastnim ho rok a pul a za celou tu dobu do nej liju jen benzin a olej. Nepocitam vymenu spotrebnich veci ktere jsem delal prez zimu jako brzdy komplet predek, čepy a silentbolky. Nic jineho sem delat nemusel. Tak to bylo vzdy u vsech aut co jsem mel. Nikdy me zadne nikde nenechalo a nikdy jsem nemel zadnou kasicku na penize. Vzdy jde jen o to vybirat a nasledne dobre vybrat. Proto se ptam. Pochybuju ze vsechny 7er se budou sypat jednou veci za druhou. Samozrejme nekoupim paštiku za 40tis. ale budu hledat nejakou kolem dejme tomu 100tis. s pokud mozno co nejvetsi historii opravovanych a delanych veci. Na moc mich otazek si mi neporadil ale i tak ti diky za prispevek.


Tak to máš těžko, prvni chceš poradit a pak lidem píšeš ,že píšou blbosti :wink: já jsem si před asi 14ti dny koupil e38 asi za 220tis, je to jedna z posledních model 2001 a už jsem do ni dal cca 40tis :wink: a to ty chceš nějakou 94 nebo 95ku tak si jen tak udělej představu a to ta moje má najeto cca 140tkm a ta tvoje bude mít na 90% cca 500tkm :wink: uděláš podvozek ,brzdy,oleje ,filtry a jsi v tom za 50k :wink: ale třeba ti nebude vadit ,že tam něco klepe nebo tam něco ťuká. A pak udělá automat pápa a je to zas za 40k :wink:

Napsal: čtv 30.06.2011 21:10
od Kail
Máš pravdu,jenže u kterýho auta né.I u trojky může odejít automat a bude to stát stejně jak u sedmy...

Mně připadá jak z vlastní zkušenosti tak z mého okolí že co se nákladů týká je e32,e34,e39,e38 (bavme se o stejný motorizaci,tedy m60/m62) takřka nastejno,pokud ty auta člověk chce udržet v super stavu.Technika je dost podobná a v cenách dílů taky není moc rozdíl.Jenže to pořád vůbec neznamená že je to levná sranda.

To třeba u e60/e65 už vidím dost podstatnej rozdíl oproti starší generaci,a tam bych z toho měl asi fakt strach,že bych to servisně neutáhnul.

Kolem dokola bych se e38 vůbec nebál,pokud vybereš solidní kousek.Jasný že nemůžeš doufat že budeš mít náklady jak na Ochcávii nebo starou trojku.Ale mysím že průměrnej člověk s průměrnou výplatou nemá s provozem e38 větší problém.


Obecně,problém je ten že auta stárnou a ztrácej na ceně (u sedmiček je to v milionech) a může si je dovolit každej.Jenže ND stojej pořád stejně :)

Napsal: čtv 30.06.2011 23:27
od M3maniac
njn,ale člověk musí počítat i s možností, že odejde něco dražšího a kor u e38my do kila.Jinak to jsou samozřejmě kvalitní auta a držáky,ale člověk by měl mít prostě auto jako auto a né jako možnost osobního bankrotu :wink:

Napsal: pát 01.07.2011 13:11
od Atila
Ano, jsou to kvalitni auta, ale obcas mi prijde ze nekteri nechapou vyznam vety: "pul milionu kilometru na tachu a patnact let od data vyroby". Nekvalitni auta jsou ta, ktera se rozsypou kolem sto tisic a peti let, auta co vydrzi pul mega a patnact let uz jsou kvalitni a nad nimi uz jsou jenom legendy. Bohuzel asi zadne bezne auto z let devadesatych uz na pozici legendy aspirovat nemuze. Bezudrzbove patnactilete auto s pul milionem na tachu bylo mozna tak piano 200D, ale to byl jeste klasicky nemecky ingot zcela bez vybavy, kde se do vetsiho kopce radila jednicka, aby ho ta lina lec neznicitelna mrdka vubec vyjela. :twisted:

Napsal: pon 04.07.2011 23:57
od kotik-iceman
tak ja mam 735 + lpg dovoz z de za pomoci m3maniaca za co som stale povdacny a smekam pomyslnej klobouk pred vyberem!!!!!
na e 38 nemozem povedat pol slova mam ju dva roky a okrem pytlika zarovek do zadnych svetiel velke investicie ma nepostihly! no nepostihly keby som mohol auto kazdy rok nechat na mesiac u jary X tak by to boli fakt hubicky! ja som bez auta strateny takze sa to furt odkladalo a uz teraz len cakam kedy mu ho dovezem ale uz na odtahovke:) takze furt spokojenost ted neco chrasti,bucha,mizne voda ale furt jezdi za 10,2 kombinovana co keby som vedel mozno by som nad plynom ani neuvazoval! na to ze ma 14 rokov a najazdenych 280 000 km je spokojenost strasne velka a druhe bude zas e38! serwo z e66 ty vysvetli preco!
nakonec este raz diky m3maniacovi(sledujem uz pol roka e38 na nete v de a mam takeho tusaka ze jednu z mojich vybranych si teraz kupil ty! ale to je zivot) a pre jaru X urcite sa uz nekdy zastavim a necham ty to tam stk je do 21.9 tak to budeme uz muset spravit len dufam ze nepridem z odtahovku priamo z bavorska!takze kluci kupujte si e38 ale len do 6000€ ostatne cakaju len na mna!!!! s pozdravom kotik(tomas)

Napsal: úte 05.07.2011 07:21
od JaraX
kotiku, M3 maniac si přece koupil naftu, tu přece nechceš :)

Napsal: úte 05.07.2011 10:36
od kotik-iceman
ach so! tak to teda nije ale aj tak pozdravujem!

Napsal: čtv 07.07.2011 19:00
od M3maniac
kotik-iceman píše:ach so! tak to teda nije ale aj tak pozdravujem!


taky Tě pozdravuju a jsem rád ,že jseš spokojenej :wink:

Napsal: sob 16.07.2011 18:34
od AnthonyWave
Zdravím. Jsem tu nový, dnes jsem se registroval, ale můžu poskytnout pár náhledu jak to vypadá po koupi levné E38. E38 jsem koupil před cca 2 měsíci.
Koupil jsem 730i, rv 1996, najeto 330 000. Výbava social edition, plyn Magic. Cena 72 000 kč

První co jsem udělal, nacpal jsem na to papuče 20'' BBS 101 m-styling. (ano, pro někoho blbost, ale vždy jsem si pál mít na autě 20'')

Ale teď popis oprav: nové brzdy vzadu( kotouče, desky), teď budu dělat i předek, protože jsem jej zvlnil. silenbloky na uložení ramen vepředu, silenbloky na stabilizatorech. Ložisko alternátoru, nová baterie, seřízení lpg, výměnna hadic, nové svíčky, filtry, oleje. Teď budu dělat repas zadní nápravy( ramena, silenbloky, tlumiče, uložení) + tlumiče, uložení, dorazy vepředu. Pak zamířím ke klempíři a na celolak. Co je nutno pak dále opravit je rozsypaný čaj jak pod tachometrem, tak na BC a čelní sklo. Jinak auto má spoustu kosmetických vad.

pustil jsem se do přestavby interieru ze šedé na hnědo ernej, ale o tom až jindy a za rok bych chtěl koupit motor a převodvku ze 740i, celej dát do pucu a pak následně vyměnit za ten původní.

Sumasumárum, auto za 72 000, ale výsledně pro mě bude mít hodnotu +- 300 000. Je to o tom, co člověk chce. Auto miluji od malička a jen tak něco jiného nechci.

Napsal: sob 16.07.2011 19:25
od jarda
...a proto je lepší si hned na začátku koupit auto s motorem a s výbavou, aby ty prachy člověk necpal do 730i bez navigace.

Napsal: sob 16.07.2011 22:24
od JaraX
jarda píše:...a proto je lepší si hned na začátku koupit auto s motorem a s výbavou, aby ty prachy člověk necpal do 730i bez navigace.


tak tak

Napsal: ned 17.07.2011 00:03
od AnthonyWave
bohužel, vybíral jsem auto velice dlouho a už měbylo všechno. Udělal jsem tu blbost, že jsem šel do druhé 7er na kterou jsem se byl podívat. Ano prodrbal jsem koupi, ale nelituji toho. Alespoň budu mít vše dle sebe a od začátku. Já si na výbavu typu autotelefon, lednice nepotrpím. Ale je fakt, že navi 6:9 by mi nevadila. Ale když si představím, co mé máti prováděla v e39 za zmatky, tak ji ani nechci :)